×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
تربیت بدنی عمومی

دانلود کتاب تربیت بدنی عمومی

تربیت بدنی عمومی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : تربیت بدنی عمومی

نویسندگان : مهدی بیگزاده, تورج محمد زمانی

ناشر : قانون یار

تعداد صفحات : 104 صفحه

شابک : 978-600-8077-75-6

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 71/613

دسته بندی : ورزش

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 18000 تومان


معرفی کتاب

"تربیت بدنی عمومی"
کتاب حاضر اثری از مهدی بیگزاده و تورج محمد زمانی می باشد که توسط انتشارات قانون یار منتشر شده است.
در جامعه اسلامی ورزش وسیله بسیار موثر و شیوه ای پسندیده برای رسیدن به اهداف بهداشتی و تندرستی، پرورشی و اخلاقی، روانی اجتماعی، حرکتی و مهارتی می باشد.
کتاب تربیت بدنی عمومی در دو فصل ارائه شده است. در فصل اول کتاب بررسی مبانی روانی-اجتماعی تربیت بدنی مورد ارزیابی قرار می گیرد و در فصل دوم به کاهش وزن و مقابله با آن پرداخته می شود. در انتهای کتاب هم اساسنامه دبیرستان تربیت بدنی و علوم ورزشی جهت اطلاع و استفاده مخاطبین عزیز آورده شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :

"آکادمی آمریکایی پزشکان اطفال توصیه می کند افرادی که ناراحتی قلبی- عروقی یا فشار خو دائمی دارند. باید پس از یک آزمایش کامل پزشکی در تمرینات قدرتی شرکت کنند. ورزشکاران جوانی که فشار خون متوسط دارند اگر در مواقع بالا بردن وزنه سنگین نفس خود را بیرون بدهند نباید نگران باشد و از انقباض  تمام عضلات به یک باره باید اجتناب کنند. زیرا این عمل سبب افزایش جریان خون سرد می شود.
دربخش دیگر کتاب می خوانیم:
امروزه هیدروتراپی اغلب به شیوه ای از معالجه گفته می شود که در آن اجرای حرکات و نرمشهای خاص در آب مورد نظر باشد. اساس این نوع معلالجه سبک شدن بدن هنگام غوطه وری در آب است و به همین دلیل بیمار قادر می گردد. عضلات و اندامهای خود را با مصرف نیروی کمتری به حرکت در آورد و در عین حال چون فشار بدن بر روی مفاصل کاهش می یابد در اجرای حرکات نیز درد کمتری احساس می شود. علاوه براین آب از چنان خاصیت نشاط انگیز و فرح بخشی برخوردار است که شوق لازم برای تمرین تکرار و اجرای حرکات را به بیمار می بخشد.
در هیدرو تراپی عمومی به طور معمول تمام بدن( به جز سر و گردن ) بیمار در آب قرار می گیرد. اما در هیدرو تراپی همچنین یک قسمت یا تمام بدن را بسته به موارد به دفعات گرم و سرد می کنند و با این کار گردش خون در عروق را تسهیل می کنند. هیدرو تراپی به کمک دوش که از سوراخ های ریز آن با فشار( و گاه به صورت پودر مانند) به اعضائ و اندامها پاشیده می شود در تحریک اعصاب حرکات عضلات و تسهیل جریان خون در عروق کمک بسیار موثر است. این روشها به گونه ای ساخته می شود که بتوان فشار آب را با پیچاندن دسته یا خود دوش بیشتر یا کمتر کرد و یا دوش را مانند گوشی تلفن به دست گرفت و جهت آب را مستقیما، بر روی عضو درد مند متحرک نمود. نوع دیگر این دوشها فقط دارای یک سوراخ است که آب را از همان یک مجرا و با فشار زیاد بیرون می دهد و به این ترتیب می توان آن را دقیقاٌ روی هر نقطه از بدن متحرک کرد. همچنین حوضچه ها یا مخازنی هم هستند که می توانند آب را با فشار زیاد روی بدن بپاشند و در این حال فشار آب همچون ماساژ عاملی خواهد بود در حرکت بخشیدن به عضله و تسکین دردهای موضعی."

 

فهرست مطالب

فصل اول  

بررسی مبانی روانی - اجتماعی تربیت بدنی 

فصل دوم  

کاهش وزن و مقابله با آن

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات قانون یار

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها