×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر

دانلود کتاب استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر

استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر

نویسنده : برایان تریسی

ناشر : شادن پژواک

مترجم : فریبا سبزچمنی

تعداد صفحات : 43 صفحه

تاریخ انتشار : 1393.

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی, تبلیغات، بازاریابی و فروش

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان


معرفی کتاب

"مدیرکارآمد - استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Effective Manager Marketing Strategy for Fast Growth) اثری از برایان تریسی (Brian Tracy) می باشد که با ترجمه ای از فریبا سبزچمنی، توسط انتشارات شادن پژواک منتشر شده است.
اولین دلیل موفقیت یا شکست هر کسب وکاری عملیات بازاریابی آن است. در همه کسب و کارهای موفق عملیات بازاریابی اصلی ترین فعالیت آن کسب و کار است. بر اساس تحقیق دان و برداِستریت، 48 درصد از کل شکست کسب وکارها به خاطر کاهش یافتن یا عملیات غیر‌اثربخش در حوزه بازاریابی و فروش می باشد. مولف در این کتاب سعی دارد تا به ارائه 21 مورد از مهم ترین ایده های بازاریابی استراتژیکی که تا کنون کشف شده است، بپردازد. بازاریابی استراتژیک یعنی یافتن راهی برای ساختار‌دهی کالا و خدمات تان به طوری که بتوانید تعداد بیشتری از آن را فروخته، آن را با قیمت بیشتری فروخته، آن ها را در نواحی جغرافیایی بیشتری فروخته و هر چقدر که بشود برای محصول تان رهبری بازار، تقویت بازار، و پایداری بازار بدست آورید. در واقعاولین نکته مهم این است که همیشه حق با مشتری است. ادراک مشتری از نقطه نظر مشتری همیشه صحیح است. مشتریان بی وفا هستند، مشتریان خودخواه هستند، مشتریان طلبکار هستند، مشتریان بی ثبات هستند و مشتریان بی رحم هستند اما همیشه از دید عقلانی خودشان حق با آن هاست که به این معنی است که هر اشتباهی که ما می کنیم یا هر گونه کاهش در فروش یا فعالیت های بازاریابی ما نتیجه اشتباهات ما است نه اشتباهات مشتری یان. کار ما این است که خواسته ها و نیازهای مشتری، آنچه را که مشتری ها می توانند استفاده کنند و مبلغ قابل پرداخت توسط مشتریان را یافته و بر اساس آن به پیشنهادات خود طوری ساختار دهیم که بتوانند جوابگوی آرزوها، خواسته و نیازهای این مشتریان باشند. و آخرین نکته این است که: بازاریابی مهارتی است که می توان آن را آموخت و بازاریابی مهارتی است که بایستی آن را آموخت. مهمترین وظیفه هر سازمانی که در اقتصاد پویا و رقابتی فعالیت می کند، مهمترین  و اصلی ترین وظیفه، همانطور که قبلا گفتم بازاریابی است و شما می توانید به یک بازاریاب عالی تبدیل شوید. شما می توانید تبدیل به بازاریاب عالی ای شوید فقط تا حدی که بتوانید مهمترین مفاهیم را یاد گرفته و این مفاهیم را هر روز در برخورد با محصولات، خدمات، بازارها، مشتریان، کانالهای توزیع و غیره در ذهن خودآگاهتان به یاد بیاورید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که درباره اینکه با چه کسی می‌خواهید رقابت کنید فکر کنید. رقبای شما چه کسانی هستند و در اینجا سوالاتی درباره رقبا وجود دارد. رقبای شما میزان فروش شما را تعیین می کنند، رقبا محل فروش شما تعیین می‌کنند، رقبایتان اندازه، کیفیت و ترکیب نسبی خدمات و روابط که برای کالا یا خدمات خود فراهم می کنید را تعیین می کنند و رقبا تعیین کننده شکست یا پیروزی شما بوده و تعیین کننده این هستند که از فروش خود به چه مقدار سود کسب می کنید و همچنین اینکه میزان بازگشت سرمایه شما چه مقدار باشد. بنابراین، شناخت رقبا مهم است. درست شبیه یک کمپین ارتش است. بدون اینکه کاملا بدانید دشمن شما کیست نمی توانید یک نبرد جنگی طراحی کرده یا بر یک لشکر جنگی پیروز شوید. بنابراین اولین سوال این است: چه کسی رقیب شماست؟ این سوال را به این دلیل می پرسم که معمولا می توانید یک شرکت خاص یا مجموعه ای شرکت‌ها را به عنوان رقبایتان شناسایی کنید. اغلب سوال اصلی چه چیزی رقیب شماست، می باشد؟ و معمولا جواب «چه چیزی» عدم شناخت بازار است. معمولا رقیب شما، چیزی که مانع از آن می شود که به اندازه ای که می خواهید فروش داشته باشید این است که مردم کالا یا خدمات شما را نمی شناسند. بنابراین آنچه که شما نیاز دارید تا انجام دهید داشتن روابط عمومی، آگاه‌سازی بازار، تبلیغات، بهبود بازار و مواردی از این دست می باشد. چرا  مردم از رقبای شما خرید می کنند؟  و واقعا صادق باشید. چرا؟ آن ها چه منفعت یا سودی را در خرید کردن از رقبای شما می بینند. این قوت آن هاست و برای اینکه موفق باشید باید قادر باشید تا قدرت آنها را خنثی کرده و از ضعف آن ها به نفع خود استفاده نمایید."

فهرست مطالب

مدیر کارآمد استراتژی بازاریابی برای رشد سریع تر
مقدمه    
شماره 1: هدف یک کسب و کار چیست؟    
شماره 2: چگونه محصول یا خدمات خود را بازاریابی کنیم؟    
شماره 3: سه سوال کلیدی با توجه به بازاریابی    
شماره 4: همه کمپین های موفق ارتشی بر اساس هوش برتر و دانش دشمن عمل می کنند.    
شماره 5: چرا مردم کالا یا خدمات می خرند؟    
شماره 6: تحلیل رقابت    
شماره 7: مزیت رقابتی    
شماره 8: رقیب شما چه کسی خواهد بود؟    
شماره 9: تاکتیک های انحراف و انصراف    
شماره 10: برنامه بازاریابی    
شماره 11: برترین بودن از طریق بیشترین بودن    
شماره 12: حضور در جایی که کسی نمی باشد.    
شماره 13: تکمیل یا موقعیت یابی یک محصول یا خدمت    
شماره 14: مشتری مرکز همه توجهات شرکت است.    
شماره 15: موضع گیری    
شماره 16: استراتژی های رشد.    
شماره 17: روش های دیگر فروش محصولات شما    
شماره 18: محصولات و خدمات جدید    
شماره 19: کانال های توزیع    
شماره 20: تحقیقات بازار و آزمایش    
شماره 21: کلید های سودآوری   

تحلیلی بر کتاب استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر

دنیای اقتصاد و کسب و کار را معمولا یکی از بی رحم ترین دنیاها می دانند. این که چرا بی رحم است و چطور به این جا رسیده است، سخن های بسیاری گفته شده است. اکنون مهم اینجاست که قبول کنیم این اتفاق افتاده است و مهمتر این است که یاد بگیریم در این دنیای بی رحم چگونه سر خود را سلامت نگه داریم.

کتاب استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر گرچه به ظاهر کتابی برای بازاریابان است و شامل چندین روش بازاریابی مختلف است. اما وقتی کتاب را مطالعه می کنیم متوجه می شویم در عمق کتاب و در زیر لایه های اساسی آن برایان تریسی به دنبال یافتن راهکاری درست برای برون رفت از معضلات دنیای اقتصادی برای همه، به خصوص برای صاحبان مشاغل و بازاریابان است.  از این رو  می توان حدس زد که این کتاب به نوعی یک کتاب روانشناسی محسوب می شود تا یک کتاب اقتصادی. اما به راستی مگر کتای با چه دیدی این بحث را بیان کرده است که این چنین توانسته موشکافانه به اصل مفهوم برسد؟ برایان تریسی با در نظر گرفتن یک سوال اساسی و تلاش برای یافتن پاسخ های آن، توانسته  چیزی حدود 20 مورد استراتژی بازاریابی را بیان کند و از این طریق توانسته به آن مفهوم اساسی نیز بپردازد.

 

استراتژی بازاریابی

 

در یک شکست تجاری کدام مقصرند؟ فروشنده یا مشتری؟

دنیای تجارت در بهترین حالت خود برای صاحبان مشاغل یک احتمال 50 درصد محسوب می شود. به این معنی که احتمال پیروزی و باخت در این بازی خطرناک در بهترین حالت آن 50 درصد است. حال در این بازی و میدان جنگ اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار دچار شکست شوید مقصر اصلی کدامند؟ شما یا مشتری های شما؟

مسلما پاسخ این است که خود شما مقصر هستید. مشتری می تواند بی رحم باشد. می تواند بی وفا باشد و می تواند خود تصمیمی بگیرد از چه برندی محصول یا خدمات دریافت کند. این شما هستید که به عنوان ارائه دهنده محصول یا خدمات باید بتوانید این مشتریان را به سمت خود بکشید. اگر در این کار موفق نشوید و به شکست برسید مسلما مقصر خود شما و استراتژی بازاریابی شما خواهد بود. جالب است بدانید طی یک تحقیق جامع حدود نیمی از شکست های تجاری دقیقا ارتباط مستقیم با عدم توانایی بازاریابی مناسب است.

احتمالا به نظر می رسد سوال پرسیده شده چندان سوال سخت و بهرنجی به نظر نیاید اما وقتی به واقعیت ها نگاه می کنیم می بینیم که اتفاقا این سوال یکی از اصلی ترین مشکلات اقتصاد امروز ایران است. مقصر جلوه دادن مصرف کنندگان ایرانی برای نخریدن کالاهای داخلی و تبلیغات بی اساس برای ترغیب این دسته از مخاطبان نشان از این دارد که به هیچ روی به این سوال نگاه درستی نشده و شاید اصلا همچنین سوالی پرسیده نشده است.

این سوال که آیا مقصر فروشنده است یا مشتری را می توان به عنوان یک سوال مادر در این کتاب و حتی در علم بازاریابی در نظر گرفت. بدین معنی که این سوال در دل خود سوال های بسیاری را پنهان کرده است. یکی از بارزترین این سوالات این است که حالا متوجه شدیم مقصر اصلی خود فروشنده و صاحب کسب و کار است، این عدم توانایی او ناشی از چیست؟ ظاهرا پاسخ این سوالات بدیهی چندان سخت به نظر نمی آید و با کمی تفکر می توان گفت نداشتن استراتژی درست باعث این اتفاق شده است. اما اینجا مفهوم استراتژی می تواند مورد بحث واقع شود.

 

کتاب استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر

 

استراتژی ناشی از شناخت

گرچه کتاب استراتژی بازاریابی برای رشد سریعتر سعی داشته با معرفی چندین روش استراتژی شما را از شکست در تجارت و کسب و کارتان نجات دهد. اما خود برایان تریسی نیز می داند این استراتژی ها در همان اولین لحظات چاپ کتاب منسوخ شده است و تنها می توان از آن ها به عنوان یک مثال استفاده کرد و نه بیشتر. علت آن نیز کاملا واضح است. انسان و دنیای اطراف آن مدام در حال تغییر است و این تغییر مسلما مشمول دنیای اقتصاد نیز می شود. از این رو مسلما نمی توان نظر قطعی داشت. ولی همین استراتژی های بیان شده را اگر به خوبی وارسی کنیم به چند پایه اساسی می رسیم که می تواند ما را برای پیدا کردن مسیر و استراتژی خودمان یاری کند.

برای مثال این که شناخت از بازار، رقبا و مشتریان است که استراتژی ما را می تواند مشخص کند. شما به حالت ایزوله هیچگاه نمی توانید کسب و کاری داشته باشید. این جامعه و تمام کنش های آن است که باعث می شود سمت و سوی کسب و کار شما مشخص شود. از این رو " شناخت " را می توان یکی از اصلی ترین پایه های هر استراتژی در دنیای اقتصاد دانست. با مطالعه تمام استراتژی های این کتاب احتمالا بتوانیم چند پایه دیگر از آن استخراج کنیم و از آن ها در جهت ساخت درست استراتژی مناسب خود استفاده کنیم. به بیان بهتر کتاب حاضر به جای ماهی می تواند به شما ماهی گیری یاد بدهد. اگر بخواهید.

 


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
بهناز جعفری

واقعا ایده های خوبی برای بازاریابی توی ذهن آدم به وجود میاره و باعث ایجاد انگیزه برای پیشرفت میشه

1399-03-06

نیره سادات طباطبایی

سلام وقتی میخوام خرید انجام بدم برمیگرده چرا؟

پشتیبان سایت

سلام لطفا با پشتیبانی کتابچین تماس بگیرید تا مشکل شما بررسب و حل بشه

1398-03-14

a09131352

سلام..چرا موقع خرید ارتباط قطع میشه،..باافزایش موجودی کیف میخوام بخرم.‌‌ و اینکه پرداخت انلاین چرا ندارید؟

پشتیبان سایت

سلام احتماالا بخاطر قطع شدن اینترنت می باشد در زمانی دیگر سعی کنید.شما میتونین به درگاه وصل بشید و پرداخت انجام بدهید و کیف پولتونو شارژ کنید.مشکلی در روند کار نیست

1397-07-19

برچسب ها