×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دون کیشوت جلد 2

دانلود کتاب دون کیشوت جلد 2

دون کیشوت جلد 2
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : دون کیشوت جلد 2

نویسنده : میگل د سروانتس

ناشر : روزگار

مترجم : کیومرث پارسای

تعداد صفحات : 1352 صفحه

شابک : 978-964-374-127-3

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 863/3

دسته بندی : ادبیات جهان, رمان های خارجی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 126000 تومان


معرفی کتاب

"دن کیشوت"/ برگردان از متن اصلی اسپانیولی

این کتاب با عنوان اصلی (Don Quijote de La mancha) اولین رمان مدرن و یکی از بهترین آثار ادبی جهان از دید منتقدین ، اثری ماندگار از نویسنده ی اسپانیایی دن میگل د سِروانتِس ساآودرا (Don Miguel de Cervantes Saavedra) می باشد که با ترجمه ای از کیومرث پارسای توسط انتشارارت روزگار در دو جلد منتشر شد . از نکات قابل ذکر در خصوص این کتاب فاصله زمانی ده ساله بین نگارش جلد اول و دوم آن می باشد !

دن کیشوت نجیب‌زاده‌ای میانسال است که شب و روز کتاب و داستان پهلوانی می‌خواند و در این زمینه حتی یک کتاب هم وجود ندارد که او نخوانده باشد. همه‌ی پهلوانان و شوالیه‌ها را می‌شناسد و ماجراهایی که بر سر آن‌ها آمده است، از بر دارد. حال در دورانی که دیگر پهلوانی رونق ندارد، دن کیشوت تحت تاثیر کتاب‌ها و تخیلات ذهنی خودش، تصمیم می‌گیرد زره بپوشد، کلاه‌خود بر سر بگذارد، شمشیر به دست بگیرد و سوار بر اسب ناتوان‌تر از خودش عدالت را در دنیا برقرار کند و از مظلومان در برابر حاکمان ظالم و ستمگر دفاع کند...

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

دن‌کیشوت یکی از بهترین رمان‌های اسپانیایی است که در اوایل قرن هفدهم توسط میگل سروانتس به رشته تحریر درآمده است. داستان دن‌کیشوت درباره دیدگاه مردم نسبت به زندگی و واقعیت است.

 

دن کیشوت

 

دن‌کیشوت نجیب‌زاده‌ای پا به سن گذاشته اهل لامانچا است که شب و روز کتاب‌ها و داستان‌های قهرمانانه می‌خواند و تحت تاثیر آیین سلحشوری قرار می‌گیرد. در دورانی که دیگر سلحشوری جایگاهی ندارد، دن‌کیشوت متاثر از این کتاب‌ها، آن چنان دیوانه می‌شود که همه آن داستان‌ها را واقعی می‌پندارد و در این تصورات خیالی زندگی می‌کند. او تصمیم می‌گیرد زره بر تن کند و سلاح بر دست بگیرد و سوار بر اسب شود و به دنبال برقراری عدالت در دنیا باشد و مدافع مظلومان در برابر زورگویان باشد. 

دن‌کیشوت همراه و مهتری برای خود برمی‌گزیند و به او وعده ثروت و حکمرانی بر یک جزیره را می‌دهد. سانچو پانزا (مهتر دن کیشوت) ، سواد خواندن ندارد و همانند دن کیشوت در عالم خیال سیر نمی‌کند. او همنشین خوش صحبتی است و سخنان شیرینی بر زبان جاری می‌سازد. دن‌کیشوت در حسرت دنیایی ساده و بی‌آلایش است، در فضایی که عاری از ظلم و تبعیض باشد. اما سانچو که نماینده طبقه فرودست در این داستان است، سودای عشرت‌کده‌ای را در سر دارد که در آن نیازی به تلاش و کوشش برای گذران زندگی نیست.

در طول این داستان، شخصیت دن کیشوت تکامل می‌یابد. این تکامل شخصیتی در یک اثر ادبی، باعث شده است که بسیاری از پژوهشگران، داستان دن کیشوت را اولین رمان مدرن بنامند. در این کتاب با شخصیتی مواجه هستیم که با عقل ناقص خود در پی نجات دنیا است. دنیایی که دگرگون شده است و او را بازیچه دست همگان می‌کند. دن کیشوت دارای اهداف والا و بشر دوستانه‌ای است. او باور دارد که یاور رنج‌دیدگان است. اما به جای این‌که از راه‌حلی عملی استفاده کند، روی به وهم و خیال می‌آورد. دن کیشوت دیوانه‌ای است که در حد شعور محدود خود در پی راستی و درستی است. اما در جهانی که دیگر همانند گذشته نیست، مضحکه دیگران می‌شود.

سروانتس داستان تراژدی انسانی مجنون و شوریده را به صورت کمدی درآورده است. این داستان تجسم زندگی کسانی است که از شرافت و درستی برخوردارند ولی راه واقعی برآوردن آرزوها و آرمان‌های خود را نمی‌دانند. این داستان، بازگشت به گذشته را غیرممکن می‌داند و به تمسخر کسانی می‌پردازد که چنین آرزویی دارند.

قبل از این که میگل سروانتس جلد دوم دن کیشوت را بنویسد، نویسنده دیگری به جهت سود بردن از شهرت این کتاب و در راستای کسب منفعت شخصی، کتابی که مکمل جلد اول دن کیشوت بود، تالیف کرد. اما این اثر کیفیت مطلوبی نداشت و مورد استقبال عامه مردم واقع نشد. این اقدام خودسرانه باعث شد خود سروانتس داستان دن کیشوت را ادامه دهد و جلد دوم کتاب را 10 سال پس از انتشار جلد اول، منتشر کند.

جلد دوم دن کیشوت از لحاظ ارزش‌های ادبی نسبت به جلد نخست برتری دارد و داستان را از جایی که قسمت اول به پایان رسید، ادامه می‌دهد. در داستان این جلد، دن کیشوت دیگر معروف شده است و تقریبا همه از دیوانگی‌ها و ماجراجویی‌های او باخبر هستند. در این جلد به داستان‌های حاشیه‌ای کمتر پرداخته شده است. ماجراجویی‌ها کمتر در مکان‌های متفاوت رخ می‌دهد و در حدود نیمی از کتاب، دن کیشوت در داخل قصری ساکن است. از جمله حوادث جلد دوم، می‌توان به خواب دیدن دن کیشوت در غار مونتسینوس، حکمرانی سانچو بر جزیره‌اش و آخرین شکست دن کیشوت اشاره کرد. در هنگام مرگ دن کیشوت، سانچو پانزا که حال دارای خصوصیات سلحشوری شده است، تبدیل به شخصیتی دوست داشتنی می‌شود. 

 

مرگ دن کیشوت

 

در این جلد طنز نویسنده پخته‌تر و ظریف‌تر شده است. شخصیت پردازی به خوبی صورت گرفته است و انگیزه‌های رفتاری شخصیت‌ها مشخص گردیده است. با وجود این‌که دن کیشوت شخصیتی متوهم است و مثلا گله گوسفندان را گروهی از سربازان دشمن می‌بیند، اما بعضی اوقات سخنان خردمندانه و قابل تاملی درباره موضوعاتی مانند ادبیات یا نحوه اداره مملکت بر زبان می‌آورد و سروانتس با آوردن این سخنان وجهی فلسفی به کتاب می‌بخشد. نمونه این سخنان در جلد دوم در قالب گفت‌وگوهای دن کیشوت با سایر شخصیت‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها