×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مقدمات روانشناسی فروید

دانلود کتاب مقدمات روانشناسی فروید

مقدمات روانشناسی فروید
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : مقدمات روانشناسی فروید

نویسنده : کالوین اس هال

ناشر : آینده درخشان

مترجم : شهریار شهیدی

تعداد صفحات : 168 صفحه

شابک : 978-600-5527-20-9

تاریخ انتشار : 1389

رده بندی دیویی : 150/1952

دسته بندی : کتابهای دانشگاهی, کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 28500 تومان


معرفی کتاب

 " مقدمات روانشناسی فروید "
کتاب پیش رو با عنوان اصلی ( A Prior of Freudian Psychology ) به نویسندگی کالوین اسپرینگر هال ( Calvin Springer Hall ) و ترجمه ای از دکتر شهریار شهیدی از انتشارات آینده درخشان منتشر شده است.
نویسندگان متعددی، خدمات ارزنده ی فروید را در عرصه های روان شناسی نابهنجار، آسیب شناسی روانی، روان درمانی و روان پزشکی جمع آوری و ارزیابی کرده اند، اما کار فروید به عنوان یک نظریه پرداز روان شناختی در حیطه ی روان شناسی عمومی، هنوز به طور نظام یافته و جامع ارائه نشده است.
 ارائه ی خلاصه ای از روان شناسی فروید، رهایی بخشیدن وی از قلمرو اختلالات روانی و ابقای او در موضع مشروع خود، یعنی روان شناسی بهنجار است و هدف از نگارش این کتاب مقدماتی، این است که ، نظریه های روان شناختی زیگموند فروید را به گونه ای روشن، موجز و نظام یافته ارائه شود.  
این کتاب برای استفاده ی عموم نوشته شده است. ولی در عین حال دانشجویان روان شناسی نیز می توانند به خوبی از آن استفاده کنند
و به دلیل سادگی و در عین حال جامع بودن، هنوز یکی از منابع سودمند برای دانشجویان و علاقمندان محسوب می شود. در سال 1966 هال کتاب مقدماتی بر روان شناسی یونگ را نیز به چاپ رساند.
* کتاب حاضر صرفاً جنبه ی روایت دارد.
کالوین اس هال (1985 ـ 1909)، نویسنده ی کتاب حاضر، در سیاتل در ایالت واشنگتن متولد شد. بین سال های 1935 تا 1975 هال، یکی از خلاق ترین و برجسته ترین روان شناسان در ایالات متحده محسوب می شد. وی در سال های نخستین فعالیت حرفه ای خود، با تحقیق بر روی توارث هیجانی در موش و کشف یک ژن غالب در سبب شناسی ضربه های شنیداری، نام خود را در مجامع علمی ثبت کرد. فصلی که وی در کتاب « راهنمای روان شناسی تجربی » (1951) نوشته به عنوان دستورالعمل یا مانیفست ژنتیک رفتاری نوین محسوب می شود.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" اصل لذت موردی ویژه از یک گرایش جهان شمول در کلیه ی عناصر زنده محسوب می شود: تلاش برای حفظ ثبات در برابر ناملایمات درونی و بیرونی. نهاد در بدوی ترین شکل خود یک دستگاه بازتابی محسوب می شود که هر نوع برانگیختگی حسی را که دریافت می کند، فوراً از طریق گذرگاه های حرکتی بیرون می راند. بدین ترتیب، هنگامی که یک نور بسیار تند بر روی شبکیه ی چشم می افتد، پلک ها بسته می شوند و شبکیه از قرار گرفتن در معرض نور مصون می ماند. در نتیجه، آن برانگیختگی که به خاطر نور در دستگاه عصبی پدید آمده بود خاموش می شود و موجود زنده به حالت آرامش باز می گردد. موجود زنده مجهز به تعداد زیادی از این نوع بازتاب هاست و بازتاب هایی از این دست موظف اند به طور خودکار، هر نوع انرژی بدنی را که توسط یک تکانه یا محرک رها می شود و بر اعضای حسی تأثیر می گذارد، تخلیه کنند. معمولاً نتیجه ی این تخلیه ی حرکتی، حذف محرک است. برای مثال، عمل عطسه کردن معمولاً هر آنچه مخاط حساس بینی را آزار می دهد خارج می کند و جاری شدن اشک از چشم اجسام خارجی را بیرون می راند. منبع محرک می تواند هم از درون بدن و هم از جهان خارج باشد. باز شدن دریچه ی مثانه، هنگامی که فشار بر روی این عضو به حد مشخصی می رسد، به عنوان نمونه ای از یک محرک درونی قابل ذکر است. برانگیختگی یا تنشی که به دلیل فشار پدید می آید، با خالی شدن محتویات مثانه از طریق باز شدن دریچه ی آن به اتمام می رسد."
 

فهرست مطالب

 

شرح حال مؤلف

پیشگفتار مؤلف

فصل اول/ زیگموند فروید

 فصل دوم/ سازمان شخصیت

فصل سوم/ پویش‌های شخصیت

فصل چهارم/ رشد و تکامل شخصیت

فصل پنجم/ استواري شخصیت

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات آینده درخشان

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها