×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پایانی برای یک ابر قدرت

دانلود کتاب پایانی برای یک ابر قدرت

پایانی برای یک ابر قدرت
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : پایانی برای یک ابر قدرت

نویسنده : جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان

ناشر : دیدمان

تعداد صفحات : 42 صفحه

شابک : 978-600-9645-66-4

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 973/91

دسته بندی : علوم سیاسی, تاریخ جهان

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 11000 تومان


معرفی کتاب

" پایانی برای یک ابر قدرت " / نشانه شناسی افول هژمونی ایالات متحده آمریکا

کتاب حاضر اثر جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان می باشد که توسط انتشارات دیدمان منتشر شده است.

در دنیا هیچ کس نیست که شک داشته باشد در این که آمریکا در این سی سال، بیش از سی رتبه از لحاظ اقتدار و وجاهت جهانی سقوط کرده؛ همه این را می‌بینند و می‌دانند؛ خود آمریکائی‌ها هم به همین اقرار می‌کنند...آمریکا سقوط کرده. امروز هیچ دولتی در دنیا به قدر دولت آمریکا منفور نیست. اگر امروز دولت‌های منطقه ما و دولت‌های دیگر جرأت کنند و یک روزی را به عنوان روز برائت و نفرت از دولت آمریکا معین کنند و به مردم بگویند در این روز بیائید راهپیمائی کنید، بزرگترین راهپیمائی تاریخ در دنیا اتفاق خواهد افتاد. (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان.

کتاب «پایانی برای یک ابرقدرت» به موضوع نشانه‌های افول هژمونی ایالات متحده آمریکا می‌پردازد. «آیا آمریکا هژمون است؟» عنوان تک‌گفتار این کتاب است.

در بخشی از کتاب می خوانیم :

" «ماکسیم گورکی» نویسنده‌ی معاصر روسی پس از مسافرتی به آمریکا، این سرزمین را «شهر شیطان زرد» نامید؛ عرصه‌ی عصیان‌گری انسان، محل نماهای سر به فلک کشیده، تناقض قدرت و ضعف بشریت که در نمای بسته‌ی انسانی در پای برج‌های عمودی ترسیم می‌شود و بدین ترتیب او در پیش پای برساخته‌اش به ضعف می‌افتد. آمریکا محل مغالطه‌ی وهم‌آلود آزادی، توحش و سراب توهم سعادت بشری است که قانون صعود و نزول تمدن‌‌ها گمانه‌ی فروپاشی‌اش را تقویت می‌کند. گمانه‌ای که پیش‌تر از این، پایگاه اینترنتی «مارکت‌واچ» نیز بر اساس آن گزارش تحلیلی خود را منتشر کرد. این پایگاه که در گذشته به عنوان «سی‌بی‌اس‌ مارکت‌واچ» شناخته می‌شد و با شبکه‌ی تلویزیونی «سی‌بی‌اس» آمریکا همکاری داشت، گزارش خود را در خصوص از دست رفتن روح سرمایه‌داری آمریکا و حتمی بودن فروپاشی این کشور به صورت زیر آغاز کرد:

این گزارش نبرد برای حفظ روح سرمایه‌داری را پایان یافته دانسته و نوشته است:

‌«روح سرگردان سرمایه‌داری مُرد و شاید بدتر از آن، ما روح آمریکا را از دست داده‌ایم و در سراسر جهان عواقب آن فاجعه‌بار خواهد بود» و بدین ترتیب مردی هم‌چون «مارک فابر»سوییسی در ماه‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری خود تحت عنوان گزارش«The Gloom Boom & Doom» هشدار داد: «با سقوط نظام سرمایه‌داری‌مان همان‌گونه که امروز می‌دانیم، آینده... فاجعه‌ای تمام‌ عیار خواهد بود.»

پیش‌بینی فروپاشی آمریکا بر مبنای گزاره‌های منطقی و دلایلی صورت گرفته که در نهایت نزدیکی افول آمریکا را اثبات می‌کنند. درحالی‌که زمان وقوع چنین رویدادی مشخص نیست اما وقوع آن حتمی به نظر می‌رسد. جوامع فرو خواهند پاشید چرا که قادر نخواهند بود پیش از وقوع این حادثه برنامه‌ریزی داشته باشند. آن‌ها نمی‌توانند زمانی که یک بحران رخ می‌دهد، با سرعت کافی عمل کنند. هنگامی که یک بحران رخ می‌دهد، آن‌ها غافل‌گیر می‌شوند در حالی که نباید چنین باشد. اما دیگر دیر شده است. تمدن‌ها در سراشیبی رکود هستند. بنابراین، مرگ یک جامعه ممکن است تنها یک یا دو دهه بعد از این‌که میزان جمعیت، ثروت و قدرت آن به اوج خود می‌رسد، شروع شود. لذا این نوشتار به دنبال بررسی نشانه های افول آمریکا در جهان است."

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات دیدمان

کتاب های دیگری از نویسنده جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

کتاب خوبی بود و خواندنش را توصیه میکنم

1400-08-15

برچسب ها