×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
رویا در رویا

دانلود کتاب رویا در رویا

رویا در رویا
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : رویا در رویا

نویسنده : آنتونیو تابوکی

ناشر : نیکا

مترجمان : علی عبداللهی, علیرضا زارعی

تعداد صفحات : 112 صفحه

شابک : 978-600-5906-43-1

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 853/914

دسته بندی : ادبیات جهان, رمان های خارجی, داستان های کوتاه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 18500 تومان


معرفی کتاب

" رویا در رویا "
کتاب پیش رو با عنوان ( Traume von Traumen) اثر آنتونیو تابوکی ( Antonio Tabucchi ) به ترجمه ی  علی عبداللهی و علیرضا زارعی از انتشارات نشر نیکا منتشر شده است.
رؤیاهایی درباره ی رؤیا دیدن یا رؤیای رؤیاها، کتابی است از آنتونیو تابوکی نویسنده ی معاصر ایتالیایی متولد 23 سپتامبر1943 در حوالی پیزا. این نویسنده ، ادبیات مدرن را در زادگاهش خواند و مسئول گروه زبان و ادبیات پرتغالی دانشگاه جنووا شد. بعدها به ریاست مؤسسه ی فرهنگی ایتالیا در لیسبون منصوب شد و به خاطر آثارش جوایز زیادی از آن خود کرد و کتاب هایش به زبان های مختلف از جمله فارسی ترجمه شده اند. این کتاب به پیروی از شعار « به هر کس رؤیای خودش » شکل گرفته و مجموعه ی بیست رؤیاست از بیست دانشمند ، نویسنده، متفکر، نقاش، تاریخدان ، شاعر، موسیقی دان و روانکاو. بیست شخصیتی که تابوکی به آن ها ارادت می ورزیده یا در تاریخ بشری و در خاطرش جایگاه ویژه ای داشته اند.
یکی از مهم ترینشان فرناندو پسووآست که نویسنده ی کتاب ، بی اندازه به او علاقه مند است. علاقه اش به این شاعر پرتغالی تا بدانجاست که او را واداشته، زبان و ادبیات پرتغالی بیاموزد ، آن هم در حدی که اکنون استاد دانشگاه لیسبون و یکی از پسووآشناسان مشهور معاصر و از مترجمان پسووآ به زبان ایتالیایی است. یکی از ترجمه های تابوکی ، گزیده ای است از کتاب بیقراری  فرناندو پسووآ با نام « شاعر یک وانمودگر (متظاهر) است »  که به فارسی هم درآمده است.
یکی دیگر از رؤیابینان کتاب ، فدریکو گارسیا لورکا ، شاعر معاصر اسپانیایی ضد فاشیست است که به طرز مرموزی به دست فاشیست ها کشته شد. اوخوشبختانه در ایران چهره ای کاملاً شناخته شده است و آثارش به قلم مترجمان مختلف در دسترس ماست. در رؤیای لورکا کم و بیش خصلت های روحی و دلمشغولی های کاری شاعر و مرگ مرموزش را به وضوح می بینیم.
نخستین رؤیای این کتابچه که شاید بتوان آن را رؤیانامه خواند، از « ددالوس » معمار و هوانورد یا پرنده آغاز می شود ، مردی در فراسوی هزاره ها که چه بسا وجود خودش رؤیای ما باشد. واپسین رؤیا از آن ِدکتر زیگموند فروید، روانکاو و کاشف ناخودآگاه آدمی است ، همان کسی که خود رؤیای دیگران را تعبیر می کرد.
همه ی فصل های نه چندان بلند کتاب، مستقل اند و هر کدام با توجه به دل مشغولی ها و جایگاه رؤیابین تنظیم شده اند و نشان از تیزهوشی نویسنده دارند. می شود هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه خواند و در خلال این رؤیاهای مینیاتوری، شیرین، تلخ یا نقیضه وار، سرخوشانه و اندوه زا، از هر رؤیابین آشنایی مختصری به دست آورد. آشنایی ای فراتر از دانسته های خشک و ملال آور زندگی نامه های ادبی. مثلاً تولوز لوترک را می بینیم که خواب می بیند پاهای بلندی دارد، و با جین آوریل ، کان ـ کان می رقصد. استیونسون پانزده ساله را در جزیره ای در دریای جنوب می نگریم که کتاب جزیره گنج را پیدا می کند، یا گویای نقاش را که می کوشد در رؤیا، تصاویر هراسناک سال های آخر عمرش را یکجا با قلم مو بزداید و ... رؤیاها در عین وفاداری به زندگی و اندیشه های رؤیابین، ما را با رؤیابین و نویسنده ی کتاب هم آوا می کنند ، چنان که در فرازهایی از اثر با آن شخصیت همذات پنداری می کنیم و طرح محوی از او به ناگاه در ما زنده می شود. اطلاعات زندگی نامه ای رؤیابینان نیز چنان ماهرانه در دل رؤیاها تعبیه شده است که در نهایت کتابی آفرینشی ـ پژوهشی از این اثر به وجود می آورد. گویی تابوکی مانند احضارگری ماهر ، هر بار روح یکی از بزرگان را از فراز سده ها احضار کرده و با همفکری ارواح بیست گانه ، این بیست رؤیا را تدوین کرده است.
در بخشی از کتاب می خوانیم :
" در یکی از شب های ماه اکتبر سال 165 بعد از میلاد مسیح ، در شهر قسطنطنیه لوچو آپوله یو، نویسنده و جادوگر، رؤیایی دید.
خواب دید در شهرکی در حوالی نومیدیا ، به سر می برد. شبی گرم و شرجی از آن شب های همیشگی افریقا بود و او در نزدیکی دروازه ی بزرگ شهر قدم می زد که صدای قهقهه و جار و جنجال چند نفر توجهش را به خود جلب کرد. از دروازه گذشت و دید که در نزدیکی یک دیوار گلی اخرایی رنگ ، گروهی از سربازان نمایشی را اجرا می کنند. بند بازی نیمه عریان که به بدنش رنگ سفید زده بود ، روی ریسمانی راه می رفت و تظاهر می کرد که هر لحظه از آن بالا در حال افتادن است.
تماشاگران می خندیدند و می هراسیدند، و سگ ها می لاییدند. در یک آن ، بندباز تعادلش را از دست داد ، اما توانست با یک دست طناب را بگیرد و در فضا معلق ماند. جمعیت هراسان نعره ای کشید ، ولی بعد از خوشحالی برایش کلی کف زدند. بندبازان همکارش قرقره ای که ریسمان را کشیده نگه می داشت چرخاندند و بندباز با هزار غرولند به زمین فرد آمد. نی نوازی روی خاک لگدشده و کوبیده که با نور مشعل های آتش روشن می شد ، به جلو رفت و بنا کرد به نواختن آهنگی شرقی وار. در آن لحظه بود که زنی با سینه های بزرگ ، پوشیده با تورهای مختلف ، از یک گردونه پیاده شد ، تازیانه به دست جلو رفت، مدتی هوا را تازیانه زد ، و خلاصه بعد تازیانه را دور خودش پیچید. زنی موخرمایی ، با خطوطی تند زیرچشم ها و سرخابی بر گونه که با عرق هایش پایین می چکیدند. "
 

فهرست مطالب

يادداشت ترجم هي فارسي 

يادداشت نويسنده 

رؤياي ددالوس/ معمار و هوانورد 

رؤياي پوبليوس اوويديوس ناسو/ شاعر و نديم دربار 

رؤياي لوچو آپول هيو/ نويسنده و جادوگر 

رؤياي چكّو آنجولي هري/ شاعر و رافضي 

رؤياي فرانسوا ويون/ شاعر و تبهكار 

رؤياي فرانسوا رابله/ نويسنده و كشيش نادم 

رؤياي ميكل آنجلو مريزي مشهور به كاراواجو / نقاش و مرد تندخو 

رؤياي فرانسيسكو گويا يِ لوسينتس/ نگارگر و خيا لپرداز 

رؤياي ساموئل تايلور كالريج/ شاعر و افيوني 

رؤياي جاكومو لئوپاردي/ شاعر و دمدمي مزاج 

رؤياي كارلو كوللودي/ نويسنده و سانسورچي تئاتر 

رؤياي رابرت لويس استيونسن/ نويسنده و جهانگرد 

رؤياي آرتور رمبو/ شاعر و خانه به دوش 

رؤياي آنتوان چخوف/ نويسنده و پزشك 

رؤياي آشيل كلود دبوس ي/ موسيق يدان و زيباشناس 

رؤياي هنري دو تولوز  لوترك/ نگارگر و شوربخت 

رؤياي فرناندو پسووآ/ شاعر و وانمودگر 

رؤياي ولاديمير ماياكوفسكي/ شاعر و انقلابي 

رؤياي فدريكو گارسيا لوركا/ شاعر و ضد فاشسيت 

رؤياي زيگموند فرويد/ تعبيرگر رؤياهاي ديگران 

زندگي واقعي رؤيابينان اين كتاب

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها