×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
راز شاد زیستن

دانلود کتاب راز شاد زیستن

راز شاد زیستن
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : راز شاد زیستن

نویسنده : اندرو متیوس

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : وحید افضلی راد

تعداد صفحات : 150 صفحه

شابک : 978-964-91538-1-0

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

"راز شاد زیستن"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Follow your heart) اثری بسیار مشهور از نویسنده موفق و سرشناس اندرو متیوس (Andrew Mattews) می باشد که با ترجمه ای از وحید افضلی راد ، توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.
اندرو متیوس علاوه بر نویسندگی یک سخنران بین المللی و کاریکاتوریست نیز می باشد. از دیگر کتاب های او می توان به شاد ماندن در روزگاران سخت ، تک نسخه کامیابی ، خوشبختی در یک کلام و ... نام برد.
زندگی، فرآیند ساختن است. آن‌چه امروز انجام می‌دهید، بر آن‌چه فردا خواهید داشت، تأثیر می‌گذارد. زندگی در محوطه‌ای بسته 24 ساعته اتفاق نمی‌افتد. نتیجه‌ی فردا، ثمره‌ی تلاش امروز است. ترک عادت ناشایست، گذراندن ساعتی در کنار خانواده، تعیین اهداف، پس‌انداز پول یا خرج کردن آن، ورزش کردن، وسعت بخشیدن به دامنه‌ی ذهن و هر تصمیم دیگری که امروز می‌گیرید، بر فردای شما تأثیر خواهد گذاشت.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"خنده، درد را تسکین می‌دهد. ما تنها زمانی می‌توانیم بخندیم که آسوده‌خاطر باشیم و هر چه میزان این آسودگی بیشتر باشد، درد را کمتر احساس خواهیم کرد. بسیاری از فیلم‌ها و کتاب‌های کمدی، مسکن‌هایی فوق‌العاده هستند. درواقع شما نمی‌توانید به‌طور همزمان، هم زخم بردارید و هم بخندید. باید یکی را انتخاب کنید. درمورد بقیه‌ی بیماری‌ها هم به همین ترتیب است. ما اغلب وقتی بیمار می‌شویم که خود و زندگی را بیش از اندازه جدی می‌گیریم. آن‌چه برای سالم ماندن بدان نیاز داریم، خندیدن است."

فهرست مطالب

فصل يكم: الگوهای رفتار

فصل دوم: زیستن در زمان حال

فصل سوم: ذهن آدمی

فصل چهارم: اهداف

فصل پنجم: از طبیعت بیاموزیم

فصل ششم: امروز مهم است

کتاب راز شاد زیستن | چگونه شاد زندگی کنیم؟

رمز شاد زیستن چیست؟ چگونه برخی افراد با تمام مشکلاتی که دارند می توانند شاد زندگی کنند؟ فاکتورهای لازم برای داشتن یک زندگی سالم و آرام چیست؟ مطمئنیم در طول زندگی خود با یکی از این سوالات برخورد کردید و هنوز به جواب آن نرسیده اید. آیا فکر می کنید برای رسیدن به خوشحالی و رضایت، لازم است مهارت خاص و عجیب و غریبی داشته باشید. در کتاب راز شاد زیستن به پاسخ سوال های خود می رسید و راهکارهای زیادی برای مهیا کردن یک زندگی شاد می آموزید. با ما همراه باشید تا نقد و بررسی این کتاب را ارائه دهیم.

 

کتاب راز شاد زیستن اثر اندرو متیوس

 

نقد و بررسی کتاب راز شاد زیستن

کتاب راز شاد زیستن اثر اندرو متیوس، یکی از برجسته ترین کتاب های روانشناسی و کتاب های انگیزشی است که در سال 1987 نوشته شد. در اصل این کتاب به بررسی نقل قول های مختلف از منتقدان و اندیشمندان بزرگی می پردازد که در خصوص شاد زیستن بحث کرده اند. همچنین در کتاب شاد زیستن در خصوص راه های کاربردی یک زندگی شاد می آموزید و یاد می گیرید چطور دیدگاه های مثبت را جایگزین دیدگاه های منفی کنید.

در قسمتی از کتاب به بحث وجود خودآگاه و ناخودآگاه پرداخته و تاثیر آنها را بر زندگی انسان ها بازگو می کند. انسان همیشه درگیر الگوهای رفتاری تکراری است. تمام این رفتارهای انسان بدون اینکه درست یا اشتباه بودن آن مشخص شود؛ از ناخودآگاه انسان نشات می گیرد و در طول عمر تکرار می شوند. برای مثال الگوی رفتاری اشتباهی یا عکس العملی از شما یا دیگران سر زده و باعث عصبانیت می شود. همین تکرار رفتارها شادی را مختل کرده و موجب می شود ساعات ها، روزها یا سال ها نگران و ناخوش باشید. ناگفته نماند تکرار این الگوهای منفی، درصد افسردگی را بالا برده و در انتها افراد را به سمت اتفاقات ناخوشایندی می برد.

این کتاب راه هایی را نشان داده تا بتوانید این الگوها را از زندگی حذف کنید و روی آنها تمرکز نکنید. بعد از اینکه تکنیک های شاد زیستن را یاد گرفتید و در تمام مراحل زندگی مانند محیط خانه، فضای کار، بین دوستان و آشنایان به کار بردید؛ از یک زمانی به بعد شاهد محو شدن الگوها از زندگیتان شده و با شادی بیشتری پذیرای مشکلات خواهید بود.

یکی دیگر از نکاتی که کتاب راز شاد زیستن به آن اشاره می کند، تصور ذهنی ما است. گاهی چه به غلط چه به درست، تصاویری را در ذهن ما ثبت کرده اند که تغییر آنها به راحتی ممکن نخواهد بود. تصاویری زشت و غمناک از مسائلی پیش پا افتاده که حق زندگی شاد را از می گیرد. چطور این تصاویر را حذف کنیم؟ چطور تصاویری بهتر و زیباتر جایگزین کنیم تا شرایط مساعد تری در زندگی داشته باشیم؟ البته که به این راحتی ها نبوده و نیازمند تمرین و تداوم است. ما باید در مرحله اول زشتی و بدی هایی که در حقمان شده را شناسایی کنیم و بعد برای شکست آنها قدم برداریم.

بدون شناسایی تصاویر بد و الگوهای نازیبا، امکان شادی کم خواهد بود و فقط برای مدت کوتاهی شاد زندگی خواهید کرد. بنابراین با توجه به کتاب راز شاد زیستن عوامل را شناخته و بعد دست به کار شوید.

 

کتاب در مورد زندگی شاد

 

مزایای کتاب

یکی از مهمترین مزایای این کتاب این است که با مثال های واقعی، راهبردهایی را عنوان کرده که خواننده آن را به خوبی درک کرده و می تواند به طور عینی تمام آنها را در زندگی خود به کار ببرد. در واقع راهکارهای شاد زیستن مختص به زمان و مکان خاصی نبوده و هر مخاطبی می تواند برای حل مشکلات از آنها بهره ببرد. برای اینکه نتیجه ببینید باید تمرینات عملی کتاب را انجام دهید. هیچ فردی یک شبه زندگی شاد را تجربه نکرده و برای تداوم شادی و آرامش باید پیوسته عمل کنید.

برای مثال اگر رفتاری در محیط کار یا در بین دوستان، شما را به تنگ آورده است؛ باید با او در مورد رفتاری که انجام داده محترمانه صحبت کنید یا در نهایت از آن فرد دوری کنید. این دوری کردن به نفع زندگی شما بوده و آرامش بیشتری به روح و جسمتان تزریق می کند.

 

نتیجه گیری

فراموش نکنید شاد زندگی کردن یک سبک زندگی است و اگر در این مسیر پا بگذارید، بسیاری از مشکلات از زندگیتان بیرون می روند. حتی برخی مسائلی که نتیجه حجم عظیمی از تفکرات منفی بودند، دیگر مانند قبل سخت نبوده و به آسانی با آنها برخورد خواهید کرد. کتاب راز شاد زیستن را جدی بگیرید و با خواندن آن شادی باورنکردنی را در زندگی تجربه کنید.

 

به قلم: فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
Maryam baghry

این کتاب حال ادن رو خوب میکنه خیلی انگیزشی هست مت ک خیلی لذت بردم از خوندن این کتاب

1401-06-12

shahrokh eshghi

در زمینه قدرت جذب و مثبت اندیشی واقعا کتاب کاملی هست

1400-10-06

mohsen

کتاب حال خوب کنی هست

1400-10-01

daniyal

کاملا سبز...مسیرو براتون پر امید میکنه

1400-09-22

ماندانا جاحجرودی

عالی بود محشر پیشنهاد میشه

1400-09-21

آرش کیانی

در یک کلام میخواد بگه ذهن تمام مسیر را مشخص میکنه اینکه شما شاد زیست کنین یا غمگین برمیگرده به ذهنتون و افکارتون

1400-09-01

مجید آقایی

حتما بعداز این کتاب آخرین راز شاد زیستن را هم بخونین فوق الاده است

1400-08-15

مهوش شبانی

بخونین تا دیدگاهتون به زندگی و پیرامونتون مثبت بشه و تغییرات عمده کنید

1400-07-14

پژمان خواجوی

یه جورایی در باره قانون جذبه..حتما بخونین

1400-07-11

parastoo

یه جورایی در باره قانون جذبه..حتما بخونین

1400-06-23

جواد آریایی

یک کتاب لبریز از امید و انرژی خیلی مقیده

1400-05-07

برچسب ها