×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود رایگان کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
لرستان و زنان سوخته

دانلود کتاب لرستان و زنان سوخته

لرستان و زنان سوخته
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : لرستان و زنان سوخته

نویسنده : فریده کمالوند (اعظمی)

ناشر : ژرف

تعداد صفحات : 64 صفحه

شابک : 964-8925-22-4

تاریخ انتشار : 1387

رده بندی دیویی : 362/28095552

دسته بندی : علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی

نوع کتاب : PDF

قیمت پشت جلد : 3000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : رایگان


معرفی کتاب

"لرستان و زنان سوخته"

کتاب حاضر اثری از فریده کمالوند (اعظمی) می باشد که توسط انتشارات ژرف منتشر شده است.

خطه لرستان یا خطه غربی کشور، در طول تاریخ پر فراز و نشیبش شاهد مصائب و مشکلات عدیده بود است.، مردمان این دیار همواره با خشکسالی ها، جنگ ها و قتل و غارت های متعددی، دست و پنجه نرم کرده اند. وضعیت اقلیمی، وجود کوههای سخت و صعب العبور و سر به فلک کشیده و کم آبی منطقه مردم لر را انسان هایی سخت کوش و شجاع و بی باک ساخته تا بتوانند نان خود را از طبیعت سخت و خشن طلب کنند.

در این دیار، زنان همواره پابه پای مردان در نبردی نابرابر در مقابله با طبیعت مبارزه کرده اند تا دوام آورنده و زنده بمانند.

زن های لر در کشت زمین ها و دامداری که مشغله اصلی منطقه است، دوشادوش مردان حضور فعال داشته اند و گاها حتی در اموری چون اسب سواری و تیراندازی هم مهارت داشته اند، به طوری که در اشعار فولکلوریک استان نام چندین زن رزمنده و جنگجو هم برده شده و ترانه هایی در وصف جنگ آوری و توانایی و قدرت آنها خوانده شده است. اساسا زنان لر به دلیل زندگی سخت و پر مشقت شان در قیاس با مناطق شهری بسیار پر طاقت و پر توان و سخت کوش تر بوده اند.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"تهمینه دختر نوجوانی دیگر که باید می رفت تا وسیله خون بس قرار گیرد، او را هم از آغوش مادرش گرفتند و رخت عروسی پوشاندند و راهی روستایی نمودند که خانواده مقتول انتظارش را می کشید، در ذهن و قلب تهمینه کوچولو چه گذشت تا راه پر از سنگلاخ و ناهموار کوهستانی را طی کند و در مقصد چه چیزی در انتظارش بود؟ احساسش هر چه بود مهم نبود! اصل پایان و فیصله بخشیدن به نزاع دو طایفه بود تا از کشتار و دشمنی دست بردارند، وجود و حضور این دختران تاوان خون ریخته شده طایفه بود که باید پرداخت می شد، اما شاید کسی هیچ وقت نفهمید و درک نکرد که این دختر بچه های معصوم چه مشتقات و رنج ها کشیدند تا خود را هماهنگ و همسوی فامیل مقتول نمایند تا بتوانند در میان طایفه دوام آورند و بچه های متعدد بزایند و بزرگ کنند و بسوزند و بسازند..."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
علیرضا کرمی

من کتاب یادهای ماندگار رو خوندم بسیار عالی بود قطعا این کتاب هم کتاب ارزنده‌ای خواهد بود

1402-08-02

محمد علی

عالی

1401-12-10

زهرا مرادی فرد

کتاب خیلی خوبی هست، کسی میدونه کتاب یادهای ماندگار رو از کجا میتونم تهیه کنم؟

1401-06-31

رضا گل احمدی

اصلا نمیشه دانلود کرد

پشتیبان سایت

برای دانلود و مطالعه کتابها باید یکی از اپلیکیشنهای کتابچین ( اندروید، آی او اس و ویندوزی) را نصب نمائید سپس دقیقا با همان حساب کاربری که اقدام به خرید کتاب کرده اید وارد اپلیکیشن شوید و به قسمت "کتابخانه من" وارد شوید کتاب در آنجا قابل مشاهده، دانلود و مطالعه می باشد. برای مطالعه کتاب فقط باید یکبار به اینترنت وصل شوید و کتاب را دانلود نمائید و برای دفعات بعدی نیاز به اینترنت نمی باشد تمامی بسترها و فروشگاه ها که بصورت قانونی کتب دیجیتال را بفروش می رسانند برای حفظ آثار مولفان و ناشران و رعایت حقوق آنها مطالعه کتب را فقط در قالب اپلیکیشن ارائه می کنند و اجازه دسترسی به فایل کتب برای جلوگیری از توزیع غیرقانونی آن به کاربران داده نمی شود.

1401-02-15

علی یاراحمدی

کتاب پرمحتوا وبسیارعالی هست

1400-12-20

مصطفی بیرانوند

از شما آموختم، من هم ب عنوان یک دانشجوی جامعه شناسی دارم کارهای را در این زمینه ب رشته تحریر در میاورم .آفرین ودرود بر شما ک قدمی در این راه برداشتید

1399-01-16

سارا

عالیست چون من هم یک دختر لرهستم ویکی ازدوستانم به خاطر بعضی مسایل پیش پاافتاده خودش را سوزاند

1397-08-22

morteza

عالی بود

1397-08-21

A2

باسلام خدمت خانوم کمالوند عزیز من لر نیستم ولی اولش مشتاقانه و درآخربااشک کتابتون رو ب اتمام رسوندم متاسفانه این واقعیت خودسوزی گریبان گیر بسیاری از دختران سرزمینمون بخصوص منطقه ی غیور لر شده و تمومی هم نداره من که خودم به شخصه دیدم بنده خدایی به نشانه ی اعتراض خودشو سوزوند میدونم که چه درد عظیمیست،ولی شما فقط دردهارو تازه کردید شما بجای دردهایی که دیده اید و نوشتید لااقل فریاد این دختران معصوم رو بهر نحوی که هست بگوش همگان و...برسونید تا با فرهنگ سازی ومهیا نمودن بستر مساوی بودن حقوق مرد و زن در همچین جاهایی که آداب خاص خودشونو دارن حداقل باعث کمتر شدن این آمار خودسوزی باشیم،باتشکر

1397-08-18

برچسب ها