×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
آموزش و پرورش و جامعه

دانلود کتاب آموزش و پرورش و جامعه

آموزش و پرورش و جامعه
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : آموزش و پرورش و جامعه

نویسنده : ناهید شفقت

ناشر : کدیور

تعداد صفحات : 105 صفحه

شابک : 978-600-8969-01-3

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 955/370

دسته بندی : علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی, علوم تربیتی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 21000 تومان


معرفی کتاب

"آموزش و پرورش و جامعه"

کتاب حاضر اثری از ناهید شفقت می باشد که توسط انتشارات کدیور منتشر شده است.

آموزش و پرورش نقش مهمي در رفتار فردي و اجتماعي دارد و تأثير در فرآيند رشد اقتصادي مي‎گذارد. آموزش و پرورش از طريق تحولاتي كه در رفتار فردي به وجود مي آورد در رشد و پويايي فرهنگ جامعه تأثير عميقي مي گذارد و در حقيقت ميزان مشاركت مردم در فعاليتهاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي كه در تحول جامعه نقش اساسي دارد وابسته به سطح آموزش و پرورش آنان است. علاوه بر انتقال علم و دانش، مدارس ارزشهاي ديگري از جمله نظم و انضباط تعهد و احساس مسئوليت را در جوانان ايجاد و تقويت مي‌نمايند.

آموزش محركي قوي جهت ايجاد تحول اجتماعي است، كه به طور بالقوه موقعيت هاي برابر براي افراد به وجود مي آورد و آنان را براي تحرك شغلي و استفاده هر چه بيشتر از استعدادهايشان آماده مي سازد و نهايتاً باعث ايجاد حوزه هاي وسيعي از انديشه ها و مهارت هاي ضروري براي ايجاد جامعه اي نو و توسعه يافته مي شود.

اكنون مسلم است كه اعتلاي كيفيت نيروي انساني، يكي از راههاي اساسي افزايش بهره وري و تسريع رشد اقتصادي مي باشد. كيفيت نيروي كار از طريق سرمايه گذاري در سرمايه انساني و به خصوص از طريق آموزش و پرورش بهبود و ارتقاء مي‌يابد. امروزه خانواده‌ها و جامعه به طور روزافزوني در آموزش و پرورش سرمايه گذاري مي نمايند. چرا كه آموزش و پرورش از يك سو قابليت هاي نيروي انساني را ارتقاء مي بخشد و در شكوفا ساختن استعدادها نقش مؤثري دارد و از سوي ديگر نيروي كار را براي استفاده بهتر از تكنولوژي برتر توليد آماده و مهيا مي سازد. اين دو نقش آموزش و پرورش هر دو در رشد و توسعه اقتصادي سهم مهمي دارد. خوب است قبل از تأثیرات آموزش وپرورش در جامعه و مدیریت در آموزش و پرورش، جامعه شناسی آموزش و پرورش و ضرورت آموزش جامعه شناسی در آموزش و پرورش و بالتبع اثربخشی بر رفتار فردی و اجتماعی دانش آموزان در جامعه را مورد بحث قرار دهیم که به طور مفصل در ذیل به آن پرداخته می شود. 

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"توسعه فرايندي است كه در بلندمدت ظرفيت توليدي جامعه را با تكيه بر تحولات فني افزايش مي دهد، بنابراين تأكيد آن بر تحولات اقتصادي است. جامعه را متحول مي‌سازد. توزيع درآمدها را متعادل تر مي‎سازد و اطمينان به آينده را افزايش مي دهد.

توسعه اقتصادي نيازمند شكل گيري دو فرايند اساسي است.

الف: يافتن و بكارگيري مكانيسمي كه در آخرين حد ممكن هزينه هاي مصرفي غيرضروري در حال گذر را محدود نموده و مازاد توليد اقتصادي را به سوي انجام سرمايه گذاري هاي انساني و فيزيكي لازم جهت مدرن شدن مباني توليد سوق دهد.

ب: طراحي و بكارگيري مجموعه اي از استراتژيها و خط مشي هاي توسعه اي كه امكان توليد مازاد پس انداز شده توسط مكانيسم مندرج در بند الف را به سرمايه گذاري انساني و فيزيكي، مطابق با نيازهاي توسعه اقتصادي فراهم آورد.

عملي شدن اين دو فرآيند مستلزم انجام اصلاحات اساسي در سازماندهيهاي سياسي ـ اقتصادي جامعه است كه اين نيز خود در گرو انجام تغييرات بنيادي در طرز تلقيها و پندارهاي فرهنگي جامعه است. تحقيق اين امر نيز بيش از هر چيز در گرو گسترش نگرش علمي و تبديل اين نگرش به باور اساسي فرهنگي جامعه است. به عبارت ديگر شرايطي از نظر پرورش شخصيت و فرهنگ سازي در جامعه فراهم آيد كه انسانها بدون لزوم به استدلال منطقي وبه نحوي نسبتاً عام پذيراي اين نكته شده باشند كه براي درك هر حادثه و اتفاق بايد به شناخت علمي روي آورد و براي حل هر مشكل بايد به قانونمنديهاي علوم متوسل شد. اين تغيير بنيادي در تلقي هاي فرهنگي جامعه است كه محيط اصلي مناسب توسعه اقتصادي را فراهم مي آورد."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات کدیور

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها