×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
انتظار مهدوی

دانلود کتاب انتظار مهدوی

انتظار مهدوی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : انتظار مهدوی

نویسنده : عبدالحسین فخاری

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 272 صفحه

شابک : 978-600-5637-69-4

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 297/462

دسته بندی : احادیث, کلام و عقاید

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 9000 تومان


معرفی کتاب

"انتظار مهدوی" / مجموعه مرزبانی مهدوی 6
کتاب حاضر اثری از دکتر عبدالحسین فخاری می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.
ششمین دفتر از طرحواره "مرزبانى مهدوى" با عنوان "انتظار مهدوى"، یك اثر كاربردی است برای حیات فردى و اجتماعى منتظران كه هم به تحكیم یاد مولاى زمان در تقویم مناسبتهای سال كمك مى كند و هم به برخى وظایف منتظران اشاره مى نماید و هم به تبیین برخى باورهای اعتقادى مى پردازد.
این دفتر شامل سه بخش است:
١. آواى روزگار
 از مناسبت نوروز و بهار طبیعت آغاز مى شود و بعد مناسبت های سال براساس تقویم هجرى تبیین و هریك از آنها، به یاد امام عصر ارواحنا فداه مزین شده و ارتباط مى یابد، به نوعى كه در هر مناسبتى بتوان متنى را در كلاس و مجلس و فرصت تبلیغى ارائه نمود. حتى به مناسبت كریسمس و میلاد مسیح(ع) نیز اشارهاى شده است(٥٠ عنوان)
٢. آداب انتظار
در این بخش حضور انتظار در ابعاد مختلف زندگى نشان داده مى شود، به گونه اى كه  فرد در هریك از جلوه های زندگى روزمره خود بتواند بین باور مهدوى و عمل و اندیشه خود ارتباط برقرار نماید. عناوینى چون: علم و عمل، تعقل و دین، عرض اعمال، خانه عبور، معروف و منكر، شفاعت حبیب، نهج زندگى... (٤٦عنوان)
٣. آفاق اعتقاد
این بخش نیز متون كوتاهى در تبیین برخى باورهاى اعتقادى، با تأكید بر یاد امام عصر ارواحنا فداه و باور مهدوى، را در منظر علاقه مندان قرار مى دهد.عناوینى چون نماز با ولاى او، پاره های پولاد، عهدى مجدد، قرائتى از غائب، اقتصاد و انتظار، هنر و انتظار، مدیریت و انتظار...(٣١عنوان)

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"به فدای آن امام همامی که آنقدر بر آبیاری نهال دین کوشید که اسلام حقیقی را به نام او “مذهب جعفری” نام نهادند. آنقدر شاگرد و مدافع و محدث، تربیت نمود که اصول چهارصدگانه [اربعمأه ] آنان، منبع سرشار کتب اربعه و مدار فرهنگ جاوید شیعی شد.
آنقدر دانش سرشارش فراگیر گردید که ابوحنیفه امام اهل سنت گفت: اگر نبود آن دوسالی که نزد صادق آل محمد(ع) تلمذ کردم، هلاک شده بودم...
فقه اکبر و فقه اصغر [معارف و احکام ] از چشمه سرشار علوم نبوی را مروج و معلم بود و ایمان و اخلاق و تقوی را مدار و مرکز. زدودن تحریفات نشسته بر چهره دین را آنچنان عالمانه به انجام رساند که تا قرن ها باقی است هر جویای حقیقت بتواند در سایه سار آن رهنمودها، راه را از بیراهه بشناسد.
هر دفتر معرفت را در مجموعه اعتقادات و تاریخ و احکام و اخلاق که بگشایی به سخنان او مزین است و هر اندیشه و کردار دینیات را که پی بگیری، از اصول یا فروع [از توحید و نبوت و امامت و عدل و معاد یا از نماز و صیام و حج و جهاد و خمس و زکات و تولی و تبری و امر به معروف و نهی از منکر ] بر اساس احادیث او شکل گرفته است که میراث جدش رسول الله(ص) را شارح و مبین بوده است...
صلوات خدا بر او باد که در شهادت مظلومانه اش اشکباریم و بر غربت مدفن غریبانه اش در بقیع، مویه کنان و نوحه خوانان و ضجه زنان...
درس خدمتگزاری به  آستان مهدوی را  از  او آموخته ایم که خود را زمینه ساز و یاور و همراه و پشتیبان اهداف قائم آل محمد شمرد و فرمود: “لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی”  اگر دوران او را درک کنم،  تمام زندگیم خدمت او را خواهم نمود..."

فهرست مطالب

بخش اول: آوای روزگار

بخش دوم: آداب انتظار

بخش سوم: آفاق اعتقاد

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها