×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مراقبت و درمان دیابت

دانلود کتاب مراقبت و درمان دیابت

مراقبت و درمان دیابت
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : مراقبت و درمان دیابت

نویسنده : رودی بیلوس

ناشر : میان رشته ای

مترجم : سعیده مسجدی

تعداد صفحات : 80 صفحه

شابک : 978-964-7935-21-0

تاریخ انتشار : 1385

رده بندی دیویی : 616/462

دسته بندی : پزشکی, دارو و درمان

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 40000 تومان


معرفی کتاب

"مراقبت و درمان دیابت"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The Biritish medical Association family doctor guide to diabetes) اثری از رودی بیلوس (Rudy Bilouse) می باشد که با ترجمه ای از  سعیده مسجدی، توسط انتشارات میان رشته ای منتشر شده است.
با پيشرفت در درمان و افزايش فهم ما از بيماري ديابت، مشخص شده است كه براي بعضي از افراد ديابتي هيچ چيز بهتر از اميد به آينده نيست. هدف از نگارش كتاب حاضر کمک به فرد بیمار است تا بداند  ديابت چيست و چگونه مي‌توان آن را كنترل كرد. امروزه پزشكان افراد ديابتي را تشويق مي‌كنند تا مواظب سلامتي خود باشند، به رژيم غذايي خود توجه دقيق داشته باشند و آزمايشات منظم خون و ادرار را انجام دهند تا پيشرفت يا بهبود بيماري مورد ارزيابي قرار گيرد.
ديابت يكي از قديمي‌ترين بيماري‌هاي شناخته شده در انسان مي‌باشد. نام كامل آن ديابت مليتوس مي‌باشد كه از واژه‌هاي يوناني سيفون و قند گرفته شده است و به منظور توصيف علايم غير قابل كنترل آن يعني دفع مقادير زياد ادرار به همراه قند به كار مي‌رود.
ايرانيان باستان، هنديان و مصريان علايم اين بيماري را توصيف كرده‌اند، اما درك صحيح از اين بيماري كمابيش در صد سال اخير گسترش يافته است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"طبيعي است كه شما و خانواده‌تان نگران باشيد كه ممكن است به هنگام خواب دچار هيپو شويد و يا حتي در شما بروز كند و از خواب بيدار نشويد. به ويژه اگر والدين يك كودك خردسال مبتلا به دیابت نوع اول باشيد، منظره ترسناكي خواهد بود.
در واقع، اين مشكل به هيچ وجه بحراني نمي‌باشد. احتمال زيادي دارد كه به وسيله علايم كاهش گلوكز خون از خواب بيدار شويد. ممكن است احساس ناآرامي، تعرق يا بدخلقي كنيد. گهگاهي ممكن است حالت بيقراري شما همسرتان را از خواب بيدار كند (در حالي كه هنوز خواب هستيد). خواب مناسب در طول يك واكنش هيپوگليسمي شديد هم غيرعادي نمي‌باشد. بدن در واكنش به كاهش گلوكز هورمون‌هايي را در بدن به گردش درمي‌آورد كه آزادسازي گلوكز ذخيره شده را تحريك مي‌كند تا اين حالت را بهبود دهد. بعد از چنين واكنشي فرد با سردرد و علايمي شبيه به خماري از خواب بيدار مي‌شود. گاهي اوقات ممكن است اين تغيير در جهت عكس صورت گيرد، به طوري كه گلوكز خون فرد به مقدار بسيار زياد افزايش يابد. اگر مرتباً با احساس بد همراه با اين علايم از خواب بيدار مي‌شويد بهتر است آزمايشات قندخون را در اول صبح (4 ـ 2 بامداد) انجام دهيد تا دريابيد كه آيا اثرات هيپوگليسمي در شما وجود دارد كه تاكنون شما از آن اطلاعي نداشته‌ايد ؟ حداقل با اين آزمايش احساس بدتان را خواهيد فهميد و لازم است با پزشكتان صحبت كنيد تا در صورت نياز مصرف شبانگاهي انسولين را تنظيم كند و يا به نوع ديگري تغيير دهد. "

فهرست مطالب

مقدمه

1- دیابت چیست؟

2 ـ تشخیص بیماری

3 ـ درمان از طریق رژیم غذایی

4 ـ درمان از طریق مصرف دارو

5 ـ كنترل سطح گلوكز خون

6ـ هیپوگلیسمی

7 ـ تغییر سبک زند‌گی

8 ـ دیابت در كودكان

9 ـ عوارض دیابت

10 ـ مراقبت دیابتی

11 ـ آینده بیماران دیابتی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات میان رشته ای

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها