×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
تارا دختر تحصیلکرده

دانلود کتاب تارا دختر تحصیلکرده

تارا دختر تحصیلکرده
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : تارا دختر تحصیلکرده

نویسنده : تارا وستوور

ناشر : معیار علم

مترجم : سینا بحیرایی

تعداد صفحات : 464 صفحه

شابک : 978-622-6247-55-9

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 270/092

دسته بندی : زندگینامه و خاطرات , رمان های خارجی, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 32000 تومان


معرفی کتاب

"تارا دختر تحصیلکرده"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Educated) اثری از تارا وستور (Tara Westover) می باشد با ترجمه ای از سینا بحیرایی، توسط انتشارات معیار علم منتشر شده است.
این کتاب در ایران  با عنوان خلاصه تر "تارا" نیز شناخته می شود. این داستان درباره فرقه مذهبی مورمن ها نیست. درباره هیچ باور مذهبی دیگری هم نیست. در این داستان آدم های مختلف زیادی دیده می شوند. بعضی مذهبی هستند، بعضی نیستند؛ بعضی مهربان هستند، بعضی نیستند. نگارنده به دنبال هیچ نوع ارتباط مثبت یا منفی بین این دو گانه ها نیست.  اسامی که در ادامه به ترتیب حروف الفبا ذکر می شوند، نام های مستعاری هستند که در داستان مورد استفاده قرار گرفته اند: آدری، آرن، ارین، امیلی، بنجامین، پیتر، جودی، جین، رابرت، رابین، سیدی، سوزان، شان، شنن، فی، ونسا. این داستان سرگذشت واقعی نویسنده یعنی تارا وستور است. او زندگی سخت خود را در این کتاب به رشته تحریر آورده است و از سختی هایی که در زندگی زیر سلطه پدرش با باورهای خرافی کشیده است سخن می گوید. از اینکه ناگهان تصمیم می گیرد سرنوشت خود را تغییر دهد و با آن چه خانواده اش هستند متفاوت باشد. خانواده او جز فرقه مورمن ها بودند که در شهر آیداهو ایالت غربی آمریکا زندگی می کردند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" آهنگ تمام شد و من برگشتم روی نیمکت خودمان نشستم. برای پایان مراسم یک نیایش برگزار شد. سپس جمعیت به سمت من هجوم آوردند. زنانی پوشیده در لباس های گلدار لبخند میزدند و دستم را میگرفتند، مردان در کت و شلوارهای چهارخانه سیاه دستی به شانه ام میزدند. مدیر گروه کُر از من دعوت کرد که به گروهشان بپیوندم. برادر دیویس  از من خواست که در کلوپ روتاری  آواز بخوانم و اسقف (معادل مورمنی کشیش) اعلام کرد که دوست دارد صدای مرا در یک مراسم تدفین بشنود. من همه پیشنهادها را پذیرفتم.
بابا به همه لبخند میزد. بابا قبلا تقریبا به تمام آدمهای حاضر در کلیسا لقب کافر داده بود. ولی آن روز به نظر میرسید همه ماجراهای مربوط به سوسیالیسم کالیفرنیا و روشن ضمیران را فراموش کرده است. کنار من ایستاده بود، دستش را روی شانه ام گذاشته بود و با خوشحالی از تحسین های مردم لذت می برد. مرتب میگفت: «لطف خداست. لطف خداست.» پاپا جی هم خودش را به نیمکت ما رساند. گفت طوری میخوانم که انگار یکی از فرشته های خدا هستم. بابا برای یک لحظه به او نگاه کرد، سپس چشمانش برقی زدند و طوری با پاپا جی دست داد که گویی دوستان قدیمی بودند. "

فهرست مطالب

یادداشت نویسنده

مقدمه

فصل یک

بخش 1: اختیار کردن خوبی

بخش 2: ماما

بخش 3: کفشهای کرمی

بخش 4: زنان آپاچی

بخش 5: کثیفی با ارزش

بخش 6: حافظ و نگهدار

بخش 7: خداوند تدارک میبیند

بخش 8: هرزه های کوچک

بخش 9: کاملترین در نسل خودش

بخش 10: سپری از پر

بخش 11: غریزه

بخش 12: چشمان ماهی

بخش 13: سکوت در کلیساها

بخش 14: پاهایم دیگر به زمین نمی رسند

بخش 15: عبور از بچگی

بخش 16: مرد ناسپاس، آسمان نافرمان

فصل دو

بخش 17: تا آن را مقدس نگاه داری

بخش 18: خون و پر

بخش 19: در ابتدا

بخش 20: بازگویی های پدران

بخش 21: نعنای گیاهی

بخش 22: آنچه که زمزمه کردیم و آنچه که فریاد زدیم

بخش 23: اهل آیداهو هستم

بهش 24: یک شوالیه، اما منحرف

بخش 25: اثر گوگرد

بخش 26: در انتظار حرکت آب

بخش 27: اگر یک زن بودم

بخش 28: پیگمالیون

بخش 29: فارغ التحصیلی

فصل سوم:

بخش 30:دستان توانمند

بخش 31: تراژدی، سپس کمدی

 

 

  و ادامه . . .

تارا سال 1986  در یک خانواده متعصب در آیداهو پا به دنیا گذاشت. خانواده اش باورهای مذهبی عجیب و غیر متعارف داشتند. پدر تارا به این دلیل که نسبت به حکومت  بی اعتماد بود، او را از رفتن به مدرسه منع کرد و به کار کردن وادار  کرد. تارا  که تا سن نه سالگی شناسنامه نداشت و به اجبار پدرش از  سن ده سالگی در انبار آهن کار می کرد. با اینکه در دوران کودکی به سر می برد اما با رفتار های پدرش از دنیای کودکی فاصله گرفت.

دختر تحصیلکرده تصویری از زندگی تارا وستور است که با شیوایی قلمش توانسته مخاطبان زیادی را در سراسر دنیا مجذوب کند. کتاب، روایت زندگی تارا است که تحت سلطه ی پدرش با عقاید خرافی اش روزگار می گذراند ولی ناگهان تصمیم می گیرد که متفاوت باشد و سرنوشت دیگری را برای خود رقم بزند.این داستان ، سرگذشت پر فراز و نشیب و جدال تارا برای تحصیل کردن و در عین حال حفظ خانواده است.همچنین این کتاب ، داستان بلوغ ناگهانی است؛ داستان مبارزه مستمر تارا با خودش, با خانواده اش و با محیط پیرامونش می باشد.

کتاب دختر تحصیلکرده بازتابی از ناملایمتی ها که به دلیل  داشتن عقایدی بی پایه گریبان گیر کودکان می شوند. تارا کتاب را روان و گیرا نوشته و خواننده را مجاب می کند که تا انتهای داستان پیش برود.

 

تارا دختر تحصیل کرده

 

تارا شخصیت اصلی داستان, با طغیان علیه سنت خانوادگی, گویی دست به جراحی روح خود می زند.او از یک سو فرهنگ و مذهب خود را به پاس می دارد و از سوی دیگر این تعصب را عامل فروپاشی می داند.تارا تمام آدم های اطرافش را کافر و بی دین می داند وآن ها را در چارچوب ارزشهای پدرش قرار نمی گیرند و همین باعث می شود او منزوی و تنها شود.
تارا به طور اتفاقی در کالج به تحصیل مشغول می شود و در کتاب به زیبایی دشواری این نوع آموزش را بیان می کند زیرا که آموزش فرایندی است که به تدریج باید در ذهن کودک جا افتد تا با فرهنگ صحیح جامعه همسو و هم گام گردد.
تارا از برادر بزرگترش (تایلر ) الگو می گیرد,او همانند برادرش در برابر افکار و باورهای پدرش دست به طغیان می زند, او همچنین راه سخت تحصیل را بر خود آسان می کند و در این مسیر موفق می گردد این در حالی است که تارا نه به مدرسه رفته است و نه حتی شناسنامه ای دارد.

پدر تارا از شخصیت های اصلی داستان یکی از پیروان متعصب و سختگیر مذهب مورمون است, کسی است که قوانین را به خانواده پر جمعیتش دیکته می کند. از نظر روانشناسی پدر تارا از اختلال روانی دوقطبی رنج می برد. وقتی که تارا در دانشگاه، با این اختلال آشنا می شود، یاد شخصیت پدر خودش می افتد.

فرزندان این پدر به دو گونه هستند: آنها که ” تحصیلکرده ” هستند و مستقل از اندیشه پدر جهان را مشاهده می کنند و آنان که خود را به دست سرنوشت سپرده اند و عنان زندگیشان را به دست پدرشان داده اند.

در خلال داستان در می یابیم تارا رفته رفته به هنگام روایت خودش و دیگران را بیشتر کشف و درک می کند. او همچنین با افکار غیرمنطقی و نادرست خانواده , مبارزه می کند. اما در نهایت برای خودش از بین افراد خانواده مادری, خانواده ای انتخاب می کند.

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
فرشته شهیکی

خوب بود

1400-12-05

فتاح

خیلی عالی بود

1400-08-01

برچسب ها