×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
آشتی با یار مهربان

دانلود کتاب آشتی با یار مهربان

آشتی با یار مهربان
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : آشتی با یار مهربان

نویسنده : اندیشکده برهان

ناشر : دیدمان

تعداد صفحات : 66 صفحه

شابک : 978-600-9708345-

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 955/0844

دسته بندی : اطلاعات عمومی, علوم کتابداری و کتابشناسی, روابط عمومی و اطلاع رسانی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 11000 تومان


معرفی کتاب

" آشتی با یا قهرمان " / چالش های کتابخوانی و راهکارهای پیش رو

کتاب حاضر به تالیف اندیشکده برهان از انتشارات دیدمان منتشر شده است.

اندیشنامه حاضر به قلم برادر فرهیخته و اهل‌قلم جناب آقای «محمد سرشار» حاصل یکی از پژوهش‌های این اندیشکده است که با نگاهی بر مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، به بررسی چالش‌های پیش روی این حوزه فرهنگی می‌پردازد.

ابراز نارضایتی رهبر معظّم انقلاب از وضعیت کتاب در کشور در نخستین دیدار کتابداران و مسئولان نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور در 29 تیرماه سال 1390، هشداری جدی‌ بود که متأسفانه از سوی مسئولان رسمی و متصدیان حوزه کتاب، مورد توجه قرار نگرفت. مقام معظّم رهبری آن دیدار مهم را، بهانه‌ای برای «تجدید مطلع» در حوزه کتاب خواندند و با بیان برخی آسیب‌ها و تهدیدهای مهم در این حوزه، پیشنهادهایی را نیز ارایه فرمودند. این پژوهش می‌کوشد با آسیب‌شناسی حوزه کتاب در جمهوری اسلامی ایران براساس بیانات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان، به ارایه الگویی بومی برای پیشرفت در این حوزه، کمک کند.

این پژوهش می‌کوشد با آسیب‌شناسی حوزه‌ی کتاب در جمهوری اسلامی ایران براساس بیانات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان، به ارایه‌ی الگویی بومی برای پیشرفت در این حوزه، کمک کند.

در گفتار نخست، شاخص‌های رسمی ملی و جهانی توسعه در حوزه‌ی کتاب مورد بررسی قرار گرفته و با پیشنهاد شاخص جدید «سرانه‌ی تولید کتاب»، گوشه‌ای از دلیل نگرانی مقام معظم رهبری از وضعیت کتاب در کشور، به نمایش درخواهدآمد. سپس، مشکلات کاهش شمارگان کتاب مورد بررسی قرار خواهدگرفت. در ادامه مشکلات ناشی از افزایش تعداد عناوین کتاب، برشمرده شد و عدم رعایت الزامات این افزایش، مورد انتقاد واقع میگردد.

در گفتار دوم ، موضوع «مبانی نظری سنجش سرانه‌ی مطالعه» مورد بررسی قرار گرفت و با بیان سه مقدمه، چگونگی سنجش سرانه‌ی مطالعه کتاب تبیین شد. در این بخش نیز، سنجش‌های ملی و جهانی در حوزه‌ی سرانه‌ی مطالعه، مورد مطالعه‌ی تطبیقی قرار می‌گیرد. سپس براساس سنجش‌های جهانی و داخلی نشان داده می شود که سرانه‌ی مطالعه در کشور ما، در حد متوسط کشورهای توسعه‌ یافته است.

در ادامه مسأله‌ی همه‌گیری تبلیغات کتاب و دلایل ضعف در این حوزه بررسی شد و به برخی از روش‌های مهم ترویج کتاب‌خوانی بیان می‌شود. در ادامه، موضوع سیرهای مطالعاتی بیان می‌شود. در انتها نیز مسأله‌ی «بررسی پیش از انتشار کتاب» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم : 

" نظام جمهوری اسلامی ایران و دیگر نظام‌های سیاسی‌ای که دارای مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی هستند؛ بر عنصر اساسی «آگاهی همگانی» تکیه کرده‌اند. این آگاهی همگانی است که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شده و همین آگاهی همگانی است که در نقاط عطف و مواقع ناکارآمدی دستگاه‌های حکومتی، باعث شده بقای نظام جمهوری اسلامی تضمین شود.

19 دی ماه 1356، 21 بهمن 1357، هشت سال دوران دفاع مقدس، 18 تیر 1378 و 9 دی 1388، از روزهای تاریخی‌ای هستند که این آگاهی همگانی به نمایش درآمده است. بنابراین عنصر اساسی پیدایش، مانایی و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران، آگاهی همگانی است.

آگاهی همگانی به شیوه‌ها و شکل‌های گوناگون ایجاد و تقویت می‌شود. روش‌هایی که در هر بافت فرهنگی، به تناسب ویژگی‌های آن بافت، متفاوت است. برخی ابزارها و نهادهای آگاهی‌بخش در فرهنگ ایران اسلامی وجود دارد که نمونه آن در فرهنگ غربی و شرقی کمتر دیده می‌شود.

نمازهای جماعت، نمازهای جمعه، نمازهای عیدهای دینی مانند فطر و قربان، آیین‌های مناسبتی شادمانی و سوگواری مذهبی، ولایت فقیه و ...، همه و همه، فرصت‌هایی برای آگاه‌سازی همگانی هستند. به همین دلیل، هرچند میزان استفاده‌ی‌مردم ایران از رسانه‌های مدرن به نسبت غربیان و شرقیان کمتر است اما آگاهی همگانی در ایران، بسیار بالاتر از این کشورهاست."

 

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات دیدمان

کتاب های دیگری از نویسنده اندیشکده برهان

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها