×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
درمان اضطراب

دانلود کتاب درمان اضطراب

درمان اضطراب
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : درمان اضطراب

نویسندگان : باتلر گیلیان, تونی هوپ

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : کوشیار کریمی طاری

تعداد صفحات : 94 صفحه

شابک : 978-964-6714-26-9

تاریخ انتشار : 1378

رده بندی دیویی : 152/46

دسته بندی : کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 45900 تومان


معرفی کتاب

"درمان اضطراب" / همراه با آبشار آرامش
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Managing your mind) اثری از گیلیان باتلر (Gillian Butler) و تونی هوپ (Tony Hope) می باشد که با ترجمه ای از دکتر کوشیار کریمی طاری ، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
اضطراب عبارت است از ترس از یک عامل ناشناخته و نامعلوم که موجب پریشانی فکر و گاه بروز علایم احساس خطر، از جمله تپش قلب و رنگ پریدگی نیز می‌شود. بنابراین در فرایند اضطراب، برخلاف «ترس طبیعی و واقعی» یک عامل حقیقی ترس‌آور یا خطرناک یا آسیب‌زننده وجود ندارد بلکه فقط به‌طور خودکار، ذهن آدمی ‌دچار احساس خطر می‌شود. حالت اضطراب غالبا در هنگام شب، تشدید می‌شود و فردا را از خوابیدن باز می‌دارد و شاید بدین علت که در شب، به علت تاریکی، خودبخود ذهن انسان حساس‌تر و حواس او تیزتر می‌شوند و لذا مغز آمادگی بیشتر برای تولید فرایند «احساس خطر» پیدا می‌کند.
هر چه بیشتر نگران شویم، بیشتر احساس های خطر و هراس به سراغمان می آید و درنتیجه بیشتر در جهت افکار مضطربانه می اندیشیم. به همین سبب نویسنده و روان شناس معروف "دیل کارنگی" شاهکار کلاسیک خود را چنین نامگذاری کرد: چگونه نگرانی را سرکوب و زندگی را آغاز نماییم؟
به طور کلی در تجارب و پژوهش های دانشمندان، روانشناسان، جامعه شناسان و حتی در گفته های بزرگان، می بینیم که نگرانی به ندرت به آدمی کمک کرده است، حتی در همان موارد اندک نیز که ترس ما بی مورد نبوده، نگرانی پیشاپیش، مدد چندانی نتوانسته بکند. فیسلوف بزرگ فرانسوی، مونتین جمله ای زیبا در این زمینه دارد: "زندگی من سرشار از نگون بختی ها و بداقبالی های دهشتناکی بود که غالبا آن ها هرگز اتفاق نیفتاد!"

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"  موج نگرانی معمولا تمایل دارد در هنگامی‌که انسان کمترین قوای دفاعی و کمترین آمادگی مقابله را دارد، به سراغ ما بیاید، لذا غالبا در هنگام شب یا نیمه‌های شب سر و کله‌اش پیدا می‌شود. بنابراین یکی از روش‌های مؤثر برای دفع نگرانی و اضطراب آن است که به محض شروع افکار نگران‌کننده و خطور آن‌ها به ذهنتان در هنگام شب، به خود بگویید: «الان وقت این فکرها نیست.»
در غالب موارد، بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد اصلا به اندازه ی ترس و اضطرابی که وجود ما را بی دلیل فرا گرفته، وحشت آور نیست. وقتی بدانیم و به خود بپذیریم که با یک چیز خطرناک روبه رو خواهیم شد، آماده ی مبارزه می شویم و اضطراب ما تبدیل به آمادگی ذهنی و جسمانی می شود. این را همواره به خاطر داشته باشید که حوادث خطرناک و ناگوار همیشه کسر ناچیزی از رویدادهای زندگی انسان را به خود اختصاص می دهند و هر قدر هم که انسان بدبین باشد نباید احتمال حمله ی یک شیر را در یک غار ساحلی بر خود فرض کند!
به بیان دیگر شما اگر بتوانید موضوع اضطراب انگیز خیالی خود را کشف کنید و از چند و چون آن اطلاع دقیق یابید می توانید با استفاده از دستورهای پیش به خوبی آن را برطرف نمایید. در نظر گرفتن «بدترین عواقب» درحقیقت یک نور مصنوعی برای روشن شدن همین موضوع است به عبارت دیگر مخوف ترین چهره ی این غول خیالی را تجسم کنید آن گاه خواهید دید که شاید حتی خنده دار باشد."

فهرست مطالب

فصل اول

اضطراب چیست

نگرانی برای ما مضر است

برخی آثار سوء نگرانی بر تن و روان

پس نگرانی به چه درد می ‌خورد؟

نگرانی، یک فرایند دامنه‌ دار

چگونه از چنگ 90٪ نگرانی ‌ها رهایی یابیم

1. موضوع ‌های بی ‌اهمیت

2ـ موضوع ‌های غیرمحتمل

3ـ موضوع ‌های رخ ‌نداده

فصل دوم

درمان اضطراب ‌های مزمن و پایدار

استراتژی‌ های رهایی‌ بخش

استراتژی ‌های آزمونی

بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد چیست؟

نکات مبهم آینده را آشکار سازید

زندگی با ابهامات

مشکل را محدود و مشخص کنید

زندگی روزمره را حفظ  کنید

شاد باشید

مشکل را با دیگران در میان بگذارید

به سوی فاجعه‌ ها پل نزنید

مشغول سازی فکر به چیزی‌ های دیگر

فشار کاری را کم کنید

فواید مبارزه با اضطراب

یاری جستن از دیگران

واتنشی

خلاصه

فصل سوم

درمان دارویی اضطراب

دیازپام

کلردیازپوکساید

لورازپام

اکسازپام

پروپرانولول

تری فلوپرازین

 

 

کتاب درمان اضطراب | چطور بر اضطراب خود غلبه کنیم؟

اضطراب گریبانگیر زندگی همه انسان هاست. هیچ آدمی روی زمین وجود ندارد که برای یک بار هم که شده اضطراب به سراغش نیامده و از آسیب های آن در امان باشد. اگر در شرایط سخت و بغرنج بوده اید قطعا می دانید اضطراب چگونه ظاهر شد و چه تبعاتی دارد. اگر در طولانی مدت شاهد وجود استرس و تنش در زندگی هستید اما نتوانید آن را شکست دهید، علاوه بر مشکلات روانی، بیماری های جسمی وارد بدن شما شده و آسایش را از شما می گیرد. اما کتاب درمان اضطراب اثر باتلر گیلیان و تونی هوپ در مورد این موضوع حرف های زیادی برای گفتن دارد و شما را در این مسیر راهنمایی می کند. در ادامه قصد داریم به نقد و بررسی این کتاب روانشناسی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

کتاب درمان اضطراب

 

کتاب درمان اضطراب در مورد چیست؟

 باتلر گیلیان و تونی هوپ دو نویسنده کتاب درمان اضطراب، موضوعات مختلفی را مورد بحث و تحریر در آورده اند. آنها با تفکیک بخش های کتاب، مشکلات گوناگون را ذکر کرده که از بین آنها می توانید دلیل اضطراب های خود را شناسایی کنید. برای مثال در یکی از بخش های کتاب به شما گوشزد می کند؛ برخی از نگرانی های شما هنوز اتفاق نیفتاده و بی جهت به آنها پر و بال می دهید. همین پر و بال دادن به اضطراب ها، باعث شده آنها را بزرگ تر از آن چیزی که هستند ببینید و همین موضوع باعث پریشانی شما می شود. در نتیجه بهتر است نسبت به مشکلات و نگرانی های خود واقع بین باشید و برخی از انها را جدی نگیرید.

درمان اضطراب عصبی، کار دشواری نخواهد بود اما اینکه باید مداوم تکنیک و راهکارهای کتاب درمان اضطراب را به کار ببرید مقداری به زمان احتیاج است. بهترین روش درمان اضطراب و استرس، کمک گرفتن از دیگران است. برخی افراد نگران این هستند که اگر رازهای آنها یا تفکراتشان فاش شود، مشکلات بیشتری به سوی آنها سرازیر می شود. اما کاملا در اشتباه هستید. شما با یاری گرفتن از دیگران، نیمی از بار نگرانی های خود را از دوش برداشته و احساس بهتری خواهید داشت. علاوه بر این، کسانی که در این زمینه حرفه ای هستند می توانند راهکارهای متفاوتی را در مسیرتان قرار دهند که حتی تا به حال جایی در موردشان نشنیده اید. در نتیجه مطالعه و کمک گرفتن از دیگران بهترین راه برای شروع کاهش اضطراب خواهد بود.

در قسمتی از کتاب درمان اضطراب به شما می گوید، بدترین اتفاقی که قرار است برای شما یا موضوع مورد نظرتان بیفتد را تصور کنید. گاهی با قدرت تخیل می توانید جلوی برخی اضطراب های زود هنگام را بگیرید و از شر فکر و خیال ها راحت شوید. روان ما انسان ها به خاطر تجربه هایی که داشته، همواره گوش به زنگ خطرات احتمالی است. زمانی که در رابطه ای شرایط سختی را تحمل کرده ایم، دوستی با ما بد مدارا کرده، یا در مدرسه و دانشگاه شرایط خوبی نداشتیم؛ نسبت به اتفاقات آینده هم احساس پیچیده و بدی داریم. در نتیجه فکر می کنیم خطرها همچنان در پیرامون ما وجود دارند. اما این پایان داستان اضطراب نیست. شما باید برای آینده ای بهتر و روانی سالم تر برای غلبه بر اضطراب قدم بردارید و در آن شکست دادن آن موفق شوید.

مطالعه کتاب درمان اضطراب راهکار و تکنیک های بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار داده که تا آخر عمرتان می توانید با استفاده از آنها تا حد زیادی استرس خود را کاهش دهید.

 

درمان اضطراب و استرس

 

بخش هایی از کتاب درمان اضطراب

آن ها در تاریکی شب متوجه من نشده بودند. هیچ راه نجاتی نبود اگر از قایق هدف به دریا می پریدم غرق می شدم و اگر در آن می ماندم آماج گلوله های توپ ناوهای جنگی می شدم. باد سرد انگشتانم را کرخ کرده بود. احساس می کردم سرما تا مغز استخوانم نفوذ کرده است. از وحشت نزدیک بود قالب تهی کنم. همچون محکومی بودم که به دیرک چوبین بسته شده و در برابر جوخه اعدام قرار دارد. در همین گیر و دار بودم که ناگهان نفیر گلوله ای از دور شنیده شد و لحظه ای بعد، گلوله آتشین در چند قدمی قایق در آب فرو رفت و مقدار زیادی آب را به سر و صورتم پاشید.

قایق کوچک از تلاطم امواج همچون چوب کبریتی که در رودخانه خروشانی افتاده باشد بالا و پایین می رفت. گلوله دوم آن قدر نزدیک شد که نور نارنجی رنگ آن صورتم را روشن کرد و گرمایش را به خوبی احساس کردم. چند لحظه دیگر نفهمیدم چطور شد. همه چیز در برابر چشمانم تیره و تار شد. من از شدت اضطراب از هوش رفته بودم. اما به طور معجزه آسایی نجات پیدا کردم زیرا آن شب هیچ یک از گلوله ها به قایق هدف برخورد نکرد و صبح روز بعد، ملوانان مرا بیهوش در قایق پیدا کردند. در بدن من حتی جای یک زخم هم نبود!

 

به قلم: فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها