×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سارایوو و یک چاه آب

دانلود کتاب سارایوو و یک چاه آب

سارایوو و یک چاه آب
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : سارایوو و یک چاه آب

نویسنده : میلینکو یر گوویچ

ناشر : نیکا

مترجم : ابتهاج نوایی

تعداد صفحات : 176 صفحه

شابک : 978-600-5906-86-8

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 829/8236

دسته بندی : رمان های خارجی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 29500 تومان


معرفی کتاب

" سارایوو و یک چاه آب "
کتابی با عنوان اصلی ( Sarajevski Marlboro ) به نویسندگی میلینکو یر گوویچ ( Miljenko Jergovic ) می باشد که به ترجمه ی ابتهاج نوایی از انتشارات نشر نیکا منتشر شده است.
سارایوو و یک چاه آب، کتابی که هم اکنون در دست دارید، با داستان های به ظاهر ساده ولی پر از استعاره های بسیار ژرف، از سرگذشت غمناک ولی جذاب سارایوو در زمان جنگ حکایت دارد. سرنوشت قهرمانان یرگویچ که انسان هایی ساده از سه قومیت گوناگونند ما را بر آن می دارد تا دست کم، لحظات تراژدی سارایوو را تا اندازه ای درک کنیم. سبک مالیخولیایی یرگوویچ و شوخ طبعی بسنیایی او در این کتاب بیهودگی جنگ را به عنوان مفهومی که از مرزهای بالکان هم فراتر می رود محکوم می کند و درک درست جنگ و صلح را که در اصل کلید کامیابی میلینکو یرگوویچ به عنوان نویسده ست، نشان می دهد.
سبک  مالیخولیایی یر گوویچ و شوخ طرعی بسنیایی او در این کتاب، بیهودگی جنگ را به عنوان مفهومی که مرزهای بالکان هم فراتر می رود محکوم می کند و درک درست جنگ و صلح که در اصل کلید کامیابی میلینکو یر گوویچ به عنوان نویسنده است را نشان می دهد.
مجموعه داستان های او به نام مارلبوروی سارایوو ( ترجمه ی فارسی: سارایی و یک چاه آب) دو جایزه ی Ksaver Sandor Gjalski و  Erich Maria Remarque را از آن خود کرده است.
این مجموعه داستان بهتر از هر گزارش تلویزیونی یا فیلم مستند وضعیت سارایوو را در زمان جنگ نمایان می کند.
یرگوویچ نویسنده ی پرکار و پرآوازه ای در جمهوری های نوبنیاد بالکان است. برخی کارشناسان او را با نویسنده ی فقید و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات ایوو آندریچ (1975ـ1892 میلادی) مقایسه می کنند.
دیگر آثار این نویسنده نیز مورد توجه خوانندگان منطقه بالکان و جهان قرار گرفته ست:
کاروان ها 1995، آن سوی پل سبز 1996، هیمل کماندو 1998، ماما لئونا 1999، متون تاریخی 2000،2، می گویی فرشته 2000، بنّا شولتس 2001، بویک ریورا 2002، کاخ های گردویی 2003، ربیعه و هفت فرشته 2004، انشاالله مادونا ان شاالله 2004، گلوریا 2005، روتا تاننباوم 2006، متون تاریخی 2006،1، قربانیان خواب پیروزی بزرگ در جنگ را می بینند 2006، بوسه ی دوم گیتا دانون 2007، فری لندر 2007، سردا می خواند، در تاریکی، برای ارواح 2007، ولگا ولگا 2009، داستان کرینا 2007، پدر 2010، وقایع نگاری زاگرب 2010، بسنی هرزگووین، آینده ی جنگ ناتمام 2010، آیا جهان اسکار اشمیت را به یاد می آورد 2010، سگهای دریاچه 2010، رقص تانگو و دیگر قصه ها 2010، جوز هندی، لیمو و زردچوبه 2011، گزیده سروده های نانا مازوتا 2011.
جوایز ادبی مهم دیگری نیز به این نویسنده اهدا شده ست که می توان از «جایزه ی ادبی گرینزانه کاوور 2003 از ایتالیا و جایزه ی آنگلوس، 2012 از لهستان نام برد.
در بخشی از کتاب می خوانید :
" جای سر روی بالشت است، هرچیز دیگری جای بالشت باشد عذاب محض¬است. سر اگر جای دیگری باشد احساس می کنی خاک نرم می لغزد و زیر پایت خالی می شود. دنیای خواب تلو تلو می خورد، شقیقه ات هی به برآمدگی استخوان شانه ی مادرت می خورد، یک چشمت را باز می کنی و رقص پله ها را زیر پایت می بینی؛ خطای چشم اشکال هندسی ساده که تو را دوباره به خواب می برند. احساس ناگهانی دل پیچه بیدارت می کند. سوار اتوبوسی، با کارمندان دفتر حسابداری که برای گردش به شهر یایتسا  می روند. هیچ کس جز مادر تو بچه اش را همراه نیاورده ست؛ «باید آبشار را ببینی!» مادر این را با قاطعیت گفته¬بود و حالا کاری نداشت که تمام دل و روده هایت می خواهد بیرون بریزد و در سرت باتلاق گل آلودی درست شده ست که هیچ وقت با آبشار هم صاف نمی شود. شیشه ی کلفت اتوبوس منظماً به ذهنت ضربه می زند، تصاویری از جلو چشمانت می گذرند که تازه بعدها، شاید ده سال بعد، مناطق مشخصی از زادگاهت را به یاد تو می آورند که با شور و بزرگنمایی درباره ی آنها برای دوستان و آشنایانی از دیگر کشورها سخن خواهی راند."
 

فهرست مطالب

گردش   
کاکتوس  
دزدی  
فولکس غورباغه یی  
انگشتر   
آقای محترم  
آبگوشت بوسنیایی  
خانم کوچولو  
زنگ  
اسلوبودان   
ماهی قزل آلا  
ریش  
آرمین  
کمونیست   
مزار  
کن
 در  
باغبان  
بیداری   
فرمانده  
تشخیص بیماری  
کلُنی  
صرف کلمات   
عکس  
سفر  
نابینا   
زونو  
نامه   
ساکسفونیست  
کتابخانه

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها