×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پیامبر ما

دانلود کتاب پیامبر ما

پیامبر ما
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : پیامبر ما

نویسندگان : محمد گوگانی, عبدالحسن طالعی, محمدحسن کاشف

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 144 صفحه

شابک : 978-600-5637-86-1

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 297/93

دسته بندی : تاریخ اسلام, بزرگان دین, کتابهای اسلامی

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 25000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 12100 تومان


معرفی کتاب

"پیامبر ما" / زمان و منتظران 2
کتاب حاضر اثری از محمد تهرانی می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.
طرحواره «زمان و منتظران»، در پاسخ به يك نياز پديد آمده است:  بيان امروزين باورهای بنيادين... البته با ايده و طرحى نو و در شكل داستان گونه يا به شکل گفتمانى بين جوانان و دانشگاهيان.
مباحث اعتقادى در طول قرنها و ساليان، تغيير نمى كند؛ اما متناسب با هر زمان و به بيان ويژهٔ همان دوران نياز دارد كه عالمان در زمان هاى گوناگون تلاشها ى در طرح آن مباحث متناسب با زمان خويش، داشته اند.  منتظران آستان نورانى مهدوى، در مجموعهٔ آموزشها و بحثها و گفتگوهاى خود، نياز به متونى دارند تا اعتقادات خود را بر پايه عقلانيت و خردورزى، استوار سازند و در زمانه اى كه امواج گمراهى ها ازطريق انواع رسانه ها انتشار مى يابد، از باورهاى خود دفاع نمايند.
موضوعات اين طرحواره عبارت است: خداى ما، پيامبر ما، پيشواى ما، بازگشت ما، آئين ما، جهان ما و رسالت ما ... تلاش نويسندگان اين مجموعه بر آن بوده است كه با بيانى ساده، روان، داستان گونه و گفتگو محور، مباحث مختلف اعتقادى را براى مخاطب جوان مطرح نمايند. هر كتاب شامل چهل موضوع است كه مهمترين سرفصلهاى قابل طرح درعنوان كتاب را پوشش می دهد. اميد است با عنايات مهدوى، مورد استقبال مخاطبان خود قرار گيرد و در تحكيم باورهاى منتظران در اين زمان، مؤثر افتد.
دفتر دوم از مجموعه «زمان و منتظران»،» پيامبر ما»، نام گرفته است...
چرا نيازمند راهنما هستيم؟ وحى چيست؟ پيام رسالت و مأموريت پيامبران چه بوده و ويژگى هاى آنان كدام است؟...
مى دانيم آن خداى مهربان كه ما را جان بخشيد، هرگز ما را در زندگى بدون راهنما، رها نمى كند و در هر زمان، راهنما و الگوي ی نيكو براى ما قرار مى دهد. آخرين پيامبر الاهى خاتم النبيين(ص) كامل ترين آئين الاهى را براى همه روزگاران از سوى خداوند آورده است. آن حضرت داراى ويژگى هایى است كه هريك جداگانه معرفى شده است: مهربانى، نرمخوئى، غمخوارى امت، استقامت، شفيع، شاهد، مبلغ، ساده زيست، مذكّر، مبشّر، نذير، پناهگاه، داعى و... كه هركدام عنوانى در اين كتاب، به خود اختصاص داده است. منشور جاودانه قرآن به عنوان معجزهٔ جاويد او معرفى شده و اگر بخواهيم رهرو راهش باشيم، بايد او را به عنوان الگو و اسوهٔ خويش قرار دهيم و پيروی اش كنيم. آخرين فراز كتاب، «پاداش رسالت» است كه نشان می دهد اگر بخواهيم شكرگزار نعمت آن پيامبر نور باشيم، چه بايد كنيم و چگونه پاداش یبرايش آماده سازيم... «پيامبر ما» را دنبال كنيد و به استقبال معرفت و ياد آن عزيز بشتابيد...

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"یكى از دانشجویان گفت: چگونه كسى كه در چهارده قرن قبل میزیسته، میتواند الگوى انسان امروزى باشد؟ استاد گفت: بسیارى از ویژگى های انسانى، ثابت است و زمان در آنها تأثیرى ندارد مثل اعتقاد، اخلاق و سلوك با دیگران. مطالعه زندگانی پیامبر ما نشان میدهد که آن بزرگوار، بهترین الگو برای کسانی است که میخواهند در راه خدا گام بزنند و به سعادت برسند. آن حضرت همه صفات خوبی را که یک انسان میتواند داشته باشد در خود داشتند و در ابعاد سه گانه اعتقادات، اعمال و کمالات اخلاقی، الگوى نیكو (اسوه حسنه) براى همه انسانها بودند. اندیشه توحیدی آن حضرت، ایمان، توکل، اخلاص، شجاعت، پاکی، صداقت، کار و کوشش، نظم و نظافت، زهد و تقوا، محبّت و مهربانی، عفو و بخشش، همت عالی، استقامت و شکیبایی، هوشیاری و درایت، توجّه به خدا، تسلّط بر حوادث، پایدارى در سختیها و... از جمله اموری است كه مسلمانان باید از پیامبر خود الگو و سرمشق بگیرند...
دانشجوى دیگرى گفت: استاد، من در خانواده مسیحى به دنیا آمدم، اما زندگى پیامبر اسلام را مطالعه كردم؛ هرچه جستجو كردم نتوانستم هیچ كاستى در شخصیت ایشان پیدا كنم؛ و میخواهم بگویم از بسیارى جهات، پیامبر اسلام تكمیل كننده ویژگىهای برادر خود یعنى عیسى مسیح بودند. مثلاً حضرت عیسى فرصت ازدواج پیدا نكرد و همسر و فرزند نداشت تا در این جهات (همسردارى و تربیت فرزند) الگوى مسیحیان باشند، همچنین هرگز در موقعیت جهاد و دفاع هم قرار نگرفتند تا در این عرصه ها بتوانند الگوى مجاهدان و مدافعان آئین و میهن باشند؛ نیز زمان پیدا نكردند تا شریعت مستقلى را بیاورند كه در همه جهات اجتماعى و اقتصادى راهنماى مردم زمان خود و آیندگان باشند، درحالیكه پیامبر اسلام، شریعت مستقلى را براى همه زندگى از جانب خداوند آوردند كه مردم میتوانند آن را برنامه زندگى خود كنند... "

فهرست مطالب

مقدمه

وحی

پیام رسالت

ماموریت

ویژگی ها

عصمت 

معجزه

الگوی نیکو

خلق عظیم

معلم الاهی

امی

ختم نبوت

نرمخویی

مهربانی

هدایت

غمخواری

قیام شب

استقامت

منجی

شاهد

شفیع

مبلغ

رحمه للعالمین

مذکر

مولی

پناهگاه

عبد

موعود

امت وسط

دعوت

قرآن

شرح صدر

مشورت

ساده زیستی

پیشگامی

مخاطبان

فرصت ها

ادب و احترام

مثبت گرایی

شایسته گماری

پاداش رسالت

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده محمد گوگانی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها