×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
باید و نبایدهای حقوقی زناشویی

دانلود کتاب باید و نبایدهای حقوقی زناشویی

باید و نبایدهای حقوقی زناشویی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : باید و نبایدهای حقوقی زناشویی

نویسنده : گودرز ملکی

ناشر : قانون یار

تعداد صفحات : 166 صفحه

شابک : 978-622-6055-65-9

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 55016/346

دسته بندی : حقوق عمومی و خصوصی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 18000 تومان


معرفی کتاب

"بایدها و نبایدهای حقوقی زناشویی"
کتاب حاضر اثری از گودرز ملکی، فاطمه ملکی و فاطمه نجفی می باشد که توسط انتشارات قانون یار منتشر شده است.
در این کتاب، به بررسی آثار حقوقی مترتب بر روابط زناشوئی می پردازیم و مسائل مربوط به انعقاد عقد نکاح، مهریه، نفقه، انحلال نکاح و اولاد، مورد بررسی قرار می گیرد. نکاح رابطه ایست حقوقی و در عین حال عاطفی، که بوسیله عقد، بین زن و مرد، برقرار می گردد و به آنها، حق می دهد که با یکدیگر زندگی نموده و صاحب فرزند شوند. اثر بارز این رابطه، حق تمتع جنسی زن و شوهر از یکدیگر است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"تکلیف شوهر به انفاق، ناشی از حکم شرع و قانون بوده و از نتایج ریاست او بر خانواده می باشد. زن و مرد نمی توانند در ضمن عقد نکاح دائم، ذمه شوهر را از دادن نفقه، مبرا سازند، زیرا تکلیف بر پرداخت نفقه، ریشه قراردادی ندارد.  اما تکلیف مرد به دادن نفقه، منوط به تمکین زن می باشد."




 

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول

کلیات

فصل دوم

آثارحقوقی مترتب بر زناشوئی در بحث عقد نکاح

فصل سوم

آثارحقوقی مترتب بر زناشوئی در بحث انحلال نکاح

فصل چهارم

آثارحقوقی مترتب بر زناشوئی در بحث اولاد وارث

نتیجه گیری

 

تحلیلی بر  کتاب باید و نبایدهای حقوقی زناشویی

ازدواج و زناشویی امری است که امروزه علاوه بر یک پیوند احساسی، قراردادی منطقی نیز محسوب می شود. از  ویژگی های هر قراردادی است که باید یک سری قوانین و قاعده هایی در آن رعایت شود. در هر کجای دنیا نسبت به این قوانین حساسیت خاصی وجود دارد و از آن تحت عنوان قانون خانواده یاد می شود.

در واقع انسان شاید در کلیت از ذات حیوانی خود در زناشویی پیروی می کند اما بجز خود عمل زناشویی، دیگر بخش های رابطه کاملا از منطق انسانی برخوردار می باشد و بر اساس شخصیت طرفین ادامه پیدا می کند. اما شخصیت هر انسانی متشکل از دو عنصر ذات درونی و شرایط محیطی است که در آن قرار گرفته است. شاید بتوان دو انسان را پیدا کرد که در یک نوع شرایط محیطی پرورش یافته باشند. اما هر انسانی ذات درونی خاص خودش را دارد. بنابراین شخصیت هیچ انسانی دقیقا نمی تواند مانند شخصیت انسان دیگر شود. از این روست که بزرگان حوزه جامعه شناسی معتقد هستند که " به تعداد انسان های روی کره زمین، جهان وجود دارد " یعنی هر کسی بر اساس شخصیت خود دنیا و اتفاقات آن را تعریف می کند. حال که هر انسان شخصیت مختلفی دارد بنابراین به تعداد انسان های مختلف روی کره زمین جهان وجود دارد.

وقتی دیدگاه در باب مسائل مانند هم نباشدف یعنی اختلاف نظر وجود دارد. اصولا روابط انسانی بر اساس این اختلاف نظرها شکل می گیرد. انسان به خوبی می داند که هرچه در یک رابطه اختلاف نظر کم تر باشد، همانقدر رابطه پایدارتر و آرامش بخش تر خواهد بود. حال این که در چه نوع مسائلی اختلاف نظر را کم در نظر بگیریم می تواند نوع روابط ما را مشخص کند. یعنی در روابط دوستانه در محدوده خاصی اختلاف نظر را کم می کنیم و در روابط عاشقانه وزناشویی بخش دیگری از این اختلاف نظرات را کم می کنیم. اما به هر حال اختلاف نظر وجود خواهد داشت و قوانین نوشته شده در هر نوع رابطه انسانی سعی دارد این اختلاف نظر ها را وارد مجرای منطقی کند تا از اتفاقات بعدی آن جلوگیری کند.

 

حقوق زناشویی

 

نیاز هر انسانی به دانش حقوقی

بنابراین تقریبا هر رابطه ای که انسان برقرار می کند دارای قانون و قاعده خاص خودش است. از مهمترین این روابط مسلما رابطه ازدواج و زناشویی می باشد. مهم از این جهت که این رابطه منجر به ایجاد خانواده می شود و خانواده اولین عنصر تشکیل دهنده یک جامعه محسوب می شود. بنابراین حفظ آن مهمترین هدف تدوین قوانین خانواده می باشد.

اما مشکلی که وجود دارد این است که به تعداد انسان های روی کره زمین و حتی چند برابر آن امکان ایجاد انواع مشکلات و موارد برهم زننده رابطه وجود دارد. از این رو انسان ها نمی توانند تمام این موارد را در خاطر داشته باشند و بر اساس نیاز به آن رجوع کنند. بدین جهت است که می گویند کتاب های حقوق کتاب مرجع می باشد. یعنی باید بر اساس نیاز خود به آن رجوع کرد. کتاب باید و نبایدهای حقوقی زناشویی دقیقا یکی از این مراجع می باشد که در زمینه خانواده و زناشویی می تواند بسیار کاربردی باشد. از آن جایی که کتاب از مجموعه قوانین در این حوزه تشکیل شده است و قوانین در کل ثابت می باشند بنابراین اعتبار کتاب تایید شده می باشد. از طرفی داشتن همچنین کتابی در هر خانه ای می تواند به عنوان یک سلاح پیشگیری عمل کند تا یک عصای کم کننده.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات قانون یار

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها