×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
حسابداری رفتاری

دانلود کتاب حسابداری رفتاری

حسابداری رفتاری
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : حسابداری رفتاری

نویسنده : مهرداد فتحی

ناشر : هنر و علوم دانشگاهی

تعداد صفحات : 192 صفحه

شابک : 978-600-6697-10-1

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 658/1511

دسته بندی : حسابداری و مالی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 22000 تومان


معرفی کتاب

"حسابداری رفتاری"
کتاب حاضر اثری از مهرداد فتحی می باشد که توسط انتشارات شباک منتشر شده است.
هدف حسابداری رفتاری، اندازه‌گیری و ارزیابی عوامل رفتاری مربوط و ارائه نتایج گزارش‌ها به تصمیم‌گیرندگان درون و برون‌سازمانی است. همچنین، این بخش از اطلاعات، گزارش‌های حسابداری را تکمیل نموده و در اختیار مدیران و تصمیم‌گیرندگان سازمانی قرار می‌دهد. در دنیای پرتلاطم و رقابتی امروز سازمان‌ها برای حفظ بقا نیازمند شیوه‌های جدید، سریع و قابل‌اتکاتری برای کسب اطلاعات هستند. در جهت رفع این‌گونه نیازها، سیستم‌های اطلاعاتی به‌طور مدام و مستمر مستلزم تغییرات و اصلاحاتی هستند. در این میان تغییرات جنبه‌های رفتاری می‌تواند نقش مهمی در کسب اطلاعات داشته باشد، زیرا بهترین سیستم‌ها هم بدون حمایت افرادی که با آن کار می‌کنند، موفق نخواهند بود. توجه به این گرایش حسابداری از زمانی آغاز شد که مدیران و حسابداران نیاز به توجه بعد غیرمالی حسابداری را احساس کردند. وجود سیستم‌های حسابداری و گزارش‌های مالی تمامی اطلاعات موردنیاز را برای تصمیم‌گیری فراهم نمی‌کند لذا توجه به جنبه رفتار انسانی و چگونگی تأثیرگذاری آن بر سیستم‌های حسابداری ضروری است. این اطلاعات اگرچه جنبه غیرمالی دارند ولی به درک تصمیم‌گیرندگان و افزایش محتوای اطلاعاتی صورت‌های مالی کمک می‌کنند. بنابراین به‌منظور ارائه تصویر اقتصادی بهتری از سازمان، درج اطلاعات رفتاری به‌عنوان مکمل اطلاعات مالی و غیرمالی موجود ضروری می‌باشد. اما با توجه به اینکه این اطلاعات جنبه غیرمالی دارند درنتیجه اندازه‌گیری این اطلاعات و اندازه‌گیری میزان اثرگذاری این پدیده‌های رفتاری بر موفقیت آینده سازمان و همچنین امکان مقایسه و ارزیابی این اطلاعات با شرکت‌های مشابه بسیار مشکل است. به‌منظور آشنایی بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حسابداری با مفاهیم حوزه حسابداری رفتاری این کتاب به تعریف این موضوع و عوامل سازنده آن می‌پردازد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" رفتارشناسی مالی‌ شاخه‌ای‌ از علم فاینانس است که به بررسی رفتار بازارهای مالی با رویکرد روان‌شناسانه می‌پردازد‌. اندیشمندان حوزه مطالعات مالی که همواره درصدد شناخت و تبیین رفتارها و علل وقایع‬ ‫بازارهای مالی بودند، تالش نمودند با کمک گرفتن از علوم رفتاری‌ درصدد تشریح رفتار تصمیم‌گیرندگان در بازارهای مالی برآیند. پارادایم غالب در تئوری‌های مالی مبتنی بر حداکثر سازی‬ ‫مطلوبیت انتظاری و ریسک گریزی است درحالی‌که مطالعات تجربی از دنیای واقعی‌ هجمه‌های‬‫فراوانی را در سال‌های اخیر به تئوری‌های مدرن مالی و فرض انسان عقلایی وارد کرده است.‬ مطالعات روانشناسان نشان می‌دهد که انسان‌ها در عمل‌ رفتاری‌ متفاوت ازآنچه تئوری‌های‬‫مدرن مالی از انسان عقلایی ترسیم می‌کنند از خود بروز می‌دهند."

فهرست مطالب

فصل اول: مبانی

فصل دوم: حسابداری رفتاری

فصل سوم: مالی رفتاری

فصل چهارم: تاریخچه مطالعات رفتاری در اقتصاد و مالی

فصل پنجم: حسابداری مدیریت رفتاری

فصل ششم: اقتصاد رفتاری

فصل هفتم: نمونه هایی از تحقیقات انجام شده

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات هنر و علوم دانشگاهی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها