×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
باغبانی آسان

دانلود کتاب باغبانی آسان

باغبانی آسان
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : باغبانی آسان

نویسندگان : ندا پردلان, سجاد اسدی

ناشر : کدیور

تعداد صفحات : 282 صفحه

شابک : 978-600-8969-02-0

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 9/635

دسته بندی : علوم کشاورزی, گل و گیاه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 21000 تومان


معرفی کتاب

"باغبانی آسان"

کتاب حاضر اثری از ندا پردلان و سجاد اسدی می باشد که توسط انتشارات کدیور منتشر شده است.

ایران موطن اصلی بسیاری از گیاهانی است که امروزه به عنوان گیاهان زینتی در گوشه و کنار دنیا کشت می‎شوند. انواع لاله، زنبق و بسیاری دیگر از گلها که اصل ایرانی داشته‎اند ‎در کشورهای دیگر تغییر وضعیت داده به اشکال و رنگ‎های مختلف دوباره به ایران برگشت داده شده‎اند ‎و برخی از آنها نظیر گل سیلکمن پرسیکوم که از کرانه‎های دریای خزر برداشته شده هنوز نام ایران را به همراه دارند. نشر و نمو این گیاهان در سرزمین کهن ایران از زمان‎های قدیم تا به امروز در ادبیات و فرهنگ و تمدن ما ایرانیان دخالت داشته است. تولید گل از نظر اقتصادی نیز قابل اهمیت است بخش عمده سرمایه گذاری در این زمینه در بخش خصوصی است و دولت نیز به طور غیر مستقیم با پارک سازی و محوطه سازی در شهرها و اطراف ساختمان‎ها و ادارات دولتی و کنار خیابان‎ها و میادین و باغ‎های گیاه شناسی در آن شرکت دارد.

سطح زیر بنای گلخانه به دهها هزار متر مربع و سطح زیرکشت گیاهان زینتی و پوشش به دهها هزار هکتار بالغ می‎شود. مراکز مهم تولید گل و گیاه زینتی در کنار شهرهای بزرگ مثل جنوب، و جنوب شرقی تهران و سواحل دریای خزر که آب و هوای مناسب تری نسبت به نواحی مرکزی ایران برای این منظور دارند واقع شده است و دهها هزار نفر مستقیماً به گل کاری و کشت و کار گیاهان زینتی مشغولند و یا در موسسات وابسته به آن فعالیت می‎نمایند. وضع جغرافیایی و طبیعی ایران که آسمان روشن و آفتاب گرم آن عامل مثبتی برای رشد و نمو برخی گیاهان در بعضی از فصول است و به ما این نوید را می‎دهد که در آینده نه تنها از واردات بی رویه بذر قلمه گل و گیاه منصرف خواهیم شد بلکه بر عکس به صادارات این محصول نیز خواهیم پرداخت. 

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"سوخ مریم به سرما حساس بوده و در زمستان باید از خاک خارج و در انبار نگهداری شود سوخ‎های مریم 7 تا 8 ماه زمان برای رسیدن نیاز دارند. در این مرحله برگهای مسن خشک شده و سوخ‎ها به تقریب به حالت خفته در می‎آیند در این مرحله سوخ‎ها را از خاک خارج کرده و برگها را قطع و سوخ را پاک می‎کنند. سوخ اصلی چون در سال بعد گل خوبی نمی دهد دور انداخته می‎شود و برای گلدهی از سوخک‎های آماده که 2 تا 3 ساله هستند استفاده می‎شود. دمای انبار 18 درجه به مدت 4 تا 6 هفته سوخ‎ها را در آن نگه می‎دارند. برداشت گل مریم زمانی است که پاین ترین جفت گلچه باز شوند. برداشت بهتر است در صبح زود یا بعد از ظهر بعد از باز شدن یک تا دو جفت گل روی خوشه انجام شود."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات کدیور

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
zahra. badrkhany

عالی

1399-07-25

برچسب ها