×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
با آخرین نفس هایم

دانلود کتاب با آخرین نفس هایم

با آخرین نفس هایم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : با آخرین نفس هایم

نویسنده : لوئیس بونوئل

ناشر : کتابسرای نیک

مترجم : علی امینی نجفی

تعداد صفحات : 463 صفحه

شابک : 978-964-2953-55-4

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 791/430233092

دسته بندی : زندگینامه و خاطرات

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 49000 تومان


معرفی کتاب

" با آخرین نفس هایم "
رمان حاضر با عنوان اصلی (Mon Dernier Soupir) اثر اوئیس بونوئل (Luis Buñuel) با ترجمه علی امینی نجفی می باشد که توسط انتشارات کتاب سرای نیک منتشر شده است.
 لوئیس بونوئل با فیلمه ایش در ایران چهره ای کمابیش شناخته شده است. از ساله ا پیش مقالات بیشماری درباره ی او در مطبوعات به چاپ رسیده و چند فیلمنامه ی معروفش به فارسی ترجمه و منتشر شده است. با این همه ، او برای سینمادوستان همچنان بیگانه و ناشناس باقی مانده است. یکی از دلایل این امر شاید ویژگی های فردی شخصیت هنری تک افتاده ی او باشد. فیلم های بونوئل بی گمان برجسته ترین نماینده ی مکتب سوررئالیسم در سینماست. او  به گواهی همین کتاب  تا واپسین دم زندگی، یک عصیانگر سرسخت و سازش ناپذیر باقی ماند. از سوی دیگر، چنان که در این کتاب نیز می توان دید، بونوئل شخصیتی چندگانه و نگرشی پردامنه و حتی گاه متناقض دارد که او را از ارزیابی های عام و قالبی دور می کند. آنارشیستی است که از آشوب و ناآرامی وحشت دارد! کمونیستی است که از نظام کمونیستی بیزار است. نیهیلیستی است که به ارزش های اخلاقی و انسانی سخت پا یبند است و به فرهنگ و مدنیت عشق می ورزد. گفتنی است که لوئیس بونوئل در طول زندگی به دشواری تن به مصاحبه می داد و به ندرت در محافل هنری شرکت می کرد.هم چنان که در سرآغاز این کتاب یادآور شده، خود را نویسنده نمی دانست و جز چند قطعه شعر و نوشته ی کوتاه اثری از خود به جا نگذاشته است. تنها در پایان عمر که بیماری او را از پا انداخته و از ساختن فیلم ناتوان کرده بود، به اصرار دوستانش به نگارش این کتاب رضایت داد. سینماگر بزرگ نزدیک یک سال پس از انتشار این کتاب، در ۲۹ ژوئیه ی ۱۹۸۳ در مکزیکوسیتی درگذشت. در ابتدای این کتاب، بونوئل قید کرده که بیوگرافی خود را به کمک ژان کلود کاریر نوشته است. این نویسنده و سناریست فرانسوی حدود بیست سال نزدیک ترین همکاراین سینماگر بزرگ بود. این همکاری در ۱۹۶۳ برای نوشتن فیلمنامه ی خاطرات یک پیشخدمت شروع شد و تا چند ماه پیش از مرگ بونوئل ادامه یافت.
 ارزش هنری و تاریخی این کتاب را نمی توان نادیده گرفت. بونوئل مهم ترین هنرمند مکتب سوررئالیسم در عرصه ی سینما به شمار   می رود، و آ گاهی از نظریات و تجارب هنری او در شناخت این جنبش هنری و آشنایی با پیدایش و سیر تکامل آن سودمند است.
در این چاپ تازه کتاب حاضر، با توجه به گذشت بیش از بیست سال از چاپ اول کتاب، پانوشت های پایان هر فصل تکمیل و به روز شده است. افزون بر این، برای تکمیل مطالب کتاب، سه پیوست به آن افزوده شده که مطالعه ی آنها به ویژه برای خوانندگانی که با هنر سینما و به ویژه با فیلم های بونوئل آشنایی کمتری دارند، سودمند است. توضیح آنکه، در این سا ل ها به کسان بسیاری برخورده ام که با سینمای این کارگردان آشنا نبوده یا فرصت تماشای فیلم های او را نداشته اند و با این همه کتاب را با علاقه خوانده و از آن لذت برده اند. در پاسخ به خواست این دسته از خوانندگان است که مواد تازه ای درباره ی زندگی و دیدگاه های هنری بونوئل به کتاب افزوده ایم.  
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" ماکس ارنست به زیبایی یک عقاب بود. او ماری برت خواهر ژان ‌اورانشِ فیلم نامه نویس را از راه به در برده و با او ازدواج کرده بود. این زن ‌نقشی کوتاه در صحنه ی ضیافت فیلم عصر طلایی ایفا کرده است. یک ‌بار ماکس، یادم نیست که قبل یا بعد از ازدواجش، برای گذراندن تعطیلات ‌تابستانی به روستایی رفته بود که اورتیس هم همان جا اقامت داشت. ‌اورتیس زن باز قهاری بود و فتوحات بی شماری در کارنامه اش به ثبت ‌رسیده بود. در آن تابستان، هر دوی آنها به زنی دل باختند و این اورتیس ‌بود که سرانجام در رقابت برنده شد. چندی پس از این ماجرا برتون و الوار ‌روزی به خانه ی من در خیابان پاسکال آمدند و خبر دادند که از طرف ‌ماکس ارنست می آیند که پایین گوشه ی خیابان ایستاده است. ماکس، ‌نمی دانم به چه دلیل، مرا متهم کرده بود که با دخالت در این ماجرا به ‌پیروزی اورتیس کمک کرده ام. حالا برتون و الوار آمده بودند که از من ‌توضیح بخواهند. به آنها اطمینان دادم که قضیه هیچ ربطی به من ندارد ‌و من هرگز مشاور زن بازی های اورتیس نبوده ام. آن ها قانع شدند و رفتند. ‌"

فهرست مطالب

پيشگفتار مترجم 

حافظه 

خاطراتى از قرون وسطا 

طب لهای كالاندا 

ساراگوسا 

از خاطرات خواهرم 

از اين دنيای فانى 

مادريد، كوی دانشگاه     

پاريس     

خوا بها و خيا لها 

سوررئاليسم     

امريکا   

اسپانيا و فرانسه     

از عشق و دلدادگى 

جنگ داخلى اسپانيا از     

تأملات فلسفى 

دوباره در امريکا از  ت ا  

هاليوود، ادامه و پايان 

مکزيک سا لهای    

دلخوشى ها و بيزار یهای من 

اسپانيا، مکزيک، فرانسه از  تا  

آخرين نفس 

فيلموگرافى/ فهرست كامل آثار سينمايی لوئيس بونوئل 

پيوست اول/ لوئيس بونوئل 

پيوست دوم/ ديدگا ههايی دربار هی هنر و زندگى 

پيوست سوم/ مقال های از اوكتاويو پاز 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها