×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
شرلی

دانلود کتاب شرلی

شرلی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : شرلی

نویسنده : شارلوت برونته

ناشر : روزگار

مترجم : مرضیه خسروی

تعداد صفحات : 688 صفحه

شابک : 978-964-374-507-3

تاریخ انتشار : 1393

رده بندی دیویی : 823/8

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 127000 تومان


معرفی کتاب

"شرلی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Shrley) اثری ماندگار با مضمون تاریخی-اجتماعی از نویسنده مشهور انگلیسی ، شارلوت برونته (Charlotte Bronte) می باشد که پس از رمان معروف جین ایر ، اثر دیگری از نویسنده ، به نگارش درآمد . این کتاب با ترجمه ای از مرضیه خسروی و توسط انتشارات روزگار منتشر شده و نسخه حاضر ، چاپ دوم آن می باشد .
ماجراهای این رمان در زمانه ی دشوار و متلاطمی که در آن کل اروپا درگیر جنگ های ناپلئونی است و انگلستان نیز با بحران های جدی اجتماعی و اقتصادی روبه رو است رخ می دهد .عواطف و احساسات در برابر ملاحظات مادی و اجتماعی رنگ می بازند، ازدواج ها مصلحتی اند (نه عاشقانه) و مناسبات انسانی تابع معیارهای مادی و (نه عاطفی) است....
در بخشی از کتاب می خوانیم:
"عشق هر عیبی را می تواند نادیده بگیرد و ببخشد مگر حقارت. حقارت میراننده هر عشقی است و حتی محبت های معمول را نیز از بین می برد. بدون احساس احترام، موجودیت عشق ناممکن است. اما مور در فکرش با همه قصوری که برای خودش قایل بود، محترم بود. نه هیچگونه حقارت اجتماعی برای خودش قائل بود و نه هیچ شائبه و لکه بی حرمتی در خود می شناخت، مثلا صفاتی چون دروغگویی و یا شکم بارگی. او در زندگی فعالی متولد شده و پرورش یافته بود و این نحوه پرورش چیزی جز کوشش برای موفقیت به او نداده بود و هرگز به دنبال لذات رایج و بیهوده زندگی نبود. او مردی بود منظم، فعال و منطقی و زندگی را از طریق عقل می پیمود و هرگز برده هواها و تمایلات احساساتی خود نمی شد...."

فهرست مطالب

فصل اول : لِویان ها

فصل دوم : واگن‌ها

فصل سوم : آقای یورک       

فصل چهارم : آقای یورک(ادامه)        

فصل پنجم : خانه‌ی روستایی هالو        

فصل ششم : کاریولانوس      

فصل هفتم : کشیش‌ها برسر میز عصرانه           

فصل هشتم : نوح و موسی    

فصل نهم : بریرماینز          

فصل دهم: پیر دخترها         

فصل یازدهم : فیلد هد          

فصل دوازدهم : شرلی و کارولین        

فصل سیزدهم : استمرار ارتباطات بر سر مسائل کاری       

فصل چهاردهم : شرلی به کار پناه می‌برد          

فصل پانزدهم : مهاجرت آقای دن        

فصل شانزدهم : ویتس یونتاید 

فصل هفدهم : ضیافت مدرسه 

فصل هجدهم : به خواننده گرامی تـوصیه می‌شود از ایـن فصل بگذرد زیرا شخصـیت‌های حقیری طی آن معرفی می‌شوند 

فصل نوزدهم : یک شب تابستانی        

فصل بیستم : فردا  

فصل بیست ویکم : خانم پریر 

فصل بیست و دوم : دو زندگی

فصل بیست و سوم  : یک بعدازظهر بیرون از خانه           

فصل بیست و چهارم : دره‌ی سایه‌ی مرگ          

فصل بیست و پنجم : باد شمال غربی    

فصل بیست و ششم : کتاب‌های قدیمی   

فصل بیست و هفتم : نخستین زنان پیشرو

فصل بیست و هشتم : فوئب   

فصل بیست و نهم : اعتراف  

فصل سی ام : دائی و خواهرزاده         

فصل سی  ویکم : پسرک و روح جنگل 

فصل سی و دوم : شگرد‌های مارتین     

فصل سی و سوم : شکایت-نــمونه‌ی برجسته‌ای از مقاومت شرافتــمندانه در بـرابـر اتهام روســای مذهبی        

فصل سی و چهارم : مسائل به کندی پیش می‌روند 

فصل سی و پنجم : نوشته‌ای در کلاس   

فصل سی و ششم : موخره      

 

چکیده:

رمان شرلی از نویسنده مشهور شارلوت برونته است. این رمان که تعداد صفحات زیادی دارد رمانی اجتماعی، تاریخی و کمی عاشقانه است.. در این رمان با روندهای جامعه ی انگلستان در دوران مهمی از تاریخ آشنا می شوید و رمانی کلاسیک را می خوانید. در این محتوا به نقد و بررسی رمان فوق می پردازیم.

 

شارلوت برونته، نویسنده رمان شرلی...

   این رمان بعد از رمان مشهور شارلوت یعنی (جین ایر) نوشته شد. شارلوت (نویسنده و شاعر مشهور انگلیسی) در سال 1816 متولد شد. مادرش بر اثر سرطان جان باخت و پدرش که کشیشی ایرلندی بود، او و خواهرانش( الیزابت، ماریا و امیلی برونته که او نیز از نویسندگان انگلیسی بود) و برادرش را راهی مدرسه ای شبانه روزی کرد تا آموزه های دینی را یاد بگیرند اما 2 تا از خواهران او به دلیل شرایط نامناسب آن مدرسه جان باختند و او به همراه امیلی و برادرش به خانه بازگشت.

 شارلوت از امیلی، آن و برادرش در خانه مراقبت می کرد و در دنیای کلمات غرق می شد و جهان های خیالی را برای خود می ساخت.. او اثر قابلِ تحسینش جین ایر را در سال 1847 نوشت و با آن به شهرت زیادی رسید.

 شارلوت با کشیشی به اسم (آرتور بل نیکولاس) ازدواج کرد و چند ماه بعد از ازدواجش باردار شد؛ او در همین دوران به بیماری تیفوس مبتلا شد و به همراه نوزادی در شکمش و در سال 1855 از دنیا رفت.

 

شارلوت برونته، نویسنده رمان شرلی

 

   در رمان شرلی چه می گذرد...

   این رمان، رمانی بلند است که با دانای کل و در 36 فصل روایت می شود. این رمان  4 نقش اصلی دارد: (شرلی کیلدار) و دوستش (کارولین هلستن) به همراه معشوقه های آن دو که لوئیس و رابرت هستند و باهم برادرند.

 رمان با توصیف فضای حاکم بر جامعه و شرایط خاص تاریخی آن دوران ( سال های 1811 و 1812 و دورانِ رکود صنعتی ایجاد شده به سبب جنگ های ناپلئونی و... ) آغاز می شود و شما کسالت، خمودگی و شرایط نامناسب آن دوره را به خصوص برای کارگرانِ کارخانه ها، درخواهید یافت..

 آرام آرام شخصیت ها با اسم ها و ویژگی های رفتاریُ ظاهریشان به شما معرفی می شوند و طوری توصیف می گردند که می توانید به خوبی آنها را تصور کنید:

  • رابرت مور: صنعتگری است که کارخانه ی نساجیش در دوران رکود، فعالیتی ندارد و با کار و کارخانه درگیر است! رابرت، کارولین را دوست دارد و کارولین، رابرت را تحسین می کند...
  • لوئیس مور، برادر رابرت است که معلم خصوصی داییِ شرلی می باشد.
  • کارولین دختری 18ساله، زیبا و شاداب است با تمام هیجان های جوانی اما فقیر می باشد..
  • و اما شرلی، شخصیتِ اصلی رمان زنی مصمم، مستقل و ثروتمند است...

 

  در این کتاب از جدال آدم ها با خود، از دردهایشان، از گذران زندگی در دوره ی اجتماعی عجیب و از عشقُ دوستی می خوانید.. به درون آدمها راه می یابید، احساساتشان را درک می کنید و با آنها همذات پنداری خواهید کرد.

 در رمان خواهید دید که دوستی کارولین و شرلی شکل می گیرد، پیش می رود و عمیقُ عمیق تر می شود.. شرلی پول را وسیله ی برتری خود نمی کند و همین به کارولین امنیتِ حضور در رابطه با او را می دهد... شباهت های زیاد، آن دو را بهم گره می زند و اتفاقات کتاب رقم می خورد..

 در رمان شرلی  افراد متفاوتی را می بینید.. رابطه ها، کارها، افکار و گفتگوهای شخصیت های مختلف کتاب را میخوانید و با چند زندگی که باهم هم راستا شده اند، همراه می شوید تا عاقبتِ هرکدام را بشنوید...

 

رمان شرلی از شارلوت برونته

 

نقد و بررسی :

  رمان شرلی، رمانی تاریخی، اجتماعی و حتی در مواقعی عاشقانه است و از آثار کلاسیکِ جهان محسوب می شود.. قرار گرفتن در فضای روستایی در یورکشایرِ انگلستان در این رمان جذاب و خواندنی است.

 در این رمان شخصیت های مختلف درون آدم ها، ویژگی های روحی و خصوصیات رفتاری آنها به شما نشان داده می شود و همین باعث می گردد شما حس کنید با آدم های واقعی و زندگی حقیقی مواجه هستید. اوایل قرن نوزدهم است و شما از انسان هایی می خوانید که در دل حوادثِ این دوره ی تاریخ (جنگ های ناپلئونی، رکود بازارهای اروپا، بی رونقی نساجی انگلستان، فقر، بیکاری و...) روزگار می گذرانند، عشق برایشان اتفاق می افتد و هرچند همه چیز تحت تأثیر شرایط، سیاست، اجتماع، مادیات، منافعِ شخصی و... گاه بی رنگ می شود اما زندگی ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.

 هرچند داستان در اوایل کمی به سختی پیش می رود؛ گاه کسل کننده و خسته کننده می شود و لحنی بی روح می یابد اما به گفته ی خودِ نویسنده، این نوعِ بیان اقتضایِ روایت از دوره ای سرشار از ناامیدی و افسردگی است..

 با وجودیکه خوانندگان جین ایر، با خواندن این رمان کمی سرخورده می شوند و انتظاراتشان برآورده نمی شود اما رمان شرلی نیز ویژگی های مثبت خود را دارد که یکی از آنها آشنا شدن با دورانی ویژه و حساس از تاریخ در قالبِ یک رمانِ اجتماعی_سیاسی است.

 از نکات منحصر به فرد این رمان این است که محبوبیتِ شخصیتِ اول آن تا جایی می رسد که پس از آن بسیاری از افراد نام فرزندان خود را شرلی می گذارند!! در صورتی که پیش از آن، نام شرلی رواج چندانی نداشت.

 در قسمت های زیادی از این داستان به مسائل اجتماعی پرداخته شده است که این هم در نوع خود جالبُ جذاب است و طرفدارانی دارد؛ خواندن از زندگی های عادی در دل حوادث خاصِ تاریخ و درکِ آن ها شیرین است. در دوره ای که بیشتر روابط بر پایه ی مادیات است تا احساسات، رابطه های جذابی مثل رابطه ی شرلی و کارولین شکل می گیرد که دلنشین می باشد.

 شارلوت برونته در زمان نگارش رمان شرلی، خواهرانش امیلی، آن و برادرش را از دست داد و در شرایط روحی عجیبی نوشتن این رمان را ادامه داد و به انتها رسانید!

 

به قلم: سپیده حسن پور فراموشجانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

شارلوت برونته یک نویسنده معروف است که آثار او بسیار پرطرفدار می باشد. معمولا کتاب های این نویسنده خیلی طولانی هستند و این کتاب هم جزئی از همان آثار این نویسنده است. این اثر داراب ۳۶ بخش جذاب است که هر کس این کتاب را شروع به خواندن کند به یقین تا آخرش خواهد خواند.

1400-10-11

برچسب ها