×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
عاقلانه فکر کنید - راحت تر زندگی کنید

دانلود کتاب عاقلانه فکر کنید - راحت تر زندگی کنید

عاقلانه فکر کنید - راحت تر زندگی کنید
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : عاقلانه فکر کنید - راحت تر زندگی کنید

نویسنده : آلبرت آلیس

ناشر : نسل نو اندیش

مترجمان : شمس الدین حسینی, الهام آرام نیا

تعداد صفحات : 312 صفحه

شابک : 978-964-236-380-3

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 616/8914

دسته بندی : کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 65900 تومان


معرفی کتاب

"عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (How to stubbornly refuse to make yourself miserablr about anything-yes, anything) اثری از دکتر آلبرت آلیس (Albert Elis) می باشد که با ترجمه ای از شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
این کتاب دامنه‌ی وسیعی از روش‌های درمان عقلانی ـ هیجانی را برای رویارویی با احساسات شدیدی مثل اضطراب، افسردگی، خصومت، تحقیرِ خود و دلسوزی به حال خود، در بر می‌گیرد. درمان عقلانی ـ هیجانی بیشتر از هر مکتب درمانی دیگری التقاطی و چند وجهی است. همچنین، انتخابی است و تلاش می‌کند الگوهای آسیب‌زا و ناکارآمد روان‌درمانی را برطرف کند. این کتاب پیام عجیبی دارد. این کتاب می‌گوید همه‌ی بدبختی‌ها و آشفتگی‌های هیجانی جدی انسان به‌طور کامل غیرضروری است و نیازی نیست بگوییم غیراخلاقی هم هست. شما و رفتار غیراخلاقی؟ وقتی خودتان را به‌شدت مضطرب یا افسرده ‌کنید، به‌وضوح بر ضد خودتان عمل می‌کنید و نسبت به خودتان ظالم و نامنصف هستید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"هروقت به‌شدت احساس آشفتگی (اضطراب، افسردگی،‌ عصبانیت، تنفر از خود، یا دلسوزی به حال خود) ‌کردید، یا احمقانه علیه منافع اصلی‌تان رفتار ‌کردید (از کاری که بهتر بود انجامش می‌دادید اجتناب کردید یا به اعمالی معتاد ‌شدید که بهتر بود نمی‌شدید)، فرض را بر این بگذارید که غیرعلمی فکر می‌کنید. در پی روش‌های متداولی باشید که در آن شما (و همه‌ی دوستان و اقوامتان) اصول علمی را انکار می‌کنند:
تفکر غیرواقع‌بینانه‌ای که حقایق زندگی را انکار می‌کند. مثال‌ها:
«اگر با دیگران خوب رفتار کنم، حتم دارم که آن‌ها مرا دوست خواهند داشت و با من خوب رفتار می‌کنند.»
«اگر در این آزمون قبول نشوم، هرگز نمی‌توانم وارد دانشگاه شوم و بدبخت و سرگردان می‌شوم.» "

فهرست مطالب

فصل اول:چرا اين كتاب با ديگر كتاب ‌های خود ياری فرق دارد؟

 

فصل دوم:آيا به‌راستی می ‌توانيد از احساس درماندگی درباره ‌ی هر مسأله ‌ای اجتناب كنيد؟

 

فصل سوم:آيا تفكر علمی آشفتگی تان را برطرف می كند؟

 

فصل چهارم:چطور درباره‌ ی خودتان، ديگران و شرايط زندگی ‌تان علمی فكر كنيد

 

فصل پنجم:چرا انواع بينش ‌های معمول نمی ‌توانند به شما كمك كنند تا بر مشكلات هيجانی ‌تان غلبه كنيد؟

 

فصل ششم:بينش شماره ی 1: به‌طور كامل از احساسات مناسب و نامناسب ‌تان آگاه شويد

 

فصل هفتم:بينش شماره‌ ی 2: اختيار سرنوشت هيجانی ‌تان در دست خودتان است

 

فصل هشتم:بينش شماره‌ ی 3: سلطه ‌ی بايدها

 

فصل نهم:بينش شماره‌ ی 4: گذشته‌ ی «افتضاح»تان را فراموش كنيد

 

فصل دهم:بينش شماره‌ ی 5: باورهای غيرعاقلانه‌یتان را فعالانه به چالش بكشيد

 

فصل يازدهم:بينش شماره‌ ی 6: شما می ‌توانيد خود را درباره‌ ی ناراحت كردن خودتان ناراحت نكنيد

 

فصل دوازدهم:بينش شماره‌ ی 7: حل مشكلات واقعی و مشكلات هيجاني

 

فصل سيزدهم:بينش شماره ‌ی 8: تغيير افكار با اقدام بر ضد آن ‌ها

 

فصل چهاردهم:بينش شماره‌ ی 9: تلاش و تمرين

 

فصل پانزدهم:بينش شماره‌ ی 10: به گونه‌ ای مؤثر باورها و رفتارهايتان را تغيير دهيد

 

فصل شانزدهم:بينش شماره‌ ی 11: تغيير هيجانی كافی نيست. حفظ آن دشوارتر است

 

فصل هفدهم:بينش شماره ‌ی 12: اگر دوباره به عادت مخربتان برگشتيد، دوباره تلاش كنيد

 

فصل هجدهم:بينش شماره ‌ی 13: شما می ‌توانيد دامنه‌ ی امتناع از آشفته شدنتان را گسترش دهيد

 

فصل نوزدهم:بينش شماره‌ ی 14: بله، شما می ‌توانيد سرسختانه از مضطرب يا افسرده كردن خودتان درباره ‌ی هر مسأله ‌ای امتناع كنيد

نقد و بررسی کتاب عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید

کتاب عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید و به انگلیسی (How to stubbornly refuse to make yourself miserable about anything yes anything) نوشته آلبرت الیس (Albert Ellis) یکی از پرفروش ترین کتاب ها در زمینه روانشناسی و خودشناسی است. اما کتاب چه موضوعاتی از شخصیت و بعد انسانی را بیان می کند؟ چرا خواندن این کتاب برای زندگی بهتر و سالم مفید است؟ جریان از این قرار است که همه انسان ها دارای اختلالات یا تله هایی هستند که حتی از وجود آنها خبر ندارند. کتاب هایی مانند عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید به شما کمک کرده به سرعت تله های روانی خود را شناسایی کنید و با رفع آنها آسوده تر زندگی کنید. با ما همراه باشید تا نقد و بررسی این کتاب را به شما عزیزان ارائه دهیم.

 

خرید کتاب عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید

 

چرا کتاب عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید؟

برخی افراد فکر می کنند اگر به سمت کتاب های روانشناختی و روانکاوی بروند وجه خوبی نداشته و در عمل انگار به مشکل خاصی مبتلا هستند. اما کاملا در اشتباه هستید. خواندن کتاب های روانشناسی به شما کمک کرده، در مسیر کار، زندگی، معاشرت، پدر یا مادر بودن و خیلی از فرایندهای زندگی موفق شوید و حال خوشی داشته باشید. کتاب عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید روند رشد ذهنی و فکری مخصوصا روان شما را افزایش داده و موجب می شود در مراحلی از زندگی که حتی فکرش را نمیکنید با سربلندی طی کنید.

اما در این بخش بعضی سرفصل های کتاب را مورد نقد و  بررسی قرار می دهیم و به شما میگوییم سرفصل های کتاب عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید در خصوص چیست و کدام جنبه روح و روان انسان را دستخوش تغییرات می کند:

1. گذشته «افتضاح» را فراموش کنید

هر انسانی گذشته ای دارد و بدون گذشته خود غیر قابل توصیف خواهد بود. برخی افراد با گذشته خود کنار آمده  اشتباهات خود را پذیرفته اند اما بعضی دیگر هنوز بعد سال ها خود را سرزنش کرده و با زندگی در گذشته زندگی را به کام خود تلخ می کنند. چرا؟ تا کی می خواهید با نشخوار خاطرات بد گذشته، امروزتان را از دست بدهید و طعم شیرین زمان حال را از خود سلب کنید. از همین امروز شروع کنید و با خواندن کتاب عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید، زندگی تازه ای رقم بزنید. از زمانی که گذشته را مانند برگ های زرد خزان به دست باد بسپارید؛ دیگر هیچ چیز مانند قبل نبوده و مثل یک نوزاد دوباره متولد می شوید.

 

2. اگر دوباره به عادت مخرب بازگشتید، دوباره تلاش کنید

تغییر سخت است. این جمله را به یاد داشته باشید اما در کنار آن به خود یادآوری کنید تغییر کار انسان های قوی و بزرگ است. هر کسی از پس تغییرات بر نخواهد آمد. گاهی پیش می آید که تغییرات خود را فراموش کرده و باز به خانه اول باز می گردیم .اما هرگز خود را سرزنش نکنید و بدانید هیچ وقت برای تلاش دوباره دیر نیست. اگر در هسته تفکرات عادات خود کاری که قبلا انجام می دادید را مشاهده کردید، مجدد راهکار درستی که آموزش دیده اید را انجام دهید. آنقدر تلاش کنید تا روش صحیح و درست جای رفتارهای اشتباه را بگیرد و درون ناخودآگاهتان نقش ببندد.

 

3. به طور کامل از احساسات مناسب و نامناسب تان آگاه شوید

شخصیت انسان ها با وجود رفتارها و احساسات مناسب یا نامناسب شکل می گیرد. اما این موارد دلیل بر بد بودن کسی نیست. اگر به دنبال راهکاری هستید که این احساسات را شناسایی کنید؛ فقط لازم است نسبت به رفتار و احساسات خود آگاه تر و هوشیارتر شوید. آگاهی به معنای اینکه بینش خود را به وسیله کتاب عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید افزایش دهید و به سمت شناسایی و تغییر مسائلی بروید که شما و اطرافیانتان را آزار می دهد.

 

4. تغییر افکار با اقدام بر ضد آن ها

جالب است بدانید ناخودآگاه انسان افکار منفی را زودتر جذب کرده و گاها درکی از وجه مثبت تفکر آدمی ندارد. برای مثال هر چه به خود بگویید "می توانم" شاید بعد از بارها تکرار این کلمه به درک توانایی شما پی ببرد اما فقط با یک یا دوبار تکرار عبارت "چقدر خنگی تو" سریع به ضعف ذن شما پی می برد. در نتیجه اگر به طور اساسی ذهن خود را روی واژه و عبارات مثبت، پایه گذاری کنید؛ هیچ اتفاق منفی ذهن را از پای در نمی آورد. هر وقت احساس کردید افکار منفی هجوم می آورند سریع به خلاف یعنی مثبت موضوع  فکر کنید و تا چند دقیقه روی آن تمرکز داشته باشید.

 

عاقلانه فکر کنید، راحت تر زندگی کنید

 

نتیجه گیری

کتاب عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید اثر آلبرت الیس به طور موشکافانه در خصوص مسائل روان انسان صحبت کرده و در انتها با خواندن کتاب از افسردگی هایی که ناشی از خلق و خوی آدمی است جلوگیری می کنید. حتما در حین خواندن کتاب تمرینات را انجام دهید تا با نتیجه اعجاب انگیز روانشناسی آشنا شوید و هر روز در جهت رشد تفکر خود و دیگران قدم بردارید.

 

به قلم: فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها