×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
انگور فرنگی

دانلود کتاب انگور فرنگی

انگور فرنگی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : انگور فرنگی

نویسنده : آنتوان چخوف

ناشر : روزگار

مترجم : عبدالحسین نوشین

تعداد صفحات : 200 صفحه

شابک : 978-964-374-255-3

تاریخ انتشار : 1390

رده بندی دیویی : 891/773

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 36000 تومان


معرفی کتاب

"انگور فرنگی" با عنوان اصلی (The lady with the dog and other stories) مجموعه ای از داستان های کوتاه نویسنده مشهور روسی آنتوان چخوف می باشد که توسط عبدالحسین نوشین ترجمه شده و انتشارات روزگار آن را منتشر کرده است . 

چخوف نویسنده ای بشردوست، آزدی خواه و روشنفکر بود و داستان هایش نیز حکایت از افکار مترقی او دارد. او با فساد و دروغ، خودنمایی، سرشکستگی، منفی بافی، کوته نظری، ستمگری، آزادیخواهی دروغین و سرانجام، صفات منفی با کمال خشونت مبارزه می کند و جامعه عقب مانده را به آینده درخشان و زندگانی سعادتمندانه امیدوار می سازد و برای رسیدن به اصول مترقی افکار برجسته ای به خوانندگان آثار خود تلقین می کند.

اثر حاضر گزیده ای از داستان های این نویسنده مشهور است که از کتاب (بانو و سگ ملوس و چند داستان دیگر) وی انتخاب شده است .

فهرست مطالب

مقدمه    
چاق و لاغر    
حربا    
وانكا    
شوخى‏    
سرگذشت ملال‏انگيز    
سر به هوا    
انگور فرنگى‏    
ايونيچ‏    
جان دل‌ام‏

درباره ی نویسنده

آنتوان چخوف در سال 1860 در یکی از شهر های تاگانروگ چشم به جهان گشوده است. وی بیست ساله بود که وارد دانشکده ی پزشکی در مسکو شد و از همان دوران نویسنده گی را شروع کرد و به نوشتن داستان های کوتاه پرداخت. به دلیل اینکه شرایط زندگی در روسیه در سالهای هشتاد دشوار و سخت بود آنتون چخوف همه ی آثار خود را به اسم مستعار آنتوشا چخونته منتشر می کرد. در روسیه ی همه ی آثار چخوف به فروش می رسید و طرفداران زیادی داشت. دلیل محبوبیت آنتوان چخوف این است که در همه ی نوشته هایش حقیقت را بازگو کرده  و از دروغ و ریا دوری کرده است.

نقد و بررسی کتاب انگو فرنگی

انگور فرنگی  مجموعه داستان های کوتاهی است که برای مخاطب حقیقت و واقعیت را بیان می کند. نویسنده این رمان را با دقت تمام و با سبک خاص خود نوشته است. خواندن هر داستانی برای مخاطب جذابیت خودش را دارد.در این بخش به سه قصه ی  متفاوت  از بین چندین داستان می پردازیم:

چاق و لاغر

چاق و لاغر داستان دو دوستی است که بعد از سالهای زیاد همدیگر را در ایستگاه راه آهن ملاقات می کنند. هر دوی آنها با دیدن هم یاد دوران کودکی خود می افتند و به پاس روز های پاک و شیرین اشک در چشمانشان جمع می شود. این داستان حقیقتی را بیان می کند که همه ی انسان ها در مقابل پست و مقام دیگران خود واقعی شان را پنهان می کنند. در این بخش نویسنده توانسته است منظور خود را به خواننده برساند. فروتنی باید در زندگی همه الگو باشد در مقابل بالا دستان سر خم کردن و زیر دستان را نادیده گرفتن،  اشتباه ترین انتخاب زندگی است.

 

آنتوان-چخوف

 

 

انگور فرنگی

 انگور فرنگی روایت زندگی دو برادر به نام های ایوان ایوانویچ و نیکلای ایوانویچ می باشد. هر کدام از این دو برادر  سبک زندگی مختلفی داشتند. داستان از زبان ایوان ایوانویچ روایت می شود. ایوان دامپزشکی است که به همراه  بورکین که آموزگار دبیرستان است  تصمیم می گیرند به خانه ی یکی از دوستان خود به نام آلیوخین بروند. در این میان ایوان داستان زندگی خود و نیکلای را برای دوستانش تعریف می کند.

ایوان در دوران جوانی با همه ی سختی ها تلاش کرد تا درس بخواند و دام پزشک بشود. دیدگاه ایوان به زندگی فراتر از زندگی روستایی بود. او دوست داشت تا از زندگی لذت ببرد و مدام در حال تلاش باشد. برعکس نیکلای که کارمند دولت بود آرزو داشت تا پول و ثروت فراوانی داشته باشد و املاک زیادی به نام خود ثبت کند. نویسنده دو شخصیت کاملا متفاوت را در مقابل هم قرار داده است. دو برادر با روحیات متفاوت. مرور خاطرات برای ایوان هم خوشایند بود هم غمناک. ایوان برای روزهای جوانی که از دست رفته بود غصه دار بود. دوست داشت زمان برگردد و بتواند روزهای شیرین جوانی را کنار برادرش سپری کند. با خواندن این داستان مخاطب به روزهایی فکر می کند که لحظه ای هم نباید از آن غافل شد.

 

وانکا

داستان وانکا  در مورد پسر بچه ی نه ساله ای است که پدر و مادر خود را از دست داده و به همراه پدر بزرگش زندگی می کند. به خاطر پیر و ناتوان بودن  پدر بزرگ، وانکا مجبور می شود نزد کفش دوزی به شاگردی مشغول شود. شب جشن تولد مسیح وانکا تصمیم می گیرد تا برای پدربزرگش نامه بنویسد. او در نامه ی خود از سختی های زندگی اش برای پدر بزرگش حرف می زند و از او خواهش می کند تا نجاتش بدهد.

هر آنچه که وانکا برای پدربزرگش می نویسد غمناک و ناراحت کننده است. قطعا یک کودک نه ساله به محبت نیاز دارد. متاسفانه فردی که وانکا نزد او کار می کند نامهربان است و باعث آزار اذیت او می شود. وانکا هر چند که نوشتن را کامل بلد نیست ولی سعی می کند حرف خود را به پدر بزرگش برساند تا او را به دنیای کودکی اش برگرداند.

 


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

سبک کلی نوشتار آنتون چخوف مثل دیگر نویسنده های روسی از جمله داستایوفسکی خیلی شبیه فرهنگ خودشان است و این از محاسن داستان های این دو شخص است. در این کتاب با عنوان انگور فرنگی نیز این مورد به خوبی دیده میشد و من به شخصه از خواندن این کتاب لذت بردم.

1400-09-25

برچسب ها