×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

دانلود کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

نویسنده : گری چاپمن

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : سیما فرجی

تعداد صفحات : 520 صفحه

شابک : 978-964-236-532-6

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 248/844

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, ازدواج و مسائل زناشویی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 89900 تومان


معرفی کتاب

"از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق" / شش راز ازدواج های موفق
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Happily ever after: six secrets to successful marriage) اثری از گری چاپمن (Gary Chapman) می باشد که با ترجمه ای از سیما فرجی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
شاید هفته‌ها، ماه‌ها، سال‌ها یا دهه‌ها از ازدواج شما گذشته است. شاید رابطه‌ی شما با همسرتان رابطه‌ای عالی یا پرکشمکش، پایدار یا متزلزل باشد. در هر صورت، امیدواریم این کتاب به شما و همسرتان کمک کند تا یکدیگر را بهتر درک کنید و با یکدیگر ارتباطی بهتر داشته باشید. همچنین، امیدواریم این کتاب به‌معنای‌واقعی راهکارهایی کاربردی را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید به‌شیوه‌ای بهتر به مشکلات مربوط به زندگی زناشویی‌تان رسیدگی کنید. شاید پی ببرید برای یکدیگر شادی‌بخش‌تر هستید و می‌توانید از این لحظه به بعد به‌معنای‌واقعی شادمانه و عاشقانه با هم زندگی کنید.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" انسان‌ها اغلب به این دلیل نمی‌توانند تغییرات دلخواه‌شان را در همسرشان مشاهده کنند که اقدامشان را از جایگاهی نامناسب شروع می‌کنند. آنان، قبل از توجه‌کردن به کاستی‌های خودشان، بر اشتباهات همسرشان متمرکز می‌شوند. آنان اشتباهات کوچک همسرشان را مشاهده می‌کنند و می‌کوشند پیشنهادهایی را برای ازبین‌بردن این اشتباهات برای همسرشان مطرح کنند. وقتی این کار چندان تأثیرگذار نیست؛ آنان می‌کوشند آشکارا از همسرشان بخواهند که خودش را تغییر دهد. وقتی همسر این افراد در چنین موقعیتی از خودش مقاومت نشان می‌دهد؛ آنان به‌شدت خشمگین می‌شوند و می‌کوشند، با تهدیدکردن همسرشان به جدایی، او را به تغییرکردن مجبور کنند. حتی اگر این افراد موفق شوند همسرشان را به تغییرکردن وادار کنند؛ اما چنین تغییری با احساس رنجش شدید از سوی همسرشان همراه خواهد بود. بسیاری از انسان‌ها خواستار به‌وجودآمدن چنین تغییری نیستند. به‌این‌ترتیب، اگر به‌معنای‌واقعی می‌خواهید همسرتان تغییر کند؛ ابتدا باید به کاستی‌ها و اشتباهات خودتان رسیدگی و توجه کنید. "

فهرست مطالب

بخش اول. رابطه‌ ی برنده-‌‌برنده

بخش دوم. بهسازی امور خانوادگی

بخش سوم. مشترک ‌بودن درآمد ها

بخش چهارم. اکنون، چه کنیم؟

بخش پنجم. عشق‌ ورزی

بخش ششم. رابطه‌ ی ما با خانواده ‌ی جدیدمان

زندگی نامه ی نویسنده ی اثر از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

گری چاپمن در سال 1938 در آمریکا متولد شده که یک نویسنده و سخنران انگیزشی است. این نویسنده با کتاب 5 زبان عشق مشهور شد و این کتاب در زمان خود طرفداران بسیاری را جذب خود کرد. اولین کتاب او در سال 1992 منتشر شد. بیشتر از 11 میلیون نسخه از این اثر به زبان انگلیسی به فروش رسید. از فعالیت های دیگر این هنرمند تاسیس موسسه ی مشاوره ازدواج و خانواده است.

 

نویسنده ی اثر از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

 

درباره ی کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق اثر آقای گری چاپمن است. این اثر دارای شش بخش از تجربه های زناشویی است. اغلب انسان ها در برقراری ارتباط دچار مشکل می شوند و این مشکل باید در سطحی پایین تر به کمک مشاور یا افرادی که در حوزه ی روانشناسی تبحر دارند حل شود. انسان ها در جریان زندگی مشترک مشکلات و اختلافات زیادی دارند که با تفاهم و بحث های صمیمانه حل شدنی است. در این کتاب آقای چاپمن درصدد گشودن اختلافات و مشکلات زوج هایی است که به هر دلیلی به ایشان مراجعه کرده اند. در روند کار، با چیره دستی مشاوره و مشورت ارائه می دهد تا مراجعه کننده آسان تر و بهتر به حل مشکل بپردازد.

شش بخش از این کتاب اتفاقاتی است که برای هر شخص یعنی هر زن و شوهری پیش می آید. راه کارهای ارائه  شده که می تواند کمک شایانی به مخاطبان این کتاب داشته باشد.

 

نقد و بررسی و کتاب از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

بخش اول: حل اختلاف

-حل کردن اختلاف؛ البته بی بحث و جدل به مخاطب توصیه می شود با طمانینه مشکلات خود را حل کند. با آرامش و بدون عصبانیت پیش بروند تا به نتیجه ی مطلوب دست یابند. در این بخش به زیان بار بودن برخی بحث ها تاکید می شود.

-چرا حل کردن اختلاف اهمیت بسیاری دارد؟  

اهمیت حل و فصل اختلافات عدیده که بین زوجین اتفاق می افتد را بیان می کند.

-موضوع به نگرش مربوط می شود. تاکید بر نگرش طرفین و بهبود نگرش

- خوب گوش کردن پیش نیازی ضروری برای ارتباطی موثر

-تفاهم که داشتن اش به راه حل منجر می شود.

 

بخش دوم: بهسازی امور خانوادگی

-شروع کردن از جایگاه مناسب: باید برای بهسازی امور خانوادگی بهترین و مناسب ترین جایگاه را یافت.

-پی بردن به تاثیر عشق: عشق راه کارهای موثری در بهبود روابط زناشویی دارد.

-تغییر را درخواست کنید: چگونه طرف مقابل را تغییر دهیم؟ این پرسشی است که بعد از خواندن بخش دوم به ذهن مخاطب خطور می کند

بخش سوم: مشترک بودن در آمدها

-موضوع با نگرش شما شروع می شود. این بخش به اساسی ترین مورد در زندگی پر زرق و برق امروزی اختصاص داده شده است. به اینکه باید نگرش منفی را تغییر داد، به خدا توکل کرد و  بخشنده بود، پس انداز کردن و قناعت ورزیدن از نشانه های انسان خردمند یاد شده است. تاکید بر اینکه متناسب با درآمد تان زندگی کنید.

 

حل اختلاف بی بحث و جدل از توصیه های گری چاپمن

 

بخش چهارم: اکنون چه کنیم

-این بخش در راستای تکمیل و تقویت رابطه ای سالم و درست طرح ریزی شده است، زندگی مشترک به عنوان اولویت اول در نظر گرفته شده است. همچنین تاکید شده است که  بر مدیریت منزل و مدیریت مالی اهمیت داده شود.

  همینطور نویسنده توصیه می کند که بیشترین وقت را برای داخل خانه وتربیت فرزند اختصاص دهید و از شاه کلید صمیمیت استفاده کنید.

 

بخش پنجم:عشق و رابطه ی زناشویی

-عشق و رابطه ی زناشویی آمیزه ای کامل و بی نظیر است باید شکیبا باشیم و به هم عشق بورزیم عشق اکسیری است که به بخشش و صمیمیت منجر می شود. زبان عشق زبانی همه گیر و ناب است.

 

بخش ششم: رابطه ی ما با خانواده ی جدیدمان

-توصیه هایی که در این فصل صورت می می گیرد قبل از سخن گفتن گوش کنید. به یکدیگر احترام بگذارید، راهی برای گفتگو پیدا کنید، درخواست کنید اما طلب نکنید و به فرزندانتان استقلال یاد دهید.


تفاهم با انجام راه کارهای از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

 

 نتیجه گیری از اثر از تلخی اختلاف تا شیرینی عشق

کتاب حاضر، کتابی کامل و خواندنی است. چون راه کارهایی ارائه می دهد که در زندگی زناشویی لازم و ضروری است و در هیچ زمینه ای اغماض صورت نگرفته است. در شش بخش از کتاب به ریشه ای ترین مسئله یعنی اختلافات زناشویی پرداخته شده است. به اندیشه ی خوب، گفتمان، عشق ورزیدن و فرزند پروری پرداخته شده است. اصلی ترین و ضروری ترین معقوله اصل تغییر است که تاکید زیادی به آن شده. در آخر کتاب پیوست هایی اضافه شده است که به جا و لازم هستند.

این کتاب تلخی و مرارت اختلاف را به مخاطب می چشاند و در آخر حلاوت شیرینی عشق را در ذائقه ها ماندگار می کند.

 

منابع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Chapman_(author)

 

به قلم : مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها