×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
داستان دو شهر

دانلود کتاب داستان دو شهر

داستان دو شهر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : داستان دو شهر

نویسنده : چارلز دیکنز

ناشر : کافل

مترجم : مسعود راستگو

تعداد صفحات : 68 صفحه

شابک : 978-600-95596-6-4

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 823/8

دسته بندی : داستان های کوتاه

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 13000 تومان


معرفی کتاب

"داستان دو شهر"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (A tale of two cities) اثری از چارلز دیکنز (Charles Dickens)   با بازگویی مری سباگ و مونته فیوری می باشد با تصویرگری باری آبلت و ترجمه ی مسعود راستگو، توسط انتشارات کافل منتشر شده است.
داستان دو شهر از کتاب های معروف چارلز دیکنز است که موضوع آن در رابطه با کشاورززاده ایست که تحت تعلیم اشرافی گرایی های فرانسوی در سال های منتهی به انقلاب، و خشونت هایی که علیه انقلابیون صورت می گرفته می باشد. همچنین دارای شخصیتها و جریان های متفاوتی چون چارلز دارنه به عنوان یک اشرافی فرانسوی که علی رغم ذات خوبش، قربانی هیجانات ضد تبعیض انقلاب می شود و شخصیت دیگری به نام سیدنی کارتن وکیل بریتانیایی می باشد. این رمان به صورت هفتگی منتشر می شد و با فروش 200 میلیون نسخه در جهان، به همراه کتاب شازده کوچولو، جز پرفروش ترین کتاب های تک جلدی جهان در تمام دوران ها می باشد. این کتاب بصورت مصور، با تصویرگری باری آبلت (Barry Ablett) تقدیم حضور شما می گردد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"لوسی برای آقای چارلز دست تکان داد و به او لبخند زد. چارلز از لبخند او خجالت کشید. سیدنی درحالی که آنها را زیر نظر داشت، زیر لب غرغر کرد:
«من شرط می بندم که اونا ترتیب یک ملاقات دیگه رو می دن. اون همه چیز داره. زیباتره، آرامتره، خوش رفتاره. اگه من فقط می تونستم اون باشم، حالا یک جفت چشم های آبی به من لبخند می زدن... آه...! »
سپس برای آرامش و راحتی به قهوه خانه رفت و یک فنجان قهوه ی داغ نوشید. بعد از آن سریع خوابش برد. شمع های شمعدان می سوختند و بر موهای او که روی میز پخش بود، می چکیدند. اما سیدنی کاردن، وکیل زیرکی که تنبلی تمام شانس های او را به باد داده بود، نمی فهمید و مراقب نبود."

فهرست مطالب

فصل اول: پاریس 1775

فصل دوم: شبح زنده

فصل سوم: شهادت در دادگاه

فصل چهارم: آرامش قبل از طوفان

فصل پنجم: طوفان می شکند و جدا می کند

فصل ششم: دادرسی

فصل هفتم: نامه

فصل هشتم: زندگی برای عشق

 داستان دوشهر(A Tale of Two City) 

این رمان اثر چارلز دیکنز(1812-1870)نویسنده انگلیسی،نخستین بار به سال 1859به صورت داستان مسلسل،منتشر شد.وقایع دومین و اخرین رمان تاریخی دیکنز در لندن وپاریس و در زمان انقلاب فرانسه اتفاق می افتد.یکی از دو چهره معروف رمان شارل سنت اورموند است که از استبداد اشراف فرانسه،به خصوص عموی خود،مارکی سنت اورموند به ستوه آمد و در سال 1775به انگلستان گریخته است وتحت نام چارلز دارنی،به تدریس زبان فرانسه مشغول است.پنج سال بعد او توسط دو مامور آکاهی به اتهام جاسوسی دستگیر می شود,ولی دادگاه او را تبرئه می کند.در جریان محاکمه عاشق دختری می شود که برای ادای شهادت در برابر محکمه حضور می یابد:لوسی دختر الکساندرمانت،پزشکی که پس از هجده سال حبس در باستیل دچار اختلالات روانی شده است،نجات یافته و به انگلستان آورده شده است.او نیز خود شاهد یکی از جنایات ماکری بوده است،از جمله ی قربانیان او به شمار می رود.او پس از آزادی هم باز گاه دچار وحشت زدگی می شود.این وضع همیشه هنگامی رخ می دهد که داستان به نقطه اوجی می رسد،مثلا وقتی دارنی،که از جنایت عموی خود نسبت به مانت خبری ندارد،اندکی پیش از عروسی با لوسی،هویت حقیقی وی را فاش می کند،یا پس از تجدید دیدار با وطن آزاد شده،فرانسه، که پس از پیروزی انقلاب تشنه ی خون است.آنجا شارل،که پس از کشته شدن مارکی عنوان او را به ارث برده است با شجاعت و بی فکری سعی می کند یکی از خادمان خانواده ی خود را از چنگال انقلاب نجات دهد

 

A Tale of Two City

 

محبوبیتی که دکتر مانت به عنوان قربانی«آنسین رژیم» به دست آورده است،موجب نجات شارل از گیوتین می شود؛ولی نفرت تعصب آمیز مادام دوفارژ بار دیگر او را به دادگاه می کشاند که این بار نیز به اعدام محکوم می شود.این بار او نجات خود را مدیون وکیل انگلیسی،سیدنی کارتون است، که سالها پیش نیز دفاعش به تبرئه ی او از اتهام جاسوسی انجامید.کارتون که به طور شگفت انگیزی به شارل شباهت دارد،به جای او بر سکوی اعدام می رود:او به خاطر علاقه اش به لوسی خود را قربانی می کند تا شوهر او را از مرگ نجات دهد،و زندگی خود را، که همیشه با زیاده روی های بیهوده اش به بیراهه می رفته است،دست کم با مرگ خود هدف و معنی می بخشد.بدین ترتیب او که چهره دوم رمان به حساب می آید،در صحنه ی بزرگ پایانی به صورت چهره ی اصلی در می آید.کارتون را ، که با زندگی آشفته خود،خواننده را به یاد قهرمان های بایرون می اندازد،ماجراهای فرعی بسیاری احاطه کرده است.

باهمه آنکه داستان با سرعتی حکایت می شود که از حد شیوه معمول دیکنز بسی فراتر می رود ولی اثر از ساختاری منسجم برخوردار است و از صحنه های پرجلوه و چشمگیر که اکثرا به انقلاب فرانسه مربوط می شود مالامال است.رمان از یک سو این تصور را به دست می دهد که دیکنز به اجتناب پذیر بودن انقلاب اگاه بوده و «در حدی بسیار بیش از اکثر مردم انگلستان به آن احساس علاقه می کرده است» و از سوی دیگر این برداشت را در ما تقویت می کند که نویسنده کمتر از آن سیاسی می اندیشیده است که بتواند عقیده ی رایج آن زمان را رد کند که هرانقلابی حیوانی درنده است که پس از پیروزی نخستین بر دشمنان، فرزندان خود را می بلعد.این برداشت به خصوص از تصویری که از مادام  دوفارژ ارائه می شود به دست می آید زنی که در کنار دانیل کیلپ (از اشخاص رمان مغازه عتیقه فروشی)از جمله شخصیت هایی است که در آثار دیکنز در وجود خود شرارت را تجسم می بخشند. 

به قلم :نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

خیلی کوتاه شده این کتاب بیشتر از این ها هست

1400-08-19

سارا

از این کتاب خوشم اومد.

1400-03-02

برچسب ها