×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
راهبی که فراری اش را فروخت

دانلود کتاب راهبی که فراری اش را فروخت

راهبی که فراری اش را فروخت
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : راهبی که فراری اش را فروخت

نویسنده : رابین شارما

ناشر : آینده درخشان

مترجم : فرنوش کرمی

تعداد صفحات : 236 صفحه

شابک : 978-600-5527-74-2

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 813/54

دسته بندی : رمان های خارجی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 36000 تومان


معرفی کتاب

"راهبی که فراری اش را فروخت" / داستانی معنوی درباره ی تحقق رویاها و دستیابی به سرنوشت تان
اثر حاضر کتابی است با عنوان اصلی (The Monk Who Sold His Ferrari) به نویسندگی رابین شارما (Robin Sharma) و با ترجمه فرنوش کرمی که توسط انتشارات آینده درخشان منتشر شده است.
زندگی معنایی دارد و هدفی را دنبال می کند، حتی افتادن برگی از درخت هم از سر اتفاق نیست. در آشفتهگی های امروز، کلافه در پی درمان روح بیمار خود هستیم و سرگشته به هر دکانی سر می زنیم تا دوای دردمان را بیابیم و لحظه ای آرام بگیریم. غافل از اینکه درمان درون خودمان نهفته است و آنچه خود داریم، ز بیگانه تمنا می کنیم.
و اما علت دردمان چیست؟ به این درمان چگونه دسترسی پیدا كنیم؟ آیا باید به خود ریاضات شاق جسمانی تحمیل كنیم تا به نیروهای ماورالطبیعه مسلح شویم؟ یا بهتر است در اجتماع باشیم و در برخورد با همنوعانمان حقوق كیدیگر را رعایت كنیم؟
 رابین شارما، نویسنده ای شناخته شده در سطح بین المللی است که یازده کتاب درباره اصول مدیریت تالیف کرده است. کتا بهایش در بیش از شصت کشور دنیا و حدوداً به هفتاد زبان مختلف به چاپ رسیده اند. او شهرتش را مرهون کتابی است که در دست دارید. این اثر در سطح بین المللی، در فهرست کتابهای پرفروش بوده و میلیون ها نسخه از آن به فروش رسیده است. رابین قبلا وکیل مدافع بوده و بنیانگذار مؤسسه ی بین المللی مدیریت شارماست. در این کتاب، رابین شارما سعی دارد دریچه ای از بعد برتر وجودمان را برای مان بشکافد، دریچه ای که در ۲۴ ساعت شبانه روز یا حتی شاید در همه ی عمر، لحظه ای هم به آن توجه نداشته باشیم، غافل از اینکه فقط اوست که می ماند.
امید است خوانندگان محترم با خواندن این کتاب و تحقیق و مطالعه ی بیشتر از شر روزمرگی های کسل کننده رها شوند و دریچه ای بر بعد برتر وجودشان گشوده شود.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"احساس عجیبی داشتم. دلم یکدفعه خالی شد. بلافاصله آن صدای گوش خراش ولی شیرین را شناختم. قلبم به شدت می تپید.
« جولیان؟ تویی؟ نمی توانم باور کنم! واقعاً خودت هستی؟ »
خنده ی بلند او شک مرا به یقین تبدیل کرد. جوانی که در مقابلم ایستاده بود، کسی نبود جز همان یوگی هندی که مد تها گم شده بود: جولیان منتل. از تغییر باورنکردنی او حیرت زده بودم. مردی که رفته بود، همکار قدیمی ام، چهره ای شبح مانند داشت، با سرفه هایی بیمارگونه و چشمانی مرده. مردی که رفته بود، ظاهری سالخورده و قیافه ای مریض داشت که به گونه ای، به علامت تجاری اش تبدیل شده بود. در عوض، مردی که مقابلم ایستاده به نظر می رسید در اوج سلامتی است، صورت بی چین و چروکش به روشنی می درخشید. چشمانش درخشان بود، دریچه ای به سوی انرژی ای فوق العاده. آرامشی که از وجود جولیان ساطع می شد، مبهوت کنند ه بود. از نشستن و خیره شدن به او کاملاً احساس آرامش می کردم. دیگر آن شریک ارشد مضطرب در یک شرکت حقوقی ممتاز نبود. در عوض، مردی که مقابلم ایستاده بود، جوانی باطراوت، سرزنده، خندان و الگوی تغییر بود."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

تحلیلی بر کتاب راهبی که فراری اش را فروخت

اولین چیزی که در دید اول این کتاب را برای ما جذاب می کند، نام آن می باشد. " راهبی که فراری اش را فروخت " ترکیب عجیبی از فلسفه، دین و اقتصاد را به ذهن ما میرساند. از طرف دیگر وقتی این اجزا کاملا مستقل در کنار یکدیگر قرار میگیرند، ناخودآگاه مفهومی داستانی و رمان گونه به خود می گیرد.

این نوع نام گذاری هوش عجیب نویسنده را نشان می دهد که در همان ابتدا خواننده و مخاطب را به خود جذب می کند. وقتی به ترکیبی از فلسفه و دین و اقتصاد نگاه می کنیم به مخلوطی ناهمگون می  رسیم. مخلوطی که به نظر هیچ هدفی را نمی تواند دنبال کند. کلید اصلی که می تواند این معما و این پازل به هم ریخته را برای ما روشن و واضح کند، ویژگی داستانی بودن کتاب است.

داستان در ذات خود به معنی خیال و نماد است. بنابراین می توان برای فلسفه نماد تاریخ و برای اقتصاد نمادی از خرید و فروش و یا بازاریابی و مدیریت و ... در نظر گرفت.

حال کمی واقعیت برای ما روشن تر می شود. کتاب راهبی که فراری اش را فروخت در واقع رابطه ای بین تاریخ و علمی مثل خرید و فروش و بازاریابی را برای ما به زبان داستان و به شیوه شخصیت اول روایت می کند.

در کلام بهتر کتاب حاضر داستانی است که قصد دارد اقتصاد و مدیریت را از طریق تاریخ و نظریات فلسفی مختلف به ما نشان بدهد. اگر این کتاب قرار بود در دانشگاه تدریس شود، احتمالا واحدی به نام تاریخ مدیریت یا مدیریت از دید فلسفه را به خود اختصاص می داد.

 

کتاب راهبی که فراری اش را فروخت

 

مدیریت، قطعه ای از ذات ما

نویسنده این کتاب از دیدگاه فلسفه و تاریخ به مدیریت نگاهی جدید انداخته است. این نگاه به ما مفهومی جالب را نمایان می کند. این مفهوم در واقع چیزی است که ما هر روز با آن در ارتباط هستیم اما کمتر به وجود آن آگاهیم و حتی شاید تا آخر عمر ندانیم که همچنین توانایی در ما وجود دارد.

شما روزانه درآمد و مخارج خود را مدیریت می کنید. فکر می کنید کی بخوابید و بیدار شوید و چه کار کنید. در اصل شما خود را مدیریت می کنید .بنابراین مدیریت چیزی در ذات شما می باشد. نویسنده این اصل بدیهی را به خوبی محور اصلی کتاب خود قرار داده است و با ایجاد چند شخصیت داستانی سعی داشته است دید ما را به ذات خودمان باز کند.

از نظر سبک نوشتاری و هدفی که کتاب دنبال می کند به شکل کلی می توانیم آن را مانند کتاب " دنیای سوفی " بدانیم. کتابی داستانی با محوریت آموزشی که می تواند خیل عظیمی از مخاطبان را به خود جذب کند. این دسته از مخاطبان می توانند کسانی باشند که هیچ چیز از مدیریت و اقتصاد و تاریخ و فلسفه نمی دانند و یا کسانی باشند که دارای مدارک تخصصی در زمینه های مختلف مدیریت و می باشند و دوست دارند بر دانش و علم خود اضافه کنند. این کتاب که به 70 زبان زنده دنیا چاپ شده و توانسته مدت ها رتبه اول فروش را به خود اختصاص بدهد می تواند طلایی را درون شما نشان دهد که سالیان سال است مدفون شده است.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات آینده درخشان

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها