×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اثر مرکب

دانلود کتاب اثر مرکب

اثر مرکب
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : اثر مرکب

نویسنده : دارن هاردی

ناشر : سبکتو

مترجم : گروه مترجمین

تعداد صفحات : 105 صفحه

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 4800 تومان


معرفی کتاب

"اثر مرکب" / جهشی برای درآمد زندگی و موفقیت شما
یک برنامه واقعی به همراه راهکارهای واقعی برای تغییر زندگی و واقعیت بخشیدن به آرزوها
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The Compound Effect) اثری از دارن هاردی (Darren Hardy) می باشد که با ترجمه ای از گروه سبکتو توسط انتشارات سبکتو منتشر شده است.
دارن‌هاردی، نویسنده، سخنران و مشاور آمریکایی است که تا سال ۲۰۱۵ ناشر "مجله موفقیت" یکی از پرتیراژترین مجلات دنیا بوده است. او از کودکی با پدرش بزرگ شده و او را یکی از بهترین مربیان خود می‌داند. دارن در سن ۱۸ سالگی تجارت خود را آغاز کرد و در ۲۷ سالگی به یک جوان میلیونر تبدیل شد. مجله موفقیت به او این امکان را داد تا با مدیران برجسته، کارآفرینان برتر و قهرمانان مصاحبه داشته باشد و همین موضوع باعث شد تا پرده از راز موفقیت آنها بردارد. او در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگش استراتژی و اصول موفقیت را با روش‌هایی که خودش آزمایش کرده و به نتیجه رسیده است با مردم به اشتراک می‌گذارد. او می‌گوید که دوست دارد همه از تمام پتانسیل زندگی خودشان استفاده کنند. او مدیرعامل خیریه کودکان نامرئی است که به کودکانی که برای سرباز شدن در کشور‌های آشوب زده دزدیده می‌شوند کمک می‌کنند تا راه زندگی‌شان را پیدا کنند. او مشهورترین مقالات نیویورک تایمز را می‌نویسد و چندین کتاب مشهور دارد که بهترین آنها "اثر مرکب" است.
همه ما به دنبال موفقیت و تحقق اهداف و آرزوهایمان هستیم. در این کتاب اصول به دست آوردن موفقیت و مهم‌تر از آن ادامه داشتن آن را یاد می‌گیریم. اثر مرکب وجه اشتراک تمام افراد موفق با یکدیگر است که "دارن‌هاردی" با بررسی تک تک آنها، به آن رسیده است. این کتاب به شما می‌گوید که چطور با چند اصل ساده زندگی روزمرتان را متحول کنید. اثر مرکب می‌گوید برای به وجود آمدن تغییرات بزرگ نیاز به قدم‌های بزرگ نیست بلکه ثبات قدم در انجام تغییرات کوچک است که می‌تواند شما را به آنچه می‌خواهید تبدیل کند. در این کتاب این تغییرات کوچک و اتفاقات پیرامون آنها را در مسیر موفقیت بررسی می‌کنید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" همه ما در شرایط یکسان به دنیا آمده‌ایم و اگر یکی رونالدو بازیکن مشهور فوتبال می‌شود و دیگری هرگز شناخته نمی‌شود، به دلیل انتخاب‌‌های آنهاست. هر انتخاب، رفتاری را آغاز می‌کند که در بلند مدت تبدیل به عادت ما می‌شود. هر تصمیم و انتخاب، حتی کوچک و بی‌اهمیت مسیر زندگی شما را تغییر می‌دهد. در این فصل یاد می‌گیریم که چطور تصمیماتی آگاهانه بگیریم تا زندگی‌مان را در جهت رسیدن به اهدافمان هدایت کنیم. حتی چاق شدن و اضافه وزن پیدا کردن هم از تصمیمات ما هستند. حتما می‌گویید که هیچ کس چنین تصمیمی ‌نمی‌گیرد اما باید باور کنید که گاهی با فکر نکردن به انتخاب‌ها و نتایج آنها تصمیماتی می‌گیریم که چاق شدن از نتایج آن است."

فهرست مطالب

میکرو کتاب چیست

درباره نویسنده

درباره کتاب

مقدمه

فصل اول

لمس اثر مرکب در زندگی

سکه شگفت انگیز

اثرموجی

ذهنیت ماکرو ویو

فصل دوم

انتخاب ها

فیل ها گاز نمی گیرند

سال نو

مسئولیت همه چیز

سلاح سر ی شما

فصل سوم

عادت ها

قدرت چرایی

اهداف

راز پنهان هدف گذاری

۵ استراتژی برای ریشه کن کردن

عادتهای بد

۵ استراتژی برای ایجاد عادت خوب

تغییر سخت است

فصل چهارم

تکانه

قدرت عادت ها

ثبات قدم

فصل پنجم

تاثیرات

فصل ششم

شتاب دادن

سخن آخر

نقد و بررسی کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

اثر مرکب جزو آن دسته از کتاب هایی است که طرفدار بسیاری در دنیا دارد و بسیاری معتقد هستند که این کتاب می تواند مسیر جدیدی در زندگی ایجاد کند. تعداد فروش بالای این کتاب در سراسر دنیا به نظر می تواند این نظریه را ثابت کند؛ اما چه عاملی باعث می شود که کتابی بتواند این قدرت فروش را پیدا کند و به این اندازه از محبوبیت برسد؟

اثر مرکب کتابی است که در کمتر از 10 سال گذشته چاپ شده است؛ بنابراین عملا می توان گفت که نویسنده این کتاب توانسته مخاطب جدید را بشناسد و دقیقا بداند که نیاز انسان امروزی چیست. این اصلی ترین چیزی است که درباره این کتاب می توان گفت؛ اما به نظر می آید اثر مرکب زوایای دیگری نیز دارد که ما سعی می کنیم در این مقاله این زوایا را مورد بررسی قرار دهیم. با وجود این که در نقد ادبی اصولا نباید به تحلیل تفکر نویسنده و جریان کتاب پرداخت، اما در این کتاب که به شکل واضحی یک کتاب رفتاری و روانشناسی محسوب می شود چاره ای جز این وجود ندارد. از طرفی دیگر هر اثری که انسان از خود برجای می گذارد، چه این اثر ادبی و هنری باشد و چه غیر هنری، حاصل ذات انسان و شرایط اجتماعی آن است. از این رو برای بررسی دقیق تر هر نوع اثری باید ابتدا شرایط ذهنی نویسنده و زندگی او را مورد بررسی قرار دهیم. از این رو در ابتدا با دارن هاردی آشنا خواهیم شد و سپس تلاش می کنیم که بر اساس نکات مهم زندگی او گره های کور اثر مرکب را باز کنیم و واقعیت های پنهان آن را مورد بررسی قرار دهیم.

دارن هاردی، ذاتا یک اقتصاددان

 

دارن هاردی، ذاتا یک اقتصاددان

مهمترین چیزی که می توان از زندگی دارن هاردی بیرون کشید، دید اقتصادی او در کودکی و نوجوانی است. دارن هاردی در سنین 16 تا 18 سالگی دست به سرمایه گذاری و تجارت زد و توانست ظرف مدت کمتر از 5 سال ثروت خود را به یک میلیون دلار برساند. دارن هاردی عملا در جوانی تبدیل به یک میلیونر شد و این چیزی نیست که برای بسیاری از افرادی مانند من و شما اتفاق بیافتد. به هر حال او در خانواده ای ثروتمند زندگی نمی کرد و حتی خانواده کاملی نداشت. او تنها با پدر خود زندگی می کرد که البته دارن هاردی او و فلسفه اش را بزرگ ترین سرمایه خود می داند. در ادامه این فلسفه را بازگو خواهیم کرد و آن را مورد بررسی قرار می دهیم؛ اما چیزی که فعلا در این جا برای ما مهم است این است که جنبه هوش اقتصادی دارن هاردی را بسنجیم و بیشتر با آن آشنا شویم.

اقتصاد علمی است که به ظاهر مبهم و گسترده که اصولا بر اساس اعداد و ارقام و جداول و قیمت ها و ... بنا شده است. وقتی گفته می شود فردی اقتصاددان است یا در فعالیت های اقتصادی موفق است اصولا کسی را تصویر می کنیم بسیار جدی، با عینک گرد و کاملا انسان منطقی که هر چیزی را به رنگ اعداد می بیند؛ اما واقعیت این است که این تصور کاملا اشتباه است. اصولا افرادی که به این حالت هستند و اقتصاد را با این ژست ادامه می دهند چندان موفق نمی شوند؛ زیرا یک اصلی اساسی را فراموش کرده اند و آن اصل اساسی اما ساده این است که تمام اقتصاد بر اساس خرید و فروش میان انسان ها بنا نهاده شده است؛ یعنی این انسان است که در آن تاثیر می گذارد. پس جلوتر از اعداد و ارقام و فرمول ها و ... این انسان ها و روحیه آن هاست که نشان می دهد اقتصاد به چه سمتی میل دارد. یک فرد موفق در اقتصاد نیز کسی است که بداند انسان ها در اقتصاد چه رفتاری دارند و چگونه در انواع بازارهای اقتصادی بازی می کنند.

بنابراین افرادی مانند دارن هاردی که در اقتصاد توانستند موفق شوند یک فرمول بسیار خاص ولی ساده را پیدا کرده اند که این فرمول مرتبط با زندگی انسان ها و روحیه آن هاست. دارن هاردی در واقع می دانست که بقیه در دنیای اقتصاد به دنبال چه می گردند و همین موضوع را در دنیای خارج از اقتصاد نیز پیدا کرد و فهمید که انسان ها همه در چه نقطه ای مشترک هستند. او دانست که همه انسان ها در مفهومی به نام " سود " یا همان " موفقیت " تمرکز دارند. عنوان کتاب " اثر مرکب " نیز تقریبا بر اساس همین مفهوم قرار گرفته است. اثر مرکب نام یک مفهوم اساسی در دنیای سرمایه گذاری است. این مفهوم به این معنی است که وقتی شما در بازار بورس یا هر جای دیگر دست به سرمایه گذاری می زنید، روی سرمایه اولیه شما سودی ایجاد می شود، این سود به سرمایه شما اضافه می شود و در دور دوم سوددهی این بار سرمایه اولیه به اضافه سود قبلی است که سودآوری می کنند. این روند در ابتدا چندان مشخص نیست اما رفته رفته به عددی بزرگ تبدیل می شود. یکی از دلایلی که بانک ها تنها به سرمایه اولیه در محاسبه سود توجه می کنند همین است که سود مرکب می تواند آن ها را ورشکست کند.

از اقتصاد تا زندگی

 

از اقتصاد تا زندگی

ما از زندگی دارن هاردی دو مفهوم اساسی را می توانیم برداشت کنیم. او توانست مفهوم سود در اقتصاد را با مفهوم موفقیت در زندگی انسان ها تطبیق دهد که حاصل آن نوشتن کتابی به نام اثر مرکب بود.

اما بیایید ما هم راهی که در ذهن دارن هاردی شروع شده بود را برویم تا بدانیم که این دو مفهوم چگونه به هم مرتبط می شود. مسئله اصلی این است که هر کسی دوست دارد موفق شود و موفقیت را تجربه کند. همچنین همه معامله گران و سرمایه گذاران در هر بازاری به دنبال سودآوری هستند.

بازار اقتصادی و زندگی واقعی انسان ها بسیار شبیه به هم هستند. در بازار همه به دنبال سود هستند ولی همه آن ها به این سود نمی رسند. در زندگی نیز موفقیت مفهومی است که شبانه روز برای آن می دویم ولی کمتر کسی است که بتواند موفقیت هایی را که توسط انسان های بزرگ و معروف مانند رونالدو لمس کرده اند را حس کند.

دارن هاردی دانست که اگر قوانین خود در دنیای سرمایه گذاری و تجارت را وارد زندگی کند می تواند موفق باشد و دانست که اگر این قوانین را انسان های دیگر بدانند، آن ها نیز می توانند موفق شوند. قانون اصلی دارن هاردی تنها بر اساس یک فلسفه ساده پدرش بنا نهاده شده بود، پدر دارن هاردی می گفت که: " شرایط مهم نیستند. اگر دیگران باهوش ترند یا استعداد بیشتری دارند، تو باز هم می توانی پیروز شوی. سخت تر تلاش کن، بیشتر درس بخوان و خودت را بیشتر از بقیه تحت فشار قرار بده و یک استثنا باش تا موفق شوی "

بسیاری از ما شرایط را مقصر اصلی زندگی ناموفق خود می دانیم. همانطور که در دنیای سرمایه گذاری بسیاری دولت، حکومت، اقتصاد تورمی یا شانس را مقصر می دانند. در حالی که شرایط بر هر کسی بد یا خوب وجود دارد و این شرایط نیست که تعیین می کند چه کسی موفق است یا نیست. چرا که اگر شرایط این چنین رفتاری می توانست داشته باشد امروز بسیاری از بزرگان و انسان های مشهور مانند همان رونالدو را نمی داشتیم.

در کلام بهتر باید قبول کرد که شرایط شاید راه ما را برای رسیدن به موفقیت سخت تر کند اما نمی تواند جلوی آن را بگیرد. آن چیزی که جلوی رسیدن ما به موفقیت را می گیرد در واقع خود ما هستیم. این تفکر خود ماست که باور نمی کنیم می توانیم بزرگترین اتفاقات را رقم بزنیم. چرا که یک اشتباه بسیار ساده انجام می دهیم. اشتباهی که دارن هاردی به خوبی آن را در کتاب اثر مرکب بررسی کرده است. این اشتباه دقیقا همان چیزی است که در دنیای اقتصادی نیز درگیر آن می شوی. مسئله جالب این است که با وجود ضربه خوردن از اشتباه هیچگاه آن را نمی بینیم و شرایط تنها متهم ردیف اول دادگاه ما می شود. این نقطه مشترک تمام انسان هاست که دارن هاردی به خوبی دست روی آن گذاشته است و همین نقطه باعث شده است که کتاب او محبوب و پرفروش شود.

همه انسان ها اشتباه می کنند!

 

همه انسان ها اشتباه می کنند!

وقتی به زندگی بزرگان و ثروتمندان و افراد مشهور نگاه می کنیم، آن ها را غرق در ناز و نعمت می بینیم. وقتی زندگی نامه آن ها را می خوانیم و تلاش هایشان را می بینیم به آن ها آفرین می گوییم و به نوعی متوجه می شویم که آن ها نیز انسان های عادی بودند که به این نقطه رسیدند اما به این مفهوم ایمان نمی آوریم؛ یعنی در پس ذهنمان این است که آن ها بالاخره در جایی شانسی داشته اند و به نوعی مورد لطف شرایط قرار گرفته اند؛ اما واقعیتی که همیشه جلوی روی ماست ولی هیچگاه آن را نمی بینیم است که سود های بزرگ از سود های کوچک ساخته می شود. در واقع وارن بافت از ابتدا نیم خواست که روزانه چند صد هزار دلار سود داشته باشد، بلکه او تنها به دنبال این بود که سود کم اما همیشگی خود را داشته باشد. تنها راه پیروزی واقعی در دنیای اقتصاد همین است؛ اما بسیاری در اقتصاد و سرمایه گذاری به دنبال این هستند که با یک سرمایه گذاری تبدیل به یک میلیارد شوند و زندگی خودشان را جمع کنند. جالب اینجاست که این نوع تفکر در دنیای اقتصاد بسیار رایج است و بسیار واقعی می نماید؛ یعنی فرد سرمایه گذار محاسبه می کند که اگر در فلان جا سرمایه گذاری به اندازه کل زندگی خود می کرد هم اکنون ده برابر درآمد بیشتری داشت؛ بنابراین تصمیم می گیرد که کل زندگی خود را در جایی سرمایه گذاری کند و همان را می بازد!

در زندگی واقعی خودمان نیز همین اتفاق می افتد. ما می خواهیم به جایگاه رونالدو یا بافت برسیم؛ بنابراین باید مانند آن ها رفتار کنیم: در همان قدم اول باید بتوانم موفق شوم. یا باید لوازم رسیدن به این موفقیت ها برای من فراهم شود و...

اما واقعیت امر این است که زندگی بهای چندانی به این انسان ها نمی دهد. موفقیت بزرگ زمانی ایجاد می شود که موفقیت های کوچک آن ها را بسازند. به معنی بهتر یک موفقیت کوچک می تواند موفقیت کمی بزرگترین رقم بزند و موفقیت کمی بزرگ تر می تواند موفقیت بزرگتر از خود را قم بزند و این مسئله اگر تداوم داشته باشد اثر بزرگ تری از خود نشان می دهد که معنی همان اثر مرکب را دارد.

برای درک اثر مرکب بهتر است دومینو را به خاطر بیاورید. در بازی دومینو قطعات ایستاده در کنار هم با فاصله ای معین به همدیگر ضربه می زنند و این ضربه ها باعث می شود که جریان دومینو تا قطعه آخر ادامه داشته باشد. نقطه جالب اینجاست که هر قطعه توانایی این را دارد که قطعه بعدی به بزرگی یک و نیم برابری خود را بیاندازد؛ یعنی اگر اولین قطعه شما تنها ارتفاع 10 سانتی متر داشته و هر قطعه یک ونیم برابر قطعه قبلی خود باشد، شما در قطعه 19 ام چیزی بالغ یک دیوار 150 متری را می توانید بیاندازید؛ یعنی دومینو شما با شروع قطعه ای به ارتفاع 10 سانتی متر می تواند در نهایت قطعه ای به ارتفاع یک برج 35 طبقه را بیاندازد. این معجزه اصلی اثر مرکب است که در ابتدا اصلا دیده نمی شود اما رفته رفته اثر خود را نشان می دهد.

اثر مرکب در زندگی واقعی

 

اثر مرکب در زندگی واقعی

در دنیای بورس و سرمایه گذاری به راحتی می توان اثر مرکب را بر اساس سودآوری که داریم مشاهده کنیم؛ یعنی یک واقعیت عینی از سودآوری می تواند به ذهن ما کمک کند تا اثر مرکب را درک کنیم و همراه آن پیش برویم؛ اما در دنیای واقعی چگونه این اثر مرکب را پیاده کنیم و از آن لذت ببریم؟

قطعات دومینوی ما در زندگی و یا همان سرمایه ما در این زندگی، رفتار و اعمال ما محسوب می شود. هر رفتار ما می تواند در راستای ایجاد یک روند قرار بگیرد و این روندها می تواند عادت هایی را در ما بسازند و این عادت ها می توانند در ادامه اتفاقاتی را رقم بزنند.

به طور مثال چک کردن فضای مجازی یک رفتار کوچک محسوب می شود. روند اصولی و معقول استفاده از فضای مجازی به زمانی است که در آن پیامی داشته باشیم و یا این که دنبال اطلاعاتی باشیم؛ اما ذات این فضا به نوعی است که می تواند به راحتی این روند را تغییر بدهد و شما را وارد روند دور باطل بکند؛ یعنی دنبال چیزی بگردید که نیست و شما از این جست و جو لذت ببرید. مهمترین علتی که درگیر این گونه روندها می شویم این است که ما اصولا زمان ار فراموش می کنیم یا زمانی که از دست می دهیم را چندان مهم نمی دانیم. برای ما 5 دقیقه ارزشی ندارد و وقتی زمان با ارزش می شود که بدانیم چند ساعت را از دست داده ایم. در حالی که اثر مرکب در جهت منفی آن نیز وجود دارد؛ یعنی همان 5 دقیقه هایی که توجهی به آن نمی کردیم. تبدیل به چند ساعت تلف شده است.

بنابراین مهمترین تغییری که در جهت استفاده از اثر مرکب باید بکنید این است که زمان را مهم بدانید. این مهم دانستن بر اساس اثر مرکب یعنی این که باور کنید ده ها ساعت از یک دقیقه شروع شده اند. پس هر یک دقیقه خود را مهم بدانید. همین موضوع می تواند شما را شگفت زده کند. وقتی شما نخواهید یک دقیقه های زندگی خود را از دست بدهید و از آن ها استفاده کنید متوجه می شوید که چندین ساعت به صورت بهینه استفاده کرده اید.

بنابراین آن چیزی که در دنیای واقعی و در اثر مرکب اهمیت بالایی دارد این است که به جزئیات اهمیت بدهیم. گاهی بزرگی هدف و تفاوت آن با جزئیاتی که ما انجام می دهیم مانع از حرکت ما می شود؛ اما در این حالت یادتان باشد که شما به تنهایی نمی توانید دیواری به اندازه 150 متر را زمین بیاندازید؛ اما یک بلوک ده سانتی متری می تواند می تواند این کار را بکند. این مهمترین درسی است که دارن هاردی در کتاب اثر مرکب به آن می پردازد.

جزئیات در دنیای اقتصاد نیز امروزه از اهمیت بالایی پیدا کرده است. امروز کسب و کاری می تواند موفق باشد که از کوچکترین موارد سودسازی کند و بتواند جلوی کوچکترین هزینه ها را بگیرد. مجموع جزئیات مهم و تاثیر گذار است. شما در یک حرکت نمی توانید دیوار 150 متری را تخریب کنید اما در 18 حرکت می توانید. پس وقتی مهم تخریب و انداختن این دیوار باشد تعداد حرکت های خود را افزایش بدهید و جزئیات را جمع کنید.

کتاب اثر مرکب

 

نکته مهم از کتاب اثر مرکب

یکی دیگر از نکات مهم در کتاب اثر مرکب که باید بسیار به آن توجه کرد این است که مداومت اهمیت بالایی در انجام کارها دارد؛ یعنی اگر آن دومینو گفته شده پشت سر هم نباشد، کار شما بی نتیجه خواهد بود. شما باید کارها را دقیقا پشت سر هم انجام دهید و این سخت ترین بخش انجام کار است.

همین موضوع باعث شده است که بسیاری از خوانندگان کتاب اثر مرکب با وجود این که این کتاب را موثر می دانند، همچنان موفق نشوند و در جای خود درجا بزنند؛ زیرا چیزی که اهمیت دارد و می تواند بسیار مهم باشد این است که شما همه این موارد را پشت سر هم انجام دهید و نگذارید که جزئیات درگیر زمان شود.

در واقع ممکن است شما برای مدتی برنامه ای را بسیار عالی انجام دهید. این برنامه می دانید کجا خراب می شود؟ دقیقا آن جایی که برای لحظه ای با خود می گویید یک امروز را به خود استراحت بدهیم. دقیقا همین جمله آفت اصلی برنامه محسوب می شود و اجازه نمی دهد که این روند ادامه دار شود. شما باید یاد بگیرید که تحت هر شرایطی برنامه خود را به هر نحوی که هست ادامه دهید. اثر مرکب تنها تحت این شرایط قابل دستیابی می باشد.

البته به این موضوع نیز دقت داشته باشید دارن هاردی یک مرد اقتصادی و تاجری موفق بوده است که چندین شبکه تلویزیونی را مدیریت می کرده و همچنین صاحب امتیاز مجله پر فروشی در آمریکا است. این یعنی این که دارن هاردی مخاطب را به خوبی می شناسد و می داند که چگونه باید با او صحبت کرد که مجاب به خرید محصول یا کتاب او شود. شاید برای شما جالب باشد بدانید که عمده ثروت دارن هاردی از انتشار همین کتاب اثر مرکب به دست آمده است. این موضوع من را یاد مثال معروفی می اندازد که در زمانی که همه به دنبال طلا بودند، فردی با فروش بیل ثروتمند شد!

یادتان باشد قانون دنیا و اقتصاد این است که همه در آن نباید موفق شوند، موفقیت عده ای به معنی باخت عده ای دیگر است؛ بنابراین انتظار نداشته باشید که همه زندگی را همین اثر مرکب در بر بگیرد؛ اما این کتاب می تواند نقش همان بیلی را داشته باشد که بتوانید چیز بهتری بسازید و از طریق آن موفق باشید. یادتان باشد در مسیری که بسیاری قدم می زنند احتمال موفقیت کمتری وجود دارد. پس راه خودتان را پیدا کنید.

در این مقاله و بررسی عمده توجه ما به محتوای درونی کتاب بود. این کتاب در رسته روانشناسی قرار دارد و از سبک نوشتاری مشخصی بهره می برد که نیاز به توضیح چندانی نیست. تام هاردی بعد از این کتاب در سال 2015 اقدام به انتشار کتاب ترن هوایی کارآفرینی کرد. بعد از آن نیز به ترتیب کتاب های امسال تکرار نخواهد شد، دیوانگان ثروت ساز، بهترین سال زندگی تو، 10 هفته تا موفقیت بی چون و چرا، پیغام سری برای موفق شدن و ... را به انتشار رساند. شما برای مطالعه نسخه الکترونیکی کتاب اثر مرکب با نشر سبکتو می توانید به سایت و یا اپلیکیشن کتابچین مراجعه کنید. در نهایت باید گفت که هیچ کس به اندازه شما به فکر خود شما نیست. پس هر کتابی را که می خوانید یا هرکاری که می کنید باید در راستای موفقیت خودتان باشد. اثر مرکب به شما یاد می دهد که جزئیات چقدر مهم هستند و چقدر می تواند تاثیرگذار باشند.

 

به قلم مرتضی ملک جاری

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
وحید دهقان

بسیار عالی و آموزنده

1402-10-10

dio

اثر مرکب را باید با تمرکز و هدفمند مطالعه کرد

1402-07-10

حسین شعبانی

این کتاب خیلی کتاب خوبی است وراه های به موفقیت رسیدن رو اموزش میده

1402-01-19

Merida

خوب بود اما خسته کننده و زیادی گسسته

1401-06-04

F Sabity

کتاب درمورد این است که چطور یک کار کوچک و متداوم باعث نتیجه بسیار چشمگیر و عالی خواهد شد

1401-02-09

Reza Abri

بسیار عالی بود و نقشه راه موفقیت هست

1400-11-18

اسما میرداروطن

عالی

1400-11-03

رزانی

عالیه واقعا????

1400-11-03

محمدرضا

میکرو کتاب بسیار خوبی در زمینه موفقیت که نویسنده با لحنی صمیمی و دوستانه با خوانندگان صحبت می‌کند و همچنین ترجمه خوب کتاب نیز باعث گیرایی بیشتر متن شده است.

1400-10-04

siavash

دنبال یک کتاب بودم اینجا داشت حرف ندارد عالی هست

1400-07-26

ali.ghodsi

تغییرات بزرگ با تغییرات کوچک بدست میاد. خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.

1400-04-27

مطهره اصفهانی

خلاصه و مفید. حوصله ادمو سر نمیبره، زیاد گویی نکرده.

1400-04-23

محمد فاقد

با خوندن این کتاب تازه میفهمی که چه اشتباهاتی کردی تو زندگیت، بخون و واقعا تغییر کن.

1400-04-20

فاطمه شریعت مداری

کتابش عالیه ولی با خلاصه کردن، تاثیر گزاریش کم شده.

1400-04-12

حسین تقی زاده

کتاب بسیار آموزنده ای بود، لذت بردم. ترجمش عالی بود.

1400-03-29

محمد رضایی

یک بار خوندنش کمه. به نظرم بارها باید خوند و تکرارش کرد و از مطالبش تو زندگی استفاده کرد.

1400-03-24

محمد رضایی

تشویق شدم کتابای بیشتری از این نویسنده بخونم.

1400-03-22

سروش ساعدی

با فعالیتهای کوچک روزمره ای که انجام میدی و با پایبند بودن به هدفت، میتونی به موقعیت خوبی برسی.

1400-03-17

شاهرخ طوری

خلاصه و مفید مطالبو بیان کرده.

1400-03-10

بردیا ساکتی

عالی بود. تاثیرای مثبت و خوبی میزاره روی آدم.

1400-03-09

فهیمه کلامی

آموزنده ترین کتابی که تا به حال خوندم.

1400-03-03

کتایون نادری

هرکسی دنبال تغییره تو زندگیش، حتما این کتابو بخونه.

1400-02-14

beyzaie

اگر میخواهید در زندگیتان موفق باشید اول عادتهای کوچک را تغییر بدهید.

1399-12-24

محسن نادم

این کتاب تو زندگی من خیلی کاربردی بود، بعد از خوندن این کتاب احساس کردم میتونم به هرچی که میخوام برسم.

1399-11-30

حسین دالقون

هرکی میخواد تو زندگیش پیشرفت کنه این کتابو بخونه.

1399-11-29

حامد شال چی

عالی بود. پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

1399-11-26

محمد جواد

قبلا در مورد اثر پروانه ای چیزایی شنیده بودم، که بال زدن یک پروانه در یک نقطه از دنیا میتونه باعث طوفان در در نقطه ای دیگه بشه. منظور این جمله اینه که هر اتفاق کوچیکی باعث یک سری اتفاقهای سلسله وار میشه که میتونه نتیجه ای بزرگ رو باعث بشه. این کتاب هم به همین موراد اشاره میکنه. اثر مرکب میگه که موفقیتهای کوچیک به مرور باعث موفقیتهای بزرگتر میشه. پس هیچوقت از اینکه چرا هنوز موفقیت بزرگی در زندگی کسب نکردم ناامید نشو. این کتاب به هم افرادی که واقعا هدفی توی زندگی دارند و برای این هدف حاضرن بجنگن پیشنهاد میشه.

1398-11-11

مهناز رمضانی

چقدر کتاب خوب و پرمحتوایی بود.

1398-11-01

میثم صادقی

من خریدمش پولم کم کرد کتابو نداده

پشتیبان سایت

با پشتیبانی تماس بگیرید

1398-10-09

برچسب ها