×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اثر مرکب

دانلود کتاب اثر مرکب

اثر مرکب
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : اثر مرکب

نویسنده : دارن هاردی

ناشر : الماس دانش

مترجمان : علی خوروش, شیرین پرورش

تعداد صفحات : 222 صفحه

شابک : 978-600-189-183-0

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 31500 تومان


معرفی کتاب

"اثر مرکب" / شروع موفقیت شما در کار و زندگی
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Self help techniques) اثری از دارن هاردی (Darren Hardy) می باشد که با ترجمه ای از علی خوروش و شیرین پرورش، توسط انتشارات الماس دانش منتشر شده است.
اثر مرکب بر اساس همان اصلی است که مولف در زندگی شخصی و آموزش های شخصی اش به کار برده است. این اصل می گوید سرنوشت شما در گرو تصمیماتی است که امروز می گیرید. آینده همان چیزی است که خودتان خلق می کنید. تصمیمات و انتخاب های کوچک روزانه یا شما را به زندگی دلخواهتان می رسانند یا منتهی به یک فاجعه می شوند. در واقع کوچکترین انتخاب ها هستند که به زندگی ما شکل می دهند. اگر فقط دو میلیمتر از مسیر اصلی منحرف شوید، خط سیر زندگی تان به کلی عوض خواهد شد. چیزی که در ظاهر یک انتخاب و تصمیم خیلی کوچک و کم اهمیت به نظر می رسید می تواند امروز به یک اشتباه محاسباتی عظیم تبدیل شود. این کتاب همان برنامه ی عملی دقیق و قابل درک است. به آن اجازه دهید دقیقاً از همین الان انتظارات شما را متحول کند، پیش داوری هایتان را از بین ببرد، حس کنجکای تان را زنده کند و به زندگی شما ارزش بدهد. تا جایی که می توانید از این کتاب بهره ببرید. ازآن به عنوان راهنمای ساختن زندگی و موفقیت مورد نظر خود استفاده کنید. اگر این کار را بکنید، و همه ی کارهای درست دیگر را به طور مداوم و همیشگی انجام دهید. با اطمینان می توان گفت بهترین چیزهای ممکن در زندگی را تجربه خواهید کرد.
این کتاب در مورد موفقیت و هزینه‌های واقعی رسیدن به‌ آن است. اکنون زمان آن فرا رسیده که کسی این را بی‌پرده با شما در میان بگذارد. مدت‌هاست که شمارا فریب داده‌اند. هیچ اکسیر معجزه‌گر، فرمول سری یا راه میان‌بری برای موفقیت وجود ندارد. هیچ‌وقت نمی‌توانید با روزی دو ساعت وقت گذاشتن در اینترنت به درآمد دویست‌هزار دلاری برسید یا با مصرف یک کِرِم بیست سال جوان‌تر به نظر برسید، در عرض یک هفته پانزده کیلوگرم وزن کم کنید، با مصرف یک قرص روابط زناشویی خود را درست کنید و یا از هیچ راه بیش از حد آسان دیگری به موفقیت مطلوب خود دست پیدا کنید. چقدر خوب می‌شد اگر می‌توانستید موفقیت، شهرت، اعتماد به نفس، روابط خوب و سلامتی را در یک بسته‌بندی شیک صدفی‌شکل از سوپرمارکت محله‌ی خودتان خریداری کنید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"همه‌ی انسان‌‌ها با یک روش موفق نمی‌شوند. بعضی محققان به این نتیجه رسیده‌اند که برعکس برای بعضی‌ها راحت‌تر است که برای تغییر شیوه‌ی زندگی بسیاری عادت‌های بد را به‌یک‌باره تغییر دهند. مثلاً یک متخصص قلب و عروق پیشگام به نام دکتر دین اورنیش معتقد بود که می‌تواند بیماری قلبی پیشرفته‌ی بعضی بیماران را بدون دارو یا جراحی و تنها با تغییرات اساسی در شیوه‌ی زندگی‌شان بهبود بخشد. او به این نتیجه رسید که چنین بیمارانی اغلب راحت‌ترند که یک‌دفعه با بیشتر عادت‌های بد خداحافظی کنند. او آن‌ها را در یک دوره‌ی آموزشی ثبت‌نام کرد که در این دوره رژیم غذایی پرچرب و پرکلسترول آن‌ها را با یک رژیم کم‌چربی جایگزین کرد. این برنامه شامل ورزش پائین آمدن آن‌ها از کاناپه‌ی راحتی و پیاده‌روی یا آهسته دویدن تکنیک‌های کاهش استرس، و دیگر عادت‌های مناسب برای سلامت قلب بود. شگفت‌انگیز بود که در کمتر از یک ماه این بیماران موفق شدند که از شر عادت‌‌های بد مادام‌العمرشان خلاص شوند و عادت‌های جدید را جایگزین کنند و درنتیجه پس از یک سال به‌طور شگفت‌انگیزی سلامتی جسمی را تجربه کردند. به نظر شخصی من این روش قانون نیست و می‌تواند استثنا باشد. "

فهرست مطالب

پیام ویژه ای از آنتونی رابینز

مقدمه

فصل اول

اثرمرکب در عمل

شما نتیجه مثبت اثر مرکب را تجربه نکرده اید

سکه ی جادویی

سه دوست

اثر موجی

موفقیت، یک مدرسه قدیمی

طرز تفکر ماکروویوی

اثر مرکب رابه خدمت خود درآورید

فصل دوم

انتخاب ها

فیل ها گاز نمی گیرند

شکر گزاری در طول سال

مسئولیت پذیری صد درصد

خوش شانس شدن

فرمول کامل خوش شانس شدن

شهریه ی بالای دانشگاه ضربه های سخت

سلاح سری شما، برگ برنده ی شما

تله ی پول

آهسته و آرام حرکت کنید

قهرمان گمنام

کمی قدم زدن در شرکت

درخت پول

وقت طلاست

موفقیت دوی ماراتن است

به خدمت گرفتن اثر مرکب

فصل سوم

عادت ها

بنده های عادت

با گریز از دام رضایت فوری شروع کنید

پیدا کردن عصای جادویی یا همان قدرت چرای شما

چرا غیر ممکن وجود ندارد؟

انگیزه ی ذاتی

میدان مبارزه ی خود را پیدا کنید

هدف ها

ترسیم اهداف، چگونه عمل می کند: معمای راز آشکار شد

چه کسی باید بشوید؟

تغییر دهندگان بازی، پنج راهکار برای حذف عادت های بد

1. محرک های خود را مشخص کنید

2. جایگزین کنید

3. جایگزین کنید

4. به آرامی شروع کنید

5. یا به یک باره بپرید

عادت های بد خود را بررسی کنید

برگ های برنده: شش تکنیک برای ایجاد عادت های خوب

1- خودتان رابرای موفقیت آماده کنید

2- به فکر اضافه کردن باشید، نه کم کردن

3- مسئولیت پذیری خود رابرای دیگران به نمایش بگذارید

4- یک رفیق موفقیت پیدا کنید

 

 

 

   و ادامه . . .

نقد و بررسی کتاب اثر مرکب

درباره کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) با نام اصلی، تکنیک های خودشناسی (Self help techniques) نوشته ی دارن هاردی (Darren Hardy) که با ترجمه ی علی خوروش و شیرین پرورش توسط انتشارات الماس دانش منتشر شده است.

اثر مرکب براساس اصول شخصی نویسنده که در زندگی به کار گرفته است، نوشته شده است. این اصل به شما می گوید که سرنوشت شما در گروی تصمیماتی است که امروز می گیرید. آینده همان چیزی است که خودتان خلق می کنید.

کتاب اثر مرکب در حوزه ی کتاب های موفقیت قرار می گیرد و مضمون و هدف گذاری آن به نحوی است که همه ی اقشار جامعه از جمله مدیر، کارمند، زن، مرد، پیر و جوان را دربرمی گیرد. هر مخاطبی به فراخور نیازش می تواند از آن بهره مند شود و برای موفقیت و تداوم موفقیت به آن نیازمند است. نویسنده در مقدمه ی کتاب ادعا می کند که:"مهم نیست چه چیزی یاد می گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می کنید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به دست می آید."

او همچنین در این کتاب اذعان می کند و در تلاش است که راه حل های بسیار ساده ای ارائه دهد. هاردی معتقد است:"هیچ فرمول مخفی یا سریعی وجود ندارد." در عوض، نویسنده این کتاب بر این عقیده است که روش او بر پایه ترکیب است.

دارن هاردی می گوید که برای انجام کارهای بزرگ، کافی است قدم های کوچک؛ اما مداوم برداریم. شاید در ابتدا پیشرفتی مشاهده نشود؛ اما در طی زمان تغییرات به صورت نمایی خود را به ما نشان خواهند داد. این موضوع در مورد کاهش وزن، سرمایه گذاری، افزایش بهره وری یا هر پیشرفت دیگری کاربرد دارد.

 

خلاصه ی کتاب اثر مرکب

"انتخاب های شما تنها زمانی معنادار است که آن ها را به دلخواه به رویاهای خود متصل کنید. انتخاب های شایسته و انگیزشی، همان هایی هستند که شما به عنوان هدف خود و هسته اصلی زندگی خود در بالاترین ارزش های خود تعیین می کنید. شما باید چیزی را بخواهید و باید بدانید که چرا شما آن را می خواهید."

"اولین گام برای تغییر آگاهی است. اگر می خواهید از جایی که هستید به جایی که می خواهید بروید، باید با درک انتخاب هایی که شما را از مقصد مورد نظر دور می کنند، شروع کنید."

"فرمول کامل برای به دست آوردن خوش شانسی: آماده سازی (رشد شخصی)+ نگرش (باور/ذهنیت)+فرصت (چیز خوبی که راه را هموار می کند)+اقدام (انجام کاری در زمان مورد نظر)= شانس"

برای ایجاد تغییر، ما نیاز به این داریم که عادات و رفتار خوب را ایجاد کنیم که در کتاب از آن به عنوان تکانش یاد می شود. تکانش بدین معنی که با ریتم منظم و دائمی و ثبات قدم همراه باشید. حرکت های افراطی و تفریطی، جوگیر شدن و عدم ریتم مناسب موجب می شود که ثبات قدم نداشته باشیم و حتی شاید از مسیر اصلی دور شویم. چکیده ی گفته های هاردن را می توان در این شعر خلاصه کرد:

رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود

رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

 

درباره نویسنده

دارن هاردی نویسنده ی آمریکایی، سخنران، مشاور و ناشر سابق مجله موفقیت است. او همچنین نویسنده ی نسخه های پرفروش نیویورک تایمز می باشد.

هاردی در سن 18 سالگی اولین تجارت خود را راه اندازی کرد. او در مدت 25 سال به عنوان شخصیت اصلی در زمینه ی موفقیت شناخته می شود. هاردی در سال 2007 ناشر مجله و رسانه ی موفقیت شد. او در دسامبر 2015 از انتشارات موفقیت برای دست یابی به فرصت های جدید، کناره گیری کرد.

دارن هاردی

دارن هاردی یکی از کارآفرینان بزرگ است و با صدها نفر افراد مشهور و موفق مصاحبه کرده است؛ به علاوه دارن هاردی با راه اندازی برنامه های تلویزیونی سعی کرده که اصول موفقیت را به گوش تمام مردم جهان برساند.

او جایزه ی "استاد نفوذ" را از انجمن سخنوران ملی به افتخار سخنرانی های بدون نقصش در میان عموم دریافت کرد.

از دیگر کتاب های او می توان به: بهترین سال زندگی تو، برنامه ریزی هفتگی، ترن هوایی کارآفرینی، رهبری در قرن 21 و استثنا باشید اشاره کرد.

 

اثر مرکب چیست؟

این مفهوم پس از نوشتن دارن هاردی وارد دیالوگ افراد و کسب و کارهای موفق شده است، اثر مرکب به طور خلاصه به این معنا است که که تصمیم های کوچک و به ظاهر ساده ای که به صورت روزانه می گیریم، به مرور که انجام آن ها را ادامه دهیم، در دراز مدت باعث موفقیت و یا شکست ما می شوند. برای نمونه سه فرد را در نظر بگیرید که به یک اندازه اضافه وزن دارند، همگی درآمدی قابل قبول دارند و به تازگی ازدواج کرده اند. فرد شماره یک تصمیم می گیرد از این به بعد هر روز کمی تنقلات بخورد و یک یا دو فیلم در روز ببیند، فرد شماره دو تصمیم می گیرد که به ریتم زندگی خود ادامه دهد و فرد شماره سه هم تصمیم می گیرد که از این به بعد هر روز کتاب بخواند و تنها یک لقمه کمتر در طول روز بخورد. بعد از گذشت 27 ماه مداومت در تصمیم ها، فرد شماره ی یک از همسر خود طلاق گرفته است و دچار افسردگی و ورشکستگی شده است، فرد شماره دو تغییری نکرده است و فرد سوم توانسته است درآمد ماهیانه ی خود را افزایش دهد و با خوشی در کنار همسرش زندگی کند. اگر می خواهید در زندگی خود تغییر ایجاد کنید و موفق شوید باید تصمیم های کوچک را عملی کنید و به آیتم زمان و اثر مرکب اعتماد کنید.

 

نقد روانشناسی اثر مرکب

کتاب اثر مرکب در حوزه ی کتاب های خودشناسی و روانشناسی قرار می گیرد. یکی از هدف های کتاب های موفقیت، ایجاد انگیزه در افرادی است که در زندگی روزمره ی خود احساس شکست می کنند و تصور می کنند که تمام درها برای آن ها بسته شده است. مطالعه ی این کتاب برای کسانی که کسب و کار جدیدی را آغاز کرده اند، شامل درس هایی است که با کمک آن ها می توانند در شغل و حرفه ی خود موفق باشند و این موفقیت را تداوم بخشند. از جمله ی این راهکارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رعایت فرمول تفاوت چشمگیر با دیگران

زمان گذاشتن+پایداری و پشتکار+انتخاب های کوچک هوشمندانه=تفاوت چشمگیر با دیگران

در واقع موفقیت یک راز بیشتر ندارد و آن چیزی به جز سخت کوشی، نظم، انضباط، پایداری و عادت های خوب نیست.

  • نحوه استفاده از یک دفترچه برای رسیدن به موفقیت

همه ی ما برای رسیدن به موفقیت نیاز به یک برنامه ریزی مدون داریم. برنامه ای که به آن پایبند باشیم. باید کارهای روزمره ی خود را بنویسیم و براساس اولویت طبقه بندی کنیم. برنامه نباید زیاد سنگین باشد که موجب ناامیدی ما از انجام آن شود. مهمترین نکته در برنامه تداوم آن است. تداوم یک کار آن را به یک عادت خوب تبدیل می کند.

  • انتخاب ها و مسئولیت پذیری

انتخاب ها در زندگی ما نقش اساسی دارند. انتخاب های درست یا غلط ما فردایمان را می سازند. بعضی از انتخاب های ما ناخودآگاه هستند و از تاثیری که از جامعه، تربیت، خانواده و مدرسه می گیریم، به وجود می آید. مهم این است که همه ی انسان ها از عادات و ناخودآگاه خود استفاده کنند تا انتخاب های درستی بکنند و در نهایت آینده ی خوبی برای خود بسازند.

  • مفهوم شانس

از نگاه دارن هاردی همه ی ما خوش شانس هستیم. او می گوید که آگاه باشید که اگر زنده و سالم هستید و غذایی برای خوردن دارید، سالم هستید. شانس همه ی ما را احاطه کرده است و تنها باید به اطراف خود نگاه کنیم. البته تعریف شانس از دیدگاه هاردی با دیدگاه شانس از نگاه عوام تفاوت دارد:"شانس درواقع مجموع رشد شخصی یا همان میزان آمادگی، نگرش (باورها و طرز فکر)، فرصت و اقدام است."

نگرش در واقع همان نقطه ای است که نمی گذارد مردم به موفقیت برسند و جلوی رو کردن شانس به افراد را می گیرد. وقتی افراد نگرش شانس و خوشبختی نداشته باشند، نمی توانند فرصت های پیرامون خودشان را ببینند تا بتوانند از این فرصت ها استفاده کنند و به موفقیت نزدیک شوند.

 

 تکنیک های خودشناسی (Self help techniques)

  • مسئله عادت

ارسطو جمله ی معروفی دارد:"ما همان کارهایی هستیم که به صورت مکرر انجام می دهیم."

بنابر گفته ی ارسطو ما در واقع عادت های خودمان هستیم. اگر می خواهید خود را بشناسید باید عادت های خود را بشناسید و اگر می خواهید تغییر کنید، عادت های خود را تغییر دهید.

داردن می گوید اگر می خواهید به موفقیت برسید باید عادت های خوب را درون خودتان نهادینه کنید و عادت های بد را از خود دور کنید. ترک عادت سخت است؛ اما اگر یک چرایی برای خودتان ترسیم کنید، می توانید در این امر موفق شوید و ناامیدی را از خود دور کنید.

  • مومنتوم

برای اینکه عادات خوب را از بین ببرید باید به جای آن یک عادت خوب را در خود نهادینه کنید. همیشه برداشتن اولین گام بسیار سخت و دشوار است و نیاز به تلاش فراوان دارد؛ اما اگر اولین گام را برداشتید همه چیز بعد از مدتی به یک روال عادی تبدیل خواهد شد و همه چیز به صورت خودکار انجام می شود؛ این مفهوم مومنتوم نام دارد.

از دیدگاه هاردی برای پیشرفت هیچ راهی ساده تر از ایجاد یک مسیر، نظم و انضباط قابل پیش بینی و روزانه وجود ندارد.

  • کارهای روزانه ی خود را یادداشت کنید.

کتاب اثر مرکب از شما می خواهد که هر روز صبح از خدا به خاطر نعمت هایی که به شما داده است، تشکر کنید. بهترین راه برای دریافت عشق این است که عشق بفرستید. همیشه کارهای خود را یادداشت کنید و در پایان روز ببینید که آیا کارهایی که انجام داده اید شما را به هدفتان نزدیک کرده و یا برعکس. همیشه قبل از خواب تلاش کنید که مطالب انگیزشی بخوانید تا خوابی آرام داشته باشید.

این کتاب پر از مثال ها و داستان هایی است که فهم مباحث را آسان تر می کند. اگرچه نویسنده آمریکایی است و بعضا اصول و ارزش ها و راهکارهای ارائه ی شده ی او مبتنی بر اصول اسلامی- ایرانی نیست؛ اما در تمام کتاب شما با اصولی برخورد می کنید که عقلانی، منطقی، تجربی، کاربردی و منطبق بر روایات اسلامی و فرهنگ کار و تلاش ایرانی است. این کتاب در شش فصل نوشته شده است در ادامه به بررسی فصل های مختلف این کتاب می پردازیم.

 

فصل اول: اثر مرکب در عمل

اثر مرکب به مخاطبین خود می گوید که مهم نیست که مانند رقیبان خود باهوش نیستید. شما با تلاش می توانید از آن ها پیشی بگیرید. تلاش و پشتکار پایه ی اصلی این فصل از کتاب است. گاهی مخاطبان با خواندن نثر ساده و روان کتاب، گمان می کنند که توصیه های این کتاب عملی نیست و بعد از مدتی جدیت و تداوم در رسیدن به هدف خود را رها می کنند؛ مثلا بعد از هشت روز دویدن، ورزش را رها می کنند چون هنوز اضافه وزن دارند.

چیزی که آن ها متوجه آن نیستند این موضوع است که قدم های کوچک و به ظاهر ناچیز که پیوسته و در طول زمان انجام می شوند در نهایت یک تفاوت بنیادین ایجاد می کنند. به ترتیبی که بعد از گذشت مثلا یک سال این تفاوت ها و تغییرات به وضوح مشخص می شود. مشکل ترین مرحله ی این روش این است که باید برای مدت زیادی ادامه دهیم بدون آنکه تاثیر مثبت آن را ببینیم.

وقتی شیوه ی کار اثر مرکب را آموختید دیگر برای راه حل های سریع یا شانسی تلاش نخواهید كرد. خودتان را با این باورها گول نخواهید زد كه مثلا یك ورزشكار موفق زندگی اش را صرف هزاران ساعت تمرین های خیلی سخت و منظم نكرده است.

تنها راه رسیدن به موفقیت از طریق انجام پیوسته ی كارهای معمولی، غیرجذاب، غیرمهیج و بعضی وقت ها نظم و ترتیب سخت روزانه ای است كه در طول زمان مركب شده اند. از نظر این كتاب زمانی زندگی دلخواه خود را به دست می آورید كه اثر مركب را به خدمت بگیرید.

 

فصل دوم اثر مرکب: انتخاب ها

این فصل به تاثیر مستقیم انتخاب ها بر اهداف و وضع زندگی ما می پردازد. هر تصمیمی حتی به ظاهر کوچک و بی اهمیت می تواند آینده ی ما را بسازد. گاهی همین تصمیمات بی اهمیت هستند که جلوی پیشرفت ما را می گیرند. هیچ کس دوست ندارد چاق یا ورشکسته باشد؛ اما این ها پیامدهای تصمیم های کوچک و بد هستند.

فصل دوم اثر مرکب: انتخاب‌ها

هدف اصلی این فصل این است که به ما بیاموزد چگونه انتخاب های درست و آگاهانه داشته باشیم تا موجب بهبود و شکوفایی زندگی مان شوند. قدم اول گرفتن تصمیمات از روی فکر و خودآگاه حتی برای مسائل ساده و بی اهمیت است.

نکات مهم دیگر در مورد انتخاب ها مسئولیت پذیری 100 درصدی و ثبت وقایع و گزارش نویسی است. وقتی تصمیمی گرفتیم جدا از نتیجه ی خوب یا بد آن مسئولیت آن را خود بر عهده بگیریم و سعی کنیم که مشکل را مرتفع سازیم. هر چه زودتر شروع به ایجاد تغییرات کوچک کنیم، اثر مرکب در جهت خواست ما قوی تر عمل می کند.

 

کتاب اثر مرکب (The Compound Effect)

فصل سوم اثر مرکب: عادت ها

این فصل به بررسی عادت های خوب و بد می پردازد و اینکه چگونه می توانیم عادت های خوب را جایگزین عادت های بد خود کنیم. اگر به زندگی افراد خوب دقت کنیم متوجه می شویم که عادت های خوب آن ها بیشتر از عادت های بدشان است؛ به عبارت دیگر کیفیت زندگی روتین آدم ها است که مرز میان موفق بودن و یا عدم موفق بودن آن ها را مشخص می کند.

باید از چشیدن لذت عادت های بد چشم پوشی كنیم چون منجر به فاجعه در آینده می شود و اهداف خود را مشخص كنیم و از خود بپرسیم برای رسیدن به آن ها باید به چه شخصی تبدیل شویم؟

در این فصل راهكارهای عملی برای ریشه كن كردن عادات بد و ایجاد عادات خوب ارائه شده است.

 

فصل چهارم اثر مركب: تكانش

دارن هاردن در این فصل از تكانش بزرگ به عنوان یكی از قدرتمند ترین و مبهم ترین نیروی موفقیت یاد می كند. تكانش كار ساده ای نیست؛ اما اگر یك بار آن را انجام دهید دیگر موفق خواهید بود. ایجاد هر تغییری برای انسان سخت است؛ اما با برداشتن اولین قدم، قدم های دیگر راحت تر برداشته می شود. این قدم های كوتاه وقتی تبدیل به عادات شد، تكانش بزرگ اتفاق افتاده است و موفقیت و نتایج آن به صورت مركب و سریع نشان داده می شود.

این فصل درباره ی ثبات قدم و راهكارهای ایجاد تكانش بزرگ صحبت می كند.

 

فصل پنجم: تاثیرات

انتخاب ها تاثیرات زیادی بر زندگی ما می گذارند. ما باید بتوانیم این تاثیرات را مدیریت كنیم. این فصل به ما می آموزد كه چگونه تاثیرات را در جهات رسیدن به موفقیت هدایت كنیم. سه نوع از تاثیراتی كه بر روند حركت ما تاثیر می گذارند شامل: ورودی ها، مشاركت ها و محیط هستند.

 

فصل ششم: شتاب بخشیدن

همه ی ما در زندگی با مشكلات و موانعی روبه رو می شویم؛ وقتی به این محدودیت ها برخورد كردیم بهترین راه مقابله با این موانع است تا نتایج بهتر و سریع تری بگیریم. البته ممكن نقطه ای خسته شویم و تصمیم بگیریم كه رها كنیم؛ اما این نقطه سرنوشت ساز است و با ادامه دادن از بقیه جلو می افتید؛ مانند چند قدم آخر مسابقه ی دو كه كسی برنده است كه بیشتر شتاب بگیرد.

در پایان هر كدام از این فصل ها تمرینات عملی آورده شده است كه مخاطب كتاب با انجام مداوم آن ها می تواند تاثیرات اثر مركب را در زندگی خود ببیند. به شرطی كه از قوانین زیر پیروی كنید:

به دنبال پیشرفت های واقعی و عمیق باشید

انسان معاصر به دنبال سرعت است و همیشه عجله دارد. صبر در دنیای معاصر امری بسیار بعید به نظر می رسد. همه ی انسان ها دوست دارند كه به سرعت و بدون هیچ زحمتی به خواسته های خود برسند. آمار خوردن فست فود در جهان افزایش پیدا كرده است چون غذا پختن زمان بر است. همه می خواهند یك شبِ پولدار شوند، در شغلشان پیشرفت كنند و زودتر به موفقیت برسند؛ اما مهم این است كه بدانیم رم یك شبِ ساخته نشد. نتیجه ی اثرگذار و مانا نیاز به زمان، تلاش و مداومت دارد. این مهمترین حرف كتاب اثر مركب است. یك قطره مركب را وقتی در آب می ریزید اتفاق محسوسی نمی افتد؛ اما بعد از گذشت یك یا دو ساعت جوهر، رنگ كل آب را تغییر می دهد.

اثر مركب یعنی بدانیم، هر تصمیمی سرنوشت ما را می سازد و موفقیت، نتیجه دنبال كردن عملكردهای باثبات و پیوسته است. حتی وقتی به اهدافتان می رسید، باید نظمتان را حفظ كنید؛ تا آرام و پیوسته از هدفتان جلوتر بروید.

آهسته و پیوسته به اهدافتان برسید

برای اینكه در مسیر رسیدن به اهداف زندگی تمام گام ها به اندازه ی گام اول پرشور و قدرتمند باشد، باید آهسته و پیوسته گام برداشت. اگر به انجام رفتارهای مثبت و كوچك خود پایبند باشید، ریگران هم راحت تر شما را می پذیرند و حتی ممكن است رفتار شما روی آن ها هم تاثیر بگذارد و این روند را تكرار كنند. با ادامه ی این روند تصمیم های بهتری برای زندگی خود می گیرید و دیگر هیچ مانعی در سر راهتان وجود ندارد.

این امر زمانی محقق می شود كه شما شتاب خود را در طی یك دوره زمانی طولانی حفظ كنید. باید واقع گرا باشید و سعی نكنید همه ی كارها را در مدت زمان كوتاهی انجام دهید و در این مدت از عوامل تنش زا دوری كنید.

از مرزهای درونی تان عبور كنید

من نمی توانم را از دایره ی لغات خود حذف كنید. نظم و روال روتین انجام كارها، فاصله ای است میان خود قبلی شما و نمونه ی قوی تر شما. اصل تقلب آرنولد شواتزگر را همواره به خاطر داشته باشید. او باور داشت كه وقتی شما به بیشترین تعداد وزنه های خود می رسید، می توانید كمی پشتتان را خم كنید و با كمك گرفتن از سایر عضله ها تكرارهای بیشتری انجام دهید. به همین ترتیب عبور از محدودیت هایتان شما را قوی تر می كند.

کتاب اثر مرکب دارن هاردی

 

چرا كتاب اثر مركب كتاب موفقی است؟

كتاب اثر مركب دارن هاردی در حوزه ی كتاب های موفقیت قرار می گیرد. در چند دهه ی اخیر انتشار این كتاب ها از اقبال عمومی برخوردار شده است؛ اما چرا این كتاب انقدر مطرح و مورد توجه است؟ شاید یكی از دلایلش واقع بینی دارن نسبت به رسیدن به اهداف است. او راه كارهایی ارائه نمی دهد كه مانند چوب جادویی عمل كند و ما را یك شبِ به آرزوهایمان برسیم. او به خواننده توصیه می كند كه تمام این معجزه ها را فراموش كنیم.

معجزه درون ما است. اگر با خود صادق باشیم و انرژی های منفی را از خود دور كنیم خود را برای قدم اول كه مهمترین قدم است، آماده كرده ایم و از آن به بعد صبر و تلاش و پیوستگی اصولی است كه ما را به سمت هدفمان پیش می برند.

مثال های ملموسی كه او در كتاب می آورد، دغدغه های روزمره ی اكثر انسان ها است و همین امر باعث می شود كه مخاطب با این مثال ها همذات پنداری كرده و این انگیزه در او ایجاد شود كه او هم می تواند مانند آن ورزشكار، آن هنرمند و یا فردی كه توانست بر چاقی اش پیروز شود، موفق شود.

تمرین های ساده و عملی در پایان هر فصل هم یكی دیگر از علت های موفقیت كتاب است. بسیاری از توصیه های هاردی را بارها در كتاب های درسی شنیده ایم؛ اما هاردی و نگاه جدید او به این مسائل و امروزی كردن آن ها باعث جذابیت و اثرگذاری کتاب شده است.

 

نتیجه گیری

این كتاب برای تمام افرادی كه به دنبال موفقیت هستند، توصیه می شود. به شرطی كه تمام موارد بیان شده در كتاب را انجام داده و از شكست نترسند. فقط باید به این باور برسند كه موفقیت یك شبِ به دست نمی آید و به زمان احتیاج دارد. این كتاب شما را از تصور رسیدن سریع به نتیجه رها می كند و راه های اصولی و مانا برای رسیدن به هدف را نشان می دهد.

هم اكنون می توانید این كتاب را با ترجمه ی علی خوروش و شیرین پرورش كه توسط انتشارات الماس دانش منتشر شده است، از سایت كتابچین خریداری و مطالعه بفرمایید.

 

جملات قصار کتاب

  • مثل لاك پشت باشید. فردی كه اگر زمان كافی به او بدهند، در نتیجه رفتارها و عادت های مثبتی كه با ثبات و پایداری انجام می دهد، در هر رقابتی پیروز است.
  • روز پایان كودكی و شروع بزرگسالی روزی است كه مسئولیت های زندگی را بر عهده بگیری.
  • وقتی دلیلتان به اندازه ی كافی بزرگ باشد هر كاری را می توانید انجام دهید.
  • همه ی ما مردان و زنان خود ساخته ای هستیم؛ اما تنها افراد موفق این را باور دارند.

 

 

 

 

کتاب اثر مرکب

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
وحید دهقان

عالی

1402-10-10

پارسا قرجه برحق

من فک کردم صوتی هست

1401-09-04

amana

من باخوندنش پی بردم که کارهای کوچک چه مثبت وچه منفی در درازمدت واقعا چه تغییرات بزرگی درزندگی ایجادمیکنه حتما بخونیدش.

1401-05-05

علی اکبر امیری

جزبهترین کتابهاست توصیه میکنم حتمابخونیدش

1400-11-19

برچسب ها