×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
درباره ی تربیت و مشکلات پیش روی کودکان بیشتر بدانیم

دانلود کتاب درباره ی تربیت و مشکلات پیش روی کودکان بیشتر بدانیم

درباره ی تربیت و مشکلات پیش روی کودکان بیشتر بدانیم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : درباره ی تربیت و مشکلات پیش روی کودکان بیشتر بدانیم

نویسندگان : محمدباقر ریحانی, عطیه سرائی, افشین خسروانی, قاسمعلی خشنود

ناشر : کدیور

تعداد صفحات : 1600 صفحه

شابک : 978-600-5970-80-7

تاریخ انتشار : 1394

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, علوم تربیتی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 19800 تومان


معرفی کتاب

"درباره ی تربیت و مشکلات پیش روی کودکان بیشتر بدانیم"
کتاب حاضر اثری از محمدباقر ریحانی، عطیه سرائی، افشین خسروانی و قاسمعلی خشنود می باشد که توسط انتشارات کدیور منتشر شده است.
می توانیم افرادی را پرورش دهیم که دارای رفتار خوب و پسندیدۀ انسانی بوده، که با بهره گیری از زمینه عقلی و عاطفی رشد یافته، قادر به ابراز وجود در عرصه حیات فردی و اجتماعی باشند و با آمادگی برای قبول ضوابط و شرایط اندیشیدۀ جامعه، شخصیت خویش را بسط داده، و آیندۀ جامعه را در بستری از پیشرفت و تمدن و آبادانی تنظیم کند. در چنین بافتی می توان انتظار ارزش های عالی انسانی را داشت. در سایۀ تربیت است که می توانیم از فردی که در آغاز تولد واجد شرایط حیوانی است انسانی بسازیم که مظهر مکتب و تعالیم آن و نماینده و الگوی ارزش ها و قواعد قابل قبول باشد و در آینده ای دور یا نزدیک برای خود یا جامعۀ خود و همچنین جهان که در آن می زید فردی مؤثر بوده و در زندگی اجتماعی نقشی اساسی ایفا کند. در سایه تربیت می توانیم فردی بپرورانیم که ابعاد شخصیت او شکفته و کامل باشد، به حیات خود و حقوق جامعه خویش و دیگر هم نوعان خود احترام گذاشته و آزادی های اساسی را پذیرا باشد و طبیعت را تخریب نکند.
پس لازم است که در راه تربیت کودک به مسایلی مانند شناخت انسان، ذات و طبیعت او و مبنای فطری آن، شناخت رابطه انسان با جهان و طبیعت و خدا، شناخت ارزش های جامعه، شناخت دیدگاه ها و جهان بینی ها و فلسفه زندگی، شناخت اساس زندگی که بر چه امری استوار است و بر بودن یا شدن توجه عمیق شود. ولی از آنجایی که پایه و اساس همه آنچه که عنوان شد به گونه ای در خانواده ریخته می-شود، ابتدا می بایست به شناختی از خانواده و کارکرد آن و همچنین جایگاه آن در رشد و تربیت کودک رسید.  

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"استقلال جويی یکی از نخستین نشانه های رشد اجتماعی است. استقلال یعنی توانایی انجام دادن کار ها بدون کمک گرفتن از دیگران. استقلال یعنی اینکه فرد توانایی این را داشته باشد که گاهگاهی هم تنها باشد و از این تنهایی لذت ببرد. یا در برخی کار ها به تنهایی اقدام کند. این آزادی یا استقلال نتیجه دو عامل است: نخست احساس توانایی فرد در هدایت اعمال خود، یعنی عدم احتیاج به دیگران برای انجام کار ها و دوم، اعتمادی که خانواده شما به شما می-کنند که این هم باز به علت توانایی هایی است که از خودتان بروز می دهید. یکی از مهمترین ویژگی های یک انسان رشد یافته از نظر اجتماعی، استقلال در تصمیم گیری هاست. انسان در طول زندگی، به طور پیوسته ناچار به انتخاب و تصمیم گیری است، که این انتخاب ها و تصمیم گیری ها، گاه مربوط به کار های کوچک و جزئی است مانند انتخاب یک لباس وگاه مربوط است به مسائل مهم زندگی مانند ازدواج یا نپذیرفتن یک شغل ."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات کدیور

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها