×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
40 فکر سمی

دانلود کتاب 40 فکر سمی

40 فکر سمی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : 40 فکر سمی

نویسندگان : آرنولد لازاروس, کیلفورد لازاروس, آلن فی

ناشر : نسل نو اندیش

مترجمان : شمس الدین حسینی, الهام آرام نیا

تعداد صفحات : 180 صفحه

شابک : 978-964-412-967-4

تاریخ انتشار : 1387

رده بندی دیویی : 158/

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 59900 تومان


معرفی کتاب

"40 فکر سمی " / حتی یک لحظه هم این افکار را باور نکن

کتاب حاضر با عنوان اصلی (Don’t belive it for a ideas that are driving minute) اثری از آرنولد لازاروس (Arnold Lazarus) و دکتر کیلفورد لازاروس (Clifford Lazarus) و دکتر آلن فی (Allen Fay) می باشد که با ترجمه ای از شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا، توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.
در این کتاب چهل فکر سمی مطرح می‌شود که در بین مراجعان نویسنده شایع‌تر بوده‌ است. اشخاصی که از این باورهای نادرست پیروی می‌کنند، بی‌جهت از آشفتگی هیجانی و مشکلات وسیع روان‌شناختی رنج می‌برند. جالب است ذکر کنیم که علت اصلی مشکلات انسانی در همین باورهای اساسی قرار دارد. خشنودی عمومی، فشار روانی شدید، ناکامی مزمن، ترس‌ها و هر نوع هراس بی دلیل، مشکلات ارتباط با دیگران، فقدان اعتماد به نفس، خودپنداره‌ی منفی و احساس گناه بی‌جهت، برخی از پیامدهای متداول این باورهای نادرست هستند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" نکته‌ی اصلی در این باور نادرست این است که صداقت در واقع فضیلت است و بدون راستی و درستی،‌ ما پایه‌ای برای ارتباطات قابل اعتماد نداریم. با این حال در هر چیزی، حتی صداقت، می‌توان افراطی عمل کرد. فضیلت‌ راستی و صداقت را نباید اغراق‌آمیز جلوه داد، اما اگر در آن افراط شود یا به هر گونه ای نامناسب بیان شود، متأسفانه پیامدهای ناگواری در پی خواهد داشت."
 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

درباره ی کتاب چهل فکر سمی

کتاب چهل فکر سمی به قلم نویسندگان برتر همچون دکتر آرنولد و کیلفورد لازاروس و دکتر آلن فی نوشته شده است. نویسندگان این کتاب در ابتدای هر بخش با داستان های کوتاه سخن خود را آغاز می کنند. این داستان ها به شفافیت بیان نویسنده کمک شایانی کرده است. در این کتاب40  افکار با دلایل و استدلال های منطقی سمی بودنشان اثبات شده است.

نقد و بررسی کتاب چهل فکر سمی

آنچه که زندگی آدمی را تحت تاثیر قرار می دهد افکار نادرست و سمی است. از روزگاران قدیم برخی عقاید به یادگار مانده اند که حتی کسانی که ادعا می کنند روشن فکر هستند آنها را الگوی خود قرار داده و باعث تخریب زندگی خود می شوند. افکار سمی فشار روانی شدید، بیم و هراس، ترس از آینده را به وجود می آورد. پیروی کردن از باور های نادرست با آشفتگی های بی دلیل و مشکلات روان شناختی، باعث رنج و عذاب می شود.

این کتاب کمک می کند تا خواننده باورهای سمی خود را پیدا کرده و اطلاعات بیشتری در موردشان پیدا کند تا بلکه راهی باشد برای خلاص شدن.

استراحت، تفریح و سرگرمی در این کتاب وقت تلف کردن محسوب نمی شود، بلکه استراحت های کوتاه مدت و یا  سفر کردن جهت رهایی از فشار کاری باعث بازدهی بیشتر می شود. اگر بدون وقفه چندین ساعت در روز به کار مشغول باشیم قطعا مجبور می شویم فشار روانی بیشتری را متحمل شویم.

 


آرنولد لازاروس یکی از نویسندگان کتاب چهل فکر سمی

 

از نظر نویسنده افکار سمی به مرور تاثیرات بدی در قلب و ذهن افراد می گذارند. یکی از موارد آزار دهنده کنترل کردن دیگران است که ذهن فرد را به مرور تخریب می کند و باعث می شود طرف مقابل آزرده خاطر بشود. این اثر از برخورد نحوه ی  انسان ها  برای جذب یا ترد افراد سخن به میان می آورد.

احترام، رفتاری است که بین طرفین نباید تخریب بشود و از بین برود.  نویسنده از خواننده می خواهد تا به نامهربانی پاسخ شدید بدهد و  اجازه ندهد تا هرکسی با او رفتار بدی داشته باشد.

وسواس به خرج دادن برای کامل بودن می تواند به ناکامی و ناامیدی منجر بشود. نگاه ژرف نویسنده به این موضوع می تواند دیدگاهها را در جهت عالی بودن به جای کمال گرا بودن عوض کند.

نویسنده با جمله ی " اگر برای رابطه ای ارزش قائل هستی تا می توانی جواب مثبت بده " به مخاطب یاد می دهد تا برای هر مسئله ای و هر شخصی پاسخ منفی را به کار نبرد.

این اثر یادآور می شود صداقت هرچند زیبا اما همیشه کارساز نیست. با ارائه ی داستانی از زوجی که حقایق گذشته باعث جدایی شان شده بود جرقه ای در ذهن مخاطب روشن می کند تا به این جمله " گذشته ها گذشته " اکتفا نکند. برخی حرف ها هستند که باید تا ابد ناگفته بمانند.

فکر سمی دیگری که می تواند نیرو و توان را بگیرد انجام دادن تک نفره ی کارها می باشد. نویسنده تاکید می کند تا با تعیین اولویت ها و متعادل کردن مسئولیت ها  می توان کارهایی که علاقه مند هستیم را انجام دهیم و باقی را واگذار کنیم به اشخاص دیگر.


حذف افکار سمی به توصیه ی آرنولد لازاروس

 

هر اتفاقی در زندگی انسان می افتد و مشکلی پیش می آید برای کارهایی است که شاید در زمان نامناسب انجام داده یا در زمان مناسب از انجام آن چشم پوشی کرده است. حرف کلی نویسنده با مخاطب  دراین زمینه این است که "وقتی مشکلی پیش می آید، مشکل را پیدا کن و حلش کن".

انسان ها با خصوصیات اخلاقی متفاوتی به دنیا آمده اند. برخی انسان ها در وهله ی اول آنچه که هستند را بروز نمی دهند. تاکید نویسنده بر این است که نباید همدیگر را در وهله ی اول قضاوت کنیم. به قول آرنولد لازاروس " هر فردی بی نظیر است، تا زمانی که فردی را در شرایط مختلف ندیده باشی نمی دانی، به راستی چه جور آدمی است".

هرکسی می تواند در گذشته کارهایی انجام دهد که ناامیدی را تجربه کند اما این دلیل نمی شود که تا ابد یه فرد شکسته خورده باقی بماند. نویسنده در این کتاب از رفتارهای امروز ما که درآینده، گذشته ی ما خواهند بود بحث می کند. همچنین باور دارد که می توان خود را از آسیب های گذشته رها کرد به شرط داشتن افکار درست.

در بین موجودات انسان ها خوش شانس بوده اند چون ظرفیت بالایی برای استدلال و  تفکر منطقی دارند. بهتر است که هیچ وقت تنها با احساسات خودمان دیگران را تایید یا رد نکنیم. داشتن شواهد و مدارک کافی بهترین گزینه است تا برای پذیرش یا رد احساسات درونی.


فکر کردن منطقی به توصیه ی اثر چهل فکر سمی

 

 نتیجه گیری چهل فکر سمی

نام این کتاب اولین دلیل من  برای انتخاب این اثر برای مطالعه بود. خیلی از ما افکاری سمی در ذهن و روان خود پرورش می دهیم و با افکار نامناسب آسیب های جدی به زندگی وارد می کنیم بدون آنکه حتی از عواقب بدشان خبر داشته باشیم.

این کتاب به عنوان راهنمایی است که ما را در جهت داشتن یک زندگی سالم هدایت می کند. " زندگی منصفانه نیست اما می توانی به گونه ای عمل کنی که بهتر بسازی"  تعبیر خوب این جمله می تواند بسیاری از زندگی هایی را که در حال نابودی هستند را نجات بدهد.

ای کاش روزی برسد که همه ی انسان ها  افکار سمی خود را با پاد زهر هایی همچون 40 فکر سمی پاکسازی کنند.

 

منابع

 https://en.wikipedia.org/wiki/Arnold_Lazarus

 

به قلم : مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
علی اکبر امیری

عالییی

1400-11-28

برچسب ها