×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اخلاق حرفه ای در تجارت

دانلود کتاب اخلاق حرفه ای در تجارت

اخلاق حرفه ای در تجارت
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : اخلاق حرفه ای در تجارت

نویسنده : جان سی ماکسول

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : سعید گل محمدی

تعداد صفحات : 140 صفحه

شابک : 978-964-236-641-5

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 174/4

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی, تجارت و بازرگانی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

" اخلاق حرفه ای در تجارت " / اثری دلپذیر و الهام بخش برای آنان که می خواهند به زبانی ساده به مفاهیمی بلند و عمیق دست یابند!

کتاب اخلاق حرفه ای در تجارت با عنوان اصلی (Ethics 101: what every leader needs to know) اثری از جان مکسول (John C Maxwell) می باشد که با ترجمه ای از سعید گل محمدی از سوی انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

ماکسول متولد سال 1974 در ميشيگان، نويسنده و سخنران بینالمللی است. او مدت سى سال به عنوان کارشناس مذهبی در كليساهاى اينديانا، اوهايو، كاليفرنيا و فلوريدا مشغول فعاليت بود و به همراه همسرش مارگريت مکسول تاكنون بيش از پنجاه كتاب در زمينه ى رهبرى نوشته است. سازمان هاى او به بيش از دو ميليون نفر در سراسر جهان آموزش داده اند و كتاب هايش به بيش از پنجاه زبان، ترجمه و تاكنون بيش از سیزده ميليون نسخه از كتاب هايش به فروش رسيده است. دكتر ماکسول بيشترين تأثير را در سطح بين الملل براى توسعه و پيشبرد كار گروهى و رهبرى آن داشته است.
کتاب اخلاق حرفه ای در تجارت، مجموعه ای از مطالب شگفت انگیز و حیرت آور درباره ی علم اخلاق در تجارت است که ماکسول در طول سال ها مطالعه و تحقیق در دنیای زیبا و شگفت انگیز موفقیت با آن‌ها آشنا شده است.

 

فهرست مطالب

مقدمه‌ی مترجم
درباره‌ی نویسنده
مقدمه
هر آنچه برای اخلاق حرفه‌ای اتفاق می‌افتد؟
درصد اعتماد به انواع رهبری شغلی
دوراهى‏هاى اخلاقى
تغيير با سرعت برق و باد
بررسى دستورالعمل‏هاى منابع خارجى اخلاق
ارایه‌ی يك مورد اخلاقى
زمانى‌كه كاملاً شخصى‏ست
چرا اين حالت پيش مى‏آيد؟ بايد چه كارى انجام دهيم؟
بر روى خط ژرف اخلاق
چرا این قانون، طلایی است؟
بررسى مفاد اخلاق
قانونی طلايى براى همه
چرا بايد قانون طلايى اخلاق را بپذيريم؟
جايگاه طلايى اخلاق براى هميشه
قانون طلایی با خود شما شروع می‌شود
پيش به سوى مردم
زندگی با  اصل طلایی 24 عيار
آموزش متفاوت
بررسى تأثير شخصيت
تجارت در قانون طلايى اخلاق
پنج عاملی که می‌توانند قانون طلایی را مخدوش کنند
تخريب زيربناى قانون طلايى
شانس‌های طلایی‌تان را به‌چنگ آورید
مسایل و مشكلات يكى پس از ديگرى مى‏آيند
چطور می‌توان لامسه‌ی میداسی را گسترش داد
طلای واقعی
قانون طلايى هرگز فريب نمى‏دهد
معيار طلا
نتيجه‌گيري؛ در مسير قانون طلايى

نقد وبررسی کتاب اخلاق حرفه ای در تجارت

معرفی کتاب و خالقش

کتاب اخلاق حرفه ای در تجارت به قلم جان سی.مکسول (John Calvin Maxwell) در سال 2005 به رشته تحریر در آمده است. این کتاب ماحصل سال ها مطالعه و مشاهده اوست که درباره اهمیت اخلاق و تاثیر آن در موفقیت یک سازمان و یا شرکت نوشته شده است. در این کتاب خواهیم خواند که اخلاق اولین اقدام برای جلوگیری از فساد مالی است و همچنین اولین قدم برای جلب اعتماد میان سازمان و کارکنان، سرمایه گذاران می باشد؛ و در میانه کتاب با ارائه قانون طلایی اخلاق نتیجه سال ها مطالعات و مشاهدات خود را بیان کرده است.

جان مکسول در سال 1947 در گاردن سیتی ایالت میشیگان آمریکا متولد شده است. او از همان کودکی دنباله رو کار پدر بود و به کلیسا پیوست. مدرک لیسانس خود را در زمینه میسحیت از دانشگاه سیرکلویل اوهایا درسال 1969 دریافت کرد. او تحصیلات خود را در زمینه الهیات تا کسب مدرک دکترا ادامه داد. جان مکسول حدود 14 سال کشیش بود و در این زمینه فعالیت می کرد؛ اما بعد از آن تصمیم گرفت در کنار حرفه قبلی اش به نویسندگی و سخنرانی در مورد مسائل انگیزشی و رهبری بپردازد. او هم اکنون به همراه همسرش در فلوریدا اقامت دارد و به عنوان وزیر کلیسای Wesleyan در حال فعالیت می باشد.

جان سی.مکسول

 

زندگی جان مکسول در نقش یک نویسنده

 اگر بخواهیم از زندگی حرفه ایی جان مکسول در زمینه نویسندگی و آغاز آن بعد از فعالیتش در کلیسا و کشیش بودن مورد بررسی قرار دهیم با فهرست بلندی از آثار او مواجه می شویم که اولین اثر آن در سال 1979 خلق شده است و آخرین آن در سال 2020 و در مجموع بیش از 100 کتاب می باشد؛ که بیشتر آثار خلق شده توسط او بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و برخی از کتاب های او به بیش از 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. او در سال 2014 به عنوان برترین کارشناس مسائل رهبری انتخاب شد.

 

نقد و بررسی

تصور کنید در محله ای که زندگی می کنید دو مغازه با شغل یکسان تاسیس می شود به عنوان مثال سوپر مارکت، شما در روزهای اول ممکن است از هر دو مغازه خرید کنید اما بعد از مدتی خرید مایحتاج خود را تنها از یکی از مغازه ها انجام می دهید و زمانی که از شما سوال کنند که چرا از مغازه دیگر خرید نمی کنید؟ در کنار تمام دلیل هایی که خواهید گفت حتما به این مورد هم اشاره می کنید که فروشنده این مغازه برخورد بهتری دارد به مشتری احترام می گذارد. این ساده ترین مثال در زمینه تاثیر اخلاق در کسب و کار و سود آوری حاصل از آن است.

در میان اطرافیان و جامعه ای که در آن زیست می کنیم بسیاری شنیده ایم که افراد از سازمانی که در آن کار می کنند راضی نیستند و در بیشتر این موارد در کنار نارضایتی های مالی این موضوع به گوشمان می خورد که اصول اخلاقی و احترام به کارکنان در فلان سازمان یا شرکت رعایت نمی شود. پس می توان گفت یکی از مسائل مهم که یک شرکت و یا سازمان باید به آن توجه ویژه ای کند مسئله اخلاق است. هر مدیر قبل از برپایی شرکت علاوه بر اصول اولیه تجارت و سرمایه گذاری باید اصول اخلاقی را نیز آموخته باشد و بداند این امر نه تنها باعث تعامل بهتر او با سرمایه گذارن و مشتریان می شود بلکه با رضایت و همکاری کارمندان خود مواجه می شود که این خود به سود آوری و بهره وری بیشتر می انجامد.

جان سی.مکسول در کتاب اخلاق حرفه ای در تجارت ما را با تمام اصول اولیه اخلاق و همین طور تاثیر آن بر تجارت آشنا می کند، این کتاب تنها برای مدیران شرکت ها و سازمان ها مناسب نیست بلکه برای هر کسی که کسب و کاری کوچک دارد که در آن با جامعه ای از مردم برخورد دارد مناسب می باشد و می تواند شما را به عنوان یک فرد موفق در تجارت تربیت کند؛ اما قبل از آن بهتر است کمی در مورد اطلاعات اولیه این کتاب بدانیم تا با ذهنی بازتر به مطالعه آن بپردازیم.

 

شرح کوتاه از اخلاق

 کلمه اخلاق از واژه یونانی "ethod" می آید و به معنی ویژگی و خلق و خو می باشد. معادل انگلیسی آن “ethics” به معنای مطالعه راه های درست و غلط در رفتار مردم است. اخلاق شاخه ای از فلسفه است که سابقه تاریخی آن به 2500 سال قبل باز می گردد. در آن دوره فیلسوفان بسیاری نظریه های مختلفی را در این زمینه بیان کردند. به عنوان مثال نظریه اگوئیسم (خودخواهی) بیان می کند که رفتار و عمل انسان زمانی مطلوب خواهد بود که تنها منافع بلند مدت فرد را در نظر گیرد. در همین راستا نظریه سودمندگرایی نشان می دهد تلاش انسان باید در جهتی باشد که منافع آن بیش از مضرات آن باشد. این فلسفه در واقع مصداق مفهوم هزینه- فایده که در اقتصاد کاربرد دارد است و مبنایی برای منافع و سود سازمان در نظر گرفته می شود.

 

پیشینه اخلاق در تجارت

پیشینه اخلاق در تجارت بسیار طولانی و سابقه تاریخی زیادی دارد. از همان زمان که انسان توانسته است کالایی بیش از نیاز خود تولید کند، تجارت آغاز شده است. اخلاق در تجارت باتوجه به معنایی که امروزه ما با آن سرکار داریم در سال 1970 در دانشگاه ها و محافل اقتصادی مورد استفاده قرار گرفت. در همین سال ها بود که موضوع رعایت قوانین اخلاقی در شرکت ها مطرح شد. به دنبال این امر دوره های دانشگاهی و سر فصل های درسی تعریف شد و از آن در جهت افزایش بهره وری در تجارت بهره گرفته شد. امروزه با استفاده از این موضوع شرکت ها سعی بر این دارند که استاندارهای کاری خود را نسبت به کارکنان، جامعه و دولت ارتقا دهند.

Business Ethics

با توجه به تلاش هایی که در زمینه اخلاق صورت گرفته است اما حوزه تجارت هنوز از فقدان یک مجموعه و اصول پذیرفته شده محروم می باشد. شرکت ها همواره در پی این بوده اند که ارزش سهام خود را حفط کنند؛ و این تنها در صورتی امکان پذیر است که قوانین اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و رفتار در استراتژی تجارت رعایت شود. توسعه روز افزون تجارت باعث شده است فرهنگ های مختلف و سیستم های اجتماعی و اقتصادی متفاوتی با یکدیگر در تعامل قرار گیرند. در چنین وضعیتی اهمیت اخلاق بیشتر نمایان می شود. از این رو شهرت و رشد مالی یک شرکت در گروی داشتن فضای فرهنگی و اخلاقی است که بتواند کارکنان با استعداد و سهامداران را به خود جذب کند.

 

رضایت مشتری در گروی اخلاق

اولین نکته ای که هر سازمان و شرکت باید بر آن واقف باشد این است که آنها بدون مشتریان خود هیچ گاه بیشتر از چند وقت دوام نمی آورند و ارتباط میان مشتری و سازمان یا شرکت یک رابطه لازم و ملزوم می باشد. حالا مسئله ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که برای حفظ این رابطه یک سازمان باید چه کاری انجام دهد اولین چیزی که به ذهن می رسد رعایت اصول اخلاقی است که می تواند باعث بقا و ارتباط دائم میان آن دو شود. رضایت مشتری مهم ترین عامل در موفقیت یک سازمان است. تکرار خرید یا سفارشات و ارتباط متقابل برای بقای سازمان و موفقیت آن ضروری می باشد. نام یک شرکت برای مشتریان آن باید نماد احترام و اطمینان باشد.

 

نتایج قانون طلایی اخلاق

امروز سازمان ها و شرکت های بسیاری به دنبال شناخت رابطه میان اخلاق و عملکرد مالی هستند؛ و در پی تحقیقات و بررسی های انجام شده شرکت هایی که قانون طلایی اخلاق را رعایت کرده اند در جذب و حفظ استعداد موفق تر بوده اند در این شرکت ها افرادی که علاقه به پیوستن به آنها را داشته باشند بسیار بیشتر از سایر دیگر رقیبان خود است. سازمانی که بر آن یک فضای اخلاقی حاکم باشد اعتماد متقابل میان کارکنان آنها بیشتر و تصمیم ها و فعالیت ها در این سازمان بر پایه همکاری میان کارکنان خواهد بود.

خروجی دیگری که به وسیله قانون طلایی اخلاق می توان به دست آورد وفاداری سرمایه گذاران است در این کتاب گفته شده است عمده سرمایه گذاران خواهان همکاری با شرکت هایی هستندکه مسائلی چون اخلاق و مسئولیت پذیری اجتماعی در آنها رعایت شود و معتقدند که شرکت هایی که این نکته را رعایت می کنند از سود آوری بیشتری برخوردار هستند.

اخلاق حرفه ای در تجارت

من در نابودی درختان نقشی نخواهم داشت!

خواندن بعضی از کتاب ها را باید مانند دارو برای تمام افراد تجویز کرد. در انتها من هم به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم خواندن کتاب اخلاق حرفه ای در تجارت به قلم جان سی. مکسول با ترجمه سعید گل محمدی که توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است را در سایت کتابچین از دست ندهید. همچنین پیشنهاد می کنم اگر خواندن این کتاب برای شما سودمند بوده است و توانست به شما نکته ای بیاموزد سایر کارهای این نویسنده را که در سایت کتابچین موجود است را مطالعه کنید. با این کار به قطع نشدن درختان کمک می کنید و هم نگاهتان به دنیای پیرامونتان عوض خواهد شد.

 

 

به قلم مینو مرتضایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

کتاب های دیگری از نویسنده جان سی ماکسول

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها