×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
جهانی شدن و تحول گفتمان روشنفکری دینی ایران

دانلود کتاب جهانی شدن و تحول گفتمان روشنفکری دینی ایران

جهانی شدن و تحول گفتمان روشنفکری دینی ایران
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : جهانی شدن و تحول گفتمان روشنفکری دینی ایران

نویسندگان : حمیدرضا سعیدی نژاد, زینب ویسی

ناشر : قانون یار

تعداد صفحات : 100 صفحه

شابک : 978-600-8796-86-2

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 5520955/305

دسته بندی : علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی, کتابهای اسلامی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 18000 تومان


معرفی کتاب

" جهانی شدن وتحول گفتمان روشنفکری دینی ایران 1396-1342"
کتاب حاضر اثری از دکتر حمید رضا سعیدی نژاد (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه) و زینب ویسی (دانش آموخته ارشد علوم سیاسی) و نظارت فنی محسن فاضلی می باشد که توسط انتشارات قانون یار منتشر شده است.
درباب اهمیت موضوع این کتاب باید اشاره نمود ، از آنجائیکه انقلاب ایران یک انقلاب دینی بود که منجر به تأسیس حکومت دینی نیز گردید بررسی دیدگاه ها و نظریات روشنفکران دینی به عنوان ایدئولوگ های این حکومت بسیار حائز اهمیت می باشد. در واقع  یکی از مهمترین منابع ایدئولوژی و مشروعیت ساز برای  حکومت نیز همین  آراء و اندیشه های روشنفکران دینی در ایران است. از این زاویه این کتاب در صدد است تا چرایی تغییر و تحول در آراء  روشنفکران دینی ایران و همچنین  تحولات  آن را در ارتباط  با تحولات فکری سطح کلان جامعه بین الملل به منظور آسیب شناسی  حکومت دینی در ایران بررسی نمایند. از زاویه  نگاه این کتاب، موضوع روشنفکری دینی ایران تا کنون چندان مورد بررسی واقع نشده است. لذا در این کتاب با رویکردی متفاوت با موضوع جهانی شدن  پرداخته شده  و بجای نگاه به جهانی شدن به عنوان عامل محدود کننده اقتدار و حاکمیت و کنترل دولت ها بر جامعه ، جهانی شدن به عنوان بستری  برای تسریع  در گسترش و تعامل  اندیشه های  جامعه بین الملل  پرداخته شده است. این کتاب در فصل نخست ،ابتدا به بررسی موضوع جهانی شدن میپرازد، در این فصل ابتدا کانال ها و ابزارهای جدید ارتباطی واطلاعاتی در قالب جهانی شدن شرح داده خواهد شد که چگونه از این طریق اندیشه ها وافکار در سطح بین المللی به سهولت و سرعت امکان جابجایی یافته اند. در بخش های بعدی این فصل به تسلط اندیشه های چپ در سطح جامعه بین الملل پیش از انقلاب اسلامی وتحول به گسترش لیبرالیسم در سال های پس از انقلاب اسلامی پرداخته میشود . در فصل دوم به اندیشه های روشنفکران دینی نسل دوم ایران( شریعتی) در پیش از انقلاب به تأثیر از هژمونی اندیشه های چپ اشاره خواهد شد. و در نهایت در فصل سوم به بررسی تأثیرپذیری روشنفکران دینی ایران بعد از انقلاب( سروش) از گفتمان غالب اندیشه های بین المللی یعنی لیبرالیسم پرداخته میشود.
در بخشی از این کتاب میخوانیم:
" شریعتی از ایدئولوژی سخن می گوید، او برآن است که، ایدئولوژی بینش و آگاهی ویژه ای است که انسان نسبت به خود، جایگاه طبقاتی، پایگاه اجتماعی، اوضاع ملی و جهانی دارد و در راه آن حاضر به فداکاری است.یک مسلمان متعهد براساس این ایدئولوژی نسبت به وضع موجود جامعه خود متعهد است و نسبت به مسئولیت و رسالت خود در این حوزه آگاهی دارد و برای یاری حق و مبارزه با قطب قابیلی جامعه در جهت استقرار  جامعه آرمانی طبقه توحیدی حرکت می نماید. و در این مسیر  به خود سازی انقلابی دست می زند و به خویشتن  خویش باز می گردد و برای استقرار تشیع علوی همچون حسین با شهادت از جان  مایه می گذارد. "

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات قانون یار

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها