×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
جهشی به سوی تفکر

دانلود کتاب جهشی به سوی تفکر

جهشی به سوی تفکر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : جهشی به سوی تفکر

نویسنده : جان سی ماکسول

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : فاطمه باغستانی

تعداد صفحات : 191 صفحه

شابک : 978-964-236-780-1

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 650/1

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 59900 تومان


معرفی کتاب

"جهشی به سوی تفکر"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Jump start your thinking) اثری از جان مکسول (John Maxwell) می باشد که با ترجمه ای از فاطمه باغستانی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
تغییر از منفی نگری به مثبت اندیشی، زندگی آدمی را دگرگون خواهد کرد اما این کار همیشه ساده نیست به‌ویژه اگر ذاتاً تغییرات برای تو دشوار باشند. دگرگونی برای بعضی به مبارزه دائمی تبدیل می‌شود. حتماً در اطرافت کسی را می‌شناسی که اولین چالش زندگی‌اش این است که تغییراتی مثبت در شخصیت و طرز تفکرش به وجود آورد. این دسته از افراد می‌خواهند تغییر کنند اما روش کار را نمی‌دانند. آن‌ها نمی‌دانند چطور از احساسات خود گذر کنند. ساده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" بیست ساله که بودم، از بازی گلف خوشم می‌آمد اما نتیجه تمرین‌هایم چنگی به دل نمی‌زد. یکی از حرفه‌ای‌های این ورزش به من توصیه کرد تا زمانی که نحوه گرفتن چوب گلف را به‌طور صحیح یاد نگیرم، نمی‌توانم پیشرفتی داشته باشم. او روش درست را به من یاد داد اما من با تردید گفتم که این کار سخت است و فکر نمی‌کنم از پس آن برآیم. او نیز در جواب گفت: «پس انتظار نداشته باش که بهتر شوی.» کارآیی من در گلف به تغییر رفتارم بستگی داشت و تغییر رفتار من نیاز به تغییر نگرش داشت. گام‌هایی که برای بهبود بازی گلف برداشتم، همان گام‌هایی است که در تغییر خویشتن به آن نیاز داریم. تغییر تفکر، باورهایت را تغییر می‌دهد؛ تغییر باورهایت، پیش‌بینی‌ها و انتظارهایت را تغییر می‌دهد؛ تغییر انتظارها، نگرش تو را تغییر می‌دهد؛ تغییر نگرش، رفتارهای تو را تغییر می‌دهد و گام پنجم: تغییر رفتارها، کارآیی تو را دگرگون می‌کند. هرگز با تعیین اهداف، به خود نبالید و فکر نکنید کار مهمی انجام داده‌اید. آنچه بالیدن دارد، رسیدن به اهداف است. دستیابی به اهداف جدید و رفتن به سطح بالاتر کارآیی که باید به‌طور مداوم انجام شود، همیشه نیاز به تغییر دارد و تغییر همیشه حسی ناراحت‌کننده به آدمی می‌دهد. اما با این آگاهی پیش بروید که اگر تغییر خیلی راحت بود، دیگر تغییر محسوب نمی‌شد."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

درباره ی نویسنده ی اثر جهشی به سوی تفکر

جان مکسول در سال 1947 در کشور آمریکا چشم به جهان گشوده است. نویسنده و سخنران آمریکایی هست که در حوزه ی رهبری بسیار جدی و ماهر است و از این طریق در دل مردم جا گرفته است. کتاب هایی که او ارائه داده است اکثرا در زمینه ی رهبری بوده است. کتاب های بیست و یک صفت ضروری یک رهبر، رهبری 360درجه، 15 قانون ارزشمند رشد از جمله کتاب های این نویسنده هستند که میلیون نسخه از آنها به چاپ رسیده است.

 

نویسنده ی اثر جهشی به سوی تفکر

 

نقد و بررسی کتاب جهشی به سوی تفکر

در زندگی امروز، انسان ها از بدو تولد تا آخر عمر در پی موفقیت و پیروزی هستند. برای رسیدن به این اصل مهم تلاش های فراوانی صورت گرفته  و راههای زیادی امتحان شده است. این کتاب با سوالی کلیدی آغاز می شود، سوالی که ذهن بسیاری از انسان ها را درگیر کرده است. چرا برخی از افراد تا این حد موفق هستند. پاسخ به این سوال برای همه ی افراد به خصوص مخاطبان این کتاب بسیار مهم است. داشتن تفکر مثبت نیروی محرکه ای است برای انسان هایی که دوست دارند موفق باشند. درست فکر کردن و مثبت اندیشیدن در بهتر شدن زندگی هر شخص نقش زیادی دارد. انسان ها تمام تلاش خود را می کنند تا به موفقیت دست یابند. در این کتاب بر درست اندیشیدن و مثبت اندیشی تاکید شده است.

نویسنده نود روز را برای مخاطب روایت می کند. نود روز که هر روزش با ایده و اندیشه ای نو همراه است. ایده هایی چون تغییر از منفی نگری به مثبت اندیشی. تاکید بر تفکر کردن.

چرا که منبع اصلی تمام ثروت ها و کامیابی ها است. هر روز با سخنی از اشخاص شناخته شده و مشاهیر آغاز می شود. اندیشیدن و تفکر کردن راه گشای هر انسان موفقی است چرا که انسان زاده ی تفکرات خویش است. نویسنده افقی روشن و امیدوار کننده ای را برای مخاطب ترسیم می کند. آنچنان که در اواسط کتاب مخاطب برای رسیدن به روزهای اخر لحظه شماری می کند.

نثر روان و سلیس کتاب باور داشتن به تغییر و تحول را در مخاطب بیدار می کند. تاکید بر حذف غیر ممکن ها در تقویت اعتماد بنفس نقش موثری دارد. اگر مخاطب بداند که غیر ممکن وجود ندارد یک قدم به سمت موفقیت جهیده است  و این بهترین دست آورد این کتاب است.

گذشته، غرق نشدن در افکار منفی گذشته و مرور کارهای مثبت قوت قلبی است که لازمه ی موفقیت است. ترسیم چشم اندازی روشن و کامل از آینده در مسیر رسیدن به پیروزی راه گشای مخاطب است.

آوردن مثال ها و داستان های مستند در لابه لای نود روز کتاب را خواندنی تر کرده است. نویسنده  مخاطب را در تجربیات خود و دیگران شریک می کند تا مخاطب دلیل کافی برای تلاش به رسیدن به موفقیت را داشته باشد.

 

رهبری از اهداف جان مکسول

 

نتیجه گیری از کتاب جهشی به سوی تفکر

مهم ترین موردی  که مخاطب بعد از خواندن کتاب در وجود خود حس می کند رهبری است. اینکه بتوانی هدف خودت را مشخص کنی و بزرگترین تصمیم زندگی ات را بگیری و بخواهی ماندگار شوی شبیه معجزه است. این اثر خواننده را مجبور می کند تا تلاش کند، تا بخواهد برسد به هدفی که ساخته شده است. داشتن ایده و خلق کردن بهترین ها از صفات افراد موفق می باشد چیزی که قدم به قدم این کتاب خواننده را سمت آن جذب می کند. از نظر من این کتاب باید چندین بار خوانده شود تا ملکه ی ذهن بشود، نیاز است تا بارها و بارها این کتاب را تمرین کرد و لذت برد.

فکر کردن، رویا پردازی، تلاش کردن و رسیدن به قله رازی است که باید  فاش شود. این کتاب شاید هدف اش فاش کردن غیرممکن ها بوده تا با تمام وجود باور کرد که می توان به هر آنچه که در ذهن خلق می شود به شرطی که ایمان قلبی و اراده ی کافی در روان آدمی دمیده شود.

 

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/John_C._Maxwell

 

به قلم : مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

کتاب های دیگری از نویسنده جان سی ماکسول

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها