×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پدران و پسران

دانلود کتاب پدران و پسران

پدران و پسران
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : پدران و پسران

نویسنده : ایوان سرگی یویچ تورگنیف

ناشر : اردیبهشت

مترجم : لیدا عظیم زاده

تعداد صفحات : 248 صفحه

شابک : 978-964-171-380-7

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 891/733

دسته بندی : رمان های خارجی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 32000 تومان


معرفی کتاب

" متن کامل پدران و پسران " / شاهکارهای ادبیات کلاسیک
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Fathers and sons) اثری از ایوان تور گنیف (Turgenev Ivan Sergeevich) می باشد که با ترجمه ای از لیدا عظیم زاده، توسط انتشارات اردیبهشت منتشر شده است .
تور گنیف نویسنده مشهور روسی در 28 اکتبر 1818 در ارل، در دویست مایلی جنوب مسکو متولد شد. پدرش افسر بازنشسته سواره نظام و مادرش زنی ثروتمند بود، وی از همان دوران کودکی با ادبیات آشنا شد؛ او در دانشگاه مسکو و سن پترزبورگ تحصیل کرد و سه ترم در دانشگاه برلین فلسفه خواند و در سال 1852 مجموعه داستان «خاطرات یک شکارچی» را منتشر کرد.
در سال 1859 رمان پدران و پسران، شاهکار ایوان تور گنیف، در روسیه نگاشته شد و یک سال پس از صدور حکم آزادی رعیت ها و کارگران که یک سوم جمعیت روسیه را تشکیل می دادند، در سال 1862 چاپ شد.  این رمان با ظرافت خاصی نوشته شده و عامدانه در مسیر تغییری بزرگ در روسیه نقشی چشمگیر داشته است .این کتاب در توصیف پدران و پسرانیست که از لحاظ ایدئولوژیکی و اعتقادات مربوط به دو دوره زمانی متفاوت هستند.
پدران در این کتاب افرادی محافظه کار و پسران افرادی رادیکال هستند و خواهان دگرگونی ها و تغییرات اساسی  و بنیادی در امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می باشند. گفتگو ها و بحث هایی که قهرمان داستان که شخصی نهلیست می باشد با پدران جذابیت خاصی به این داستان داده است.

در بخشی از این رمان می خوانیم :
" ارباب آهی از ته دل کشید و روی نیمکت کوچک نشست. اجازه دهید تا ارباب متفکرانه اطراف را نگاه می کند، خواننده را با وی آشنا کنم .ارباب، نیکلای پتروویچ کی یرسانف بود، مالک زمین هایی که در پانزده ورستی مسافرخانه قرار داشت. تا قبل از آنکه املاکش را بین رعیت هایش تقسیم کند، دویست رعیت و حدود پنج هزار آکر زمین داشت. پدرش ژنرال بود و از حدود سال 1812 به خدمت ارتش درآمده بود. ژنرال درشت هیکل بود و تحصیلات متوسطی داشت. در سراسر زندگی اش به سختی کار کرده بود. ابتدا فرماند ه تیپ بود ، سپس فرمانده  لشکر شده بود. بعدها در تقسیم بندی های نظامی بر اساس درجه اش، در استانهای مختلف خدمت می کرد. "
 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

ماجرای پدران و پسران:

تورگنیف این رمان را به عنوان پاسخی در برابر بحث بین دو جریان فرهنگی لیبرال و نیهیلیست در روسیه نوشت. او در این کتاب لیبرال های دهه ی سی قرن نوزدهم را پدران  و نیهیلیست ها را پسران نام گذاری کرد .درواقع تورگنیف  موضوع اختلاف دیدگاه میان نسل های مختلف و طبقات اجتماعی را بیان کرده است .

این رمان قصه ی بسیار ساده ای می باشد که در بستری خانوادگی شکل می گیرد. داستان از جایی شروع  می شود که آقای نیکلای پترویچ  منتظر پسر جوانش آرکادی است که از دانشگاه فارغ التحصیل شده و در حال برگذشت به خانه است. تورگنیف در چند صفحه اول داستان ما را با  پیشینه آقای کیرسانف  آشنا می کند و شخصیت پدرانه ی او را برای خواننده نمایش می دهد. سپس با ورود آرکادی، یک استقبال بسیار گرم و پدرانه اتفاق می افتد

قهرمان داستان چه کسی است؟

بازارف جوانی نیهیلیست از طبقه ی خرده مالکان روسیه که دوست آرکادی  است.او در زندگی سختی زیادی کشید و توانست با تلاش خود وارد دانشگاه شود و در رشته ی علوم طبیعی تحصیل کند. بازارف جوانی شجاع و بی پرواست که خودش را همان گونه که هست نمایش می دهد و از قضاوت دیگران هراسی ندارد. او فردی است که به همه چیز و همه کس شک دارد  و هرچیزی را که نمی پسندد به تمسخر می گیرد و دلیلی برای پایبندی به قیود مرسوم جامعه نمی بیندبازاروف، نماد ِ انقلاب است. نماد سرپیچی از قوانین قدیمی و کهنه می باشد.

معرفی شخصیت های داستان:

پسران: جوانانی که از تاریخ و سنت خود بریده اند و چشم به تفکر غربی و انسانی تری دارند.

پدران: پای بند به اشرافی گری و اصالت و تفکر سنتی  روسی می باشند

بازاررف جوان و نیهیلیست: که به معنای پوچ گرا و هم به معنای علم گرا و هم به معنای عدم پایبندی به سنت هاست.

پاول پترویچی: که دربند ارزش های روسیه باقی مانده است.

 شخصیت های دیگر رمان که در ابتدا به ظاهر شخصیت های اصلی به نظر می آیند (مثل آرکادی و نیکلا پترویج) کم کم کمرنگ می شوند و بار داستان و معنای آن بر روی بازارف و پاول قرار می گیرد.

 

پدران و پسران

 

یکی از دلایل اصلی کسالت آور شدن این  رمان این است که شخصیت ها بیشتر حرف می زنند تا اینکه کنشی یا عملی  داشته باشند(چه کنش از نوع بیرونی و چه کنش از نوع درونی )بخش وسیعی  از رمان به بحث مجادله های فلسفی و گاه اجتماعی اختصاص دارد بحث هایی که امروزه دیگر معنا و رنگ بوی قرن نوزده را ندارد.روایت  ها در داستان با پستی بلندی کمی ادامه پیدا می کند و یکدستی اش را تا پایان داستان  حفظ می کند.موقعیت هایی در رمان دیده می شود که خواننده و شخصیت را به چالش وامیدارد.

.بازارف و پاول و شخصیت های دیگر این داستان  هر چند که خوب ارنج می شوند اما بیشتر در سطح تیپ باقی می مانند تیپ هایی که برای خواننده امروزی کلیشه ای و پر حرف به نظر می آیند.با این حال بازارف تا مدت ها(و شاید تا امروز)برای ادبیات روسیه سمبل جوانان پیشرو و نیهیلیست است و کم کم خود تبدیل به یک پیش زمینه پذیرفته شده برای دیگر شخصیت های نویسندگان روس شد.

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها