×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
خدای انسان گونه

دانلود کتاب خدای انسان گونه

خدای انسان گونه
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : خدای انسان گونه

نویسندگان : احسان اله اشتهاردیان, محمد گوگانی

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 196 صفحه

شابک : 978-622-6635-06-6

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 128/

دسته بندی : کتابهای دینی و مذهبی, کتابهای اسلامی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 16000 تومان


معرفی کتاب

"خدای انسان گونه" / بیانی کوتاه از روند تشکیل باور اومانیسم دینی از گذشته تا آینده بشر
کتاب حاضر اثری از احسان اله اشتهاردیان و محمد گوگانی می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.
سالها انتشار کتاب، حضور در نمایشگاه ها و عرصه های فرهنگی مختلف و آشنایی با گفتارهای گوناگون در مبانی انسان محوری، نیاز به تحلیل این محتوا و تولید نظریه های فراگیر در این عرصه را برای نشر گوی روشن کرد. به ویژه اینکه کتاب های شبه فلسفی موجود در بازار کتاب ایران عموماً ترجمه مستقیم یا غیرمستقیم اندیشه های غربی است که با مبانی اومانیسمی در زندگی امروزی نهادینه شده است برخی از این کتاب ها تا ده ها هزار بار برای نسل جوان کشور، بدون هیچ تحلیلی و حتی تبیین روشنی، بازنشر شده است و در جامعه با استقبال بالایی مواجه شده است.
توجه به هویت مخاطب امروزی، که در اثر حضور پررنگ رسانه های نوین در زندگی، دغدغه هایی جدید یا حداقل دغدغه هایی با زبان جدید را در ذهن دارد، با انتشار کتاب "نگاه اجمالی به فعالیت های مذهبی در فضای مجازی" شکل جدیدی گرفت و از دیگر کتاب های انتشارات گوی که در تعامل با مؤسسات علمی فرهنگی منتشر میشد تمایزاتی پیدا کرد اگرچه آن گروه از آثار هم، همگی نقد علمی و شناخت باورهایی را موردتوجه داشتند. در همین راستا کتاب حاضر با همکاری استادی گرانقدر، از دانشگاه تربیت مدرس در ادامه کتاب "دینداری تا هواداری" در اختیار علاقه مندان قرار گرفت که یقیناً میتوان این راه را، با کمک دیگر اندیشمندان همراه، با پویایی بیشتری ادامه داد.
امید است تداوم سیر موجود در این کتاب که نظریه جدیدی را در این عرصه تبیین مینماید به زودی با کتاب های مختلف که جوانب دیگر اندیشه را روشن نماید مجموعه ای کامل در این موضوع را تشکیل دهند و نواقص احتمالی را برطرف نمایند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"اومانیسم تا قرن نوزدهم به شدت از جهت نظری توسعه یافت و طی دوران بعد از رنسانس تحقیقات زیادی مربوط به دین گرایی و خداجویی در حوزه های مختلف به خصوص روانشناسی صورت گرفت. البته برخی روانشناسان از قبیل فروید  رویکردی منفی و آمیخته با انکار داشتند و در نظر متفکرانی چون مارکس و فروید که بنیادهای فکری نوین غرب را ترسیم کردند اینگونه بود که دین براثر فرایند مدرنیزاسیون از میان میرود یا به حاشیه رانده می شود زیرا دین چیزی نیست جز ظهورات بیمارگونه فردی. مثلاً فروید کاملاً شیفته علمگرایی و عقل گرایی مدرنیته و عصر روشنگری شده بود؛ چنانکه میگوید: «اصول و معتقدات مذهبی جز اوهام و پندارهایی بیش نیستند؛ چون موارد و اصولی می باشند که قابل اثبات نبوده و منطبق با تجربیات استدلالی و اصول علمی نمیگردند.» تا حدی که فروید معتقد بود حذف حتمی مذهب از پیکره تمدن، یکی از اصولی ترین راه های پیشرفت است. مارکس نیز دین را ابزار استثمار اقشار جامعه می دانست، امّا به موازات این نوع تحلیل ها و بعد از آنها عمده تحلیل های روانشناسانه از دین، مثبت و آمیخته با حس احترام و تأیید وجود این گرایش و لزوم تقویت و رشد آن بوده است. به عنوان مثال، ویلیام جیمز ، نه تنها به دین، به عنوان یک ابزار مفید اعتقاد داشت بلکه بر لزوم بهره گیری از تجربه های دینی تأکید می کرد. امروز بیشتر پژوهشگران علوم اجتماعی تصدیق میکنند که با پیشروی مدرنیته دین نه ازمیان رفته، نه به عرصۀ خصوصی محدود مانده و نه نفوذ اجتماعی خود را کاملاً ازدست داده است. این امر با تعاریف اولیه اومانیسم از دین تفاوت دارد و به مرور نیاز بشر به دین در میان متفکران نمودهایی جدیدی پیدا کرد. "

فهرست مطالب

اومانیسم، تعریف و ریشه ها

امواج اومانیسم

ابزارهای اومانیسم برای استیلا در زندگی بشر

نگاهی به تغییر جایگاه باور به خداوند در فرایند تکامل اندیشه اومانیسم

انتظارات بشر امروز از ادیان

تغییرا دیان و باورهای جدید بر مبنای اومانیسم

اومانیسم و آینده

نمایه ها

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده محمد گوگانی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها