×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
بشارت موهوم

دانلود کتاب بشارت موهوم

بشارت موهوم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : بشارت موهوم

نویسنده : محسن فیض

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 96 صفحه

شابک : 978-600-5637-18-2

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 297/564

دسته بندی : کلام و عقاید

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 6000 تومان


معرفی کتاب

"بشارت موهوم" / جستاری در باب تجلیل بهائیان از شیخ احسائی و سید رشتی
کتاب حاضر اثری از رضا حقیقت می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.
بهائیان ادّعا می کنند که حاملان آیینی الاهی اند. ایشان می پندارند که پس از دین اسلام، پیامبری جدید آمده و آن ها به او گرویده اند. این پیامبر، از دید آن ها، میرزا حسینعلی نوری است که نزد ایشان به بهاء الله مشهور است.
در مقابل، مسلمانان دعاوی بهائیان را نادرست می دانند. آنان معتقدند که یکی از مشکلات مهمّی که بهائیان با آن مواجه اند، برخی مفاهیم اسلامی است که مانع پذیرش درستی ادّعای بهاء الله می شود. بعضی از این مفاهیم عبارت اند از: خاتمیت، قائمیت، و قیامت.
امّا بهائیان در میان تبلیغات وسیع خود بر ضدّ اسلام و دانشمندان مسلمان، تفسیر به رأی مسلمانان از این اصطلاحات و مفاهیم و راه نیافتن ایشان را به حقیقت دین و مفاهیم بلند آن، دلیل اختلافات ذکر شده در این مقدمه، میان خود و مسلمانان میدانند. آنان برداشت مسلمانان را از متن قرآن و روایات، نادرست میانگارند و مدّعیاند برداشت خود از این متون به صواب نزدیک تر است و مفاهیمی چون قائمیت، خاتمیت و قیامت را باید از منظری که آنان ارائه میکنند، ملاحظه کرد و به مفهومی که آنان از این کلمات برداشت میکنند، ایمان آورد.
در این مقدّمه، ذکر این نکته لازم است که این جزوه قصد ورود به بررسی و تحلیل تمام عقاید رهبران شیخیه را ندارد و بیان نقل قولهایی از شیخ احمد و سید کاظم، به مفهوم تأیید تمام بیانات آنان نیست؛ بلکه هدف، مقایسه ی میان اعتقادات این دو و ادّعاهای بهائیان در موارد پیش گفته است. من معتقدم در مجالی دیگر باید به بررسی عقاید اینان نیز پرداخت و در ترازوی منطق و انصاف، عقاید خاص شیخیه را در برخی از مبانی اعتقادی سنجید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"گفته شد که سه عقیده ی اسلامی خاتمیت پیامبر اسلام، قائمیت حضرت حجّت بن الحسن و قیامت، از جمله ی عقایدی است که مسلمانان و بهائیان در تبیین آنها اختلاف نظر دارند. در اثنای این نوشتار، نشان داده شد که نظر شیخ احمد احسایی و سید کاظم رشتی - که در عقیده ی رهبران بهائی، دو تن از علمای مسلمان اند که به حق واصل گشته اند - به عنوان قاضی موردِ پذیرش بهائیان در این اختلاف، مطابق تبیینی است که مورد قبول مسلمانان است. لذا بهائیان، با توجّه به نصوص رهبرانِ خود، ناچارند تبیین های مسلمانان را به عنوان تبیین صحیح از این سه عقیده بپذیرند.
نا گفته نماند که این سه عقیده، عقایدی اند که در بررسی عیارِ ادّعای رهبران بهائی حائز اهمّیت اساسی اند و در فرضِ اثبات صحّت تبیین مسلمانان از این اصطلاحات، دعاوی بنیادین رهبران بهائی زیر سؤال میرود. در نتیجه، با توجّه به آن چه گفته شد، می توان دید که شیخ احسایی و سید رشتی ـ که به ادّعای رهبران بهایی حقایق اسلام را بیان می کنند ـ همان عقاید مسلمانان را ابراز کرده اند؛ و از آن جا که عقاید مسلمانان با اصل ادّعای بهاء الله سازگار نیست، بهاء الله با تأیید معتقدات شیخ احسایی و سید رشتی، خود، دعاوی اش را متناقض و فاقدِ انسجام و سازگاری درونی ساخته است."

فهرست مطالب

1. مقدّمه

2. بزرگداشت بهائیان از شیخ احسایی و سیّدرشتی

3. نتیجه ی این بزرگداشت ها

4. دیدگاه های شیخ احسایی و سیّدرشتی

5. نتیجه:

6. دلائلی برای بزرگداشت ها

7. خلاصه

پیوست

کتابنامه

مقالات

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها