×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دوگانگی

دانلود کتاب دوگانگی

دوگانگی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : دوگانگی

نویسنده : ساتوشی ناکاموتو

ناشر : سبکتو

مترجم : گروه مترجمین

تعداد صفحات : 180 صفحه

دسته بندی : فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 4800 تومان


معرفی کتاب

"دوگانگی" / پیدایش بیت کوین از زبان خالق آن
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Duality) اثری از ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) می باشد که با ترجمه ای از گروه سبکتو توسط انتشارات سبکتو منتشر شده است.
ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است البته می‌توان به او لقب عجیب‌ترین فرد جهان را هم داد چون هیچ اطلاعاتی از او در اختیار نیست و همین نام او هم واقعی نیست. ناکاموتو در هنگام بحث در مورد مسائل فنی هیچ اطلاعات شخصی از خود را افشا نکرده‌است. اما در گزارش بنیاد P2P در سال ۲۰۱۲ ادعا کرد که مردی ۳۷ ساله است که در ژاپن زندگی می‌کند. اما عده‌ی زیادی به دلیل استفاده از انگلیسی کامل و روان در پیام‌هایش در فروم، هویت ژاپنی او را زیر سؤال برده‌اند و خود او هم در میکروکتاب دوگانگی می‌گوید که ژاپنی و حتی انگلیسی نیست.
در میکروکتاب دوگانگی تاریخچه به وجود آمدن بیت‌کوین را از زبان خالق آن می‌شنوید. بیت‌کوین ارزی دیجیتالی است که به هیچ بانک مرکزی و ارگانی برای نظارت نیاز ندارد و همه مردم جهان که در شبکه بلاک‌چین او قرار دارند می‌توانند ناظر آن باشند و نسل بعدی اوراق مالی را رقم بزنند. ساتوشی ناکاموتو از خود و چگونگی شکل‌گیری ایده بیت کوین می‌گوید و از سختی‌های و اطلاعات فنی آن هم صحبت می‌کند. پس اگر می‌خواهید با بلاک‌چین و ارز دیجیتال بیت‌کوین بیشتر آشنا شوید این میکروکتاب را از دست ندهید چون تنها کتابی است که به قلم خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو نوشته شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" یکی از نگرانی‌های اصلی مایک، تراکنش‌های معکوس‌ناپذیر بود. بیت‌کوین اساساً برای تراکنش‌های معکوس‌ناپذیر طراحی شده بود. با این وجود، بیت‌کوین خیلی بیشتر از این می‌توانست انجام دهد، چون زیرساخت‌های شبکه دارای ویژگی‌های مختلف بودند که کمترین آن سیستم سپرده بود. نگرانی دیگری که زیاد تکرار می‌شد و حتی اکنون هم مطرح می‌شود، اندازه بلوک‌هاست و می‌توانم بگویم که این مورد یک نتیجه ناخواسته بود که هیچکس نمی‌توانست در ابتدا به آسانی آن را پیش‌بینی کند و از طرفی هم راه‌حلی است که می‌توان به سادگی آن را پیاده‌سازی کرد. چیزی که مورد نیاز است، یک توافق جمعی است که همیشه به سختی به دست می‌آید (و به‌ نظر می‌رسد اکنون دشوارتر هم شده است)، اما در نهایت برای سرویس گیرنده اندازه بلوک‌ها اهمیت چندانی ندارد. از آن‌جایی ‌که تنها استخرهای استخراج (mining) هستند که به استخراج بیت‌کوین می‌پردازند، اکثر سرویس گیرنده‌ها تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرند و در واقع فقط خرید و فروش بیت‌کوین انجام می‌دهند. در هر صورت امروزه اغلب کاربران به‌صورت یک گره شبکه فعال عمل نمی‌کنند. اگر چه مایک واقعاً هیچ‌وقت علاقه‌ای به آگاهی از هویت من نداشت، اما افراد دیگری بودند که علاقه داشتند و سوالاتی می‌پرسیدند، استدلال‌هایی هم در این مورد مطرح شد، مثل این که انگلیسی من بدون خطا بود، یا من هیچ وقت به زبان ژاپنی چیزی نمی‌نوشتم و .... برخی حدس زده بودند (به‌خصوص در ابتدا) که امکان ندارد بیت‌کوین کار تنها یک نفر باشد و احتمالاً این یک نام مستعار است و از این نظر حق با آن‌ها بود."

فهرست مطالب

میکروکتاب چیست؟

درباره کتاب

درباره نویسنده

فصل اول

اجتناب ناپذیر بود

فصل دوم

حدس بررسی شده

فصل سوم

سایت بینام

فصل چهارم

کمی به گذشته برگردیم

فصل پنجم

هال

پیشنهاد میکروکتاب بعدی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

میکرو کتابی دارای پنج فصل است که درباره موفقیت در زمینه تجارت الکترونیک می‌باشد.

1400-10-19

برچسب ها