×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اینترنت جواب نمی دهد

دانلود کتاب اینترنت جواب نمی دهد

اینترنت جواب نمی دهد
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : اینترنت جواب نمی دهد

نویسنده : آندرو کین

ناشر : شکیب

مترجم : فاطمه خونمری

تعداد صفحات : 319 صفحه

شابک : 978-964-2695-98-0

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 303/4833

دسته بندی : علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی, شبکه و اینترنت

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 39900 تومان


معرفی کتاب

"اینترنت پاسخ مسئله نیست..."
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The internet is not the answer) اثری از آندرو کین می باشد که با ترجمه ای از فاطمه خونمری توسط انتشارات شکیب منتشر شده است.
اینترنت، بدان شکلی که مبلغانش وعده داده بودند، پاسخ مسئله است. همچنین طبق گفته‌ی ‌ایشان اینترنت خوبی را در بین مردم رواج می‌دهد و جلوی راه بدی سد می‌سازد و در نتیجه جهانی بازتر، آزادتر و تساوی‌طلب‌تر ایجاد می‌کند. به گفته‌ی این مبلغان که شامل میلیاردرهای سیلیکن ولی، بازاریان رسانه‌های اجتماعی و ایده‌آلیست‌های شبکه می‌شود، هرچه مردم بیشتری به اینترنت بپیوندند، ارزشش هم برای جامعه و هم برای کاربران آن بیشتر خواهد شد؛ بنابراین آن‌ها از اینترنت در قالب یک چرخه‌ی همواره مثبت که هر طرف آن تأثیر مثبتی یر طرف دیگر دارد، به‌عنوان یک موقعیت برد- برد اقتصادی‌فرهنگی برای میلیارد‌ها کاربرش یاد می‌کنند؛ اما امروز، همچنان که گستره‌ی اینترنت وسیع‌تر می‌شود و همه چیز و همه کس را در این سیاره به هم مرتبط می‌کند، بر همگان آشکار می‌گردد که این امر امیدی واهی بیش نبوده است. مبلغان چیزی را به ما عرضه می‌کنند که به آن در سیلیکن ولی «عرضه‌ی تحریف واقعیت» گفته می‌شود؛ تصویری که همه چیز هست مگر واقعیت. به جای یک موقعیت برد- برد، اینترنت در واقع مترادف با یک چرخه‌ی بازخورد منفی است که ما کاربران، قربانیان آنیم، نه ذی‌نفعانش. در واقع، اینترنت به جای اینکه پاسخ باشد، مسئله‌ی اصلی دنیای قرن بیست و یکمی و متصل به هم ماست. این کتاب که تحقیقات بسیاری از کارشناسان را جمع‌آوری کرده و بر اساس مواد و داده‌های دو کتاب قبلی‌ام شکل گرفته است توضیح می‌دهد که چرا و به چه خاطر؟
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"تنها جایی که فیسبوک با گوگل تفاوت دارد پافشاری اکثراٌ مذهبی اش است بر اهمیت اجتماعی شبکه. کرکپتریک توضیح می دهد که « فیسبوک بر روی یک اساس اجتماعی رادیکال بنیان گذاشته شده است_ که پوشش شفاف ناگزیر بر زندگی مدرن مستولی خواهد شد». برای مارک زاکربرگ شبکه به وسیله ی به اشتراک گذاری های گروهی ما از اطلاعات شخصی مان در یک دهکده ی بسیار روشن مک لوهانی، تعریف می شود. کرکپتریک می گوید: مک لوهان «در کمپانی یک شخص محبوب بود» چرا که «او پیدایش و گسترش پلتفرم ارتباطی جهانی که سیاره را متحد و یکپارچه کند را پیش بینی کرده بود.»92 زاکربرگ زمانی که می گوید اینترنت «فقط یک جریان عظیم اطلاعات است در واقع همفکری خودش با مک لوهان را نشان می دهد. اینترنت تقریباً جریان ذهنی و ارتباطی همه انسان هاست و محصولاتی که ما می سازیم تنها نگرشی متفاوت است از همان جریان».93 یک پروژه ی بدشگون فیسبوک در سال 2009 پروژه ی فهرست خوشحالی ناخالص بود، یک تلاش استفاده گرایانه کلاسیک برای اندازه گیری و سنجش حالت روحی کاربران با تحلیل کلمات و عباراتی که آن ها روی صفحه ی فیسبوک خود منتشر می کنند. پروژه ی دیگر حتی بسیار ترسناک تر بود. پروژه ی تحقیقی کمپانی در سال 2012 که نیوزفیدهای 700000 کاربر فیسبوک را عوض کردند تا روی تغییر حالت روحی آن ها تحقیق کنند."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات شکیب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها