×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
نبرد کتاب ها

دانلود کتاب نبرد کتاب ها

نبرد کتاب ها
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : نبرد کتاب ها

نویسنده : جاناتان سویفت

ناشر : نیکا

مترجم : محمدرضا پورجعفری

تعداد صفحات : 88 صفحه

شابک : 978-600-91541-3-5

تاریخ انتشار : 1388

رده بندی دیویی : 823/5

دسته بندی : ادبیات جهان, کتابهای طنز و لطیفه, داستان و رمان طنز

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 14000 تومان


معرفی کتاب

 " نبرد کتاب ها "
کتابی با عنوان ( The Battle of the books and other short pieces ) به نویسندگی جاناتان سویفت ( Jonathan Swift ) است که به ترجمه ی محمدرضا پورجعفری از انتشارات نشر نیکا منتشر شده است.
جاناتان سویفت در این اثر با زبانی طنز به تفاوت های دو دوره ادبی اشاره دارد. نبرد کتاب ها نبردی ادبی است که میان کتاب های قفسه های کتابخانه پادشاهی، در کاخ سنت جیمز اتفاق می افتد و در واقع به اختلاف بین نویسندگان مدرن و کلاسیک می پردازد.
جاناتان سویفت متولد 1667 میلادی در سیام نوامبر است. پدرش هم جاناتان سویفت، ششمین پسر از ده پسر پدر روحانی تامس سویفت، کشیشِ گودریچ ، نزدیک راس  واقع در هِرفوردشر  بود که با الیزابت درایدن ، برادرزاده پدربزرگ درایدنِ شاعر ازدواج کرده بود. جاناتان سویفت پدر، در لِستر ، با اَبیگیل اریک  یا هِریک، عضو خانوادهای که رابرت هِریک  شاعر را به انگلستان داده بود، ازدواج کرد. از آنجا که کاروبار بزرگترین برادرشان گادوین  در ایرلند سکه بود، چهار سویفت دیگر، درایدن، ویلیام، جاناتان، و آدام نیز، به نوبت راهی دابلین  شدند. جاناتان به عنوان نماینده مهمانسراهای شاهی در دابلین پذیرفته شد و در ژانویه 1666 از قضات اداره کارگزاری مهمانسراهای شاهی رسماً حکم گرفت. او در آوریل 1667 درگذشت و بیوهاش را با دختربچه کوچکی به نام جین  و کودکی در زهدان برجا گذاشت.
به نقل از نویسنده : " طنز نوعی آینه است که نظارهگران، چهره هرکس ـ الاّ چهره خود ـ را در آن میبینند؛ که همین هم دلیل عمده استقبال از آن در سطح جهان است، به طوری که شماری انگشتشمار از آن رنجه میشوند. امّا اگر جز این هم باشد، خطر بزرگ نیست؛ و من بر اثر تجربه دیرینه دریافتهام که هرگز نگران آسیب آن دسته از ادراکاتی نباشم که توانستهام به آنها دست یابم: در باب خشم و غضب، اگرچه بر نیروی جسمانی میافزایند، امّا آرامشی در توان ذهنی به بار میآورند که یکسره موجب میشود تا تلاشهایش ضعیف و ناتوان بماند.
مغزی در کار است که فقط پوششی کفآلود را تاب میآورد؛ بگذاریم صاحب مغز، با احتیاط آن را برچیند و موجودی اندک خود را با صرفهجویی مصرف کند. امّا از میان همه چیزها، بگذاریم آن را زیر مهمیز بهترین داراییهای خود بیاورد، چرا که در غیر این صورت به شکلی نامربوط کف میکند، و طرف، ذخیرهای در اختیار نخواهد داشت. عقل بیدانش همانند سرشیر است که در یک شب زیر درپوش جمع میشود و دستی ماهر، آن را خیلی زود به کف تبدیل میکند. امّا آنگاه که کف برچیده شد آنچه در زیر آن پدیدار میشود به درد چیزی نمیخورد، جز اینکه جلو خوکهایش بریزند."
در بخشی از کتاب می خوانیم :
" زنبور عسل گفت: « راستش را بخواهی مقایسه، همسنگ یک شوخی خوب است، و اگر لطف کنی مایلم بدانم دلیل اینکه همه عالم خرسندند که در مجادلهای این همه امیدبخش درگیر باشند چیست. » عنکبوت با شنیدن این حرف، بادی به غبغب انداخت و حالت و ژست طرف دعوا به خود گرفت، و استدلال خود را با روحیه واقعی ستیزهجویی آغاز کرد و تصمیم گرفت با تمام وجود بدزبان و خشمگین باشد، تا دلایل خود را، بیکمترین توجه به پاسخها یا اعتراضات طرف مقابل، به کرسی بنشاند. او در ذهنش کاملاً به موضعگیری از پیش مشخص شده علیه هرگونه عقیدهای پرداخت.
 عنکبوت گفت: با مقایسه من با خود، با فردی چنین حقهباز، مرا تحقیر نکن. تو چهای جز ولگردی بیخانه و خانواده، بیهرگونه سرمایه و ارث و میراث؟ کسی که از بدو تولد چیزی از خود ندارد جز دو بال و یک نی انبان. گذران تو از غارت عمومی طبیعت است؛ تاراجگر کشتزارها و باغها؛ و در دزدی، گزنه را هم به سادگی بنفشه غارت میکنی. در حالی که من جانوری خانگیام، مجهز به سرمایهای بومی در درون. این دژ بزرگ (که پیشرفت مرا در ریاضیات نشان میدهد) با همین دستهای خودم و مصالحی که تماماً از شخص خودم بیرون کشیدهام، ساخته شده است »."
 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها