×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
حکایت دولت و فرزانگی

دانلود کتاب حکایت دولت و فرزانگی

حکایت دولت و فرزانگی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : حکایت دولت و فرزانگی

نویسنده : مارک فیشر

ناشر : سعید نوین

تعداد صفحات : 124 صفحه

شابک : 978-964-6486-76-8

تاریخ انتشار : 1394

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, داستان های کوتاه, داستان های آموزنده

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 20000 تومان


معرفی کتاب

"حکایت دولت و فرزانگی" / داستان موفقیت یک ثروتمند
 کتاب دولت و فرزانگی با عنوان اصلی (The Instant Millionaire: A Tale of Wisdom and Wealth) اثری از مارک فیشر (Mark Fisher) می باشد که با ترجمه ای از گروه تحقیق و پژوهش نوین، توسط انتشارات سعید نوین منتشر شده است.
هر روزگار و هر زمانی روایت های مخصوص خود را طلب می کند، حکایت هایی که  حقایقی سودمند را می گویند. کتاب دولت و فرزانگی حکایتی قوی و پربهره را بازگو کرده و در اختیار ما قرار می دهد.  کتاب دولت و فرزانگی به ما می گوید که اگر قانون های پیروزی و موفقیت را بیاموزیم و به کار ببریم، یک زندگی خوب و سرشار از خوشبختی در انتظار ما خواهد بود. این حقیقت که همگی توانایی رسیدن به موفقیت و ثروت را داریم، اگر خود را محدود نکنیم و ذهن خود را باز و آماده نگه داریم. بسیاری از ما تا به حال کتابهای موفقیتی بسیاری را مطالعه کرده ایم اما آموزش موفق شدن در قالب داستان، شاید یکی از نادرترین روش ها برای درک و بیان این حقیقت باشد. این کتاب سادگی و دنیای کودکانه ای دارد که به راحتی ارتباطی مستقیم با ذهن نیمه هوشیار و کودکانه ما برقرار می کند. حکایت دولت و فرزانگی حکایت مثبت اندیشیدن و بزرگی وجود است. روایت جوانی با یک زندگی معمولی که با راهنمایی و آموزش یک دولتمند، توانست حصار ذهنی خود را کنار زده و با استفاده از نکاتی که یاد گرفته زندگی و آینده خود را درگرگون کند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"دولتمند گفت: «راحت باش، هر سوالی که به ذهنت می رسد از من بپرس. جواب دادن به آنها برایم لذت بخش است. چیزی نخواهد گذشت که قادر به این کار نخواهی بود. چون زمانی که با هم هستیم بسیار کوتاه است، پس زمان را با صحبت های بیهوده تلف نکن. این هم قلم. آیا آن برگ سفید همراهت است؟»"
 

فهرست مطالب

پیشگفتار ناشر

حکایت مشاوره مرد جوان

حکایت دیدار جوان با باغبانی سالمند

حکایت آموزش جوان

حکایت به حبس افتادن جوان

حکایت آموزش ایمان

حکایت آموزش تمرکز بر هدف

حکایت ارزش تصویر از خود

حکایت کشف نفوذ کلام

حکایت نخستین آشنایی

حکایت تسلط بر ضمیر ناهوشیار

حکایت مورد بحث

حکایت یادگیری نیکبختی و زندگی

حکایت یادگیری بیان خواسته ها در زندگی

حکایت کشف اسرار باغ گل سرخ

حکایت لحظه ای که هر یک به راه خود می رود

پیامد

 

نقد و بررسی کتاب حکایت دولت و فرزانگی

کتاب حکایت دولت و فرزانگی (The Instant Millionaire: A Tale of Wisdom and Wealth) اثری از نویسنده کانادایی، مارک فیشر است که در سال 1990 منتشر شد.

کتاب حکایت دولت و فرزانگی کتاب پر مفهومی است که همانگونه از اسمش پیداست؛ راه و روش رسیدن به دولت، ثروت و فرزانگی را به خواننده نشان می دهد.

 

درباره کتاب

نویسنده این کتاب جزو بهترین نویسنده ها در حوزه کتاب های موفقیت و کسب درآمد است. او در این کتاب سعی کرده است تا ملاقات پسری که برای حل مشکلات مالی اش نیاز به پول دارد و پیرمردی که ثروتمند است را به نمایش بگذارد.

کتاب حکایت دولت و فرزانگی یک داستان کوتاه با نثری روان و جذاب است. حجم کم این کتاب به راحتی مفاهیم ارزشمندی در رابطه با موفقیت، رشد و توسعه فردی را  به خواننده منتقل می کند.

این کتاب سال هاست که به عنوان کتاب انگیزشی به فروش می رسد. موضوع اصلی این کتاب درباره با روش های رسیدن به ثروت است و بیان می کند که راه رسیدن به ثروت و تمکن مالی در گرو تلاش برای هدف هایی است که در زندگی داریم.

کتاب حکایت دولت و فرزانگی به شما می آموزد که چگونه به اهدافی که دارید برسید و راه موفقیت چیست و چگونه میتوان در مسیر موفقیت گام برداشت. همچنین به شما نشان می دهد که چگونه می توانید وضعیت فعلی خود را تغییر دهید و استعداد های خود را با وجود محدودیت های فراوان گسترش دهید.

این کتاب در جهان به بیش از 30  زبان زنده دنیا ترجمه شده است و تنها در ایالات متحده آمریکا حدود صدو پنجاه هزار نسخه فروخته شده است.

کتاب حکایت دولت و فرزانگی در ایران با 17 ترجمه متفاوت و با چندین اسم متفاوت مانند «راز میلیونر یك شبه»، «حكایت دولت و فرزانه شدن»، «درس هایی برای رسیدن به موفقیت»، «اسرار طلایی خویشتن»، «حكایت آن كه دلسرد نشد» منتشر شده است.

 

خلاصه داستان

کتاب دولت و فرزانگی درباره با پسر جوانی است که به کارخود هیچ علاقه ای نداشت و با وجود تلاش های زیادی که می کرد، درآمد بالایی کسب نمی کرد به همین دلیل تصمیم گرفت استعفا بدهد اما نامه استعفا را به رییش اش تحویل نداد و تصمیم گرفت برای حل مشکلات مالی خودش به پیش عموی ثروتمندش برود و از او درخواست وام کند. این تصمیم باعث شد تا مسیر زندگی پسر جوان عوض شود.

عموی پسر جوان پیشنهاد داد که به ملاقات پیرمردی فرزانه و ثروتمندی برود که راه رسیدن به ثروت را می شناسد. جوان به آدرسی که عموش داده بود، میرود و با پیرمرد فرزانه ای ملاقات می کند. پیرمرد به پسر جوان 4 اصل برای موفقیت آموزش می دهد. به همین ترتیب پیرمرد سرنوشت پسر جوان را تغییر می دهد.

در اصل اول به پسر گوش زد می کند که تلاش زیاد به تنهایی عامل موفقیت در زندگی نمی شود. بلکه باید مسیر شغلی اش را به درستی انتخاب کند تا بتواند به در آمدی بالا برسد.

در اصل دوم پیرمرد به پسر می آموزد که در راه رسیدن به هدف خودش نباید نا امید شود. پیر مرد به او یاد آوری می کند که در راه رسیدن به هدف خود نباید به کم راضی شود. این دنیا را برای انسان خلق شده است و چیزی در آن نیست که نتوان به آن رسید. اگر در این دنیا به کم راضی باشی این دنیا چیز کمتری به تو می دهد.

پیرمرد به پسر جوان میگوید علاقه به کار یکی از مهم ترین فاکتور های موفقیت است و کسب و کاری که بدون علاقه و صرفا جهت در آمد شروع شود زیاد دوام نمی آورد.

در اصل سوم به بیان هدف گذاری دقیق و حساب شده میپردازد و در اصل چهارم مسئله قدردان بودن را بیان می کند. این کتاب در این قسمت از شما می خواهد تا از تک تک روز های زندگیتان لذت ببرید و قدر دان داشته های خود باشید.

در پایان این کتاب پسر جوان به آرزو و هدف خود میرسد. او در مسیر موفقیت خودش تجربه های زیادی را کسب میکند.

The Instant Millionaire: A Tale of Wisdom and Wealth

 

نقد و بررسی

در این کتاب پیرمرد دولتمند، راز ها و روش های خود را به جوان آموزش می دهد. موضوع بحث بین پیرمرد و جوان درباره مفاهیم معنا گرایی است که از آن  می توان برای رسیدن به معنویات استفاده کرد.

 در این کتاب معرفی پسر جوان به پیرمرد ثروتمند نشان می دهد که افرادی که نمی توانند از راه مادیات به ما کمک کنند می توانند با معرفی کردن راه و روش های موفقیت به ما کمک کنند این به این معناست که رابطه نقش مهمی را در موفقیت ما دارد.

تکرار در خواستن و اصرار برای رسیدن به هدف خود، اصلی است تغییر ناپذیر که در این کتاب مکررا به آن اشاره شده است.

در این کتاب به مباحثی همچون غنیمت شماردن فرصت ها اشاره شده است. این کتاب افرادی را موفق معرفی می کند که در راه رسیدن به هدفشان ثابت قدم باشند. امروزه به همگان ثابت شده است که خواستن اولین قدم برای رسیدن به موفقیت است.

همینطور  این کتاب شجاعت و جرات بیان کردن خواسته ها را جزو مهم ترین ارکان رسیدن به اهداف می داند و معتقد است بیان کردن خواسته ها انگیزه رسیدن به آن را در ما زیاد تر می کند.

این کتاب با تمرکز بر اهداف و خواسته ها است و ارجح بودن کیفیت بر کمیت را بیان می کند. این کتاب به شما پیشنهاد می دهد تا خواسته های خود را برای ایجاد انگیزه بر زبان بیاورید. اما این نکته باید توجه شود خواسته و هدف شما باید مشخص باشد.

نویسنده  تاکید ویژه ای بر تمرکز روی اهداف دارد و شما را از دنبال کردن اهداف نامشخص منع می کند.در این کتاب به موضوع انسان شناسی نیز پرداخته شده است.

نویسنده معتقد است که ارزش انسان به خودش است و در کتاب بیان کرده است که خودشیفتگی انسان ها می تواند آن ها را از اهدافشان دور  می کند و در نهایت منجر به نابودی اهداف و زندگی خودشان می شود.

اما افرادی را که مثبت اندیش هستند، برای خودشان ارزش قائل اند و بر روی اهداف زندگی شان متمرکز اند،  اغلب به موفقیت می رسند.

این کتاب بزرگ ترین افراد دنیا را کسانی معرفی می کند که به قدرت ذهن خود باور دارند زیرا بزرگترین شکست ها و ناموفقیت ها به خاطر موانع ذهنی است.

مطالب این کتاب مانند ظرفی است که اول سنگ های بزرگ و درشت و سپس با سنگ ریز ها و خاک و آب پرشده باشد. این در حالی است که اگر از اول خاک را درون ظرف میریختیم سنگ های بزرگ در ظرف جا نمی شد.

متون این کتاب به گونه ای مطرح شده است که اگر در آغاز به دنبال هدف ها و خواسته های بزرگ باشیم و برای رسیدن به آن ها تلاش کنیم، در این بین میتوانیم به آرزو های کوچکمان هم برسیم . اما تا زمانی که به هدف ها و آرزو های کوچک فکر کنیم، رسیدن به آرزو های بزرگ غیر ممکن به نظر می آید.

مفاهیم این کتاب به ما می فهماند برای رسیدن به موفقیت تنها مادیات مهم نیست و باید زاویه دیدمان را نسبت به زندگی تغییر دهیم.

شرایط و خواسته های هر شخصی، مسبب رسیدن فرد به موفقیت می شود. همانند جوان این داستان که با قدم زدن در مسیر درست خوشبختی و ایمان و باور به توانایی های خودش توانست به اهداف و آرزو های بلند مدتش برسد.

 

درباره با نویسنده

مارک آندره پواسانت (Marc-André Poissant) که همگی آن را با نام مستعار مارک فیشر (Marc Fisher) می شناسند، نویسنده کانادایی تباری است که کتاب های موفقیت او در سراسر جهان طرفدار است. مارک فیشر متولد 13 مارس 1953 است و در کبک کانادا زندگی می کند. این نویسنده در حوزه کتاب های موفقیت و در آمد زایی فعالیت می کند. مارک فیشر به خاطر کتاب حکایت دولت و فرزانگی به شهرت رسید.

مارک آندره پواسانت

 

آثار دیگر نویسنده

 

پیام حکایت دولت و فرزانگی

پیام این کتاب این است که اگر می خواهیم به فردی ثروتمند تبدیل شویم باید در آغاز خودمان را از هر لحاظ غنی و ثروتمند کنیم. به عبارت دیگر به این باور برسیم که در این دنیا ما توان رسیدن به هر آرزویی را داریم و هیچ مانعی به جز خودمان نمی تواند جلوی موفقیت ما را بگیرد. این کتاب این پیام را به ما منتقل می کند که باید برای موفقیت و خوشبختی خودمات تلاش کنیم.

کتاب حکایت دولت و فرزانگی

 

نتیجه گیری

کتاب حکایت دولت و فرزنگی(The Instant Millionaire: A Tale of Wisdom and Wealth) کتابی انگیزشی است که با متن روان و ساده خود روش های رسیدن به ثروت را به خوانندگانش آموزش می دهد. اما باید خاطر نشان کرد که تکیه کردن بر این کتاب صرفا برای رسیدن به موفقیت و ثروت کافی نیست بلکه شما باید نکات آموزنده این کتاب را در زندگی خود به کار ببرید تا به موفقیت برسید.

وبسایت کتابچین از بزرگ ترین سایت های ارائه دهنده کتاب های الکترونیکی و صوتی است.

کتابچین کتاب حکایت دولت و فرزانگی را با ترجمه ای از گروه تحقیق و پژوهش نوین از نشر سعید نوین منتشر کرده است.

 

 

به قلم نگار تورانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
مرصع محسن زاده

من خیلی وقت پیش این کتاب رو خوندم. فقط یادمه که روی نگرشم خیلی تاثیر گذاشت

1401-04-01

Mobina

این داستان بسیار جالب بود وما میتونیم از این راز ها نه نتها در پول دار شدن بلکه برای رسیدن به هر چیزی استفاده کنیم و موفق بشیم .

1400-11-30

محمدرضا

در مورد روانشناسی ثروت و موفقیت است. حکایت درباره عشق و خوشبختی است. بسیاری از چالش ها، اتفاقات و شرایط زندگی را بیان میکند که در بطن داستان اشاره به آموزش های قانون جذب هم هست. کتاب ارزنده و مفیدی است.

1400-09-17

الهه دشتبانی

فوق العادست

1400-07-12

kateb

کتابخانه کتابچینیتونو به این کتاب مزین کنین و همیشه هر موقع تو مسیر موفقیت به مشکلی خوردین بهش مراجعه کنین

1400-03-26

اکبر خدادادی

فقط عمل عمل عمل باید عمل کنین به آموزه هاش و گرنه هیچ...یکی خوند و عمل نکرد مرد!!

1400-03-11

مرتضی تبار

خیلی زیبا در قالب داستان و حکایت داره نکات موفقیت و پول دار شدن و آموزش میده

1400-02-29

تکتم حرمتی

برای مطالعه این دست کتاب ها باید روش مطالعه خاصی داشته باشین باید حتما یک دفترچه یادداشت داشته باشین و نکاتشو یادداشت کنین وگرنه هیچ کاربردی براتون نخواهد داشت

1400-02-13

برهان معصوم زاده

عالی هست پیشنهاد میکنم بخونین و لذت ببرین

1399-12-20

علی آبادی

کتاب کم حجم ولی پرمختوایی هست برای همین کم حجم بودنش میشه یکی دو روزه تمومش کرد

1399-12-12

مجید جلیلی

نکات آموزنده و ارزشمندی داره باید بهشون عمل کنین و پایبندشون باشین تا نتیجه ببینین

1399-12-06

برچسب ها