×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
33 استراتژی جنگ

دانلود کتاب 33 استراتژی جنگ

33 استراتژی جنگ
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : 33 استراتژی جنگ

نویسنده : رابرت گرین

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : فاطمه باغستانی

تعداد صفحات : 672 صفحه

شابک : 978-622-220-032-9

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 303/6

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 99900 تومان


معرفی کتاب

"33استراتژی جنگ"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The 33 strategies of war) اثری از رابرت گرین (Robert Greene) می باشد که با ترجمه ای از فاطمه باغستانی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
کتاب 33 استراتژی جنگی 33 استراتژی برای صحنه نبرد به شما نشان می  دهد که چه برای استفاده در زندگی شخصی چه برای کسب موفقیت های بیشتر در دنیای کسب و کارتان می توانید از آن استفاده کنید. آنچه در این کتاب مطالعه می کنید آموزه های فرماندهان ارشد نظامی است که در سراسر دنیا تدریس می شود تا در قدم اول بتوانید بر نفس خود و سپس بر دشمن چیره شوید. آنچه باید برای شکست خود سرزنش کنید، دشمن بیرحم و ظالم نیست، بلکه استراتژی های بد خودتان است. شما مسئول خوب و بد زندگی خود هستید. این را به عنوان یکی از آموزه های این کتاب آویزه گوش خود کنید که به هرآنچه مردم به عنوان مانوری استراتژیک در تلاش برای دستیابی به پیروزی انجام می دهند، با دقت بنگرید.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"سزار از همان ابتدای زندگی سیاسی خود متوجه شد که روش های زیادی برای فتح یک سرزمین وجود دارد. بیشتر افراد با تلاش برای قدرت طلبی علیه مخالفان خود کمابیش پیشروی می کنند؛ اما تا زمانی که مخالف خود را درهم نشکنند، از همین رویه تبعیت میکنند و در این مسیر برای خود دشمنانی تمام وقت می تراشند که مشکلات زیادی برایشان همراه خواهد داشت. کافی است این دشمنان وجود داشته باشند تا زندگی خطرناک تر شود."
 

فهرست مطالب

مقدمه

پیشگفتار

بخش اول. جنگ افروزی خود هدایت شده

بخش دوم. جنگافروزی سازمانی (گروهی)

بخش سوم. جنگ افروزی دفاعی

بخش چهارم. جنگ افروزی تهاجمی

بخش پنجم. جنگ افروزی غیرمتعارف (کثیف)

چکیده :

اگر سبک نوشتاری 33 استراتژی جنگ، فارغ از درون مایه آن باشد اما این نکته را باید در نظر بگیریم که روش گفتن سخنان در این کتاب بسیار توانسته به وجودن قسمت ادبی در آموزش کمک کند. در اصل کتاب با استفاده از موضوع جنگ ، خود واژه جنگ را بررسی کرده است. یعنی بجای استفاده از شبیه بین جنگ و زندگی خود جنگ و روش های پیروزی در آن را مطرح کرده است.

سبک نوشتار در 33 استراتژی جنگ

 

33 استراتژی جنگ، 33 رمز موفقیت

برای گفتن از این کتاب بهتر است از خود جنگ شروع کنیم. زندگی را می توان از لحاظ مختلف به یک جنگ شبیه دانست. جنگ عموما برای یک هدف خاص است که دو طرف ماجرا می خواهند آن را به دست بیاورند. در حقیقت وقتی هدفی مشترک وجود داشته باشد، جنگ اتفاقی انکار نشدنی است. در زندگی می توان بسیار از این مثال ها را پیدا کرد. مثلا کنکور و قبولی در آن یک جنگ بزرگ است که یک طرف شمایید و طرف دیگر تمامی شرکت کننده های دیگر. طبیعت که مادر ما انسان ها و سایر موجودات می باشد، به طور پنهان در خودش راه های زندگی را نشان داده است. در طبیعت جنگ یک امر عادی برای بقا محسوب می شود. هر حیوانی از جفت گیری گرفته تا حفظ قلمرو خود با همنوع یا با موجودی دیگر در نزاع است. بنابراین به نظر می رسد هیچ راه فراری از این مهلکه نمی توان یافت.

پس اگر جنگ یک اتفاق طبیعی و اجتناب ناپذیر است، برای  حفظ بقا و موفقیت در زندگی باید آن را آموخت. این دقیقا همان بینشی است که کتاب 33 استراتژی جنگ دارد و اساسا بر اساس همین پایه نوشته شده است. از منظر این کتاب، زندگی بر پایه جنگ بنیان نهاده شده است. از این رو باید قواعد و قوانین این جنگ را شناخت و مانند هر چیزی دیگر برای آن آماده شد. بنابراین می توان حدس زد که سبک و فرم نوشتاری کتاب به چه صورتی است. با این حال در ادامه بیشتر از این موارد را بررسی خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد نقدی موثر و کاربردی از کتاب مذکورارائه دهیم. این نقد را از سبک شروع خواهیم کرد و سعی می کنیم با بررسی مفهوم آن به پایان برسانیم.

 

سبک نوشتاری

نمی دانم با کتاب هایی مانند چگونه پولدار شویم یا چند راه ساده موفقیت و دست بیندیشیم و ... آشنایی دارید یا خیر. عموما این گروه از کتاب ها از یک سبک خاص و مشخص پیروی می کنند. سبک نوشتاری 33 استراتژی و کتاب های مانند آن به نوعی مابین علم روانشناسی و ادبیات است. یعنی حاصل ازدواج روانشناسی و ادبیات را می توان این کتاب ها دانست. دوست داشتن این سبک کتاب یا دوست نداشتن آن بستگی به خودتان دارد. چرا که ادبیات و هنر اصولا تفسیر به رأی می باشد و نمی توان با دلایل منطقی خاصی انسان را به سبک هنری و نوشتاری خاصی علاقه مند کرد و یا از سبک خاصی او را دور کرد. با این حال این کتاب، به حالت آموزشی ادبی نوشته شده است. قسمت آموزشی آن مشخص است. قرار است مطلب یا مطالبی را آموزش دهد. ولی آن چیزی که این دسته از کتاب ها را از کتاب های درسی دور می کند قسمت ادبی آن است.

قسمت ادبی در کتاب 33 استراتژی جنگ، فارغ از محتوا آن است. سبک این کتاب و کتاب های هم رده آن یک حالت داستانی دارد. یعنی خواننده و مخاطب حس نمی کند که یک معلم با او صحبت می کند. بلکه کتاب فوق را چون دوستی می بیند که در حال آموزش نکته ای مهم و ارزشمند است. از این رو اثرگذاری این کتاب می تواند بسیار بیشتر از کتاب های درسی و روانشناسی و.. باشد.

روی سبک کتاب چندان سخن دیگری نمی توان زد، چرا که بار آموزشی و مشخص بودن سبک کلی جزئی از ویژگی های همین سبک محسوب می شود.

رابرت گرین نویسنده 33 استراتژی جنگ

 

درون مایه کتاب 33 استراتژی جنگ

اگر سبک نوشتاری این کتاب، فارغ از درون مایه آن باشد اما این نکته را باید در نظر بگیریم که روش گفتن سخنان در این کتاب بسیار توانسته به وجودن قسمت ادبی در آموزش کمک کند. در اصل کتاب با استفاده از موضوع جنگ ، خود واژه جنگ را بررسی کرده است. یعنی بجای استفاده از شبیه بین جنگ و زندگی خود جنگ و روش های پیروزی در آن را مطرح کرده است. شاید در ابتدا این امر امروزه چندان مورد نیاز نباشد. چرا که جنگ آنچنانی رخ نمی دهد و اگر رخ دهد دیگر به آن سبک های گذشته نیست. اما همین جا پازل گمشده ما تکمیل می شود. نویسنده با زیرکی تمام می خواهد نشان دهد که جنگ های گذشته امروز هم وجود دارد و شاید بیشتر هم شده است اما شکل و ظاهرش تنها تغییر کرده است. بنابراین با استراتژی های فاتحان جنگ های گذشته به نظر می توان در این جنگ های امروزی پیروز شد.

این یک نظر هوشمندانه به نظر می رسد. جالب تر از این نکته، این است که نویسنده معتقد است که بیشترین عامل شکست مات، خودمان هستیم. بنابراین باید در ابتدا بتوانیم خودمان را کنترل کنیم تا جنگ را ببریم. این کتاب  با 33 استراتژی که به نوعی از تاریخ آن ها را استخراج شده است، در نظر دارد خواننده خود را در این مسیر یاری دهد.

 

به قلم : مرتضی ملک جاری

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
sia

عالی

1401-11-05

مونا

عالی. عالی.

1399-01-28

قیامی

ممنون. چقدر عالیه. حتما بخونید

1399-01-27

رها

کتاب خیلی خوبیه ممنون

1399-01-26

مهدی معجنی

کتاب خوبیه واقعا از دستش ندین

1399-01-25

ماهین

به به. حتما این کتاب رو مطالعه کنید

1399-01-24

شیرین

جنگ جنگ تا پیروزی. این کتاب واقعا آدمو به پیروزی در زندگی نزدیک میکنه. ممنون از شما

1399-01-22

ketab

لطفا قیمت کتاب ۳۳ استراتژی پایین قرار دهید تا بتوان خرید و مطالعه کرد

پشتیبان سایت

سلام قیمت گذاری کتابها توسط ناشر محترم انجام میشود. اما شما میتوانید از کدهای تخفیف کتابچین که در شبکه های اجتماعی منتشر میشود برای خرید استفاده کنید

1399-01-21

مرتضی

کتاب خیلی خوبیه.

1398-11-10

mohammadreza

واقعا کتاب بی نظیری هست در اولین فرصت نسخه کاملشو می خرم به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست این کتابم خاص بودنش از صفحات اولی که تو نسخه نمونه هست کاملا آشکاره

1398-09-05

علی راویان

واقعا کتاب محشریه . با خوندنش آدم قویتر میشه و راحتتر میتونه با مشکلات مواجه بشه

1398-08-16

حسین

این کتاب محشره.

1398-08-09

برچسب ها