×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
رضایت زناشویی زوجین در ازدواج

دانلود کتاب رضایت زناشویی زوجین در ازدواج

رضایت زناشویی زوجین در ازدواج
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : رضایت زناشویی زوجین در ازدواج

نویسندگان : زهرا اسدی, رضوان کولیوند, سمیه غزلی

ناشر : فرزانگان دانشگاه

تعداد صفحات : 96 صفحه

شابک : 978-622-95128-4-5

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 78/646

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, ازدواج و مسائل زناشویی

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 20000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 20000 تومان


معرفی کتاب

"رضایت زناشویی زوجین در ازدواج "
 کتاب حاضر اثری از زهرا اسدی، رضوان کولیوند و سمیه غزلی می باشد که توسط انتشارات فرزانگان دانشگاه منتشر شده است.
 رضایت حالتی هیجانی است که بارسیدن به یک هدف پدید می آید. پار سونز، رضایت را به عنوان حالت درونی در مقابل خوشایندی که حالت ظاهری دارد مطرح می کند. شعاری نژاد می گوید : رضامندی به آن حالت موجود زنده گفته می شود که تمایلات محرک وی به هدف خود رسیده اند. یعنی احساسی که شخص، هنگام رسیدن به آرزوهایش پیدا می کند. دایره المعارف فلسفه و روان شناسی رضایت را این گونه تعریف می کند: رضایت خوشایندی بر آمده از آگاهی به یک وضعیت راحت است که معمولا با ارضای بعضی تمایلات خاص پیوند خورده است. یکی از عوامل مهم در هر رابطه زناشویی رضایت خاطری است  که زن و شوهر از آن احساس می کنند. میزان رضایت خاطر شما از رابطه زناشویی حتی روی ارسال و دریافت پیام تاثیر می گذارد. شوهری که از ازدواج خود ناراضی است به حوادث منفی زندگی توجه می کند و از پیام همسرش برداشت منفی می نماید. در حالی که شوهر راضی از ازدواج برداشت هایش مثبت است.
بلوغ جنسی نیز عبارتست از خواسته های فیزیولوژیکی یک فرد، و ازدواج جوابی است به خواسته ها و هرچه بین این دو سؤال وجواب فاصله بیشتر باشد عقده های روانی بیشتر است. ازدواج ارتباطی است که دارای تمامیت بی نظیر و گسترده ای می باشد، ارتباطی که دارای ابعاد زیستی ، عاطفی ، روانی ، اقتصادی و اجتماعی است . به عبارت دیگر، همزیستی زوجین در درون خانواده، موجب چنان ارتباط عمیق و همه جانبه ای می شود که بی هیچ شک و شبهه ای قابل مقایسه با هیچیک از دیگر ارتباطات انسانی نمی باشد، به نحوی که قرارداد ناشی از آن دارای نوعی تقدس شده است. بطور کلی ازدواج را می توان عملی دانست که موجب پیوند دوجنس مخالف بر پایه روابط پایای جنسی می شود و با انعقاد قراردادی اجتماعی مشروعیت پیدا می کند. کلودی استروس ازدواج را بر خوردی دراماتیک بین فرهنگ و طبیعت  یا میان قواعد اجتماعی و کشش جنسی می داند.
ازدواج رابطه نزدیکی است که میان مرد و زن برای مدت طولانی برقرار می شود. بنابراین جوانان باید قبل از ازدواج شرایطی را که لازمه زناشویی موفقیت آمیز است در نظر بگیرند. این رابطه تنها بمنظور ارضای تمایلات آنی نیست، بلکه زندگی آینده و خوشبختی زن و مرد و کودکان آنها بر اساس این پیوند قرار گرفته است و یکی از علل عمده اختلالات روانی در کودکان گسسته شدن رابطه خانواده و یا اختلافات شدید خانوادگی است.
کتاب حاضر شامل دو بخش است که بخش اول مربوط به مبحث رضایت زناشویی و بخش دوم مربوط به مبحث هوش می باشد. در بخش اول به بیان تعریف رضایت و رضایت زناشویی، ازدواج، اهداف والای ازدواج در اسلام، نقش زن در زندگی امروز، شرایط همسر در ازدواج، حقوق زن و شوهر برهم، هدف زندگی از دید قرآن، برقراری ارتباط مؤثر خانواده و طلاق می پردازد و در بخش دوم تعریف هوش، عوامل مؤثر در هوش، نظریه های هوش و آزمونهای هوش را بیان می کند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
 " اساس رابطه زناشویی از نظر قرآن کریم:
قرآن کریم اساس رابطه زناشویی را مودت و رحمت می داند که رابطه ای برتر و والاتر از پیوند شهوانی یا بهره گیری اقتصادی وسودجویانه است. بنیانی که براساس مودت ورحمت شکل می گیرد، آثار بسیار پرخیر و برکتی نه تنها برای زن و شوهر و فرزندان بلکه برای جامعه دارد. جامعه ای که در آن نهاد خانواده گرفتار به هم ریختگی و نابسامانی است، عاقبت روشنی ندارد و دیریا زود از هم خواهد پاشید. از این جا میتوان به اهمیت تحکیم بنیان خانواده پی برد. صاحب نظران معتقدند: خانواده از نخستین نظام های نهادی عمومی و جهانی است که برای رفع نیازمندی های حیاتی و عاطفی انسان و بقای جامعه ضرورت تام دارد و از همه نهادهای اجتماعی، طبیعی تر و خودی تراست.
خانواده سازمانی است که کلیه اعضای آن دارای حقوق و حدود اختیارات مشخص می باشند و همچنین حرمت و حفظ شئون خانوادگی در گرو رعایت حقوق متقابل است. این حریم ابتدا از سوی اعضای خانواده و سپس از ناحیه دیگران باید کاملا حفظ شده و امنیت زندگی تأمین شود . نه دیگران باید به خود اجازه تجاوز به حریم خانوادگی کسی را بدهند و نه اعضای خانواده باید حریم خود را در رابطه با دیگران بردارند.
مک آیور، خانواده را گروهی می داند دارای روابـط جنسی پایـا و مشخص است که به تولید مثل و تربیت فرزندان منتهی می شود . لوی، یکی دیگر از نظریه پردازان خانواده است که از خانواده تعریفی به این مضمون ارائه داده است: خانواده واحدی اجتماعی است که براساس ازدواج بوجود می آید و یا درتعریفی دیگرخانواده را پیوندی می داند که با نهاد ازدواج، که مورد تصویب جامعه قرار گرفته است، در ارتباط است. راجرز  یکی دیگر از نظریه پردازان خانواده، خانواده را نظامی می داند نیمه بسته که تشکیل شده از اعضایی با وضعیت ها و مقام های گوناگون در خانواده و اجتماع، که با توجه به محتوای نقش ها، وضعیت ها، افکار و ارتباطات خویشاوندی که مورد تأیید جامعه است، ایفای نقش می کنندو
بطور کلی می توان گفت : خانواده نهادی اجتماعی است و شالوده حیات اجتماعی محسوب می شود که علاوه بر حفظ بقای نسل و پرورش کودک، وظایف متعدد وپیچیده دیگری از قبیل فعالیت های آموزشی، اقتصادی و اجتماعی کردن فرد را به عهده داشته و بعنوان عامل ارتباط مستقیم فرد با گروه ها، مؤسسات اجتماعی و سازمانها، نقش مهمی دارد."

فهرست مطالب

پیشگفتار 

بخش اول 

فوائد ازدواج 

بخش دوم 

بررسی ازدواج از نظر اسلام 

بخش سوم 

بررسی هوش عملی و هوش نظری 

بخش چهارم 

نتیجه گیری کلی و نهایی 

منابع و ماخذ

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات فرزانگان دانشگاه

کتاب های دیگری از نویسنده زهرا اسدی

کتاب های دیگری از نویسنده رضوان کولیوند

کتاب های دیگری از نویسنده سمیه غزلی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها