×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
نئو بانک

دانلود کتاب نئو بانک

نئو بانک
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : نئو بانک

نویسندگان : کومار ابیشک, وایبهاو میشرا

ناشر : موسسه ارشدان

مترجم : مهران باوند سوادکوهی

تعداد صفحات : 68 صفحه

شابک : 978-622-275789-2

تاریخ انتشار : 1399

رده بندی دیویی : 332/1

دسته بندی : مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی, کتابهای اقتصادی, تجارت و بازرگانی, فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 24000 تومان


معرفی کتاب

"نئوبانک" - یک بررسی تفصیلی جهانی
کتاب حاضر اثری از مهران باوند سوادکوهی (دانش آموخته مدرسه کسب وکار ادینبورگ) می باشد که توسط موسسه آموزشی تالیفی ارشدان منتشر شده است.
به منظور بهره مندی کامل از مزایای دیجیتالی شدن بانک ها باید استراتژی های بدیع خود را با پیشرفت فنآوری در نقاط مهمی چون مدل تجارت، ارائه خدمت عملیات، منابع و درک مشتری همسو و همنوا کنند.
وقتی صحبت از نئوبانک ها می شود دقت کنید که آنها غالبا فرآیندها و خدمات جدید را سریعتر در پلتفرم های خود جذب و ادغام کرده و همچنین به مشتری کمک می کنند که راحت تر به خدمات شخص ثالث دست یابند. منفعت این روند در نهایت به مصرف کننده نهایی می رسد.
نکات بیشتر در مورد کتاب نئوبانک را در نقد و بررسی همین کتاب بخوانید

فهرست مطالب

1.چشم انداز بانکداری
مرور کلی

2. ظهور نئوبانک ها
فرصت های تازه

3. نئوبانکداری، در سطح جهانی
تحلیل به روش منطقه ای

4. نقش پردازان مطرح جهانی
بررسی تفصیلی

5. رابطه فنآوری های مالی (فین تک1) و بانک
چشم انداز جهانی با نگاه دقیق تر به کشور هند

6. رشد متقابل
کاوشی در شراکت ها

7. نتیجه گیری

نئوبانک
یک بررسی تفصیلی جهانی

کتاب حاضر اثری از مهران باوند سوادکوهی (دانش آموخته مدرسه کسب وکار ادینبورگ) می باشد که توسط موسسه آموزشی تالیفی ارشدان منتشر شده است.
به منظور بهره مندی کامل از مزایای دیجیتالی شدن بانک ها باید استراتژی های بدیع خود را با پیشرفت فنآوری در نقاط مهمی چون مدل تجارت، ارائه خدمت عملیات، منابع و درک مشتری همسو و همنوا کنند.
حال که بانکداری باز در حال کوبیدن بر در خدمات رسانی مالی قدیمی است، بانک ها باید با گام هایی حساب شده به سمت دیجتالی شدن بروند چراکه بابت هر اشتباهی تنها خودشان مقصر شناخته خواهند شد.
چشم انداز بانکداری رقابتی چنین است: اتحاد و غلبه بانکداری بدون مجوز بر بانک های مجوز دار رده بالا، ابتکارات دیجیتالی بانک های قدیمی، بازارگاه1 و بانک های رقیب مجوزدار.
پلتفرم های تمام دیجیتالی که مجوز بانکداری ندارند و با مشارکت بانک ها /موسسات مالی و شرکت های فین تک خدمت یا خدمات مالی با هزینه بسیار پایین تر از بانک های قدیمی ارائه می دهند. بعضی از آنها بازارگاه های خدمات مالی عمل هستند و اغلب از مسیر API برای اتصال مشتریان خود به خدماتی که دیگر نقش پردازان ارائه می دهند استفاده می کند.

از زمان بحران مالی 2009-2008  بانک ها به خصوص در بازارهای توسعه یافته به لحاظ از دست رفتن اعتماد، متحمل زیان زیادی شده و ناگزیر به اصلاحات جدی روی آوردند. در آن زمان نرخ بهره پایین تر و فرهنگ بانکداری موانعی محکم بر سر راه اعمال سریع نوآوری ها بود در حالی که مشتریان طالب بانکداری به شکل ساده ای چون فیسبوک و گوگل بودند و نتیجه آن شد که شاهد انقلابی در خدمات بانکداری بودیم. به سرعت به سال 2016 می آییم، نسل جدیدی از مووسسات مالی مشتری محور و فنآوری محور متولد شدند که نام برازنده آنها نئوبانک است. نئوبانک ها مقرر است چشم انداز بانکداری را متحول کنند.

وقتی صحبت از نئوبانک ها می شود دقت کنید که آنها غالبا فرآیندها و خدمات جدید را سریعتر در پلتفرم های خود جذب و ادغام کرده و همچنین به مشتری کمک می کنند که راحت تر به خدمات شخص ثالث دست یابند. منفعت این روند در نهایت به مصرف کننده نهایی می رسد. بیشتر نئوبانک ها هیچ علاقه ای به داشتن شعبه فیزیکی ندارند و اگر هم شعبه فیزیکی داشته باشند کارایی آنها برای انجام برخی خدمات برای مشتریان خاصی است که به تراکنش های فیزیکی احتیاج دارند. خدمات نئوبانک ها آنلاین و قابل استفاده در تلفن همراه است. وجه تمایز نئوبانک ها این است که تمرکز بیشتر آنها روی بنگاه های کوچک و متوسط/خرده فروشانی است که کمتر به آنها خدمت رسانی می شود. نتیجه این تمرکز آن است که مشتریان زیادی از دامنه وسیع تری از جامعه جذب آنها شده و این مهم را هم مدیون تجربه مشتری حرفه ای و پیشرفته ای هستند که ارائه می کنند.
•    در سال 2018 بازار نئوبانک بالغ بر 18604 میلیون دلار رشد داشته و انتظار می رود با نرخ رشد مرکب سالانه 5/46 درصد رشد قابل توجهی در سال های پیش رو داشته باشد. پیش بینی آن است که بازار نئوبانک جهانی در سال 2026 تا 648،3،94 میلیون دلار رشد کند.
استارت آپ های نئوبانکداری به طور مداوم ظرف چند سال گذشته در حال رشد بوده اند:
•    آغاز فعالیت استارت آپ ها در این فضا سال 2004 بود و بعد از سال 2011 شدت گرفت.
•    حدود 50 درصد از این استارت آپ ها بین سالهای 2016 و 2017 پایه گذاری شدند.
•    قبل از 2010 تعداد استارت آپ ها 6 عدد و تا 2018 تعداد آنها به 28 عدد رسید.
•    با این حال ظرف سه سال گذشته تعداد نئوبانک ها به 45 عدد رسیده است.
•    سرمایه گذاری در صنعت فین تک در سال 2018 به 8 میلیارد دلار رسیده است. هم بانک ها و هم فین تک ها در تلاشند تا به سطح توقعات روزافزون مشتریان پاسخ دهند و در جهانی که فنآوری در آن با سرعت زیادی پیشرفت می کند خود را به روز و مدرن نگاه دارند (منظور شیوه بانکداری است). در سال 2018 بالغ بر 147 قرارداد بین بانک ها/موسسات مالی با استارت اپ های فین تک بسته شده که جمعا 44/5 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری شده است. بیش از 74 بانک، 10 شرکت بیمه و 2 شرکت مدیریت دارایی در 159 فین تک سرمایه گذاری کردند.
ه    واضح است که نئوبانک ها در سطح جهانی در مسیر رشد صعودی قرار دارند. هر چه زمان جلوتر می رود و نئوبانک ها بازارهای جدیدتری به دست می آورند که در آن برای مشتریان خود خدمات بهتر و نوین تری ارائه کنند، قدرت و نیاز مشارکت آنها با فین تک ها هم افزایش می یابد. این مشارکت ها به نئوبانک ها کمک می کند تا به فهرست خدمات خود اضافه کرده و در عین حال از هزینه ها کاسته و آنها را سر به سر کنند. از دیگر مزایای این مشارکت ها جذب مشتری ارزان تر، افزایش سرعت ارائه خدمات جدید به بازار و لزوم پیش پرداخت هزینه های زیرساخت هاست.
• فنآوری های جدید هم باعث افزایش سطح توقعات مشتری از ارائه دهندگان خدمات مالی می شود و هم موانع ورود سایر ابتکارات و نوآوری ها به این عرصه را هموار می کند. نهادهای نظارتی و سیاستگذاران سراسر جهان این تغییر را به عنوان توسعه ای سازنده پذیرفته و با ابتکار عمل به آن پاسخ داده اند. ابتکاری عملی که منجر به رشد بانکداری از طرق جدید می شود. این حمایت ها برای تقویت و رشد نئوبانکداری و بانکداری باز همچنان ادامه دارند.

در باره مهران باوند سوادکوهی
ایشان دانش آموخته در حوزه های نرم افزار ، MBA و DBA  مدیریت استراتژیک ازمدرسه کسب وکار ادینبورگ دانشگاه هریوت وات ودارای سوابق مدیریت و عملیاتی از سال 1369  در پروژه های متوسط و بررگ در صنایع مختلف و ملی است . مدیریت پرو|ژه  و فعالیت در حوزه هایی مانند ERP ، معماری سازمانی ، برنامه ریزی استراتژیک ، تحول دیجیتال ، بانکداری دیجیتال ، مهندسی سازمان ، توسعه کسب وکارهای داخلی و خارجی و چاپ کتب مختلف مدیریتی و فناوری اطلاعات از جمله افتخارات ایشان است .

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها