×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
به خدای ناشناخته

دانلود کتاب به خدای ناشناخته

به خدای ناشناخته
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : به خدای ناشناخته

نویسنده : جان اشتاین بک

ناشر : روزگار

مترجم : مرضیه خسروی

تعداد صفحات : 200 صفحه

شابک : 978-964-374-498-4

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 813/54

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان مذهبی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 36000 تومان


معرفی کتاب

"به خدای ناشناخته" با عنوان اصلی (To a God unknown) رمانی با مضمون عرفانی به قلم نویسنده مشهور امریکایی جان اشتاین بک (John Ernst Steinbeck ) می باشد که با ترجمه ای از مرضیه خسروی توسط انتشارات روزگار منتشر شده است.

این رمان داستانی عرفانی است که به تلاش های یک انسان برای کنترل نیروهای طبیعت و درک سرنوشت می پردازد. جوزف وین، در حالی که در تلاش است تا با ایجاد مزرعه ای بارور و سودده در کالیفرنیا به رویای پدر فقید خود تحقق بخشد، به این باور می رسد که درختی باشکوه در مزرعه، دربردارنده ی روح پدر او است. برادرهای جوزف و خانواده هایشان نیز از سوددهی های مزرعه بهره مندند و اوضاع در حال بهتر شدن هم هست؛ تا این که یکی از برادرها که از این اعتقاد غیردینی جوزف ترسیده، درخت را قطع می کند و پس از آن، بیماری و قحطی بر مزرعه سایه می افکند...

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

چکیده:

داستان خواندنی از جان اشتاین بک روایت مرد جوانی است که دنبال آروزهای خود می رود و خانواده اش را ترک می کند. اما بعد از مرگ پدرش برادرانش را نزد خود می خواند و راه پدرش را ادامه می دهد. حس حضور پدر در زندگی مرد جوان همیشه قوت قلب بوده است.

 

 زندگی نامه ی نویسنده

جان اشتاین بک در سال 1902 در کالیفرنیا چشم به جهان گشوده است. این هنرمند بزرگ  قبل از اینکه وارد دنیای نویسندگی بشود به عنوان کارگر میوه چین و کارگر مزرعه فعالیت می کرد. این اثر اگر خواندنی و جذاب است به خاطر تجربه ای است که جان  از زندگی کشاورزی دارد. جان اشتاین در سال 1929 اولین کتاب خود به نام جام زرین را به چاپ رسانده است. آثار این نویسنده ی بزرگ به خاطر شهرت زیاد به چندین زبان مختلف ترجمه شده اند.

 

جان اشتاین بک نویسنده ی اثر به خدای ناشناخته

 

نقد و بررسی کتاب به خدای ناشناخته

جوزف مردی جوان با آروزهای بزرگ، مثل باقی انسان ها قدم در راهی گذاشت که از نظرش درست ترین و بهترین انتخاب بود. پدر از میان همه ی پسرانش جوزف را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده بود. علاقه ی شدید به او باعث شده بود جوزف را رفیق دوران پیری خود بداند. بودن در کنار او برای پدر لذت بخش بود. اما هیچگاه نتوانست به خواسته اش برسد. با تمام وابستگی پدر، جوزف را راهی کرد تا به هر آنچه که دوست دارد برسد. بعد از رفتن او  پدر، با آروزی دیدار پسر از دنیا رفت. بعد از نامه ای که از طرف جوزف به دست خانواده اش  رسید، همه ی برادران به همراه همسر و فرزندانشان  نزد او آمدند و در زمین های اطراف زمین جوزف ساکن شدند.

نویسنده با قلم زیبای خود هر یک از خصوصیات شخصیت های داستان را روان و جذاب  روایت می کند. انچه که مورد توجه است بیان شیوای جان اشتاین می باشد که خواننده را تشویق می کند تا به خواندن کتاب ادامه دهد. این اثر مخاطب را وارد دنیای کشاورزی می کند، برقراری ارتباط با شخصیت های داستان مشقت و سختی زندگی شان را قابل درک می کند. خونسردی جوزف در مورد برادرش و پذیرش مرگ او  صفحه ای دیگر از قوانین طبیعت را آشکار می کند. دیدگاه متفاوت جوزف به مرگ، رفتن عزیزانش را قابل تحمل کرده بود.

جوزف گمان می کرد روح پدر همیشه یاری گر اوست. حرف زدن شبانه ی او با درخت همه را نگران میکرد.  همانند رازی بود که همه سعی بر فاش شدن آن داشتند. مرگ همسر جوزف داغی بود که تا ابد بر قلب او نهاده شد.  عشق و محبت بین آنها بسیار ستودنی بود.  جوزف قدردان زندگی اش بود و لحظه ای از محبت و عشق ورزیدن به همسرش غافل نشده بود،  اما گاهی روزگار نمی تواند مطابق میل پیش برود. برادر دیگر جوزف سعی می کرد تا جوزف را مجبور کند که مطابق میل اش عمل کند.  تحمیل کردن نظر خود بر دیگران سخت ترین و غیر منطقی ترین کاری است که می تواند صورت گیرد. پذیرفتن آدم ها با شخصیت و ذهنیت های متفاوت شیرین ترین کار دنیاست.

 

کتاب به خدای ناشناخته

 

نتیجه گیری

شخصیت اصلی این داستان حضور پدرش را همیشه در زندگی اش حس می کند. حرف زدن با او و انرژی گرفتن از آن برایش  تبدیل به عادت می شود از طرفی از این طریق قلبش از دوری و نبود پدرش آرام می گیرد.  این اثر با تدبیر و اندیشه  زیادی نوشته شده است، شخصیت های این اثر هر کدام معصومیت خاص خود را دارند در واقع نویسنده از انتخاب شخصیت منفی برای این داستان دوری کرده است.

تحمل در برابر مشکلات و تمرکز بر زمان حال بهترین بخش این داستان می باشد. واقع بینی نویسنده انرژی مثبت خاصی به خواننده منتقل می کند. برای مدتی  می توان در مورد هر آنچه اتفاق می افتد خوب فکر کرد. همه ی ما در زندگی دورانی را تجربه کرده ایم که پر از شک و تردید بوده، راههایی را رفته ایم که نباید.

خواندن این کتاب برایم یادآور شد که برگشتن به گذشته غیر ممکن است، ولی ادامه دادن و ساختن، درست ترین راهی است که می توان با عشق و امید سپری کرد. باور و اعتقاد انسان ها می تواند بسیاری از کارهایی که مشکل به نظر می رسند را آسان کند.

 

به قلم: مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها