×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود رایگان کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مدل های میان رشته ای در علوم سیاسی

دانلود کتاب مدل های میان رشته ای در علوم سیاسی

مدل های میان رشته ای در علوم سیاسی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : مدل های میان رشته ای در علوم سیاسی

نویسنده : ژاک آتالی

ناشر : میان رشته ای

مترجم : منصور متین

تعداد صفحات : 164 صفحه

شابک : 978-600-97723-3-9

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 320/0151

دسته بندی : علوم سیاسی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : رایگان


معرفی کتاب

"مدل های میان رشته ای درعلوم سیاسی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Les modeles politiques) اثری از ژاک آتالی (Jacques Attali) می باشد با ترجمه ای از منصور متین، توسط انتشارات میان رشته ای منتشر شده است.
محور اصلی این کتاب دو مدل یا نظریه ریاضی است که اکنون دیگر مقبولیتی بی چون وچرا و فرارشته ای دارند. این مدل ها به منزله ابزارهایی میدانی و ما بعد تجربه (a posteriori) هستند، که در غیاب استدلالات کافی می تواند برای تبیین سازوکارهای سیاسی مفید باشد : نظریه تصمیم و نظریه بازی. چنین مدل هایی نه برای توجیه نظامهای فکری و سیاسی بلکه برای توضیح چگونگی تحقق رفتارهای دسته جمعی سیاسی است . نویسنده می گوید هیچکدام از سازوکارهای دمکراتیک کاملا با عقل حسابگر ( rational) جور در نمی آید. لیکن با استفاده از این مدل ها می توان تنیدگی رفتارها را متناسب با فضاهای عملی ترسیم کرد. در حین بحث، گاهی از جزییات ریاضی مانند اصل حجره ها، اصل هسته ها، بحث تحلیل عوامل ، و... سخن به میان آمده است. اما موضوع اصلی کتاب همچنان علم سیاست در چارچوب الگوهایی با ماهیت دوگانه اقتصادی  ریاضیاتی است. در واقع، تلاش اصلی نویسنده بر تبلیغ و ترویج روش های موسوم به « بینارشته ای » و  « میان رشته ای » متمرکز است. نویسنده نه تنها مکرراً بر لزوم بهره گیری علم سیاست از علم اقتصاد و ریاضیات تأکید می ورزد، بلکه در خلال متن نیز اصطلاحاتی چون همسانی ، همریختی ، نظم (چینش یا ترتیبات)، پیچیدگی ، آشوب ، مدل ، سیستم ، نوپیدایی ، حالت بازی گونه ، و ... را فراوان تکرار می کند. اینها تماماً مفاهیمی است که زمینه ساز ایجاد زبان مشترک بین علوم و رشته ها، و نهایتاً ظهور رویکرد میان رشته ای و نگرش کل گرایانه در تحلیل علمی مسائل و موضوعات علوم انسانی گردیده اند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"جامعه سیاسی برای خود قانون اساسی تعیین کرده است.، شهروندان مکانیسم های انتخاب گزینه های سیاسی خصوصاً انتخاب قوه مجریه را معین کرده اند. بنابراین می توان از خود پرسید بازیگران عرصه سیاست در قبال این قوانین چگونه رفتار می کنند؟ چه روش هایی برای تحمیل دیدگاه های خود و رسیدن به قدرت به کار می گیرند؟ یک ساز و کار قانونی چگونه می تواند فشار منازعاتی که حاصل ناهمخوانی میان منافع که گروه های مختلف اجتماعی است را تحمل کنند؟ آیا می توان شانس هر فرد در تحمیل نظرات خود ، و نیز انواع احتمالی ائتلاف هایی که میان آنان برقرار می شود را از قبل پیش بینی کرد؟ موضوع این فصل، پاسخ به این سئوالات و بررسی نتایج آن درچند مورد عینی است . ابزار ریاضی که به کار می گیریم نظریه بازی ها است ، یعنی بررسی وضعیت هایی که در آن چندین نفر باید تصمیمی بگیرند که نتایجش شامل حال همه آنان خواهد بود ."

فهرست مطالب

فصل اول: مدل ها و مدل

فصل دوم: عقلانیت و رفتار

فصل سوم: در جستجوی دمکراسی

فصل چهارم: اجزای نظریه بازی ها

فصل پنجم: استراتژی های احزاب سیاسی

فصل ششم: مدل های سیاسی و سیستم های سیاسی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات میان رشته ای

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها