×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
گور به گور

دانلود کتاب صوتی گور به گور

گور به گور
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : گور به گور

نویسنده : ویلیام فاکنر

ناشر صوتی: آوانامه دانش گستر

ناشر: چشمه

مترجم : نجف دریابندری

گویندگان : آرمان سلطان زاده, مریم پاک ذات

زمان کل : 06 ساعت و 38 دقیقه

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده, داستان و رمان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 84000 تومان


معرفی کتاب

"گور به گور"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (As I lay dying) اثری از ویلیام فاکنر (William Faulkner) با ترجمه ای از نجف دریا بندری از انتشارات چشمه می باشد که با صدای آرمان سلطان زاده و مریم پاک ذات توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است.
عنوان این کتاب برگرفته از کتاب ششم ادیسه اثر هومر می باشد. ویلیام فاکنز نویسنده شهیر آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات می باشد. کتاب گور به گور یا جان که می دادم رمانی است که هر فصل آن از زبان یکی از شخصیت های داستان نقل می شود. به گفته نویسنده این کتاب را در طی 6 هفته نوشته است آن هم همراه با کار شبانه پای کوره آتش اما آنچه از متن این کتاب بر می آید انگار نویسنده زمان بیشتری برای نوشتن این کتاب صرف کرده است. موضوع کتاب در رابطه با انسان های ساده روستایی در حاشیه می سی سی پی می باشد که در جنوب آمریکای شمالی زندگی می کنند. درون مایه این رمان در رابطه با مسئله مرگ می باشد و زندگی همراه با غم واندوه را به تصویر می کشد.

شما می توانید به بخشی از این کتاب در نسخه نمونه گوش فرادهید.

 

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 قسمت اول الی ششم 00:35:18
2 قسمت هفتم الی یازدهم 00:32:14
3 قسمت دوازدهم الی پانزدهم 00:37:57
4 قسمت شانزدهم و هفدهم 00:22:04
5 قسمت هجدهم الی بیست و پنجم 00:27:27
6 قسمت بیست و ششم الی سی‌ام 00:25:44
7 قسمت سی و یکم الی سی و سوم 00:26:54
8 قسمت سی و چهارم الی سی و ششم 00:24:39
9 قسمت سی و هفتم الی سی و نهم 00:21:23
10 قسمت چهلم الی چهل و دوم 00:27:16
11 قسمت چهل و سوم و چهل و چهارم 00:22:17
12 قسمت چهل و پنجم الی پنجاهم 00:36:10
13 قسمت پنجاه و یکم الی پنجاه و سوم 00:26:49
14 قسمت پنجاه و چهارم الی پنجاه نهم 00:32:06

گور به گور:

 داستان خانواده روستایی است که ماجرای انتقال جنازه مادرشان به شهری دیگر روایت می شود. مادر خانواده وصیت کرده است که جنازه اش  شهر خودش و در کنار خویشاوندانش به خاک سپرده شود.

این خانواده ساده و روستایی شامل زن و شوهر و چهار فرزندشان است. داستان کتاب گور به گور زمانی آغاز می شود که زن روستایی در انتظار مرگ است و همه خودشان را برای مردن او آماده کرده اند. در این میان بزرگترین فرزند خانواده که نجار است برای او تابوت درست می کند. با اینکه  هنوز مادر زنده است با هر نواخت اره زمان مرگش را نزدیکتر می بیند.

بعد از مرگ مادر سفرخانواده  و جریان اصلی رمان شروع می شود. سفر آن ها که با گاری انجام میشد مردمان میگفتن درست نیست مرده را با گاری در این مسیر طولانی جا به جا کرد ولی به خرج پدر خانواده نمی رود. در هر قدم این سفر با مشکلاتی رو به رو می شوند و پدر خانواده این مشکلات را خواست خدا دانسته و پافشاری هایشان را از  شانس بد می دانند و یا به حساب قولی که به همسرش داده می گذارد

هر فصل از این کتاب توسط راوی های متعدد روایت می شود و داستان هر بار از زبان یکی از شخصیت ها بیان می شود. همین تعدد در راوی باعث شده که ماجراهای بسیاری اتفاق بیفتد و همچنین داستان دیرتر در ذهن خواننده شکل گیرد.ولی روایت یک اتفاق با زاویه دیدهای متفاوت باعث می شود که با شخصیت های داستان از زوایای مختلف بیشتر آشنا شویم و این به عمق شناخت ما از شخصیت ها کمک می کند.

‎ ‎ زبان در بسیاری از وقت های  رمان گور به گور جریان سیال ذهن است. خیال و واقعیت درذهن شخصیت ها باهم درآمیخته می شود

تجزیه و تحلیل این رمان  این گونه است: این سفر بهانه ی است برای  روایت ماجراهای مختلف در داستان می باشد که باعث وارد شدن شخصیت های فرعی به داستان می باشد. غالب این شخصیت ها روستاییان ساده و گاه ساده لوح است.

 

گور به گور

 

درونمایه ی اصلی رمان گور به گور شرافت و شجاعت و باورها و اعتقادات انسان هاست.

مذهب در بین شخصیت های داستان حضور پررنگ داردشناخت شخصیت های رمان با توجه به کنش و واکنش داستان شکل می گیرد. نماد حرکت در این داستان بسیار پررنگ می باشد یعنی توصیف شخصیت ها و مکان ها ایستا نیست .

ذهنیت فرزندان خانواده بیشتر شبیه دیوانه ها است. ذهنیت مادر خانواده خیلی عمیق است. شخصیت مادر  بی اعتقاد و بسیار بی تفاوت است به شکلی که از اوایل زندگی بی حس بوده و معنای کلمات برای او بیگانه است و از خیلی قبل انتظار مرگش را می کشید. پدر خانواده شخصی با ذهنیت محدود و بسیار ساده و کله شق و مغرور است و فرزند ارشد خانواده نیز کل زندگی اش را در نجاری به سر میبرد.

صحنه انتقال تابوت شاید  نشانه کفاره کشیدن بود که پر از رنج برای دیگران شد مخصوصا صحنه رد شدن از رودخانه ای که پل آن خراب شده بود بسیار تاثیر گذار بود. کتاب آنقدر یک تعهد را به رخ می کشد که در خواننده در بیشتر جاها ممکن است عصبانی شود ولی از طرفی وقتی می بیند که هر یک از افراد خانواده در این راه بهترین دارایی خود را از دست داده اند از این همدلی آن ها راضی است و آن را تحسین می کند.

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
سیدعلیرضا

ویلیام فاکنر را برخی ها بزرگ‌ترین رمان‌نویس آمریکایی بین دو جنگ جهانی دانسته‌اند و کتاب گور به گورش را ساده‌ترین و در عین حال کامل‌ترین اثر او میدانند؛ کتابی عجیب که نگاه به آن متغیر است و هر لحظه عوض می‌شود حدود سی کاراکتر و دوازده راوی دارد و هر شخصیت از واقعۀ اصلی برداشت خودش را روایت می‌کنند. ......ابر و باد و مه خورشید در این داستان دست به دست هم می‌دهند تا وصیت مرده به سرانجام نرسد .....خواند ابن کتاب را در صورت علاقه شما به اینگونه حوادث پیشنهاد میکنم

1400-09-19

برچسب ها