×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اخلاق در فضای مجازی

دانلود کتاب اخلاق در فضای مجازی

اخلاق در فضای مجازی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : اخلاق در فضای مجازی

نویسنده : حامد موحدنسب

ناشر : تلاوت آرامش

تعداد صفحات : 171 صفحه

شابک : 978-600-92232-6-8

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 4833/303

دسته بندی : شبکه و اینترنت, کتابهای اخلاق, کتابهای اسلامی, حقوق جزا و جرم شناسی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان


معرفی کتاب

"اخلاق در فضای مجازی"
کتاب حاضر اثری از حامد موحدنسب می باشد که توسط انتشارات تلاوت آرامش منتشر شده است.
با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، فضای دومی به موازات جهان واقعی ایجاد شده که به واقع تمام عناصر و اجزای دنیای واقعی را در خود تکرار میکند. آموزش و به دنبال آن نهادهای آموزشی همچنان که در جهان واقعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، در فضای مجازی نیز نقش مهمی در گسترش علوم و فناوری و رشد سواد اطلاعاتی و رسانه ای دانش پژوهان و سایر اقشار جامعه ایفا میکند. چنانکه بر کسی پوشیده نیست، انسان در طول چندین دهه گذشته همواره به یافتن راه های جدیدی برای برقراری ارتباط با دیگران پرداخته است. تلفن های همراه، کامپیوترهای شخصی، پیامک، پست الکترونیکی و اینترنت سبب شده تا درصد قابل توجهی از کل جمعیت بشر در ارتباطی سریع با یکدیگر باشند. در این دوره زمانی، نظام عصبی گونه بشر، به نحوی با نمادهای الکترونیکی درگیر و در واقع این ارتباط الکترونیکی جایگزین گفتار کلامی شده است.
 روند رو به رشد و در حال توسعه کامپیوتری کردن فعالیت ها، امروزه گام در مسیری گذاشته که بخش زیادی از شئونات اجتماعی انسان را در بر میگیرد. چندان دور نیست روزگاری که در آن استفاده از کامپیوتر مختص علوم خاصی بود، اما امروز حیطه کاربری و شمول آن به مراتب فراتر از گذشته شده است. دوره ای که در آن به سر می بریم را همگان با عناوینی چون "عصر ارتباطات" یا "عصر کامپیوتر" می شناسند و شاید یکی از مهم ترین ارمغان های این عصر، فضای مجازی و شبکه های کامپیوتری باشند که در قالب یک ابزار جدید، منابع اطلاعاتی را به شکلی منطقی در اختیار کاربران قرار می دهند. سرعت، دسترسی آسان و ارزان، قابلیت توسعه و استفاده از نرم افزار به جای مغزافزار را می توان از مهم ترین ویژگی های ارتباطات، کامپیوتر و فضای مجازی و شبکه های تحت امر آن دانست. از سوی دیگر طی سه دهه گذشته، وجوه گونا گون عملیات روانی به عنصر تفکیک ناپذیر کلیه فعالیت های رسانه ای، هنری و دیپلماتیک قدر تهای سلطه گر غربی و صهیونیستی علیه ایران، انقلاب اسلامی و همه جنبشهای آزاد یخواهانه و استقلال طلبانه در کشورهای اسلامی تبدیل شده است. امروز دشمن در فضای مجازی به جنگ بر علیه اعتقادات ما برخاسته و بر ما تکلیف است این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و با انعکاس و تزریق فرهنگ اسلام در قالب ابتکارات فرهنگی، متنوع و جذاب در فضای مجازی باورها و اعتقادات دینی و اسلامی مان را که ثمره دستاورد انبیاء عظام و ائمه اطهار و جا نفشانی شهدای عزیز می باشد، حفظ کنیم.
 بر این اساس، در این کتاب با همکاری "موسسه طلوع نگار اندیشه" سعی کرده ایم محوریت استفاده از فرصت ها و حتی تبدیل تهدیدات به فرصت در فضای مجازی، مضامینی کاربردی آموزشی را در حد بضاعت اندک خود برای مخاطبین جامعه هدف گردآوری کنیم. البته فرایند گردآوری و مناسب سازی سطح دسترسی به محتوا و مضامین هدف، اغلب مهم تر از خود محتوا است و به همین خاطر، قبل و حین گردآوری و تدوین این مجلد، اهم منابع مکتوب، الکترونیکی و بسیاری از سایت های تخصصی موجود را بازبینی و مطالعه کردیم تا هم بر غنای این کتاب بیفزاییم و هم از دوباره کاری اجتناب کنیم..

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"یكی از عوامل اساسی وقوع جرایم و هنجارشكنی اخلاقی در فضای سایبر، پنهانی بودن وقوع جرم و پنهان ماندن هویت مجرم است. این خصوصیت ضمن اینكه به كاربر انگیزه جرم می دهد، تدابیر پیشگیرانه جرم را نیز با مانع روبه رو می سازد."

فهرست مطالب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: فضای مجازی اخلاقی یا اخلاق مجازی
فصل دوم: اخلاق فن آوری اطلاعات از دیدگاه اسلام
فصل سوم: اخلاق دینی و تعامل سایبری
فصل چهارم: ابعاد و زمینه های اخلاق در فضای مجازی
فصل پنجم: موانع و چالش های اخلاقی  شدن فضای سایبری
فصل ششم: اخلاق و شکاف دیجیتالی بین  نسلی
فصل هفتم: فیلترینگ و اخلاق
فصل هشتم: درآمدی بر اخلاق پژوهش در اینترنت
فصل نهم: راهکارهایی برای اخلاقی تر شدن فضای مجازی
فصل دهم: تأثیر سازنده اینترنت بر اخلاق کاربران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها