×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود رایگان کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
استیو جابز

دانلود کتاب استیو جابز

استیو جابز
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : استیو جابز

نویسنده : والتر آیزاکسن

ناشر : سبکتو

مترجم : گروه مترجمین

تعداد صفحات : 471 صفحه

دسته بندی : زندگینامه و خاطرات , موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : رایگان


معرفی کتاب

"استیو جابز"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Steve Jobs) اثری از والتر آیزاکسن (Walter Isaacson) می باشد که با ترجمه ای از گروه سبکتو توسط انتشارات سبکتو منتشر شده است.
والتر آیزاکسون، نویسنده و زندگی نامه نویس معروف آمریکایی است. والتر مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره "سی ان ان" است که برای مدتی هم مدیرعامل روزنامه تایمز بوده است. توانایی نویسندگی اش به حدی است که او را جز نوابغ نویسندگی به سبک امروز می‌دانند. والتر علاوه بر زندگی جابز زندگی نامه انیشتین و بنجامین فراکلین را هم نوشته است. نوشتن زندگی نامه جابز ۲سال زمان برد و با ۴۰ مصاحبه طولانی با خود استیو و تمام نزدیکانش نوشته شد. والتر در ابتدای نگارش زندگی نامه، از استیو جابز می‌خواهد که به هیچ عنوان نظری روی کتاب ندهد و جابز هم این موضوع را می پذیرد، اما به دلیل مرگ زودهنگام خود، هرگز فرصت خواندن آن را پیدا نکرد.
استیو جابز یکی از افراد تاثیرگذار در ایجاد تحول در عصر تکنولوژی بوده است. حتی منتقدین وی هم باور دارند که او یک اسطوره است. این میکروکتاب زندگی واقعی جابز را به تصویر می‌کشد و از تمام لحظه‌ها و تصمیم هایی می‌گوید که برخی در آینده تبدیل به یک تحول تکنولوژی شده‌اند. با خواندن این میکروکتاب و شناخت استیو جابز واقعا شگفت زده می‌شوید و می‌خوانید که چرا شرکت اپل بدون استیو جابز بی معنا بود. اثر حاضر تنها کتابی است که با رضایت خود جابز منتشر شد و جالب است بدانید که خودش هرگز فرصت پیدا نکرد زندگی نامه‌ اش را بخواند. این کتاب ۳ ماه بعد از فوت استیو جابز منتشر شد و در کمتر از ۲هفته رکورد فروش را شکست.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" جابز در آن نمایشگاه فهمید که حق با پاول است آنها باید یک کامپیوتر شخصی و به صورت یک محصول جامع تولید کنند. بنابراین تصمیم گرفت اپل۲ یک کیس زیبا، صفحه کلیدی داخلی و طراحی یکپارچه داشته باشد. او باور داشت که دیگر مشتریانش گیک‌هایی که می‌خواهند خودشان کامپیوتر بسازند نیستند، بلکه مردم عادی هستند که می‌خواهند از کامپیوتر استفاده کنند. همزمان وازنیاک در اتاق هتل روی تراشه‌هایی کار می‌کرد که می‌توانستند رنگ‌ها را نمایش دهند. آنها برای اینکه از کارکرد آن مطمئن شوند، همان شب، وقتی کسی نبود کامپیوتر را به پروژکتورهای بزرگ نمایشگاه متصل کردند و با تایپ روی صفحه خطوط رنگی نمایان شدند.
برای تولید اپل۲ به سرمایه زیادی نیاز داشند، بنابراین تلاش کردند تا تکنولوژی‌شان را بفروشند. در ابتدا سراغ آتاری رفتند اما مدیران آنجا به خاطر ظاهر کثیف و پای برهنه او حاضر به سرمایه‌گذاری نشدند. شرکت بعدی کومودور بود که چاک پدل نماینده آن سراغ جابز آمد و یک جلسه با هیئت مدیره ترتیب داد. جابز قیمت هر دستگاه را چندصد هزار دلار ناقابل اعلام کرد و از موضع خود کوتاه نیامد. آنها هم اعلام کردند که اگر خودشان یک نمونه بسازند ارزان‌تر تمام می‌شود. "

فهرست مطالب

میکروکتاب چیست؟

درباره کتاب

درباره نویسنده

درباره حامی

فصل اول

دوران کودکی

سیلیکونولی

مدرسه

فصل دوم

زوج عجیب

یک استیو دیگر

جعبه آبی

فصل سوم

ترک تحصیل

ترک تحصیل

فصل چهارم

آتاری و هند

هند

جستوجو

متحول شو

فصل پنجم

اپل یک

تولد اپل

گروه گاراژ

فصل ششم

اپل ۲

یک محصول جامع

اولین معرفی

یک مدیرعامل جدید

فصل هفتم

لیسا

فصل هشتم

زیراکس و لیسا

زیراکس پارک

هنرمندان بزرگ سر

 

 

 وادامه . . .

نقد و بررسی کتاب استیو جابز

در سال 2009 استیو جابز، والتر ایزاکسون را به عنون نویسنده بیوگرافی خود برگزید و او را برای دیدن خانه کوهستانی که در آن بزرگ شده بود به کالیفرنیا برد. طراحی تمیز و ویژگی های جذاب توصیفی بود که او از این خانه ارائه کرده است.

 

استیو جابز

 

نوشتن بیوگرافی استیو جابز نیازمند نویسنده ای بود که بتواند واضح، ظریف و مختصر بنویسد و جابز به همین دلیل است که والتر را انتخاب کرد. جابز از او خواست که تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام دهد.

ایزاکسون به عنوان کسی که زندگی نامه آلبرت انیشتین و بنیامین فرانکلن را به رشته تحریر در آورده است به خوبی می دانست نبوغ را چگونه توصیف کند. این نویسنده یک شرح حال حماسی، غم انگیز و خواندنی از شخصیت های بزرگ تاریخ بشریت ارائه کرده است.

 

کتاب استیو جابز

 

والتر گویا از جابز قول گرفته بود که دخالتی در نوشتن کتاب نداشته باشد و او را آزاد بگذارد تا آنچه را صلاح می داند در کتاب بنویسد. جالب است که والتر با استیو جابز به عنوان یک شخص در گذشته رفتار می کند. یعنی نویسنده خود را به گونه ای نشان می دهد که پس از مرگ استیو جابز کتاب را نوشته است.

جالب است که ایزاکسون در مورد چرایی شخصیت متغیر سوژه خود تحلیلی ارائه نمی دهد و آن را یک سوال بی پاسخ باقی می گذارد که آیا این که او در کودکی ترک تحصیل کرده باعث شده که مانند یک بزرگسال حس کنترل و دخالت متعصبانه از خود بروز دهد؟

از ویژگی های استیو جابز که در این کتاب به آن اشاره شده است آشنایی او با مدیتیشن و ذن بوده است که نویسنده می گوید این آشنایی باعث آرامش بین ذهنی او نشده است یعنی اینکه جابز با وجود فعالیت در ذن می تواند یک ضربه محکم و ناگهانی عاطفی و کاملا هدفمند را به افراد دیگر وارد کند. جابز به روش هایی که تخیل خلاق او را برای استفاده از ابزارها شکل می داد ارزش قائل بوده است.

 

استیوجابز

 

با خواندن این کتاب می توانید به همراه نویسنده به زمانی برگردید که لپ تاپ، دسک تاپ و ویندوز استعاره بوده اند نه واقعیت های زمان حال. کتاب او نشان می دهد که نوآوری های اپل که مورد استفاده قرار می گیرد چگونه به ذهن جابز یا تیم خلاق او رسیده است. بدون شک این یک کتاب معتبر است که می تواند برای بررسی دستاوردهای اپل مورد توجه قرار گیرد.

این کتاب رقابت های طولانی و مبارزانه استیو جابز با بیل گیتس را نیز پوشش می دهد. در بخشی که به بیماری استیو جابز پرداخته شده است گفته می شود که درصورتی که در برابر جراحی مقاومت نشود سرطان ممکن است قابل درمان باشد و این موضوع حساسیت جلسه گفتگو برای بیماری را می رساند.

به دلیل دسترسی بی سابقه ای که نویسنده به استیو جابز و نزدیکان او برای مصاحبه داشته توانسته تصویری گسترده و پیچیده از شخصیت او ارائه دهد. تسلط ایزاکسون به وقایع زندگی جابز کاملا مشهود است. او داستان های زندگی استیو جابز را به صورت کاملا ماهرانه ای به هم گره می زند.

البته باید گفت هیچ افشاگری تکان دهنده ای در رابطه با استیو جابز در این کتاب اتفاق نمی افتد و با توصیف ظریفانه نویسنده از شخصیت او مواجه هستیم. خواندن افسردگی و عصبانیت جابز در شامگاه ارائه اولین آیپد جالب و در عین حال غم انگیز خواهد بود.

 

نویسنده: سعید گلمحمدی


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
fereshteh

عالیه

1402-11-05

علی سیدزاده

عالیه

1402-10-15

Abdul Haseeb Samer

book store is the best place in the earth

1402-07-03

سجاد صادقی

عالی

1402-06-23

مصطفی

فوق العاده عالی بود ممنون

1402-04-27

ali

عالی

1402-02-24

حسین تکلو

کاملا مفید

1401-10-29

FATEMEH . RANJBARi

وای چقدر تاثیر گذار و خوب بود کاش استیو جابز بیشتری تویه دنیا وجود داشت

1401-09-05

فرشته

کتاب خیلی خوبی بود و مطالب آموزنده ای هم داشت

1401-08-16

N/Rges

عالی بود...وبسیار تاثیرگذار

1401-07-29

سینا رضایی

واقعا دوس دارم

1401-04-13

khayyam babaie

خوب

1401-03-23

Reza Abri

عالی و بی نظیر

1400-11-17

سیدعلیرضا

استیو جابز پشتکار داشت و به این مقام رسید، ابن کتاب انگیزشی چگونه به ابن مرحله رسیدن را یاد میدهد

1400-10-18

بهزادحبیبی

خوب بود

1400-10-05

محمد رفیع محمدی

This book is ok

1400-08-09

mehdi hasemabadi

عالی است،واقعاکتاب کاربردی و جالبی است،سماجت و تلاش بی وقفه استیو جابر در رسیدن به آنچه در سر می پروراند مثال زدنی ستودنی است که نویسنده به بهترین شکل ممکن آنرا به رشته تحریر درآورده است.

1400-08-05

ساسان رامح

یک کتاب بسیار عالی در مورد زندگی استیو جابز و نیز موفقیت های او . جدا کتاب بسیار خوب و پر محتوایی هستش که ادم میتونه درسهای بسیار زیادی از خواندنش بگیر . حتما این کتاب رو بخوانید .

1400-06-08

Benjamin clever

این کتاب از نظر محتوا بسیار فوقالعاده ست

1400-05-14

danial amani

کتاب مفیدی هستش

1400-04-30

امیر قاید

بسیار عالی بود ومی تواند در ایجاد ایده های خلاقانه خوانندگان رایاری دهد وآنهارابه موفقیت نزدیک کند

1399-11-29

فرهاد

خیلی خوب بود این کتاب

1399-09-24

آریا منصوری

ببخشیو نسخه صوتیشو از کجای همین اپ میتونم داشته باشم؟

پشتیبان سایت

سلام در مورد آقای استیو جابز کتاب صوتی در آدرس زیر موجوده: http://ketabch.in/61087215 شما می تونید این آدرس رو در نوار آدرس مرورگر کپی کنید تا به کتاب مورد نظر دسترسی پیدا کنید

1399-09-24

رخشنده

بسیار خوب و تاثیر گذار

1399-08-03

غلام احمدی

خیلی عالی بود.

1399-07-19

Mohammad_Ali

واقعا یک کتاب عالی هست 1-انگیزشیه 2-اطلاعاتتو میبره بالا 3-میگه تلاش خیلی مهمه 4-تسلیم نشدن رو یاد میده ۵-ترجیح کیفیت بر قیمت مطالعه ی کتاب رو به همه ی سنین توصیه میکنم مخصوصا جوانانی که علاقه مند به گوشی و کامپیوتر هستند از تمام قسمت هاش خوشم اومد و نویسنده واقعا حرفه ای بوده غلط املایی هم بسیار داشت که علامت زدم ولی نمیدونم چطور براتون ارسال کنم که تصحیح کنید

پشتیبان سایت

سلام میتونید از طریق قسمت تماس با ما، در نرم افزار مشکلات کتاب رو برای پشتیبانی ارسال کنید.

1398-11-08

برچسب ها