×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
آنچه هست را دوست بداریم

دانلود کتاب آنچه هست را دوست بداریم

آنچه هست را دوست بداریم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : آنچه هست را دوست بداریم

نویسندگان : بایرون کیتی , استیون میچل

ناشر : روزگار

مترجم : احمد بردبار

تعداد صفحات : 134 صفحه

شابک : 978-964-374-820-3

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 153/85

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 36000 تومان


معرفی کتاب

"آنچه هست را دوست بداریم" / چهار پرسشی که زندگیتان را دگرگون خواهد کرد
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Four Questions that can change your life) اثری از بایرون کیتی (Byron Katie) و استیون میچل (Stephen Mitchell) می باشد که با ترجمه ای از احمد بردبار توسط انتشارات روزگار منتشر شده است.

«آنچه هست را دوست بداریم»، کتابی‌ پرحجم است. شامل دو بخش، یکی‌ بخش آموزشی و دیگری گفتگوها. از آنجا که این کتاب می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برای رفع مشکلات فکری روزمره برخوردار باشد، تصمیم گرفته شد که ابتدا تنها بخش آموزشی آن به چاپ رسد تا خواننده بتواند به ‌راحتی‌ هر جا، در اتوبوس و سالن‌های‌ انتظار همراه ببرد. متن کامل این کتاب برای پویندگان  این راه در آینده به چاپ خواهد رسید. این کتاب برای هرکس در هر سن و سالی‌ سودمند است. بسیاری از روانشناسان و کسانی که به کار گفتاردرمانی مشغولند، همچنین آموزگاران و کسانی‌ که در آموزش‌های خودشناسی و کمک‌رسانی به انسان‌ها خدمت می‌کنند می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند.  
هسته ی اصلی‌ کتاب آشنایی با آنچه هست، یعنی‌ واقعیت است. هدف این است که بتوانیم واقعیت را در زندگی‌ روزمره، آنطورکه هست ببینیم، شناسایی کنیم و موجودیت آن را به‌عنوان «واقعیت موجود» بپذیریم بدون آنکه آن را به درست یا غلط تعبیر کنیم. این کتاب کمک می‌کند تا توانایی تشخیص بین واقعیت و غیر واقعیت را به دست آوریم. «غیر واقعیت» خود را به شکل ایده، آرزو و خواسته نشان می‌دهد و در نقطه ی مقابل «آنچه هست»، قرار میگیرد. واقعیت آن چیزی است که هست و با خواست ما تغییر نمی‌پذیرد؛ بنابراین درگیری ما با واقعیت از آنجا آغاز می‌شود که می‌خواهیم آن را مطابق با تصور خود تغییر دهیم؛ آنچه یک‌بار رخ‌ داده دیگر قابل ‌برگشت و تغییر و اصلاح نیست. پس چاره چیست؟ آیا می‌توان واقعیت را پذیرفت بی‌آنکه با آن موافق یا مخالف باشیم و موجودیت آن را بدون هرگونه نظر و فرضیه و برداشتی بپذیریم؟ در این حالت چه اتفاقی‌ در ذهن ما می‌افتد؟ آیا ذهن چاره‌ای جز سکوت و خاموشی دارد ؟ بدیهی است که خیر.‌

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"نکته‌ی جالب‌توجه در «کار» برای من این واقعیت است که ما می‌توانیم به درون خود برویم و خوشبختی‌ خود را پیدا کنیم. همچنین آن چه را که در درونمان بی‌هیچ دگرگونی و بی‌حرکت، در همه حال حاضر و همیشه در انتظار است ببینیم. هیچ آموزگاری نیاز نیست؛ شما خود آن معلمی هستید که در انتظارش بودید؛ شما کسی‌ هستید که می‌تواند به رنج خود پایان دهد.
من (کیتی) اغلب میگویم: آن چه را که من میگویم باور نکن. من مایلم که شما حقیقت خودتان را کشف کنید و نه حقیقت من را. با این‌وجود بسیاری پی برده‌اند که برخی از اصول اساسی‌ برای شروع «کار» یاری‌دهنده است.
فکرهایی که در تضاد با واقعیت هستند.
زمانی‌ ما دچار رنج می‌شویم که باور ما با آن‌چه هست در تضاد قرار بگیرد. هرگاه ذهن ما کاملاً روشن است، به این معناست که آن چه هست، با آن چه ما می‌خواهیم یکسان است. هرگاه بخواهید واقعیت، چیزی به‌غیراز آن چه هست باشد، مانند این است که سعی‌ کنید به گربه پارس کردن را بیاموزید. شما می‌توانید بارها و بارها در این مورد تلاش خودتان را بکنید ولی‌ در آخر گربه به شما نگاهی می‌اندازد و می‌گوید: «میو»
این که بخواهیم واقعیت چیزی ‌غیر از آنچه هست باشد، خواسته‌ای کاملاً بیهوده است، همانند این که تلاش کنید به گربه پارس کردن را بیاموزید. ولی‌ با این‌وجود اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که در طول روز بارها فکرهایی مانند این که «آدم‌ها باید مهربان‌تر باشند.» «بچه‌ها باید مؤدب باشند.» «همسایه باید چمن‌هایش را مرتب کند». «صف سوپرمارکت باید سریع‌تر جلو برود». «همسرم باید حرف من را تائید کند» و «من باید لاغرتر یا زیباتر یا موفق‌تر باشم» به سراغ ما می‌آیند. این فکرها نشان‌دهنده‌ی این است که ما می‌خواهیم واقعیت طور دیگری باشد. اگر فکر می‌کنید که این چه قدر ناامیدکننده به نظر می‌رسد، حق با شماست. تمام حالات عصبی ما نتیجه‌‌ی درگیری ما با آن چه هست، می‌باشد."

فهرست مطالب

پیشگفتار مترجم
پیشگفتار استیون میچل
گفتگوی کیتی با ماری
چگونه این کتاب را مطالعه کنیم
برخی از اصول اساسی
فکرهایمان را دریابیم
راه‌حل بزرگ
چرا و چطور از پرسشنامه استفاده می‌شود .
بازبینی: چهار سؤال و وارونه‌سازی نظرها
پرسش‌نامهبازبینی فکر
برعکس‌سازی .
کار با کودکان
پرسش و پاسخ

کتاب آنچه هست را دوست بداریم از (بایرون کیتی و استیون میچل)

این کتاب توسط بایرون کیتی و همسرش استیون میچل نوشته شده است. بخش جذاب کتاب فوق این است که بایرون کیتی در آن از تجربه هایش و آنچه تغییر داده می گوید.

  بایرون کیتی، مادر 3 بچه، به حدی از رنج، ناامیدی، خشم و فشارهای روانی می رسد که از انجام ساده ترین کارهایش مثل حمام و مسواک زدن ناتوان می شود.. و به ناچار به یک خانه ی تراپی می رود؛ در آنجا نیز کارکنان و سایر بیماران همانند فرزندانش در خانه از او می ترسیدند چون بسیار ناآرام و عصبی بود. او حتی خود را لایق خوابیدن بر تخت نمی دانست و بر کف زمین می خوابید..

 سرانجام یک صبح عجیب با حالتی از دگرگونیِ درونی، آرامش و شادی از خواب برخاست و چنان تغییری در او پدیدار گشت که همه را شگفت زده کرد.. در کتاب آنچه هست را دوست بداریم، بایرون کیتی از تجربه اش در رهایی از رنج و رسیدن به شادی و روشِ کارش می گوید...

 

بایرون کیتی و استیون میچل

 

کتاب آنچه هست را دوست بداریم، شما را با واقعیت و غیرواقعیت آشنا می کند...

  قبل از هر چیز باید بدانید کتاب آنچه هست را دوست بداریم، از چه می گوید.. این کتاب راهنمایی است برای رهایی ما از مشکلات فکری روزمره.. مسائلی در زندگی ما رخ می دهند؛ ما با فکرهایِ آزاردهنده و گفتگوهای ذهنی، آن مسائل را تحلیل می کنیم؛ سپس در درد عظیمی گرفتار می شویم! (اپیکتت، فیلسوف یونانی) می گوید: این چیزها نیستند که باعث ناآرامی در انسانها می شوند بلکه فکرهایشان درباره چیزها عامل ناآرامی آنهاست)...

 در هر مسئله ما با دو بخش واقعیت و غیرواقعیت مواجه هستیم:

  • واقعیت: همان چیزیست که هست؛ با خواست ما تغییر نمی کند و وقتی برای تغییرش تلاش می کنیم و با آن می جنگیم، آشفتگی های ذهنی پدیدار می شوند؛ ذهنِ آشفته و درونِ ناآرام، دنیا و بیرونِ آشفته را می سازد؛ ما در بیرون به جستجوی نظم مشغولیم و آن را نمی یابیم چون در درونمان نیست!! تغییرِ واقعیت یک توهم است و کاملا بی نتیجه می باشد...
  • غیرواقعیت: خواسته های ما برای تغییر واقعیت و همان توهم است.. قضاوت ما درباره ی واقعیت است.. و دقیقا نقطه ی مقابل واقعیت می باشد.. عامل رنج است.

 

رفتار درست ذهن در برابر واقعیت چیست:

  1. ما باید واقعیت را همانطور که هست، خوب ببینیم، آن را شناسایی کنیم و در نهایت آنچه هست را بپذیریم..
  2. بدون قضاوت، فرضیه سازی و ایده پردازی آن را قبول کنیم و برچسب خوب و بد بر آن نزنیم؛ درواقع از ارزیابی آن بپرهیزیم..
  3. سکوت، بهترین حالت ذهن در برابر واقعیت است... سکوت در برابر واقعیت باعث می شود واقعیتها به ما خدماتِ بزرگی برسانند!

 

آنچه ذهن ما انجام می دهد و نادرست است، چیست:

 ذهن ما در مواجهه با مشکلات ریز و درشت زندگی و روزمره شروع به گفتگو می کند، مدام می گویدُ می گوید.. بخش تعبیرکننده مغز، واگویه ی ذهنی و گفتگوهای درونی راه می اندازد(سمت چپ مغز یا همان بخش تعبیرکننده دوست دارد داستان سرایی و خیال بافی کند که عموما نادرست هستند)... ما این نادرست ها را باور می کنیم و اینجاست که رنج ها خلق می گردند..

 ما به جای واقعیت(حقیقتِ یک موضوع) به افکار اعتماد می کنیم و چسبیدن به افکار برای ما درد، اضطراب، استرس و رنج را می سازند... رنج نقطه ایست که به شما تلنگر می زند که از حالت تعادل، هماهنگی و آرامش درونی دور شده اید.

 

آنچه هست را بشناسید و دوست بدارید

 

قرار است به کجا برسیم...

  هدف چیست و چه چیزی یاد می گیریم:

  1. واقعیت همان زمان حال است. تنها نجات بخشِ ما نیز زندگی در لحظه ی حال است اما افکارِ مخرب ما را به گذشته، آینده، توهمِ تغییر، عدم پذیرش و داستان بافی می برد و ذهنی ناآرام و وراج را می سازد.. در حال زندگی کردن نیاز به ذهنی آرام، ساکت و حاضر در لحظه ی حال دارد نه ذهنی که مدام حرف می زند و به گذشته و توهمُ رؤیای بیهوده می رود..
  2. هدف رسیدن به ذهنی آرام، رها، آزاد و بدن توهم است که هرچیزی را همانطورکه در حقیقت هست، ببیند.
  3. هدف این کتاب، همانطور که از نامش مشخص است این می باشد که آنچه هست و قابل تغییر نیست را به درستی درک کنیم، بپذیریم و دوست بداریم.. رسیدن به درک و پذیرش هدف نهاییِ این کتاب است پس باید قبل از هرچیز اول خودمان را درک کنیم و بپذیریم.
  4. نتیجه ی نهایی کتاب آنچه هست را دوست بداریم، رسیدن به عشق است.. عشق درواقع پایان همه ی رنجهاست! راه گشا و آموزگار است؛ عشق به خود، به اطرافیان و آنچه زندگی به ما داده است..

 

فکرهای مخرب با کتاب آنچه هست را دوست بداریم رها می شوند

 

   کتاب آنچه هست را دوست بداریم هم از درد می گوید و هم از درمان...

  حال که در کتاب فوق با دردها آشنا شدیم و دانستیم باید به چه چیزی برسیم تا آزاد شویم و رنجها پایان یابند، نیاز به روشی داریم تا با آن به هدف ها برسیم..

 بایرون کیتی بعد از رسیدن به آزادی از جمع های خانگی به سالن اجتماعات و اتاقهای کنفرانس رسید؛ از تجربه هایش گفت وگروه های زیادی را از اسارت و رنج آزاد کرد. سرانجام تجربیات مختلفش را از گفتگوها و روش ابداعیش در کتاب آنچه هست را دوست بداریم جمع آوری نمود تا همه بتوانند با کمک آن نجات یابند..

  نام روش ابداعیِ بایرون کیتی (The Work) یا همان کار است.. کار از 4 پرسش ساخته شده است که انجام درست و اصولی آن با وجودی سادگی، کارساز و مؤثر است..

 

آنچه در روش کارِ کتاب، انجام می گیرد و نتایج شگفت انگیزش:

  1. در این روش کیتی از ما می خواهد که درباره ی اطرافیان و اتفاقاتی که رنجمان می دهند، بی رحمانه، صریح، صادقانه و محکم قضاوت کنیم، بپرسیم و جواب دهیم.. این کار را با مثال هایی که از گفتگوها می آورد برای ما روشن می کند؛ یکی از این مثالها گفتگوی کیتی با ماری در کتاب آنچه هست را دوست بداریم می باشد که بسیار کمک کننده است.. مشکل ماری افکارش درباره ی شوهرش می باشد.
  2. پاسخهای واقعی به 4پرسش این روش به شما نشان می دهند که کدام قسمت از افکارتان اشتباه، توهم و مخالفِ حقیقت است و چسبیدن به آنها عاملِ اصلی رنج است.
  3. با روش کار افکار ما بررسی می شوند، با دیدی جدید شناخته می شوند و افکار مزاحم و دردسرساز خود را نشان می دهند.
  4. همه ی ما باورهایی داریم، نظیر: (مرا هیچکس دوست ندارد)، (من آنقدرها خوب و لایق نیستم)، (به من خیانت می شود) و... روشِ کار در کتاب آنچه هست را دوست بداریم ما را از این باورها که توهمی بیش نیست رها می کند و مرگِ عزیزان، بیماری، اعتیاد، خشم نسبت به والدین و... را پذیرفتنی و خشم ها را نابود می کند.
  5. با این روش و در کتاب آنچه هست را دوست بداریم، نه تنها مشکلاتِ امروز ما رفع می شوند بلکه به دانشی می رسیم  که ما را تغییر می دهد و می آموزیم مسائل آینده را نیز با قدرت حل کنیم..
  6. با کتاب آنچه هست را دوست بداریم و انجام راهکارهایش که به بیان ساده و با مثال برایمان گفته شده به خودآگاهی دست می یابیم که در نتیجه اش افکار مزاحم نابود می شوند، ذهن ساکت می گردد و آرامُ قرار درونی ایجاد می شود.
  7. با کتاب آنچه هست را دوست بداریم و پاسخ به پرسش هایش درونمان را بررسی می کنیم و درواقع این بررسی های روشن ما را از بخش تعبیرکننده ی ذهن به بخش دیگر مغز می برد(بخشی که کمتر از آن استفاده می کنیم، منجیِ ماست و ما را از اسارت، رنج های خودساخته، چسبیدن به باورهای غلط و فکرهای آزاردهنده رها می کند و سبکی، آزادی و آرامش را برایمان می سازد)
  8. هدف از کتاب آنچه هست را دوست بداریم، نابود کردنِ ذهن و فکر نیست بلکه ما می خواهیم آن را در جایگاه درستش قرار دهیم تا به ما خدمت کند.
  9. وقتی بخش درستِ مغز فعال شد، خود واقعی ما فعال می شود و ما یاد می گیریم افکار مزاحم را قبل از اینکه به رنج مبدل شوند، بشناسیم و نابود کنیم..

 

پایان گفتگو در سر و ذهن با کتاب آنچه هست را دوست بداریم

 

کتاب آنچه هست را دوست بداریم دست ما را می گیرد و قدم به قدم پیش می برد..

کتاب مذکور با بخش های زیر قدم به قدم شما را به سمت تغییری ریشه دار و همیشگی هدایت می کند:

  • گفتگوی کیتی با ماری...
  • چگونه این کتاب را مطالعه کنیم...
  • برخی از اصول اساسی...
  • فکرهایمان را دریابیم...
  • نسبت به داستان خود آگاه شوید...
  • فکرهای عامل رنجش را پیدا کنید...
  • بازبینی افکار...
  • راه حل بزرگ...

 

  تنها به کتاب آنچه هست را دوست بداریم نیاز دارید با یک قلمُ کاغذ تا به این پرسش جواب دهید: ( آیا فکر شما حقیقت دارد؟)

 هرچیز در زمان درست خودش رخ می دهد و شاید آشنایی با این کتاب، زمانِ رهاییِ رنج هایِ شماست!!

 

به قلم: سپیده حسن پور فراموشجانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها