×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
خدای ما

دانلود کتاب خدای ما

خدای ما
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : خدای ما

نویسندگان : محمد گوگانی, عبدالحسن طالعی, محمدحسن کاشف

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 132 صفحه

شابک : 978-600-5637-85-4

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 8فا3/62

دسته بندی : داستان های کوتاه, داستان و رمان مذهبی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان


معرفی کتاب

"خدای ما" / زمان و منتظران 1
کتاب حاضر اثری از دکتر عبدالحسین فخاری می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.
طرحواره «زمان و منتظران»، در پاسخ به يك نياز پديد آمده است: بيان امروزين باورهای بنيادين...  البته با ايده و طرحى نو و در شکل داستان گونه يا به شکل گفتمانى بين جوانان و دانشگاهيان.
مباحث اعتقادى در طول قرن ها و ساليان، تغيير نمى كند؛ اما متناسب با هر زمان و به بيان ويژهٔ همان دوران نياز دارد كه عالمان در زمان هاى گوناگون تلاش هاى در طرح آن مباحثی متناسب با زمان خويش، داشته اند. منتظران آستان نورانى مهدوى، در مجموعهٔ آموزش ها و بحث ها و گفتگوهاى خود، نياز به متونى دارند تا اعتقادات خود را بر پايه عقلانيت و خردورزى، استوار سازند و در زمان هاى كه امواج گمراهى ها ازطريق انواع رسانه ها انتشار مى يابد، از باورهاى خود دفاع نمايند. موضوعات اين طرحواره عبارت است: خداى ما، پيامبر ما، پيشواى ما، بازگشت ما، آئين ما، جهان ما...
تلاش نويسندگان اين مجموعه بر آن بوده است كه با بيانى ساده، روان، داستانگونه و گفتگو محور، مباحث مختلف اعتقادى را براى مخاطب جوان مطرح نمايند. هر كتاب شامل چهل موضوع است كه مهمترين سرفصل هاى قابل طرح درعنوان كتاب را پوشش می دهد. اميد است با عنايات مهدوى، مورد استقبال مخاطبان خود قرار گيرد و در تحريم باورهاى منتظران در اين زمان، مؤثر افتد.
اولين دفتر از مجموعهٔ «زمان و منتظران»، به «خداى ما» اختصاص يافته است. خداشناسى، اصلى ترين باور از مجموعه باورهاى بنيادين ماست. اين باور، ريشه در جان و فطرت و نهاد ما دارد؛ نيازبه براهين پيچيده و ذهن ساز و تخصصى ندارد؛ اندكى تأمل وجدانى در تحولات نفسى خويش، هر يك از ما را به، قيوم و نگهدارنده و خالق مان متذكر و متوجه می نمايد. كسى كه بتواند به فطرت خويش بازگردد، خدا را نزديكِ نزديك مى يابد و مى خواهد كه با او ارتباط پيدا كرده و سخن بگويد: او كه با ماست و مهربان ترين است و مونس ما در تنهایى ها و ناملايمات و سختى هاست.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"آیا وجود همسران یكى از آیات و نشانه های خداست؟ این عنوان اولین سخنرانى در همایش "همسرانتان" بود كه در افتتاحیه همایش قرار داشت. اولین سخنران، با این سؤال آغاز كرد: اگر همه موجودات عالم فقط ماده یا فقط نر بودند چه اتفاقى می افتاد؟ طبیعتاً چون امكان آمیزش و لقاح وجود نداشت، از طریق عادى تکثیر موجودات ممکن نبوده، در نتیجه بعد از یك نسل همه از بین رفته بودند و امروز موجود زنده اى نداشتیم. این حقیقت را خداوند اینگونه بیان فرموده است: "و از نشانه‏هاى او اینكه از [نوع] خودتان، همسرانى براى شما آفرید تا در کنار آنها آرامش یابید و میانتان دوستى و مهربانى نهاد. آرى در این [نعمت] براى مردمى كه مى‏اندیشند قطعا نشانه‏هایى است (وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجًا لِتَسْكُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فی ذلِكَ لآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ) ...
یاورى ادامه داد: هم اصل ایجاد همسر و جنس متفاوت، براى شما آیه و نشانه خداست و هم اینكه بین شما كشش و جاذبه و مودت و مهربانى و عشق قرار داده شده است و هم اینكه در كنار یكدیگر به آرامش و سكونت خاطر میرسید! بعد از یك روز تلاش به خانه می آیید و در كنار همسران مهربانتان، آرامش می یابید و در گرماى خانواده و فرزندانى كه حاصل وصلت شمایند، زندگى شیرینى خواهید داشت و در سختى ها و شادى ها كنار هم و غمخوار و مكمل یكدیگر خواهید بود و نسلها از شما به وجود آمده چنانكه از پدر و مادرتان آدم و حوا میلیاردها انسان به وجود آمدند. اگر انسانها بیندیشند، در خلقت همسرانشان، نشانه های خدا را مشاهده خواهند نمود...
از دیگر آیات الاهى در خلقت همسران و تشكیل كانون خانواده، امید به آینده و تلاش و كوشش مستمر هر دو زوج است. پدر و مادر هم پاى هم براى رشد و تربیت فرزندان تلاش می كنند و با امید به ایجاد آینده اى روشن براى آنها، خود را در تداوم نسل خود، شریك می سازند. این امید آنان را به تكاپوى شغلى و كسب و كار حلال و تعامل در اداره چرخ های اجتماع وا میدارد و یك تعامل اجتماعى را تشكیل می دهد. از همین جا مفاهیم خویشاوندى و ارحام و قوم و عشیره و قبیله و سپس ملت و امت كه حاصل همین پیوندهاست شكل میگیرد و بعد در سایه ایمان و تعالیم الاهى، برادرى دینى تحقق می یابد كه همگى زنان و مردان، خواهر و برادر یكدیگر خواهند شد: إنّما المؤمنون إخوة..."
 

فهرست مطالب

نزديكِ نزديك!

چگونه بخوانمش؟

بلنداى عرفان

لطف حق

مهربانترين!

او با ماست!

نگاه كن...

دوباره نگاه كن!

بسپار به او...

يأس، هرگز!

چرا غرور؟!

خودت را بنگر!

سير و سفر

مرده مباش!

تسبيح گويان

حالات گوناگون

نشانه ها

به نام او

نشانه خواب

همسرانتان

ابر، باد، باران

رنگ و زبان

بزرگراه فطرت

به تاريخ بنگر!

شنوا و بينا

خدا و تقدير

بداء و تغيير

عرفان حقيقى

خلوت انس

نصرت الاهى

بيم و اميد

رزق و روزى

پروا و تقوىٰ

ثنا و دعا

قرب و لقاء

مالك و مُلك

ما و شيطان

سراى آزمون

شرك و كفر

توبه و غفران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده محمد گوگانی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها